Jump to content

Ауди А6 4f 3.0 tdi dpf - започна да трака


Pazzesco

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Имам нужда от съвет, надявам се някой от вас да се е сблъсквал с подобно нещо.

 

Както знаете всеки дизел трака, да обаче при мен шума от нормалното тракане се увеличи след едно пътуване извън България, предимно каране по магистрала 110 - 130 км/ч.

 

В момента когато колата е на P трака една идея повече от преди. Когато обаче дам на R или D започва да трака като 30 годишен дизел. На N шума е като на P. Скоростите не ритат при превключване. Според вас на какво може да се дължи?

 

Да спомена, маслото и филтрите са сменени преди самото пътуване. Няма никакви записани грешки. Стойностите на дюзите са между 10 и 30 ms. 

 

Освен усиления шум от чукането, няма никакви други проблеми - пали от раз, не пуши (има дпф), оборотите не играят.

 

Някакви идеи защо така изведнъж започна да чука? 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Запиши звука и пусни да го чуем, но най-добре отиди на майстор да го чуе. Възможно е бутало да бие в клапаните. Да имаш разбит лагер на биела и т.н. Може и да са веригите. Преди месец получих чукане в мотора на Ягуара. Вървеше нормално, нямаше игра на обороти и т.н. и 40км по-късно зацепи мотора и сега го сменям :D Така че задължително не я карай така (аз бях достатъчно тъп да я закарам до сервиза, че точно като я паркирах да затегне :) ). Ако маслото не е под минимума, не би трябвало да може да трака от него, постоянно.

 

 

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
8 hours ago, fxa said:

Менте масло евентуално.

Маслото е MOTUL SPECIFIC 504 - 507. Взимам го директно от вносителя Равда в Бургас точно за да не попадна на менте. Освен ако Мотул са започнали да правят кофти масло няма как да е от него...

Филтрите са на Hensgt, така че и от тях не би трябвало да е.

7 hours ago, mili 75 said:

Сутрин като пали чука ли, да не са вериги нещо.

 

До скоро при студено палене нямаше никакво чукане, но от пролетта насам, като че ли не всеки път, но пали малко по-шумно от преди - точно като от вериги - 2 сек и спира. Обаче това чукане не би ли трябвало да се чува само при палене и после да изчезва?

 

Другото интересно е, че чукането се чува (поне в купето) само на място. Като отпусна спирачката и тръгна шума е нормален като за дизел.

Също друго което забравих да спомена, шума е най-отчетлив в купето на затворени врати. Когато отворя вратата или се наведа над двигателя не го чувам така добре.

 

Иначе ще ида на майстор да го погледне...но нали всички добри майстори са заети за по 2-3 седмици напред, та докато чакам събирам мения и идеи :)

Редактирано от Pazzesco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, mshbul said:

Да не е прескочила, че такова тракане не знам от какво да е.

Нещо механично е станало.

Възможно ли е да прескочи просто ей така от нищото? И ако е прескочила верига други симптоми има ли освен чукане.

 

Мисля си, понеже чукането се усилва под напрежение на двигателя и скоростите когато е на D или R, дали не е нещо от самите скорости или задвижването...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, kainy said:

Запиши звука и пусни да го чуем, но най-добре отиди на майстор да го чуе. Възможно е бутало да бие в клапаните. Да имаш разбит лагер на биела и т.н. Може и да са веригите. Преди месец получих чукане в мотора на Ягуара. Вървеше нормално, нямаше игра на обороти и т.н. и 40км по-късно зацепи мотора и сега го сменям :D Така че задължително не я карай така (аз бях достатъчно тъп да я закарам до сервиза, че точно като я паркирах да затегне :) ). Ако маслото не е под минимума, не би трябвало да може да трака от него, постоянно.

 

 

Ще запиша шума и ще го пусна. Иначе това с буталото може да го изключим, защото не се чува ускорение в тракането при подаване на газ. Даже обратното - при потегляне тракането спира, или най-малкото утихва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време като се наложи да сменям мотора(BMK),явно беше с някакви рециклирани дюзи и имаше едно чукане в ниските обороти,наподобяващо аванс на жигула.Но след 7-8х км всичко утихна.

Изпратено от моят VTR-L09 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето видео със запис на чукането при студено палене. Забележете как започва да чука по-силно от P към N и след това от N към D.

 

Като върна на P чукането утихва, но пак е по-силно от преди.

 

При подаване на газ или утихва или просто не може да се чуе вече.

 

https://youtu.be/kJwVLMUk2tE

Редактирано от Pazzesco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И аз така знам...ама е лято и кадърните майстори са заети за по 2 седмици напред. Както и в Ауди :) Докато чакам събирам мнения.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо това не ми се чува като верига - по-скоро кутията не е добре, ама така на клип записан брат ще чуеш 300 мнения, кое вярно, кое не...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подобно чукане, но доста по-слабо. Сменил съм вериги+обтегачи и ремонтирах скорости/хидро. На мен ми изглежда като лошо работеща дюза. Виж ги на 72-77 канал в енджин модула какви стойности дават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите на дюзите ги следя откакто карам колата в БГ с БГ нафта. За година и половина са се покачили малко, но нищо фрапантно, всичките са под 30 ms. По-късно може да пусна точните числа.

 

Друго което си мислех, е дали не е умряла или заминаваща си дюза в комбинация с кофти дизел. В Италия след като покарах към 700км със словенския дизел, ми направи впечатление, че има по-силен шум, но после след зареждане в Италия на Agip, всичко беше ок. Със френското гориво от Total, също всичко беше ок. На връщане пак сипах словенско гориво и на сръбската граница, след 6 часа чакане, се разтрака яко...знам ли...котфти дюза може ли да трака така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм забелязал, че със словенска нафта ми харчи повече. Даже повече от българската.

Сипвам на ОМВ там. Последния път сипах на другото, май петрол беше и като че ли по-малко харчеше. 

За звуци не съм забелязал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз понякога съм чувал точно преди и по време на смяна на предавка се чува едно леко притракване, може и да си внушавам. Да кажем от 3 на 4 или от 4 на 5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изфорсирам мотора, не се чува или най-малкото аз не го чувам вътре в купето.

 

Обратната нафта с VCDS ли се проверява? Ако трпбва да се свалят дюзите ще е при майсторите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последен ъпдейт - според хората в Gemini4, не е кутията - гледа я шефа на сервиза. Само препоръчаха смяна на маслото, че било тъмно.

 

Отделно проверих тампоните на мотора, дюзи и вериги - всичко изглежда е ок. 

 

Другата седмица е в Ауди да видим там какво ще кажат...ама като ги знам ще ми изкарат 5 страници с компоненти за смяна :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шума идва по-скоро от задната част на двигателя или отсека между двигателя и скоростите. Със стетоскопа върху карето на скоростите, чукането беше отчетливо, но върху скоростите нищо...но определено идва от въртенето на някой компонент :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Гледаха я колата и в Порше изток - всички шумове били нормални и според тях било от скоростите, но пак напълно нормално. Да съм си карал без да го мисля. Само дето не карам 30 годишен мерцедес и шума не е нормален.

 

Та някой да препоръча добър сервиз където ще им се занимава да открият от къде идва проблема, преди да направя някой ненужен ремонт за 2000 лева?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...