Jump to content

3.0TFSI 95 или 100 октана


skrat

Recommended Posts

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

On 7/10/2022 at 5:02 PM, P_PETKOV said:

Чак 420-430 без ролка и никакви други хардуерни модификации няма шанс за такива коне. 

 

За който иска да кара с различни октаново числа Рево предлагат такава възможност, може и други да има. Разбира се това е възможно само за някои модели ECUта. 

На 034 моторспорт софта е най-добър за тази платформа и според сайта им само софт за 95 дава 430 кс. Склонен съм да им вярвам защото с едната ролка изкарах 460 кс/600 нм при очаквани според тях 455 кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MachineSpirit С ролка съм съгласен. Ама само със софтуер за 95 трудно ще извадят 420-430 коне. APR май дават доста оптимистични данни само със софт и доста малка разлика с ролка 10 коня в плюс... Отделно зависи на какво дини са мерили и т.н.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе всеки пише едни коне , а накрая 10% избягали преди тунинга :) ако е само с горната ролка няма много голяма разлика ама ако и на коляновия вал се сложи по-голямата тогава вече разликата е осезателна , защото прави още повече обороти на "вентилатора" ама в тези жеги трудно се вадят повече кончета - по скоро обратно . Незнам колко стават кончетата ама RS-a го дръпна с помалко от предница при 270км/ч

 

Редактирано от vle4ugoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, P_PETKOV said:

@MachineSpirit С ролка съм съгласен. Ама само със софтуер за 95 трудно ще извадят 420-430 коне. APR май дават доста оптимистични данни само със софт и доста малка разлика с ролка 10 коня в плюс... Отделно зависи на какво дини са мерили и т.н.

 

Apr дават но те преди години отсвириха платформата, 034 продължиха да я развиват. В едно от техните предавания казаха, че. 40% от продажбите им са за с4б8. Така, че съвсем нормално да им е добър софта.

1 hour ago, vle4ugoto said:

Абе всеки пише едни коне , а накрая 10% избягали преди тунинга :) ако е само с горната ролка няма много голяма разлика ама ако и на коляновия вал се сложи по-голямата тогава вече разликата е осезателна , защото прави още повече обороти на "вентилатора" ама в тези жеги трудно се вадят повече кончета - по скоро обратно . Незнам колко стават кончетата ама RS-a го дръпна с помалко от предница при 270км/ч

 

Няма значение колко ролк, а какво ще pulley ratio-то, слагаш на вала 207мм и си 3.29 pulley ratio. Някои пушват доста повече, има си таблици и нужния хардуер да го съппртва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся, кой какво казва и обявява няма много значение.

Полевите тестове показват, че с българските бензини, на стокова кола, разликата е 0,5 сек от 0-100 между 95 и 100 октана. Писал съм го вече по-горе.

Лично съм го тествал това с моята кола.

Така, че няма шанс с файл за 95 октана да даде такива коне колата...

@borisovich И в който и сервиз да отидеш, няма как да ти кажат какво е пипано по софта на мотора.

Високооктановия бензин намалява шанса от детонации и съответно счупване на мотора. Особено като не знаеш какво е пипано аз ти препоръчвам 100 октана.

Засилената кола трябва да е със пипани предварения. Ако тунера е свалил/пипал защитите, със калпав бензин и раздаване на газ много лесно можеш да строшиш мотора от детонации.

И като стана дума за pulley ratio-то, моето е 3,52....  :hilezh::hilezh:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка поне за мен 0,5 сек.не са от значение. Колата върви перфектно с 95 и с това което е направено по софта. S6 или RS6 биха дали повече настроение, но нямам доход за тях.

Дилян от премиум кар сервиз в Бургас ми каза, "на капачката пише 95, значи караш с 95, разликата във вървенето или икономията спрямо 100 октана е пренебрежимо малка. А дали горивната смес е правилната, не се съмнявай. Колата има защити. Отделно от това би индикирала на таблото ако сместа не е подходяща".

 

За мен това не оправдава + 2000 лв. на колонка които ще платя в повече за 30к км на година. А дали има детонации и може ли да се развали няма да гадая и нямам намерение да и треперя. Могат да и се повредят още поне 100 неща.

 

Производителя допуска използване на бензин от 95 до 100 октана.

Кой какъв ще ползва е въпрос на личен избор и финансови възможности.

