Melomancheto

Силно нагряване на плюсовата клема до двигателя

Recommended Posts

46 minutes ago, zdrash said:

При силно нагряване калая се топи и може да стане беля. Такива кабели не се поят. Аз бих си сложил нов, такива са и препоръките. Мойта клема за късмет още е студена след близо 12 години. Ако не влиза вода не би трябвало да се прецака по принцип. 

 

Точно обратното - такива многожилни кабели, където минава голям ток винаги е хубаво и да се калайдисат за максимален контакт и минимално съпротивление (и съответно да не греят), отделно калая се топи на 230 градуса та ако тоя кабел вдигне такава температура си мисля че стопения калай ще ти е последния проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Куллл, калая колко държи на вибрациЙ и действието на атмосферата и активните препарати за миене на улиците,  за тия, които се ползват за миене на мотора, няма да се споменава, че нали собственика знае, че има там калай и  ще пази.

А за топлинното разширяване от температурата на мотора....въобще някой да е чувал, че води до студени спойки.... аве тъп е тоя немеца, та не е капнал малко калаец.:lol:

Edited by janoar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frost сигурно затова и производителя ги е калйдисал. А и в нета посочват случаи на разтопени оловни части, т е. Около 327 градуса по целзий.

Edited by zdrash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той производителя много неща е недомислил по тия коли, не знам от вчера ли ги имате 🙄

 

А тая глупости за студените спойки, препарати и т.н. даже не заслужават и да се коментират 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нали.:lol:

Това оксидацията е измислена за заблуда. Особено когато протича ток между  два различни метала...и не се наблюдава електролиза.

 

Edited by janoar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Целия проблем е ,че доставчика на кабела се е издънил с кримпването.Като знам при високите напрежения какви връзки се правят само с кримпване,това тук си е детска играчка.Ама някой нещо не направил някога ,както трябва и ние тука сега се чудим как да го "побългарим" ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дано да се научат да кримпват преди да започнат масово да произвеждат електрички. Там минават 400 ампера на 400 волта по клемите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да не го мисля повече,директно ги накарах да подменят целия кабел преди години,хем не пареше много.Сега е студена клемата на смрЪт 😁 и заряда е ок.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От едната страна е меден кабел,от другата страна е алуминиева капачка...от по умни хора от мен знам че има "отблъскване" между алумин и мед...дано сте ме разбрали :).Аз лично на един клиент го направих като кримпнах една обувка с отвор 6мм към медния кабел като я и запоих ,след това разпробих алуминиевата обувка от другата страна,и ги свързах с 6мм болт с гайка...Изчезна и греене и пад на напрежението :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това означава че и новия кабел ще развие този проблем след като се навлажни. Отделно алуминия се разтяга повече от медта при нагряване, така че колкото повече се нагрява толкова повече ще отслабва натиска върху кабела.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сигурен ли си?? Би трябвало да e меднa покритa с калай или друг метал. Това изобщо не прилича на олово:

 

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Със сигурнист не е алуминиева.Олово или някаква сплав на оловото,подобно на клемите на акумулаторите.На тази снимка по добре се вижда.Ако е калайдисана мед при това надиране,ще се покаже медта отдолу.712251s-1920.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази операция със запоявянето с тинол или някакъв калай се извършва

Share this post


Link to post
Share on other sites

С тинол се работи значително по-лесно от чистия калай заради по-ниската температура на топене.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-накрая я закарах, да го видим този проблем с парещата плюсова клема. Менгемето си каза думата. След това, обаче, забелязвам, че нещо не е като хората...не ми позволи, да си настроя датата и часа (няколко пъти пробвах и все се рисетваше по дифолт). Покарах и уж се зареди доволно батерията, но след 2 дни изпищя, че е на почти нулата. Нямам утечки.

 

Въпросът ми е...прави ли се нещо със софт, след интервенцията с клемата, или просто са се понатрупали грешчици, които трябва да позабърша?

Share this post


Link to post
Share on other sites

нищо не се прави, ако се ремонтира да не грее клемата - просто колата започва да си зарежда отново добре. Разбира се може да има и друг проблем - да кажем с алтернатора.

Принципно е добре освен да се кримпне, и да се калайдиса, за да не грее многожилния. Някои правят дупка на самата клема с бургия и пълнят с разтопен калай. 

Сега след ремонта като минеш 2/3км - грее ли ти клемата? Ако е по-студена от двигателя - значи си е добре. 
Виж как ти зарежда алтернаторът, както и виж Interface to Generator дали ти го дава OK - това е самия реле регулатор.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече не грее, зарежда нормално. Стана ми странно, че не можех да си оправя датата и часа, а не е като да не съм разкачал акуто и друг път. След няколко неуспешни опита, на другия ден бяха сверени, без да пипам 😮

 

А след 2 дни, направо ми светкаше на малкия фис иконата за акумулатора. Надписи "запалете веднага. Ако не запалите до 3 мин, еди какво си". Шантава работа. Така или иначе, ще го проверя и заредя, но питах за евентуални манипулации с кабел...явно няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ако ти е светкала да палиш, значи може да имаш утечка сега. Така прави като слушам музика много време на място.

 

За датата и часа - виж да не се е променила на автоматично - да се синхронизира с кулата в Германия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Леко развитие по темата...

 

2 дни го зареждам (чрез клемите отпред). При включването, беше на 11,9V заряд, а след 48 часа - 12,8V. Малко ми се струва, а не е като да е много стар. Има-няма, на 3 години да е (Бош AGM). Зарядното ми е от Лидл и не е от най-мощните, но пък пише, че се справя с акумулатори, до 110V (като моя).

 

Някакви съвети?

Share this post


Link to post
Share on other sites

аз съм със същото зарядно, има режим и за AGM акумулатори, но не това е проблемът. Може да имаш утечка. Като заключиш колата, изчакай 5 минути и виж дали ти изгасва копчето за аварийните - това значи, че колата е "заспала". Ако загасне, отиди пак след 30 мин и виж без да отключваш - дали свети копчето. 
Не е нормално 48 часа да го зареждаш, за 6/8 часа трябва да го зареди. Иначе реално 12.8 V в покой си е идеално.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.