Jump to content

С какво моторно масло карате?



Recommended Posts

  • Отговори 1,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да попитам някой знае ли каква е разликата в стандартите за Vw 502 00; 505 00 или 504 00, ако маслото е все пълна синтетика?

Редактирано от Elbi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 06/05/2016 at 19:45, Nikosaul написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Е колко огромна километър два или още повече?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 06/05/2016 at 22:33, Elbi написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

Масло отговарящо на VW 504.00 се различава много по състав, от VW 502.00, дори и двете да са в мулти-грейд 5W30, въпреки това има масла от по-старият стандарт който са много добри, но са по-скъпи.

Ако избираш правилно масло за колата от подписа, и ако за теб всички масла са "пълна синтетика", по-добре избери масло 5W30 отговарящо на VW 504.00, използвай 98 октанов бензин, и сменявай маслото + маслен филтър на всеки 200 мото часа. Ако вече имаш проблем са разхода на масло, ползвай 0W30 - VW 502.00.

 

Избери си нещо от тази листа с масла одобрена от Audi: https://www.audiusa.com/content/dam/audiusa/Documents/Audi-1997-2012-Technical-Service-Bulletin.pdf

 

...ако някой търговец те ухажва с качествени масла, нека ти предложи масло с ниско ниво на сулфатна пепел, противоизносни присадки на основата на бор или титан, възможно най-висок TBN, и ниско ниво на изпаряемост.

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам защо присадки като бор и титан са за предпочитане пред обикновени естерни такива...примерно 

и кои са търговските марки покриващи изискванията с прилична цена под 23лв за литър...щото изисквания много но по-стар БГ стандарт цена трябва да е около цената на кило ракия. После търговците са виновни принципно...

http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=70&controller=product

това е добър вариант както и Red line...за мен са оптимален избор разбира се може да се включи и масло като  Mobil частично като премиум сегмент.

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Misho 82 написа:

 бор и титан са за предпочитане пред обикновени естерни

Щото естерите имат един много гаден недостатък.Просмукват се през уплътнения,семеринги и всякакви неметални гарнитури.Поне така съм чел в маслените сайтове за естерните масла.Иначе е ясно,че са най-доброто,което може да се използва за смазване,но в комбинация с други съставки.

Да питам сега и аз.Мисля да слагам ново масло на колата,обаче това,на което съм се спрял е с ниско съдържание на пепел.Под 0,9%.До сега съм карал само с пълносолни и прблеми е нямало.Едва ли и с това ще има,но някой ако може да обясни по-подробно има ли толкова голямо значение за двигателя,който е на 23 години и на незнайно колко километри.Маслото е 10в40 и ТБН му е над 10.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам колата с MOTUL Specific 5W40, ама като се загледах в етикетите на тубата, откривам противоречия(може би). На предния етикет е написано ACEA C3, а на задния етикет пише, че е за автомобили без DPF. Та да се чуди човек какво има вътре.

 

IMG_20160507_175206.jpg

IMG_20160507_175500.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм за тези свойства на естерите но нищо доказано няма за сега остава в графа слухове. В личната ми практика и десетки литри опит с такива масла също нямам такъв случай. Иначе казваш low saps масло си избрал ми няма лошо какво да му стане не мисля че ще се отрази на смазочните свойства на маслото когато говорим за стар мотор. Ако пък те притеснява можеш да компенсираш с добавчица като тази на колегите от Liqui Moli 

http://www.senax.bg/eshop/product/43/dobavka-za-dalgotrayna-zashtita-na-dvigatelya.html в tehnical data пише доста интересни неща за нея и събирам добри отзиви има отлични миещи свойства които аз пък видях лично ако не искаш чисто естерни тази е добър вариант 

П.с ТБН 10 е ок би трябвало да е достатъчно устойчиво на корозия,киселинност и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега kaio04а коли с ДПФ маслото трябва да има стандарт от ВАГ 50700.Това има 50501,което е само за коли с помпа-дюза.