:)

 

 

 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/16/2022 at 11:48 PM, zhelyazA6 said:

Ся, кой какво казва и обявява няма много значение.

Полевите тестове показват, че с българските бензини, на стокова кола, разликата е 0,5 сек от 0-100 между 95 и 100 октана. Писал съм го вече по-горе.

Лично съм го тествал това с моята кола.

Така, че няма шанс с файл за 95 октана да даде такива коне колата...

@borisovich И в който и сервиз да отидеш, няма как да ти кажат какво е пипано по софта на мотора.

Високооктановия бензин намалява шанса от детонации и съответно счупване на мотора. Особено като не знаеш какво е пипано аз ти препоръчвам 100 октана.

Засилената кола трябва да е със пипани предварения. Ако тунера е свалил/пипал защитите, със калпав бензин и раздаване на газ много лесно можеш да строшиш мотора от детонации.

И като стана дума за pulley ratio-то, моето е 3,52....  :hilezh::hilezh:

 

Направо е 2 секунди разликата пеи разлика от 15 коня. Айде стига с тия приказки от 1001 нощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...
На 19.07.2022 г. at 8:45, Drone написа:

В крайна сметка може да се кара с 95, така че газ и се възползвайте от отстъпките ;) 

 

Може ако софта е за 95.

Ако софта е за 98 или 100 октана се кара с такъв всички реномирани тунери го пишат това. 

 

Допускат да се кара с по ниско октаново число ако колата не се гази и те така. 

 

@borisovich Това какво пише на капачката няма абсолютно никаква връзка с това какъв софт са ти сложили (за 95 или 100 октана). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, но като цяло темата за мен приключи. Продавача бе стиснат човек, едва ли е заложил на по-високо октаново число :)

Колата върви завидно добре, работата на мотора е ритмична, оборотите постоянни. Продължавам на 95 :)

Не искам да философствам понеже работя в сектора на услугите, не съм инжинер, но от прочетеното по темата из чужди и наши форуми разбрах, че за 100 октана трябва друг тайминг и температура на искрата, иначе рискът от повреда е по-голям, но като цяло ефекта от 100 октана от към вървене и икономия е мижав.

При неподходяща горивна смес колата има защита и ще алармира.

За пробег 8000 км, единствената лампа която ми е светвала е тази на резервоара за гориво :)

Долял съм близо литър Кастрол 5/30. Среден разход при смесен цикъл 12/100 сметнат по фактури за гориво за посоченият пробег, в града 13-18, извън него 7,5-11

Не мисля, че 100 октана ще променят картинката така, че да компенсират 50-60 ст.на литър с включена държавна отстъпка. 

P.s. Добре де, все пак утре ще попитам в сервиза в който са му слагали софта, би трябвало да разполагат с информация за какъв октан е писан :)

 

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се обсъждаше, слагаш софт за 95 или 98 и караш с такъв бензин.

С 100цата от шел нямаше драми и със софт за 104 октана.

А горе някой спомена за половин секунда разлика между софта за 98 и 95 което е абсурдно като разликата в конете е 10-на.

Редактирано от MachineSpirit
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, vle4ugoto said:

Drone Tая бегачка на 422409км хахахаха , сега ако я почистят кат хората ще стане 122000 :) 

 

Е тоя спомена, че е в пустинята и кара на отворени джамове :lol:

 

@borisovich а защо се кара с 5/30 еле пък Castrol? Май ще отворя кутията на пандора с тоя въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с кастрола е мантра дето сигурно докато има коли с ДВГ ще се повтаря, че това са топ масла.

Което е пълна глупост ама кат да е, информация в нета бол какво представляват кастрол маслата.

 

Иначе правилното масло за 3.0TFSI е друго, писал съм многократно. Всеки има пълното право да си прави експериметни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не 5/30?! Ако се кара повече в града 5/30, ако често се кара на макс 5/40 ... аз съм между двете, изцяло средностатистически шофьор.

Едни слагат 0/30, други 5/40, трети 0/40 .. всички отговарят на стандартите. 

Равенол, Редлайн ... тях конкретно колегата Петков ги е споменавал в други теми.

Аз лично имам още 2,5л.5/30 Кастрол за доливане и докато не го изразходя, няма да сменя марката и вискозитета.

Макар, че тук зацапахме темата която уж бе за бензина :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да стана малко мазало. Ама лошо няма.

