zender_varna Report post Posted October 7, 2020 Здравейте закупих наскоро Audi А5 TSFI 2.0 facelift , 2013 година . Проблема е там че дава висок разход на горене на масло почти повече от литър на 1000км, Сменях PCV Valve пробвах с различни масла , направих flush на двигателя с прочистващи добавки, ходих по сервизи не могат да ми кажат откъде идва самото горене. Двигателя работи добре има компресия, почти не пуши. Не издава странни звуци , не бях запознат като цяло с тези двигатели като купувах. Ако някои може да ми даде насоки кой може да погледне колата или да даде съвети поне как може да установим откъде е проблема преди да почнем да пипаме двигателя с безмислени ремонти . Благодаря много. колата се намира в град Варна , ако някой може да помогне може да ми прати контакт да се свържа с него. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted October 8, 2020 (edited) Това е прословутия проблем на TFSI моторите от тези години. Има много изписано за него в Нета и в този форум. Ремонта се състои в смяна на буталата, сегментите и биелите, ако все още цилиндрите не са засегнати. Edited October 8, 2020 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
pampo Report post Posted October 9, 2020 Този мотор 211 или 224кс е? И при двата ли проблемът с маслото го има? Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted October 9, 2020 (edited) След като е 2013 година, значи е файс и мотора е CNCD 225 коня: цък! Ако е 211 коня и TFSI 2.0 значи не е фейс: цък! Очевидно проблема го има и при двата. Edited October 9, 2020 by CVT Quote Share this post Link to post Share on other sites
BECKO Report post Posted October 9, 2020 Или годината не е 2013 .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted October 9, 2020 Колегата е писал че е 2013 г. и че е фейслифт. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pampo Report post Posted October 9, 2020 (edited) Ето фейслифт 2013 с 211кс мотор https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11598524441875903&slink=hc7954 Edited October 9, 2020 by pampo Quote Share this post Link to post Share on other sites
fifipaldi Report post Posted October 9, 2020 До 04.2013-та се произвеждат с 211 коньовия мотор, @CVT давай цък, цък повече за B6/B7 поколението, там си боК ;). Доста от фейслифтовите коли са с този мотор и съответно немалко от тях имат и проблема с маслото в някаква степен след като има ревизии на буталата до 2016-та. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CVT Report post Posted October 9, 2020 Така е, но се интересувам и от по-новите TFSI в случай че Б7-цата не ме изкара до епохата на електричките. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zender_varna Report post Posted October 9, 2020 като цяло оправяли се проблема като се оправи двигателя, говорим за този ремонт ме интересува какви са мненията Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted October 11, 2020 Да. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fifipaldi Report post Posted October 11, 2020 Оправя се само ако се направи от човек, който разбира и с правилните части. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zender_varna Report post Posted October 11, 2020 Направих малък ескперимент карах извън градско около 500км, но карах под 3000 оборота за да не включвам турбината , и това което забелязах е че не бутна маслото и грам , но като карам градско и карам с повече газ когато постояно работи турбото веднага заминава , може ли този целия разход да идва от там?, а да не е от сигменти и прочие Quote Share this post Link to post Share on other sites
kurty Report post Posted October 12, 2020 Чисто от любопитство, не знаех че до 3000 оборота не се включва турбината. Искаш да кажеш, че ако караш до 3000 оборота без турбина, то и икономия на гориво ще дава тогава. Как става така....на 3000 оборота ли се включва турбината ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zender_varna Report post Posted October 12, 2020 Не съм запознат много като цяло кога се включва турбината на бензинов двигател знам че е малко в по високите обороти при бензина или се бъркам. Въпроса мие някой да ли може да каже дали целия проблем може да идва от там с маслото. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BECKO Report post Posted October 12, 2020 (edited) Не, не ти е от там най-вероятно ... просто в средни обороти и с малко натоварване харчи по-малко масло (и гориво). И турбината работи през цялото време, на модерна кола надува от рано, много преди цитираните от теб 3000 оборота. С тия ти познания за автомобилите ще си патиш от съвети и майстори здраво. Edited October 12, 2020 by BECKO Quote Share this post Link to post Share on other sites
