zender_varna

Audi A5 TSFI 2.0 Горене на масло

Recommended Posts

Здравейте закупих наскоро Audi А5 TSFI 2.0 facelift  , 2013 година .

Проблема е там че дава висок разход на горене на масло почти повече от литър на 1000км,
Сменях PCV Valve пробвах с различни масла , направих flush на двигателя с прочистващи добавки, ходих по сервизи не могат да ми кажат откъде идва самото горене.

Двигателя работи добре има компресия, почти не пуши.
Не издава странни звуци , не бях запознат като цяло с тези двигатели като купувах.
Ако някои може да ми даде насоки кой може да погледне колата или да даде съвети поне как може да установим откъде е проблема преди да почнем да пипаме двигателя с безмислени ремонти .

Благодаря много.
колата се намира в град Варна , ако някой може да помогне може да ми прати контакт да се свържа с него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е прословутия проблем на TFSI моторите от тези години. Има много изписано за него в Нета и в този форум. Ремонта се състои в смяна на буталата, сегментите и биелите, ако все още цилиндрите не са засегнати.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този мотор 211 или 224кс е? И при двата ли проблемът с маслото го има?

Share this post


Link to post
Share on other sites

След като е 2013 година, значи е файс и мотора е CNCD 225 коня: цък!

 

Ако е 211 коня и TFSI 2.0 значи не е фейс: цък!

 

Очевидно проблема го има и при двата.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата е писал че е 2013 г. и че е фейслифт.

Share this post


Link to post
Share on other sites

До 04.2013-та се произвеждат с 211 коньовия мотор, @CVT давай цък, цък повече за B6/B7 поколението, там си боК ;).

Доста от фейслифтовите коли са с този мотор и съответно немалко от тях имат и проблема с маслото в някаква степен след като има ревизии на буталата до 2016-та.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така е, но се интересувам и от по-новите TFSI в случай че Б7-цата не ме изкара до епохата на електричките. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

като цяло оправяли се проблема като се оправи двигателя, говорим за този ремонт ме интересува какви са мненията 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оправя се само ако се направи от човек, който разбира и с правилните части.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направих малък ескперимент карах извън градско около 500км, но карах под 3000 оборота за да не включвам турбината , и това което забелязах е че не бутна маслото и грам , но като карам градско и карам с повече газ когато постояно работи турбото веднага заминава , може ли този целия разход да идва от там?, а да не е от сигменти и прочие

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чисто от любопитство, не знаех че до 3000 оборота не се включва турбината. Искаш да кажеш, че ако караш до 3000 оборота без турбина, то и икономия на гориво ще дава тогава. Как става така....на 3000 оборота ли се включва турбината ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм запознат много като цяло кога се включва турбината на бензинов двигател знам че е малко в по високите обороти при бензина или се бъркам.
Въпроса мие някой да ли може да каже дали целия проблем може да идва от там с маслото. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, не ти е от там най-вероятно ... просто в средни обороти и с малко натоварване харчи по-малко масло (и гориво).

 

И турбината работи през цялото време, на модерна кола надува от рано, много преди цитираните от теб 3000 оборота.

 

С тия ти познания за автомобилите ще си патиш от съвети и майстори здраво.

Edited by BECKO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ти за съвета, като цяло човек няма как да разбира от всичко.

Аз съм в съвсем друга сфера, ако разбирах повече едвали щях да стигна до форуми.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бе турбото си работи от малките обороти, просто не се развърта толкова. Няма конкретна цифра на оборотомера, при която да се включва. Поне така знам аз.

 

Иначе ми е любопитно, колеги - освен харчлъка на масло, какво друго изисква тоя основен ремонт на мотора при ТФСИ? Щото да примем, че гори 0.5 - 1л масло на 1000 км и караш 15-20к км на година. Това е доливане от порядъка на 15 литра масло от смяна до смяна, в лв зависи от маслото, но да кажем по 20 лв/литъра - 300 лв година. Чета, че един такъв ремонт е от порядъка на 5-7 хиляди лв. Идеята ми е - ако драмата е просто в разхода на масло, надали хората ще тръгнат да набиват толкова пари за ремонт. Какво друго се прецаква покрай този проблем?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Задира цилиндрите накрая и отиваш за нов двигател общо взето. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Уж ако не се вземат мерки може да замине и блок-а и тогава няма оправия, трябва нов/стар, който е труден за намиране и е цифра съответно.

На практика обаче имам примери около мен с доста повече от 0.5-1л на 1000 разход при които се направи ремонт-а и колата спря да харчи грам масло, блок не беше засегнат.

Ремонта може да е 5-7 хиляди в Порше или редица всеизвестни сервизи, но реално е около и под 3к при това със смяна на верига и други консумативи :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз намерих майстор в Варна, говорихме за цена около 3000-4000 лева може и да одари 5к, но като цяло с сигурност ще правя ремонта до сега така или иначе налях доста пари по нея.

надявам се просто да се получи с този ремонт.

Edited by zender_varna

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0т при 3000 оборота превключва към по-агресивните гърбици на изпускателния вал.

Допълнително температурата на маслото се вдига при по-високи обороти и освен горене през  (около :)сегменти започва и изпарение.

Цената за бутала не е висока, при фейсовата може да се мине и без биели.

Но ако има износен вариатор/всмукателен вал, цената набъбва с поне 1500лв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Парите не са проблем , за мене важното е ремонта да бъде успешен да мога да я карам минимум 1-2 години 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, кой е майстора във Варна?

Да споделиш и след ремонта, как е положението.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 А как стоят нещата при 3.2фси двигателя в А5 с маслото? Има ли го същият проблем или не? Малко не по темата пиша, но ми изникна обява отговаряща на търсената от мен конфигурация, дори я гледах, но не е за Б8 (каквото търсех, а за А5 - 2008г.)

Или като цяло май, по думите на собственика( разбира се , че ще иска да си пробута колата) или 3.2 фси с по-скъпо обслужване на двигателя , но без проблеми в маслото, или 2.0тфси с проблеми в маслото и евентуален ремонт 3к, но по-малко претенциозен откъм облужване. Да ама аз бях чел, че и в 3.2 го има проблема с маслото.... Тези въпроси бяха разискани и в моята тема за Б8, но сега ми излезе за пръв път 3.2 в моя бюджет и Куатро-ръчка- точно каквото търся, само че А5 😁.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.