Тъй за кастрола ... идеално е ако не ти пука за мотора, повече от това нямам желание да пиша.

5w40 е правилното масло за тоя мотор и нашият климат. 0wXX ако почне да става -20 редовно тогава.

Та ако обичаш да даваш газ от време на време (а дори и постоянно) и да нямаш притеснения за мотора доказаните опции са тези: VST, RUP, RCS има писано за всичките из форума.

Redline 5w40 също е топ масло ама вече минава 20 Евро литъра в Европа което е малко прекалено.

 

p.s. Айде и един жокер освен читави масла е добре да се мисли и за охлаждането на мотора:

първо НЕ се буха антифриз за -35 градуса, а се прави пропорция за -20 (примерно) което ще рече 60% вода и 40% концентрат ;)

второ ползва се Water wetter или Coolant Booster (има писано и за двете кое как действа)

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем, че няма да сгреша да поставя 5w40 но за охлаждането съм пас, дори не ми е идвало на ум с какво съотношение да ми е антифриза спрямо водата.

Както и не се замислям колко е кислорода спрямо азота във въздуха който дишам :)

 

А как би коментирал следното: 

"Например, лубрикантът 5w40 създава по-плътен слой и по-силно покритие масло, особено при уплътняването на луфтове, предназначен е за значителни натоварвания и затова често се използва при по-мощни спортни автомобили с висока производителност. Обаче, поради високото съпротивление на въртенето на коляновия вал, може да окаже влияние на динамиката на мотора. Освен това, колкото е по-широка температурната гама на лубриканта, толкова е по-кратък срока му на експлоатация.Същевременно, лубриканта 5w30 има по-висока изпомпваемост през смазващата система. Той почиства частите на двигателя по-ефективно допринасяйки за охлажданетому и пестенето на гориво. Обаче, ако луфтовете между фрикционните двойки са повишени, могат да се получат течове при използването на такова масло.

...... 

 

  1. Ако използвате автомобила си в градски условия, често стоите в задръствания, карате с високи скорост и автомобила ви е стар, купете масло с вискозитет 5w40.
  2. Обаче, ако предпочитате спокойно шофиране – изберете продукти обозначен с 5w30"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че достатъчно писах за масла и други хитрини които са пробвани и доказани добри, от там нататък избора е твой.

А тези генерални писаници от Autodoc нямам желание да ги коментирам. Пробвай по тая логика с 5w16 "топ" масло за горещ мотор като 3.0TFSI даже и конете ша литнат с поне 10%

 

п.с. За мен лично е все тая дали ти или който и да е друг ще си сипвате кастрол равенол редналайн, диона М10Д или квото друго има на пазара :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, P_PETKOV said:

п.с. За мен лично е все тая дали ти или който и да е друг ще си сипвате кастрол равенол редналайн, диона М10Д или квото друго има на пазара :bia:

Е как може така да говориш :) А може ли мандраджийско масло от девствени крави да слагаме :) чувал съм че правело полу-керамично покритие от съставките на храната за кравите :D и раздвижвали сигменти , премахвало нагар и вдигало мощността и колата си изграждала имунитет и не се чупела :D  

Всеки слуша някой "механик-специалист", и когато неразбираш и ти обяснят нещо доста убедително и започват дебатите тук  :) . Ако ползваш градски транспорт няма нужда да се притесняваш с кво масло го карат  :D  :D  :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, в крайна сметка съм съгласен с колегата Петков, че по-правилно е да се слага 5w-40, на предстоящата смяна ще заложа на такова.

 

Иначе в ръководството на Ауди е записано така: "The correct viscosity grade

for your engine depends on type of fuel used, engine design, and 
climatic or seasonal conditions where you drive. For gasoline 
engines, you can use oil with a viscosity of SAE 5W-40 across all temperature ranges for normal driving conditions. However, if that 
grade is not available, you can use 5W-30 or an alternate viscosity grade as long as it meets the proper Audi oil-quality standard.

 

Казано на кратко, карайте с 5W-40, ако няма налично такова използвайте 5W-30

Не е грешно, но е по-добре да е първото.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, borisovich said:

Казано на кратко, карайте с 5W-40, ако няма налично такова използвайте 5W-30

Не е грешно, но е по-добре да е първото.

И 1л в багажника за всеки случай :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...