Jump to content

Разход на масло на А3, 1.6, 101к.с.?


Recommended Posts

Здравейте!

Предварително се извинявам, ако повтарям темата!

Значи става въпрос за това, че закупих автомобила "АудиА3, 1.6, 101к.с." преди 2 месеца "нов внос".

Смених маслото "I.G.A.T, 10W40" и след 1100км. общ пробег, пътувах на дълго и след 100 км. ми светна дисплея, като показа "жълта лейка".

Вдигнах щеката и там маслото си бе между минимума и максимума, затворих капака и след като запалих "жълтата лейка" изчезна и си продължих.

След известно време ми се наложи пак да пътувам на дълго и се получи същото "жълта лейка" но вече и с надпис "min", продължих още някъде около 150-200 км. и вдигнах щеката, която показа че няма никой мужду минимума и максимума.

Изчислих километрите, откакто съм сменил маслото и се оказа, че за 1100 км. е изчезнало около 500-600 грама масло.

Сега дилемата ми е , дали да сменя само гумичките  или направо да прибегна към смяна и на сегменти?

А дали, като сменя сегментите ще се оправи проблема или само ще си набутам парите?

Попитах някой познати майстори в моя град и тримата ми дадоха различни виждания по въпроса.

Та въпроса ми към вас е да ми дадете напътствия какво да правя?

п.п. Автомобила не пуши и работи перфектно?

 

Редактирано от Радослав Йорданов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между минимум и максимум имаш разлика от 1л масло,да не се окаже че за 1100км е дръпнала литър?Преди да правиш каквото и да е по двигателя,опитай смяна на маслото, Игат ако си го купувал от Евро07 аз специално не бих му имал доверие.Опитай една смяна с качествено масло от друго място,нищо не губиш.Ако пак е същата работа отиди при майстор да измери компресията и да ти каже накъде отиват нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи майстора ми нагласи маслото да е между средата и максимума на пръчката.

А относно маслото, съм го сменявал в пункт за смяна на масла и е от варел?

Редактирано от Радослав Йорданов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IGAT по принцип е марка,която масово внасят от Евро07,по ред причини от тях не бих си взел и свински опашки,та за това те съветвам да пробваш с друго масло,като няма никакъв проблем маслото да е от варел,даже шанса да попаднеш на менте е значително по-малък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен,ако не е нашибана добавка в маслото и като го е сменил си е показала проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за съветите!

А този разход на масло каво показва?

Гумички или сегменти, защото един познат каза, че не може с разход на масло 500-600 грама да са гумичките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Още един въпрос.

Вчера, като проверих маслото, на пръчката видях някакви налепи, които след като започнах да ги стъргам започна да се рони, като тибишир?

Какви са тия отлагания и от какво са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно са от присадката в маслото.

Изпратено от моят TC55 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.12.2018 г. at 8:58, Радослав Йорданов написа:

Благодаря ви за съветите!

А този разход на масло каво показва?

Гумички или сегменти, защото един познат каза, че не може с разход на масло 500-600 грама да са гумичките?

Гумичките могат да се сменят и без да се сваля главата, но голяма разлика няма. Карал сам 1.6 AKL с motul 5w40 xcess 8100 и колата гореше над 3 литра за 10000км, като на дълго разтояние гореше доста повече от късо 30-40км. Аз лично сменях маслото два пъти, след това за 30хил. само доливах... 1.6 мотора просто си е маслояд във всичките му разновидности. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, защо караш с такова масло? От това ли пестиш? 

Второ, аз като я взех моята и сипах някакъв Тотал (уж по стандарти, спецификации и не знам си още какво на VW с код за моя мотор). , който го изгори за отрицателно време.

И моята беше нов внос и си казах, тая кола гори яко масло. 

От тогава сипвам само Motul 5x40 и колкото сипя, толкова източвам. 

Съответно купувам само филтри MANN. Маслото и филтрите взимам от доставчик, който със сигуност знам, че не е метне (имам връзки там и за това не споделям име). 

Държа да отбележа, че по двигателя не съм правил нищо. Дори не съм сменял и гарнитури още. 

Редактирано от TomcatF14
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TomcatF14

Значи искаш да кажеш, че като си я взел , сменил си маслото и ти е горяла и след това си сменил маслото с  

Motul 5x40 и  филтър MANN и проблема се е оправил?

Преди смяната с Motul 5x40, какво  масло си сложил и какъв филтър?

Колко масло ти е горяла след първата смяна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.12.2018 г. at 18:14, mangusta083 написа:

Карал сам 1.6 AKL с motul 5w40 xcess 8100 и колата гореше над 3 литра за 10000км, като на дълго разтояние гореше доста повече от късо 30-40км. Аз лично сменях маслото два пъти, след това за 30хил. само доливах... 1.6 мотора просто си е маслояд във всичките му разновидности. :zustimm:

Пълни глупости,ако всичко е наред изобщо не бута масло.Нещата не се свеждат само да смяна на гумички и сегменти,а се проверява и геометрията на цилиндъра.Ако имаш износване и вече не е цилиндър и нямаш правилна окръжност каквото и да сменяш все тая.Допуска за отклонение 0,04мм. като най-често се износва в средната част на цилиндъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много объркващо!

Не схващам, какво е най-добре да направя?

Сега последно за маслото MOTUL 5W40, да го пробвам ли или не?

Кажете TomctF14 и Mangusta083, защото единият е доволен от вас , а другия не ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия филтри ги изкарахте баси чудните, че чак от официален вносител и връзки и 'нам си какво още. Наливаш един Bardahl 5W40 или Motul ако искаш, аз лично се отказах от Мотул в полза на Бардал, взимаш си филтри MANN и се молиш да не е от нещо друго. Колко души още трябва да го напишат?

Горния коментар обяснява другия вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ти е светнало Лейката може а масло е имало може и маслена помпа да е  или в най добрия случай задръстена цедка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел работи в сервиз на "Пежо" и ми предложи да ми сложи "Тотал -10w40" и маслен филтър от тях.

Каза , че е от тях маслото и по-истинско няма и че няма да изгубя много, ако пробвам.

И той се съмнява, че не съм уцелил правилното масло.

п.п. Току що проверих маслото в колата и се оказа, че за около 200-250 км. е изгоряла около 300 грама масло???

Ще се окаже, че гори когато си иска и по колко си иска?

Не мога да повярвам, какво става? Егати и работата.

 

И още едно нещо.

Реших да пробвам да сменя първо маслото и ако тогава продължи да харчи, ще сменя гумички и сегменти.

По-горе ми предлагат да сложа "Мотул" или "Бардал" 5w40 и филтър MANN ?

Или да сложа такива марки масло, само че 10w40 ?

Редактирано от Радослав Йорданов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, koko76 написа:

Пълни глупости,ако всичко е наред изобщо не бута масло.Нещата не се свеждат само да смяна на гумички и сегменти,а се проверява и геометрията на цилиндъра.Ако имаш износване и вече не е цилиндър и нямаш правилна окръжност каквото и да сменяш все тая.Допуска за отклонение 0,04мм. като най-често се износва в средната част на цилиндъра.

Колега това е моят опит с 1.6 това споделям, като в момента имам и друго 1.6 16v 105 к.с. и то се кара с споменатото масло и си го хапва доволно. Гумичките ги смених защото е лесно, но както казах голям ефект нямаше, макар и очевадната разлика м/у старите и новите. 

Я кажи сега твоето колко гори, че ми стана интересно ? :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, loshia.1993 написа:

Слагай 10W40 ако и него го гори с това темпо се готви за ремонт. :)

Аз и сега съм с масло с визкозитет 10w40 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да не е по-тънко - 5w40 ?

Защото от някои по-горни коментари, колеги са писали, че са оправили проблема, като са сложили по-тънко 5w40 ?

Не знам каква е логиката, ама.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, mangusta083 написа:

Колега това е моят опит с 1.6 това споделям, като в момента имам и друго 1.6 16v 105 к.с. и то се кара с споменатото масло и си го хапва доволно. Гумичките ги смених защото е лесно, но както казах голям ефект нямаше, макар и очевадната разлика м/у старите и новите. 

Я кажи сега твоето колко гори, че ми стана интересно ? :lupe:

На моето съм му направил основен ремонт и в момента е с ризи и няма никакво бутане на масло.И го карам с 5W40.Преди ремонта ми буташе около 500 мл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 500 мл., ама на колко километра?

п.п. Смяната на гумичките на клапани, без да се сваля главата, качествена ли е ?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10000 км.

Да качествено е,на дост коли съм го правил.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...