kikson1979 Публикувано 18 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 Привет колеги. Нужна ми е малко помощ за Ауди А6 авант 3.0 тди,ASB мотор. Правих конверсия от S_line окачване към нормално 1BA,използвах донор кола за частите.Резултатът отпред се получи,но отзад не - колата увисна отзад.Принудих се да сложа след това нови задни пружини и всички тампони отзад,но пак беше по-ниска от предницата.Накрая ми поставиха и оригинални допълнителни подложки от горната страна на пружината (стана подложка върху подложка),които повдигат задницата с 13 милиметра,но визуално пак ме дразни.Дефакто използваха подложка с позиция 2 от диаграмата.Сега е по-добре,но има разлика около 1 пръст в просвета (10-15 мм) т.е. отзад е по-малък и си личи.Ефектът в началото бе,че предницата се прибра (беше доста щръкнала),а задницата се повдигна. След около една седмица обаче предницата пак леко щръкна,а задницата пропадна. В момента на колата ми е сложено: 1. Прехвърлени предни макферсони от донора,но в последния момент виждат,че предните амортисьори не са оригинални,а Каяба газови,модел Excel-G (явно сменяни от предишния собственик и сравнително нови) 2. Отзад в момента е с нови пружини Lessjofors,тампони и допълнителна подложка,позиция 2 от диаграмата.Останавени са само ОЕМ амортисьорите от донора. Купени са нови части за отзад,защото с нещата от донора гледката беше зле. Снимките са от вчера. Чудя се вече как да се разреши проблемът..? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OvivO Публикувано 18 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 според мен отпред я свали, ако може, отзад си е добре Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 18 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 И къде е драмата? Предната арка е с по- голям диаметър, ерго с по - голям просвет, мери се от ПРАГОВЕТЕ (купето) до земЛята, не арките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Февруари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 (Редактирано) На живо си личи как предница "вири" малко и ме дразни.В праговете също има малка разлика в минус на задницата... Не знам този ефект дали не е заради предните амове Каяба и да "помпят" предницата някак си 🤔 Редактирано 18 Февруари 2020 от kikson1979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fr0sT Публикувано 18 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 Амортисьорите не могат да ти помпят предницата или задницата, височината ти зависи от пружините. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Февруари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 И аз така знам,но съм се видял в чудо как да подходя в случая вече.Странно ми беше след като сложиха новите задни пружини как предницата се вдигна още повече.След като се сложиха допълнителните подложки колата застана що-годе добре и след 10 дни пак малко пропадна задницата. На първите 2 снимки колата е с новите задни пружини и тампони (грозна гледка) На последната снимка е когато я взех от сервиза с монтирани допълнителните подложки от 13мм (така вече ми допадаше) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Февруари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 (Редактирано) Забравих да спомена,че донорът беше 2.7тди куатро и 35кг. по лек от моята кола... Редактирано 18 Февруари 2020 от kikson1979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИТАКА1654 Публикувано 18 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 Пружините са евтини,защо си слагал втора ръка?Още повече,че при комби е много вероятно да са уморени от товарене и/или влачене на ремарке. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Февруари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 @МИТАКА1654 Колега,ти прочете ли всичко,което съм написал?? Питаш ме за пружините,а съм споменал че са нови,шведски! Идеи ми трябват,не критики,ясно е че нещо е осрано по колата... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 18 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 Tая цялата драма ми се струва, че идва от това, че не сте сложили точните пружини ... ОЕМ-ските имат (по-спомен) над 10 разновидности. Тук обаче идва тънкия момент да се намерят точните ОЕМ пружини ще е малко игра освен ако не намериш кола с нормално окачване и с нейния ВИН да действаш. Донора пак ли беше авант ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИТАКА1654 Публикувано 18 Февруари 2020 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 Преди 1 час, kikson1979 написа: @МИТАКА1654 Колега,ти прочете ли всичко,което съм написал?? Питаш ме за пружините,а съм споменал че са нови,шведски! Идеи ми трябват,не критики,ясно е че нещо е осрано по колата... Прочетох горният пост,че донорът е 2,7тди и затова.Иначе всичко зависи от пружините,последно повдигах а6 ц5 комби-6 вида задни пружини и е-клас в211 седан-за него 5 вида задни пружини.Трябва да се гледа и смята.Мериш дебелина на витката и височина на пружината от твоята кола,гледаш какво се предлага и така. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Февруари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2020 (Редактирано) Знам,че има много видове пружини,че и амортсьори ОЕМ.Правил съм го и преди това упражнение на други аудита и се е получавало.Гледах колограмите да са близки и купето.Донорът бе А6 2.7 куатро комби,35 кг по-лека от моята.Към онзи момент това беше най близкото като килограми,което имаше на пазара. Ако са по-меки и задните амортисьори,то няма ли да пропадне малко отзад,както се случи след 10тина дни т.е. губят ми се едни 10мм отзад,а отпред респективно отвори малко предницата? Пиша тук защото разчитам на мнението на колегите,достатъчно сме си били главите във времето покрай тази марка Редактирано 18 Февруари 2020 от kikson1979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 21 Февруари 2020 Автор Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2020 И още нещо... На мой познат с 3.0тди преден/заден мост Weight range e 12 и 10 (теглови индекс) . А при мен преден/заден мост е 13 и 10 (от донора) Цифрите обаче нищо не ми говорят като зависимост и т.н. Какво мислите в случая така? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 Малко ъпдейт на инфото: Преди време на ново охлабихме всички носачи преден/заден мост + нов реглаж на 3D стенд и колата се работеше на 4 колонен подемник(за да се имитира работно положение).Струва ми се,че има лек положителен ефект и разлика от преди. След процедурата кантара се обърна с няколко милиметра и задницата се повдигна една идея,но колата е празна и с малко гориво на снимките. Към момента това,което забелязах,че задницата се снижава след като я натоваря малко,което ме води на мисълта,че просто новите задни пружини са по-меки и реагират бързо под товар (пропадат в повече).След наливане на 60л.нафта просветът отзад намаля с половин пръст и не знам дали е нормално 7мм. някъде. Ами като седнат и 2ма човека отзад по 100кг. и малко багаж,дали няма тотално да клекне с пълен резервоар,как смятате колеги?? Мисля да сложа пак нови пружини отзад на Закс,които ги дават за А6 с теглич (моята има ел.такъв).Те са с дължина 292мм,и дебелина на 16мм. Закс имат и вариант за кола без теглич,там са с параметри 294 дължина и 15.75мм дебелина. В момента задните Lessjofors пружини са с дължина на 300мм,но дебелина 15.5мм на витката (нямат вариант за със/без теглич или усилени,по оригинания им каталог бяха 1 модел за 3.0тди). Като усещане колата вози еднакво приятно меко сега.С по-дебели пружини обаче дали няма да се втвърди много отзад возията,а идеята ми е да не кляка задницата под товар така? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МИТАКА1654 Публикувано 18 Април 2020 Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 (Редактирано) Ако искаш да не кляка,дебелината на телта/витката е по-важна от няколкото мм в повече или по-малко. Редактирано 18 Април 2020 от МИТАКА1654 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
den4cho Публикувано 18 Април 2020 Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 (Редактирано) Преди няколко дена търсих и има модели стандарт без теглич, стандарт с теглич и спортно sline, а също quattro или не. Също така не се предоверявай на показателите и качеството на афтърмаркета описани в сайтовете. Sachs определено е по-добър избор от lesjofors, но все пак това е афтърмаркет производство и по презумция има голяма вероятност да има някаква производствена разлика от ое и оем частите. Винаги имай предвид, че няма как да знаеш пружина втора употреба колко е амортизирана и омекнала. П.п. нищо не спомена за цветната маркировка върху пружините или е паднала от корозия? Редактирано 18 Април 2020 от den4cho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubolalev Публикувано 18 Април 2020 Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 На 18.02.2020 г. at 14:35, kikson1979 написа: На живо си личи как предница "вири" малко и ме дразни.В праговете също има малка разлика в минус на задницата... Не знам този ефект дали не е заради предните амове Каяба и да "помпят" предницата някак си 🤔 Ако са двойнодеистващи газови повдигат... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 (Редактирано) @lubolalev Задните ми пружини са чисто нови на Lessjofors.Предните амове са Каяба двутръбни (и да,ако колата не се кара няколко дни и предницата леко се прибира визуално при просвета на калника) . Маркировките не играят роля в случая, защото от ниска спортна я правех висока нормална.С къси пружини и червени амове беше стоково. Редактирано 18 Април 2020 от kikson1979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
den4cho Публикувано 18 Април 2020 Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 Играят колега... сигурен ли си, че донорските не са подменяни.. например задните и така някой е оплескал нещата от самото начало. Ако се виждат точките сподели за да проверим.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubolalev Публикувано 18 Април 2020 Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 Я пробвай повдигни я с ръка отпред и виж к’во се случва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 (Редактирано) Всичко съм проверил по VIN (донор окачване,друго 3.0тди,моята ес лайн и т.н,сравнени точки,мочки,PR кодове,парт номера и т.н) Обобщено: Донор : 0JN/0YK. 13/10 3.0tdi : 0JM/0YK. 12/10 S_line : 0JK/0YL 10/11 Преден / Заден мост PR код и теглови индекс П.с. Когато се минава от ес лайн към нормално обикновенно окачване,за да застане като хората точно от 10/11 се минава към 12/10,но килограмите пак много зависят,ако е претоварена от към екстри,а моята е точно така 1965кг е купето по табела... И за пореден път да кажа предните макферсони целите са сложени от донора,а ОТЗАД ВСИЧКО Е НОВО + ОЕМ подложки 13мм. допълнителни от окачване 1BR (води се за лоши пътища,повдигащи допълнително купето от към горната част),само задните амортисьори от донора съм оставил,ОЕМ са.Всичко това ясно съм го писал в началото на темата,ама нали..! Редактирано 18 Април 2020 от kikson1979 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zdrash Публикувано 18 Април 2020 Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 Вземи други пружини отзад. Мисля че тези не са ОК. Аудито ми е на въздух, но на Пасата сложих нови Каяба по 80 кинта парчето отпред и предницата опря в земята. Продавача извади някакви каталози и твърдеше, че баш това били пружините Изхвърлих Каябата и сложих някакви( не помня марката) нови немски за 90 кинта двете и заспа работата. Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 18 Април 2020 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2020 Следващото Ауди ще е на въздух 100%, но за сега си играйкам с това пета година ще стане 😁 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hammerstrikebg Публикувано 10 Май 2020 Доклад Share Публикувано 10 Май 2020 Колко излезе цялата смяна? Гледам една А6 Ф4 S-line обаче вози малко дървено и се чудя дали смяната на окачването би решило проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kikson1979 Публикувано 11 Май 2020 Автор Доклад Share Публикувано 11 Май 2020 @hammerstrikebg Нищо общо няма след смяната.Сега е по-висока и вози комфортно.А за цените,зависи какви части използваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване