Jump to content

Акумулатор?


diqn_bs

Recommended Posts

  • Отговори 74
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

1 hour ago, CVT said:

За коли с батери-мениджър се препоръчва да се откачи едната клема на акумулатора при зареждане. По този начин няма шанс модулите на колата да се объркат когато зарядното влезе в импулсен режим.

 

Не съм сигурен че е нужно това. защото ето какво пише в книжката:

booklet-2.jpg

Плюс това, пак от книжката:

booklet-1.jpg

 

 

54 minutes ago, VBI said:

Няма проблем да се зарежда както е на колата. Към автора, правилно си свързал зарядното, акумулатора е зареден - като покараш 5 минути ще отиде на 100% .


Ами, и преди ми се е случвало да стои колата дълго време непалена, и когато е с индикацията на 10%, паля и карам 5 мин (без да съм зареждал със зарядно) и отива на 100%. Това ясно.
Но как да съм сигурен че сега е зареден без да я паля/карам. Може би мултицет? Проблема е че нямам и трябва да купувам.

Редактирано от D. Antonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареден е със сигурност, можеш да провериш с мултицет. Но ако не искаш да се обърква и да ти дава 10% изключвай я и това няма да става. Разбира се тогава ще трябва да нагласяш часовници и т.н.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо странно в цялата схема но не знам точно какво е, може би индикацията на зарядното..
Одеве въпреки че светеше зелена индикация (че е заредило акумулатора) MMI показваше 10%.

Закачих го пак, почна отново да зарежда. Оставих го така и отидох да купя един мултицет. След няколко часа зарядното пак показваше че е заредило и този път в MMI пишеше 90% а мултицета показа 12.58V.
Както и да е, закачих го пак за трети път, че ме дразни защо не показва реалните проценти в MMI и пак почна да зарежда. Утре ще видя кава е хавата. 
Мерси на всички за мненията. Мерене с мултицет му е майката, иначе всичко друго е предположения и догадки :)

Редактирано от D. Antonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е умно зарядно и преминава през няколко режима. На всяко включване се опитва да установи колко е зареден акумулатора и влиза в един от тези режими. Най-вероятно като дадеш на контакт да гледаш MMI изтощаваш няколко процента, напрежението пада малко и като включиш зарядното то започва от 6. Float Charge:

 

81mJI3WwfWL._AC_SL1500_.jpg

 

 

Иначе с мултицета е най-сигурно. В общи линии това са напреженията и съответстващия SOC когато акумулатора e без товар:

99863_Battery_SOC_Chart.jpg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за графиките и съм много съгласен с теб-

39 minutes ago, CVT said:

...Най-вероятно като дадеш на контакт да гледаш MMI изтощаваш няколко процента, напрежението пада малко и като включиш зарядното то започва от 6. Float Charge...

Наистина това е причината всеки път да започва пак да зарежда.
На мен обаче ми е много любопитно защо аджаба първия път като го закачих и седя 2 денонощия, графиката в MMI показа спад от 50% на 10%! Тоест все едно акумулатора въобще не е бил свързан към зарядно, то обаче показваше че почва да зарежда като го закачих в началото, а преди да го откача показваше че е заредило!?!?
Това беше и причината да постна, и ми беше интересно дали някой друг се е сблъсквал с подобен странен казус.
Единствено ме е яд че нямах още в началото мултицет да видя дали зарядното реално зарежда акумулатора независимо от индикацията си. Но нищо, при следващ подобен случай вече съм подготвен :)

Редактирано от D. Antonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто запали двигателя да поработи 5-10 минути на място и показанията на MMI ще се вдигнат. Другото е ако е прекъсвал тока (дори и за 1 секунда е достатъчно) и зарядното да е спряло да зарежда - електронните не се пускат автоматично при спиране на напрежението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това на Бош ли не тръгва само като спре тока за малко? Мислех че този проблем е само при Лидълските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

12 hours ago, VBI said:

Другото е ако е прекъсвал тока (дори и за 1 секунда е достатъчно) и зарядното да е спряло да зарежда - електронните не се пускат автоматично при спиране на напрежението.

Ами ако това което казваш е така, не трябваше ли при спирал ток зарядното да стоеше в режим standby? А то, както писах по горе си беше на зелената индикация, т.е. че е зареден акумулатора.

 

12 hours ago, VBI said:

Просто запали двигателя да поработи 5-10 минути на място и показанията на MMI ще се вдигнат.

Днес, преди да разкача зарядното (докато беше вързано още, но показвайки зелената индикация) замерих тока и мултицета показваше 12.78 V, без да мърда. Като го спрях и разкачих- пак същия волтаж. В MMI вече пишеше 100%. 
Но като дадох на контакт да проверя заряда в MMI, компресора на окачването се включи и почна да помпа.. не знаех че може да работи само на акумулатор, без да е запален двигателя :)

Редактирано от D. Antonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колеги не е проблема в акумулатора. Сложих нов акумулатор с кодирането незнам дали се справих. Просто промених една буква в серийния номер. Не карам ли колата 48часа и акумулатора пада излиза ми картинка на акумулатор на километража  на дисплея. Какво да гледам първо или къде да я закарам да я видят за утечка тука в Бургас. А не казах, че колата пали, но като вляза през мми акумулатора е на първото отделение. 

Редактирано от diqn_bs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам как е при A8 D3 - но при A6 4F под капака пред пасажера има плюсова клема и там кабелът е многожилен и с времето се скапва. Ако имаш такава клема - след шофиране, отвори капака и я пипни внимателно, че може и да пари. Ако е загрята - отиваш в ел. сервиз да ти я поправят и може да ти се реши проблемът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@diqn_bs, вземи си един мултицет ако нямаш. Като начало трябва да направиш четири измервания на клемите на самия акумулатор в багажника, за да се добие добра представа какво точно се случва:

 

1. Вечерта мериш напрежението на акумулатора на запален двигател след като си карал колата поне половин час.

2. Изгасяш я, но я оставяш на контакт и след 2-3 минути го мериш отново.

3. Сутринта преди да запалиш мериш на контакт.

4. Палиш и след 2-3 минути го мериш отново.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D3 няма изведена плюсова клема под предния капак. Разбирам каква е целта на тези измервания, но тук проблемът повече прилича на голяма консумация по време на престой, щом и с нов акумулатор се случва същото.

Измери при запален двигател напрежението директно на клемите на акумулатора, за да се елиминира "ниско зарядно напрежение" на батерията като вариант.

Другия тест е вече за консумацията, но ти трябват амперклещи измерващи прав ток или мултицет, който да свържеш последователно на минусовата верига (ако не си се занимавал и не си запознат - по-добре не прави това с мултицета :) ). Багажника го оставяш отворен, но му щракваш ключалката ръчно, за да не индикира, че е отворен, затваряш вратите и заключваш. До минута трябва да заспи MMI, след 30-40 мин до 1 час мисля че трябва да е показателно каква е консумацията при престой на автомобила.

Тук е хубаво някой  запознат с референтните стойности при A8 D3 (с или без keyless), да ги сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточня - това вече са следващите стъпки, след като е ясно че има голяма консумация по време на престой.

 

Тези 4 измервания които съм предложил по-горе са с цел да се установи дали има голяма консумация по време на престой, недозареждане, или просто MMI-то не показва правилния SOC.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да има проблем с Battery Manager-a - примерно стара версия на софтуера. Виж с VCDS коя версия ти изписва и говори със Стефан ( @kpematop ) дали няма по-нова версия за ъпдейт. Също така ако се влезе с VAS в Battery Manager-a може да му се видят статистиките и това ще покаже кой "смуче" акумулатора при по-дълъг престой. Това ако зарежда както трябва, а утечката в покой не е в разумни граници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дали ще сложите на тея коли акумулатор за 400 лв или 200 лв няма никаква разлика. стартовия ток трябва да е над 900 и поне 95 ам. не всички акумулатори имат бем код. просто сменяте и кодирате наново с произволен кодинг. едва ли в базата данни на батери мениджмънта са вкарани всички кодове от производителите

 

дали ще сложиш с 3 г гаранция бош или варта за 400 лв и китайски за 200 с 3 год гаранция аз бих избрал за 200 лв. все пак гаранцията е една и съща и живота им  принципно един и същ.

Редактирано от billysezgo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BEM кода е само при VAG автомобилите, така че ако не е оригинален акумулатор в повечето случаи няма BEM код. В самия код са енкодирани някои параметри, така че не е добра идея да се слага произволен. Търси се снимка на оригинален VAG акумулатор със същите или близки параметри и се слага неговия BEM код.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.12.2020 г. at 22:02, CVT написа:

 

е логично е да се сложат кодове близки за това колко амп е акумулатора но не е чак толкова голям  проблем 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В самия BEM код са енкодирани и други важни параметри: вътрешното съпротивление, дали е обикновен или AGM, сигурно и други.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно 100Аh не АГМ оригинални май няма. Слагай най-близкото:

 

c21840f99f05782aebc1d7c39f3f539d.jpg

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...