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук от Motul имат в предвид масло с удължен пробег което е част от С3 спес. но както колегата каза маслото покрива само PD ако имаш dpf не е правилното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става дума за колата от профила. Няма DPF, няма PD и за момента нямам оплаквания от въпросното масло. За 10 000 км. съм долял 400 мл. масло. Просто ми стана интересно за спецификацията ACEA C3, която е за автомобили с DPF и не отговаря по нормата на VW. A за пробега, ще покарам с това масло още 3-4 месеца, да стане на година, пък после може и да налея същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за Б4-та маслото си има допуск 50500.Няма да се притесняваш.Газ до ламарината,левия мигач да цъка и задкрилките в режим излитане.:flehan:

А на АЦЕА и на АПИ одобренията са малко аланкат,дет се казва.Не случайно ВАГ,МБ,БМВ,Порше си имат собствени изисквания.До скоро японците ползваха одобренията на АПИ,ма вече и те си имат отделни за японските дизели.

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

23 hours ago, Nikosaul said:

 

Масло отговарящо на VW 504.00 се различава много по състав, от VW 502.00, дори и двете да са в мулти-грейд 5W30, въпреки това има масла от по-старият стандарт който са много добри, но са по-скъпи.

Ако избираш правилно масло за колата от подписа, и ако за теб всички масла са "пълна синтетика", по-добре избери масло 5W30 отговарящо на VW 504.00, използвай 98 октанов бензин, и сменявай маслото + маслен филтър на всеки 200 мото часа. Ако вече имаш проблем са разхода на масло, ползвай 0W30 - VW 502.00.

 

Избери си нещо от тази листа с масла одобрена от Audi: https://www.audiusa.com/content/dam/audiusa/Documents/Audi-1997-2012-Technical-Service-Bulletin.pdf

 

...ако някой търговец те ухажва с качествени масла, нека ти предложи масло с ниско ниво на сулфатна пепел, противоизносни присадки на основата на бор или титан, възможно най-висок TBN, и ниско ниво на изпаряемост.

 

Благодаря за конкретния отговор. В книжката на колата от подписа ми пише че маслото за колата е VW502.00 , но може да се слага и VW504.00 т.е каква е разликата между двете след като са заменяеми. Аз сипвам 5W40 но от поста ти разбирам че може би е по правилно  5W30 или дори  0W30

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

504.00 мисля се води long life т.е. за пробег от 30 000 километра до смяна. Наистина при забелязан харч на масло по-добре би било да се използва масло с грейд 5-30....Аз лично до сега съм ползвал само 5-40...мисля обаче сега да пробвам с Mobil 1 0-40 или Xenum X1 5-40....Нещо Ред лайна ми идва скъпичък...иначе бих заложил на 5-30 от него.

Изпратено от моят LG-D855

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От днес съм с новия Bardahl http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6158

Определено ми е интересен първо защото се опакова само в щатите и второ интересно в случая е комбинацията на фюлерин,полар плюс и PAO в добро съотношение ...цената не коментирам много скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, а какъв двигател ще облагородиш с това масълце? Цената е като за ракия "Хан Крум"....

на рекламни флаери Бардал са бест ъф дъ бест, на технически параметри се разминават от дъ бест ин клас... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е M 271  компресор на Мерцедес който е последното попълнение от скоро...проблем там са ваносите за това исках хубаво масло което да не се отича напълно от веригата и тях. Това беше идеята при мен е по-лесно щото все пак работим с колегите от Bardahl и цената стъпи по-добре нооо пак си е скъпо маслото! Четейки в спес. Red Line 5w30  е с по-добри характеристики и като устойчивост на филма и точка на замръзване и тн. Тук "бонуса" е полар плюс и фюлерин тъй като не се налага да ги взимам отделно . А и след  всичко сложих опаковка Full Metal :) така че мисля че ще забравим веригата и ваносите....другото което казвам на всички от опит с Full Metal-а нещо което виждам от скоро е отличните миещи качествата на продукта! Имах доста смолисти отлагания които много бързо почти изчезнаха и видимо вала и гърловината са много чисти. Това го видях и на другата кола пак с добавката която е естерна и има логика да почиства добре. Като цяло имам всички ползи на бардала плюс "екстрите" на естерното масло (група5) тъй като както казахме добавката всъщност е това...ще наблюдаваме и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам естерите си чистят,спор няма. Обаче имено Red Line препоръчват по-къси интервали за смяна с тях....около 5000 км.пробег. Може ли по-подробно за тази добавка на Бардал , че ми стана любопитно за нея. Уж една страна не е от ползва за двигателя сипването на добавки в маслото,а от друга вече от няколко места чувам хубави неща за нея. Какво точно и е действието? Какви са ползите от нея? Има ли минуси?

