Jump to content

От S_line към нормално окачване-проблем


kikson1979

Recommended Posts

Привет колеги.

Нужна ми е малко помощ за Ауди А6 авант 3.0 тди,ASB мотор.

Правих конверсия от S_line окачване към нормално 1BA,използвах донор кола за частите.Резултатът отпред се получи,но отзад не - колата увисна отзад.Принудих се да сложа след това нови задни пружини и всички тампони отзад,но пак беше по-ниска от предницата.Накрая ми поставиха и оригинални допълнителни подложки от горната страна на пружината (стана подложка върху подложка),които повдигат задницата с 13 милиметра,но визуално пак ме дразни.Дефакто използваха подложка с позиция 2 от диаграмата.Сега е по-добре,но има разлика около 1 пръст в просвета (10-15 мм) т.е. отзад е по-малък и си личи.Ефектът в началото бе,че предницата се прибра (беше доста щръкнала),а задницата се повдигна.

След около една седмица обаче предницата пак леко щръкна,а задницата пропадна.

В момента на колата ми е сложено:

1. Прехвърлени предни макферсони от донора,но в последния момент виждат,че предните амортисьори не са оригинални,а Каяба газови,модел Excel-G (явно сменяни от предишния собственик и сравнително нови)

2. Отзад в момента е с нови пружини Lessjofors,тампони и допълнителна подложка,позиция 2 от диаграмата.Останавени са само ОЕМ амортисьорите от донора.

Купени са нови части за отзад,защото с нещата от донора гледката беше зле.

Снимките са от вчера.

Чудя се вече как да се разреши проблемът..?

received_1394720660700166.jpeg

received_490130155205003.jpeg

received_207259063796703.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И къде е драмата? Предната арка е с по- голям диаметър, ерго с по - голям просвет, мери се от ПРАГОВЕТЕ (купето) до земЛята, не арките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На живо си личи как предница "вири" малко и ме дразни.В праговете също има малка разлика в минус на задницата... Не знам този ефект дали не е заради предните амове Каяба и да "помпят" предницата някак си 🤔

Редактирано от kikson1979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така знам,но съм се видял в чудо как да подходя в случая вече.Странно ми беше след като сложиха новите задни пружини как предницата се вдигна още повече.След като се сложиха допълнителните подложки колата застана що-годе добре и след 10 дни пак малко пропадна задницата.

На първите 2 снимки колата е с новите задни пружини и тампони (грозна гледка)

На последната снимка е когато я взех от сервиза с монтирани допълнителните подложки от 13мм (така вече ми допадаше) 

received_2399081130422364.jpeg

received_506195920242440.jpeg

received_516167428971696.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена,че донорът беше 2.7тди куатро и 35кг. по лек от моята кола...

Редактирано от kikson1979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините са евтини,защо си слагал втора ръка?Още повече,че при комби е много вероятно да са уморени от товарене и/или влачене на ремарке.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@МИТАКА1654 Колега,ти прочете ли всичко,което съм написал??

Питаш ме за пружините,а съм споменал че са нови,шведски! 

Идеи ми трябват,не критики,ясно е че нещо е осрано по колата... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tая цялата драма ми се струва, че идва от това, че не сте сложили точните пружини ... ОЕМ-ските имат (по-спомен) над 10 разновидности.

Тук обаче идва тънкия момент да се намерят точните ОЕМ пружини ще е малко игра освен ако не намериш кола с нормално окачване и с нейния ВИН да действаш.

 

Донора пак ли беше авант ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, kikson1979 написа:

@МИТАКА1654 Колега,ти прочете ли всичко,което съм написал??

Питаш ме за пружините,а съм споменал че са нови,шведски! 

Идеи ми трябват,не критики,ясно е че нещо е осрано по колата... :)

Прочетох горният пост,че донорът е 2,7тди и затова.Иначе всичко зависи от пружините,последно повдигах а6 ц5 комби-6 вида задни пружини и е-клас в211 седан-за него 5 вида задни пружини.Трябва да се гледа и смята.Мериш дебелина на витката и височина на пружината от твоята кола,гледаш какво се предлага и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам,че има много видове пружини,че и амортсьори ОЕМ.Правил съм го и преди това упражнение на други аудита и се е получавало.Гледах колограмите да са близки и купето.Донорът бе А6 2.7 куатро комби,35 кг по-лека от моята.Към онзи момент това беше най близкото като килограми,което имаше на пазара.

Ако са по-меки и задните амортисьори,то няма ли да пропадне малко отзад,както се случи след 10тина дни т.е. губят ми се едни 10мм отзад,а отпред респективно отвори малко предницата?

Пиша тук защото разчитам на мнението на колегите,достатъчно сме си били главите във времето покрай тази марка :)

Редактирано от kikson1979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо...

На мой познат с 3.0тди преден/заден мост Weight range e 12 и 10 (теглови индекс) .

