Jump to content

Смяна крушки на халогени...?


ilian681

Recommended Posts

Снощи с голям зор успях да сменя само лявата LED крушка без да свалям бронята. Докато на контакт сравнявах светенето между нея и H11 Osram Night Breaker-a в десния халоген, LED-a не наби никаква грешка, та си помислих че са се погрижили за това в самото захранване. Обаче след като запалих и грешката излезе. До тук впечатленията ми са следните:

 

1. LED-a e поне 2 пъти по-силен от Osram Night Breaker-a когато свети в бяло, а в жълто почти 3-пъти.

2. Няма никакво премигване в изключено положение, което означава че няма да има нужда да се слага реле.

3. Вентилатора му бучи яко, в гаража го чувам от купето със затворени врати при изгасен мотор. Но важното е че като запаля не се чува.

4. Както вече писах бялото е доста под жълтото, така че най-вероятно ще настроя халогена да свети на ръба на заслепяване на жълто за да ми свети както искам на бяло.

 

Днес ще се мъча да сменя и дясната. Дано да не стане като миналия път да свалям бронята само заради едната крушка.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 102
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@CVT Голяма мъка е свалянето на крушките за фаровете за мъгла, преди време едва успях да сменя лявата на А4-ката без да свалям кората отдолу. Иначе като се свали кората под двигателя се сменя много лесно.

 

Относно разликата бяло и жълто е трябвало да го направят обратно - жълтата светлина да е под бялата и без това за мъгла фаровете трябва да светят максимално надолу. Добре дръпнаха с LED технологиите за фарове китайците.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT, има и хардуерен вариант да изключиш следенето на крушката. Не е нужно да връзваш резистори. Модула "Central electric" управлява светлините посредством драйвера VNQ830. Ето как руснаците решават проблема с детекцията:

 

98707b1s-960.jpg

 

yoAAAgOV8-A-1920.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, дано моя модул и той да има точно този чип или близък по функционалност. Иначе модула на снимката май е различен от моя. Ще пробвам да го направя със сигурност. Идеята да слагам 50-ватова електрическа печка изобщо не ми харесваше.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички Audi и BMW от тези години използват именно тези драйвери. Модулът от снимката е на Q7, но това хич да не те притеснява. Мойто 8Р също е с такива драйвери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка се оказа че има още по-лесен начин. Скрита в Debug менюто на ColorMFA намерих тази великолепна функция! :)

 

IMG_3738.JPG.86dbaecd96b32d50b4255b8b057a08b0.JPG

 

На 8.02.2021 г. at 9:46, VBI написа:

@CVT Голяма мъка е свалянето на крушките за фаровете за мъгла, преди време едва успях да сменя лявата на А4-ката без да свалям кората отдолу. Иначе като се свали кората под двигателя се сменя много лесно.

 

Относно разликата бяло и жълто е трябвало да го направят обратно - жълтата светлина да е под бялата и без това за мъгла фаровете трябва да светят максимално надолу. Добре дръпнаха с LED технологиите за фарове китайците.

 

Успях да сменя и дясната през решетката. По-време на предишната смяна когато свалях цялата броня нарочно счупих пластинките на буксите, за да могат да се махат само с дърпане. Сега вкарвам малка отвертка в ухото на буксата и я използвам като лост.

 

Иначе за светенето на жълтото над бялото - мисля че така е по-добре. Жълтите ще ги използвам само когато има мъгла и искам да светят на нивото на късите. Белите са за постоянно в населени места да осветяват невидими пешеходци, дупки и част от тротоара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT  Щом си успял да спреш чек-а на фаровете за мъгла през ColorMFA би трябвало да може да се спре и през VCDS от някой от каналите или кодировките в модула. Ако се намери от къде би било много полезно при ретрофит на LED крушки. Така като гледам избора е много голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става. ColorMFA не елиминира чека, само избирам да не ми ги показва. Иначе грешките са набити в модула и могат да бъдат прочетени с VAG-COM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това положение като ти набие грешка модула (без да я покаже на фис-а заради ColorMFA) ще ти угаснат фаровете за мъгла - модула ще ги изключи заради грешката за изгоряла крушка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих точна какво се случва, защото наистина няма логика, а халогените си работят. Прочетох модула - няма никакви грешки. След това в ColorMFA върнах предишните настройки да показва грешките - пак никакви не се появяват! Оказва се тези LED крушки са направени да не хвърлят грешки, а тези грешки които видях в началото са били докато съм ги слагал. И на двете крушки при първото включване буксата се случи обърната и не светнаха докато не я обърнах. Най-вероятно грешките са били от това.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех преди време само за проба най-евтините и оплювани ледове C6. 

В описанието им пише, че са 2х36W. Измерих им консумацията и се оказа, че 36вата са двете общо. Все пак ги монтирах и нито един път не ми е излезнала индикация за изгоряла крушка.

Та чека за крушките за халогените не знам за каква минимална консумация следи... 