zender_varna Report post Posted October 12, 2020 Благодаря ти за съвета, като цяло човек няма как да разбира от всичко. Аз съм в съвсем друга сфера, ако разбирах повече едвали щях да стигна до форуми. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dacheff Report post Posted October 13, 2020 Бе турбото си работи от малките обороти, просто не се развърта толкова. Няма конкретна цифра на оборотомера, при която да се включва. Поне така знам аз. Иначе ми е любопитно, колеги - освен харчлъка на масло, какво друго изисква тоя основен ремонт на мотора при ТФСИ? Щото да примем, че гори 0.5 - 1л масло на 1000 км и караш 15-20к км на година. Това е доливане от порядъка на 15 литра масло от смяна до смяна, в лв зависи от маслото, но да кажем по 20 лв/литъра - 300 лв година. Чета, че един такъв ремонт е от порядъка на 5-7 хиляди лв. Идеята ми е - ако драмата е просто в разхода на масло, надали хората ще тръгнат да набиват толкова пари за ремонт. Какво друго се прецаква покрай този проблем? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andy3 Report post Posted October 13, 2020 Задира цилиндрите накрая и отиваш за нов двигател общо взето. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fifipaldi Report post Posted October 13, 2020 Уж ако не се вземат мерки може да замине и блок-а и тогава няма оправия, трябва нов/стар, който е труден за намиране и е цифра съответно. На практика обаче имам примери около мен с доста повече от 0.5-1л на 1000 разход при които се направи ремонт-а и колата спря да харчи грам масло, блок не беше засегнат. Ремонта може да е 5-7 хиляди в Порше или редица всеизвестни сервизи, но реално е около и под 3к при това със смяна на верига и други консумативи :). Quote Share this post Link to post Share on other sites
zender_varna Report post Posted October 13, 2020 (edited) Аз намерих майстор в Варна, говорихме за цена около 3000-4000 лева може и да одари 5к, но като цяло с сигурност ще правя ремонта до сега така или иначе налях доста пари по нея. надявам се просто да се получи с този ремонт. Edited October 13, 2020 by zender_varna Quote Share this post Link to post Share on other sites
robobug Report post Posted October 13, 2020 2.0т при 3000 оборота превключва към по-агресивните гърбици на изпускателния вал. Допълнително температурата на маслото се вдига при по-високи обороти и освен горене през (около ) сегменти започва и изпарение. Цената за бутала не е висока, при фейсовата може да се мине и без биели. Но ако има износен вариатор/всмукателен вал, цената набъбва с поне 1500лв. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zender_varna Report post Posted October 14, 2020 Парите не са проблем , за мене важното е ремонта да бъде успешен да мога да я карам минимум 1-2 години 😃 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jon_jinas Report post Posted October 14, 2020 Колега, кой е майстора във Варна? Да споделиш и след ремонта, как е положението. Quote Share this post Link to post Share on other sites
audia4a6fan Report post Posted October 15, 2020 А как стоят нещата при 3.2фси двигателя в А5 с маслото? Има ли го същият проблем или не? Малко не по темата пиша, но ми изникна обява отговаряща на търсената от мен конфигурация, дори я гледах, но не е за Б8 (каквото търсех, а за А5 - 2008г.) Или като цяло май, по думите на собственика( разбира се , че ще иска да си пробута колата) или 3.2 фси с по-скъпо обслужване на двигателя , но без проблеми в маслото, или 2.0тфси с проблеми в маслото и евентуален ремонт 3к, но по-малко претенциозен откъм облужване. Да ама аз бях чел, че и в 3.2 го има проблема с маслото.... Тези въпроси бяха разискани и в моята тема за Б8, но сега ми излезе за пръв път 3.2 в моя бюджет и Куатро-ръчка- точно каквото търся, само че А5 😁. Quote Share this post Link to post Share on other sites