А при мен преден/заден мост е 13 и 10 (от донора) Цифрите обаче нищо не ми говорят като зависимост и т.н. 

Какво мислите в случая така?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко ъпдейт на инфото:

Преди време на ново охлабихме всички носачи преден/заден мост + нов реглаж на 3D стенд и колата се работеше на 4 колонен подемник(за да се имитира работно положение).Струва ми се,че има лек положителен ефект и разлика от преди. След процедурата кантара се обърна с няколко милиметра и задницата се повдигна една идея,но колата е празна и с малко гориво на снимките.

Към момента това,което забелязах,че задницата се снижава след като я натоваря малко,което ме води на мисълта,че просто новите задни пружини са по-меки и реагират бързо под товар (пропадат в повече).След наливане на 60л.нафта просветът отзад намаля с половин пръст и не знам дали е нормално 7мм. някъде.

Ами като седнат и 2ма човека отзад по 100кг. и малко багаж,дали няма тотално да клекне с пълен резервоар,как смятате колеги??

Мисля да сложа пак нови пружини отзад на Закс,които ги дават за А6 с теглич (моята има ел.такъв).Те са с дължина 292мм,и дебелина на 16мм.

Закс имат и вариант за кола без теглич,там са с параметри 294 дължина и 15.75мм дебелина.

В момента задните Lessjofors пружини са с дължина на 300мм,но дебелина 15.5мм на витката (нямат вариант за със/без теглич или усилени,по оригинания им каталог бяха 1 модел за 3.0тди).

Като усещане колата вози еднакво приятно меко сега.С по-дебели пружини обаче дали няма да се втвърди много отзад возията,а идеята ми е да не кляка задницата под товар така?

 

received_1130624883951839.jpeg

received_555328078427574.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да не кляка,дебелината на телта/витката е по-важна от няколкото мм в повече или по-малко.

Редактирано от МИТАКА1654
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дена търсих и има модели стандарт без теглич, стандарт с теглич и спортно sline, а също quattro или не. Също така не се предоверявай на показателите и качеството на афтърмаркета описани в сайтовете. Sachs определено е по-добър избор от lesjofors, но все пак това е афтърмаркет производство и по презумция има голяма вероятност да има някаква производствена разлика от ое и оем частите. 

Винаги имай предвид, че няма как да знаеш пружина втора употреба колко е амортизирана и омекнала.

 

П.п. нищо не спомена за цветната маркировка върху пружините или е паднала от корозия?

Редактирано от den4cho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.02.2020 г. at 14:35, kikson1979 написа:

На живо си личи как предница "вири" малко и ме дразни.В праговете също има малка разлика в минус на задницата... Не знам този ефект дали не е заради предните амове Каяба и да "помпят" предницата някак си 🤔

Ако са двойнодеистващи газови повдигат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@lubolalev Задните ми пружини са чисто нови на Lessjofors.Предните амове са Каяба двутръбни (и да,ако колата не се кара няколко дни и предницата леко се прибира визуално при просвета на калника) . Маркировките не играят роля в случая, защото от ниска спортна я правех висока нормална.С къси пружини и червени амове беше стоково.

Редактирано от kikson1979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Играят колега... сигурен ли си, че донорските не са подменяни..  например задните и така някой е оплескал нещата от самото начало. Ако се виждат точките сподели за да проверим..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко съм проверил по VIN (донор окачване,друго 3.0тди,моята ес лайн и т.н,сравнени точки,мочки,PR кодове,парт номера и т.н)

 

Обобщено:
Донор :  0JN/0YK.     13/10
3.0tdi   :  0JM/0YK.    12/10
S_line   :  0JK/0YL      10/11

Преден / Заден мост 
PR код и теглови индекс

 

П.с. Когато се минава от ес лайн към нормално обикновенно окачване,за да застане като хората точно от 10/11 се минава към 12/10,но килограмите пак много зависят,ако е претоварена от към екстри,а моята е точно така 1965кг е купето по табела...

И за пореден път да кажа предните макферсони целите са сложени от донора,а ОТЗАД ВСИЧКО Е НОВО + ОЕМ подложки 13мм. допълнителни от окачване 1BR (води се за лоши пътища,повдигащи допълнително купето от към горната част),само задните амортисьори от донора съм оставил,ОЕМ са.Всичко това ясно съм го писал в началото на темата,ама нали..!

received_190385775580092.jpeg

Редактирано от kikson1979
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи други пружини отзад. Мисля че тези не са ОК.

Аудито ми е на въздух, но на Пасата сложих нови Каяба по 80 кинта парчето отпред и предницата опря в земята. Продавача извади някакви каталози и твърдеше, че баш това били  пружините  Изхвърлих Каябата и сложих някакви( не помня марката) нови немски за 90 кинта двете и заспа работата. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колко излезе цялата смяна? Гледам една А6 Ф4 S-line обаче вози малко дървено и се чудя дали смяната на окачването би решило проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...