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка една от моите дърпа точно 2 ампера на 12,5 волта, което ще рече 25 вата на крушка. Кутийката която е на кабела грее доста. Мисля че там са набутали резистор да вдигнат консумацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази вечер се поразкарах малко из планината да видя как се държат. Оказа се че набиват грешка от време не време при каране - може би веднъж на час - два. Обаче грешката не остава и фаровете не изгасват. Само я виждам на фиса за малко и след това изчезва. Ще върна настройките на ColorMFA да не я показва и мисля че това тотално ще реши проблема.

 

Открих също че смущават FM станциите и пречат на сканирането за станции. Ще пробвам да сложа ферити на кабела, но се съмнявам че ще помогнат.

 

Иначе светенето е супер. Белите ги настроих да светят една идея под късите, така че да не заслепяват и да се смесват с късите. Жълтите са доста нагоре, един вид като дълги за халогени и светят доста добре в комбинация с дългите на фаровете. Извънградско е кеф да се превключват различни комбинации. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, моите H11 LED крушки за халогените са от двете. Сега обаче съм се навил да минавам изцяло на LED. Фаровете ми са "китайски тунингови" и имат H7 с лупи на късите и H1 с рефлектори на дългите. Ще търся тези на късите да са с всички ледове само от едната страна като твоите.

 

Как е при теб ситуацията със смущения по FM станциите?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никакви смущения, радиото си хваща перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT Не би трябвало да има смущения освен ако не е някакво супер менте. Едно време като излезнаха първите афтермаркет ксенонови крушки и баласти при включване на фарове таблата светваха като коледна елха - АБС-а спираше и какво ли още не. Явно си попаднал на някакви ментета, но и при теб случая е друг, твоите крушки са във фаровете за мъгла без баласти, управлението от колата е импулсно и не се харесват. Т.е крушките са различни, управлението им. Може да имаш и някакъв друг проблем - да не ти е наред антенния вход на тунера. Например @lavatrice няма такива проблеми, а мисля че е със същите крушки. Така че си огледай екранирането на антената и входа на тунера.

 

Едит: местя последните мнения в правилната тема.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тунера на китайската мултимедия ми е менте. Имам същия проблем като закача зарядното в гаража и пусна радиото. Но ще слагам ферити и това е. По-нататък ще пробвам ги преместя на захранващия кабел на мултимедията. Сега са между буксата на халогена и LED крушката. 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак виж антената и кабела й да не би да не е добра ширмовката и да вкарва смущения. Сложи филтри по захранването на самата мултимедия.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих че имам фантомно на антената преди да влезе в тунера. То се захранва директно с +12V. Най-вероятно влизат през него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CVT Наистина ли не мигат твоите като са изключени?🙄 Моите мигат. Както бях писал съм оставил осрамските резистори, които бях сложил с Осрам ЛЕД-а и грешки нямам. Да не би да има разлика между чека на А4 и А6? Не ми се вярва да мига заради тези допълнителни резистори,ама знае ли човек. Мислех да пробвам дали ще набие грешка ако разкача ама време не остана,много набързо трябваше да замина по океаните.А с радиото проблеми нямам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите не мигат. Даже и не набиват грешки постоянно, а само от време на време. Също като набият грешка не се изключват както колегата @VBI каза че ставало при А6-ците. Най-вероятно е от разликата в модула който прави чека при А4-ките. Може да е от резисторите ти, но най-вероятно не е. Просто не виждам логика да е от тях.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко ъпдейт...

 

Както вече бях писал нагласих белите да светят една идея под късите за да мога да ги използвам постоянно без да заслепяват. Обаче при това положение жълтите светят доста нагоре и заслепяват - става нещо като дълги светлини в халогените. Забелязах обаче че жълтите светят много добре ако ги пусна заедно с дългите при междуградско пътуване и постоянно си играя да ги включвам и изключвам. Така че в крайна сметка реших да ги направя да се включват заедно с дългите.

 

Получи се следното: ако халогените са включени на бели, при включване на дългите минават на жълти и светят нагоре. При изключване на дългите, минават обратно на бели и светят надолу. Също ако са включени на един цвят, с едно цъкане на дългите мога да им сменям цвета. Ако не са включени нищо не става.

 

Ето клипче:

 

 

 

Подробности ако някой се интересува:

 

Сигнала го взех от синия индикатор за дълги светлини в таблото. Той представлява два сини светодиода свързани последователно и един 680 омов токоограничителен резистор. Подават се около 11 волта за да светнат. Използвах това реленце, което харчи само 5,3 mA и не засяга яркостта на индикатора: цък! Сигнала от релето го подавам на един MSP430 микроконтролер, който засича всяко включване и изключване на индикатора. Логиката му е много проста: при всяко включване или изключване прекъсни ключа на халогените за четвърт секунда. Това е достатъчно да си сменят цвета. Микроконтролера работи на 3,3 волта и прекъсва ключа на халогените чрез още едно реле: цък!

 

Единствения страничен ефект е че се чува как цъка второто реленце при всяко святкане на индикатора за дълги, но пък се разбира че системата си работи. Всичко е в таблото, изкарал съм само един кабел да прекъсва ключа на халогените.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...