Jump to content

Проблем с типтроник


Gangbango

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Карам един авант с код CDYA от 1 година и до сега всичко беше ток и жица. От 2-3 седмици насам проявява някакъв странен симптом. След палене и в рамките на първите 2-3км всичко е нормално. В един момент обаче оборотомера започва да се побърква и се случва когато кутията освободи и оборотите паднат до тихите. Точно с достигането на свободните обороти било то в движение или при спряло положение, мигновено започват да подскачат нагоре надолу с около 100 оборота. Отбелязвам, че оборотите на двигателя не се променят (по звука на двигателя съдя), но оборотомера играе с по 100 напред назад. Когато се започне с това подскачане на оборотите се усеща как купето се люлее в синхрон с тях и момента, в който дам лоста на P или N всичко спира. Кротват се обороти и купе, а и цялостните вибрации, които си ги има по принцип също утихват. Просто все едно и олеква на колата като дам на P или N. Но на всички останали R, D, S и M прави този симптом. Отбелязвам, че нещата започват пак да се нормализират след каране. До работата ми са 14км. Първите 3км няма проблеми. Между 3-тия и 10-тия са всичките гореописани неща и към края на пътуването вече отшумяват. Другото особено е, че не го проявява при абсолютно всяко излизане с колата. Преди 2 седмици го направи за пръв път и сега за 2-ри.

Маслата на кутия, раздатка и диференциали са сменяни преди 100 000км. Благодаря на отзовалите се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Когато колата е в движение, дали при ускорение или при поддържане на скорост не го прави. Карате градско по булевард и наближава светофара, отпускате газта и колата започва сама да си сваля предавките от 5-та надолу и като стигне 3-та и скоростта е достатъчно ниска не минава на 2-ра, а директно освобождава и оборотите отиват на свободна. На таблото пише 3-та , но колата се движи като на свободна. Е точно в този момент стрелката на оборотите започва да подскача, а като колата спре тотално се усеща и люлеенето. А като се даде N или P спират симптомите и си работи като часовник. Вече започнах да гледам комплектите за обслужване на автоматика, но да дам 700 лева и да се окаже, че не е от маслото, а примерно от хидрото.... А реално, ако сменя маслото ей така профилактично, защото е на 100 000км и после се наложи нещо по хидрото, ще трябва ли отново да се сменя масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 minutes ago, Gangbango said:

Когато колата е в движение, дали при ускорение или при поддържане на скорост не го прави. Карате градско по булевард и наближава светофара, отпускате газта и колата започва сама да си сваля предавките от 5-та надолу и като стигне 3-та и скоростта е достатъчно ниска не минава на 2-ра, а директно освобождава и оборотите отиват на свободна. На таблото пише 3-та , но колата се движи като на свободна. Е точно в този момент стрелката на оборотите започва да подскача, а като колата спре тотално се усеща и люлеенето. А като се даде N или P спират симптомите и си работи като часовник. Вече започнах да гледам комплектите за обслужване на автоматика, но да дам 700 лева и да се окаже, че не е от маслото, а примерно от хидрото.... А реално, ако сменя маслото ей така профилактично, защото е на 100 000км и после се наложи нещо по хидрото, ще трябва ли отново да се сменя масло?

Реално със смяната на хидрото пак ще смениш маслото, просто не ги повтаряй тези операции. Върви някъде да ти направят диагностика на автомата, вероятно е от него проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хидрото, ако е колата го прави в движение при подържане на една скорост, на място от хидрото не се клатят оборотите, ако го прави на място залагам на дюзи

Редактирано от EHKOB
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да се захванеш със скъпи ремонти по автомата се минава през ъпдейт с най-новата версия за твоята кутия, след това ако не се оправи се сменя маслото и се нулират адаптациите на съединителите и чак тогава, ако не се оправи, се отива на някакъв ремонт. А и дай пусни някаква диагностика, да видим имаш ли грешки в двигателя и автомата.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качи я на някоя магистрала сложи я на 120 и виж дали играят пак, ако играят е хидрото

Редактирано от EHKOB
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо довечера паля към провинцията и ще имам възможност хубаво да я наблюдавам за 320км. За ъпдейт на кутията съм се замислял и преди да започнат тия бъзици, просто за да е с най-актуалния софт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при ъпдейт към последна версия при мен 6HP19 се препоръчва и преминаване към ZF8 масло, сега съм с ZF6.

