fifipaldi Report post Posted October 16, 2020 4 хил км бот, толкова си се превъзбудил, че не можеш и да четеш вече ;). И пише ли в интернет, че харчи B7 масло, пише, аре лЕгай си спокоен сега :). Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted October 16, 2020 (edited) Много ти е слаб примера, даже и при литър на 4 хил. км. Колата е на 100 хил. мили, А5-цата за която първоначално писах беше на 18 хил. мили. Втория ми пример беше литър на всеки 1500 - 2000 км. Третия пък беше литър на 400 км! А и твоя пример не доказва че 3.2 L при А5-ците не горят масло. Доказва единствено че някои по-стари Б7-ци също горят. Това всички го знаем. Как си програмист с толкова слабо критично мислене? Пробвай пак! Edited October 16, 2020 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
DidoVarna Report post Posted October 17, 2020 На 7.10.2020 г. at 23:19, zender_varna написа: Audi А5 TSFI 2.0 facelift , 2013 година . Колега, колко коня е мотора? Че гледм едни Б8-ци с този мотор, а уж чета че при фейслифта с 224 кс CNCD е решен този проблем. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pampo Report post Posted October 18, 2020 На 17.10.2020 г. at 6:17, DidoVarna написа: Колега, колко коня е мотора? Че гледм едни Б8-ци с този мотор, а уж чета че при фейслифта с 224 кс CNCD е решен този проблем. И аз това се опитвам да разбера. Мненията са противоречиви дали 224кс гори или не гори масло. По-нагоре има клипче с един руски механик, който също твърди, че след 2011 (когато от Ауди признават, че моторът има проблем с маслото фабрично) моторът е преработен и няма толкова голям разход на масло. Quote Share this post Link to post Share on other sites
P_PETKOV Report post Posted October 18, 2020 Отваряш една ЕТКА и почваш да гледаш за конкретния код на мотора дали и от кога са последните ревизии на бутала сегменти биели и т.н. Ако са след 2011та има вероятност да си гори малко или много... Разбира се това с ревизиите не е гаранция ама поне е ориентир. Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted October 18, 2020 3 hours ago, pampo said: Мненията са противоречиви дали 224кс гори или не гори масло. Ще се опитам да подредя хронологично видовете маслени сегменти. Освен по хронология, редът съвпада и със склонността им към коксуване (блокиране от нагара). 1. сегменти 1.5 мм със сверични отвори (дупчици )през около 1см - най-зле; 2. сегменти 2мм със сверични отвори; 3. сегменти с 2мм с прорези (тези вече работят); 4.трикомпоненти сегменти - тези искат нови биели - без втулка са и с 23мм болт - при No4 може да се сипва произволно масло Буталата със сегменти номер3 са пуснати за кратко с 21мм бутален болт, но вече са изчерпани. Ако се използват ВАГ бутала трябва и смяна на биели. Ако се използват Колбеншмид бутала (каквита са ВАГ буталата) има вариант и с 21, и с 23мм болт. За бутала с номер 4 има слухове, че трябват други маслени дюзи. Цените на буталата са паднали още последната година. Конкретно на въпроса дали 224кс гори повече или по-малко масло - изваждат се по ВИН какви конкретни бутала има в мотора и тогава може да се отговори. Но бутала от първия тип (които са най-зле) категорично няма в по-новия мотор. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Angel1st Report post Posted November 8, 2020 (edited) Здравейте, Т.к. виждам, че дискусията за TFSI 2.0 е най-актуална тук, а и с оглед писаното по-горе от @robobug - в момента съм размисъл дали да закупя едно Q5 2016 с TFSI 2.0 и типтроник 8 степенна скоростна кутия. Ако пусна ВИН-а, ще може ли да ме ориентирате дали мотора е от проблемните или не? Колата е канадска, това за пояснение. @zender_varna - ремонта мина ли вече? Ако да - реално колко ти излезе? Edited November 8, 2020 by Angel1st Quote Share this post Link to post Share on other sites
HeatheN Report post Posted December 8, 2020 2016-та не би трябвало да има проблеми с харч на масло, дори да харчи ще е нещо от порядъка на 300-500 милилитра на 10к км. Quote Share this post Link to post Share on other sites