Изпратено от моят LG-D855

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа честно ползите видях при студен старт и както споменах  миещите и свойства също са плюс. Има много такива продукти Liqui Moli motor protect също са синтетично-естерни върши отново чудесна работа. И аз като теб търся минусите на тези естери само че все още не ги виждам....при мен обаче има и друг момент който е важен....сменям масло на макс 8-9000км без значение какво е и тн. Та в този ред на мисли дори "обикновено" масло ще се справи с почистването на мотора след втората смяна. Не забелязвам проблеми с гумички и тн. за които се твърди че естерите причиняват щети. В същото време при отворен мотор виждам чисти елементи което ме радва. Всичко това ме кара да си мисля че в крайна сметка дългите интервали на смяна са виновни за всички щети по-двигателя вериги,обтегачи,ваноси и тн. страдат именно от това. При навременна смяна на маслото 8-10 000км отговарящо на спес. мисля че никой няма да има грижи. Относно добавките и те вече претърпяха развитие заедно с маслата и не виждам нищо лошо в тях. При конкретните Full Metal,Liqui Moli motor protect,Xenum VX 500 също частично...виждам концентрирани естери и полимери които наистина си вършат работата чудесно и при една редовна смяна на масла аз лично наблюдавам  само ползи от тях до момента. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, хубаво масло е! Или поне така изглежда, като отговаря на посочените стандарти.

Така, обаче аз да си кажа, че на маслата предвидени за бензинови мотори тип "Stratified fuel injection" умишлено премахват "метал" добавките защото причиняват LSPI - (low speed pre-ignition), за нагледно инфо виж тук, а има и Case Study от Toyota, в мрежата има обследване на този проблем.  

Хубавото на този Бардал, е че е масло с anti-wear добавка фюлерин вместо молибден, (за турбото е по-хубаво), а лошото му е много ниският TBN, а това с горивата в БГ, е условие за живот на маслото около 150-200 мото часа (4-5хил.км.), т.е. далече си от целта 8-9хил.км.

Аз имам опит с подобно масло Mobil 1 ESP 5W30, изкара точно 200м.ч. / 4400км, и вдигна аларма за ниско налягане, т.е. падна му вискозитета. Бензин ползвам А-95H от Shell.

Също така да кажа, че при много съвременни бензинови мотори са взети допълнителни мерки за намаляване на триенето в бутало-цилиндровата група, и за това от маслото се изискват други най-важни свойства. Студеният старт е проблем от вече минала епоха в двигател-строенето, особенно на премиум марките .

Много масла се рекламират точно с това полепване по метала, но всъщност борбата със студеният старт в модерните бензинови двигатели е дадена на друг компонент, а не на маслото. Примерни технологии: SiluSil, Cosworth Casting, Liquid Blasting, и др. методи за намаляване на триенето в цилиндровата повърхност.

Правилно е че е редовната смяна на маслото на около 250-300 мото часа и точното подбраното масло за двигателя (грейд и спецификация) е гаранцията за живот без нагар в двигателя.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на теория е така спор няма...но в реални условия точно при M71,72 и семейство проблема със студен старт е реален а резултата е нови ваноси проблема е от години и много познат. Точно "премиум" страдат от това но при Мерцедес е по-срещан дерт. Материала от който се правят зъбните колела е ужасен сам се сещаш че първите обороти са среща с веригата почти на сухо. От целта не бих казал далеч с оглед на покритата спесификация и все пак long life  ACEA-C3 масло. 229.51 е по-важно от всичко друго. За горивото се опитвам да компенсирам отново с  добавка http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6188 но идеални условия няма. Благодаря за инфото от Toyota доста интересно :)

image.png

Редактирано от Misho 82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Nikosaul написа:

.....Аз имам опит с подобно масло Mobil 1 ESP 5W30, изкара точно 200м.ч. / 4400км, и вдигна аларма за ниско налягане, т.е. падна му вискозитета. Бензин ползвам А-95H от Shell.

 ....Студеният старт е проблем от вече минала епоха в двигател-строенето, особенно на премиум марките .

Mobil 1 ESP 5W30 на какъв двигател си го ползвал? Аз карам с такова от много време, както и повечето ми познати. Никакви проблеми. И двигател съм отварял, всичко вътре изглежда много добре. Маслото е от най-добрите по всички показатели.  Прав си за TBN но донякъде. 

Второто твърдение не е вярно.

Ползването на добавки в маслото е необятна тема. За двигателите с ТК още повече.

Единствената фирма за която съм чел само положителни неща е Prolong. Бих пробвал този продукт http://prolong.com/a_et

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...