Много хора са правили ъпдейт и без смяна на това масло и са нямали проблеми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здрасти, не мога да помогна но да попитам и аз тук за моята скоростната кутия че да не отварям нов пост. Колата е Audi A6 3.0TDI BMK QUATTRO 2005г:

 

Смених скоростна кутия (и всичко към нея) преди 2 години и още от първи ден започна да рита по малко (тук в UK не са чували за ъпдейт след смяна на кутия). Киковетв са два.

-Първият е при спиране от 2ра към 1ва рита , но само при студена кутия и после изчезва.

-Вторият е когато загрее при потегляне от 1ва към 2ра, но само когато хубаво загрее. Когато е студена не го прави.

След смяната на кутията съм минал 25 хил. км. и нито се оправя нито се влошава. Въпроса ми е дали да правя ъпдейт софта на кутията, и ако направя възможно ли е да се влоши положението. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз имам подритвания като загрее колата, но са предимно при 3-та и 4-та и то не при смяната а при подаване и отнемане на газ, съм се насочил да сменя маслото още веднъж, защото е сменено чрез източване т.е. освежено с 4-5 литра. Ако не се оправи мисля да купя клапаните за мехатроника, защото доколкото намерих инфо, те са виновни за такива подритвания. Самите клапани ги има нови китайски в ибей 7 бройки за около 80-90 долара. Иначе си направи ъпдейт на софта, по-лошо няма как да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клатенето може да е от счупен фрайлауф вътре в хидрото, поне така беше при мен. Само със смяна на маслото няма да се оправи, а колкото до соленоидите, при смяната им трябва да се отвори целия мехатроник, да се почисти и да се смени гарнитурата и едни гумични вътре в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, CVT написа:

А и колко струва това масло че да излиза 700 лв. за смяната му‽

Гледам, че се предлагат китове за обслужване за 500 лева (7 туби лайфгард 8, гарнитури и филтър) и слагам едни 200 лева, ако попадна на някой изпулен сервиз. Но какъвто и да е сервиза под 600 за всичко едва ли ще се намери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на моята кола маслото е било сменяно в Порше Запад с ZF6 (жълтото) масло и всичко от до е излезнало 650 лв. Имам фактурата, но е било доста отдавна.

Но каква ще е цената там сега - не знам. В Das Auto сигурно тази профилактика ще е  1000 лв /поне/

В друг сервиз - трябва да провериш. :)

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е...направих 320 км каране по аутобан тракия и по родопските сукаци и скоростите се държаха повече от перфектно. На магистралата на автопилот 125 и 135 стрелката на оборотомера закована на едно място и не трепва. Дали има вариант да опитва да стартира регенерация, но да не успява и затова да прави номера с оборотите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, fxa написа:

Клатенето може да е от счупен фрайлауф вътре в хидрото, поне така беше при мен. Само със смяна на маслото няма да се оправи, а колкото до соленоидите, при смяната им трябва да се отвори целия мехатроник, да се почисти и да се смени гарнитурата и едни гумични вътре в него.

Е да де това ми е мисълта , да се направи евентуално, защото става без сваляне на кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като клати така оборотите често причината е, че на всеки оборот запира нещо леко и компът пуска повече нафта да компесира, но в този момент запирането е минало и оборотите се вдигат за момент от повечето нафта и така на всеки оборот.

 

Не знам какво би могло да го прави в скоростите. При мен беше демпферната шайба, не на този мотор. Била се е полускъсала и е опирала на всеки оборот. При теб нещо друго запира щом само при определени условия го прави. 

А колко хора я гледаха и никой не се сети за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@miro888 @mili 75  При мен така се реши проблема с подритването:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...