Jump to content

Смяна на масло на автоматична скоростна кутия ZF 8 степенна


plamen_audia4

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Автомобилът е A6 C7 3.0Bitdi 320к.с 8 степенна кутия, искам да сменя маслото на скоростната кутия. Какво трябва да избера?Кой е по-удачният начин за смяна - с машина или без?

Link to comment
Share on other sites

На колко хиляди километра е колата ? Имаш ли сервизна история в която пише, че преди това е сменяно маслото? Питам те защото, ако не е сменяно маслото никога(при мен се оказа, че е така) след смяна могат да се появят проблеми и да трябва ремонт за 3 бона :D 
Моето го сменях без машина, някои го правят със, разлика голяма няма. Само не знам с машината как точно сменят Филтъра на кутията ? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

На 25.01.2022 г. at 11:45, Drone написа:

 

В момента е на 150К, до сега не е сменяно маслото на кутията, Ауди казват, че не се обслужва, а е препоръчително евентуално. Zf казват че между 80-150 К трябва да е първата смяна. На предната съм сменял 4 пъти с машина и съм нямал никакви проблеми.

 

Какви проблеми се появиха при теб?  Със същата кутия ли си ?

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@*
Link to comment
Share on other sites

Да със същата кутия съм, проблема при мен е заминаващ си пакет съединители, този, който е от 3та нагоре скорости. И сега от 2ра на 3та като й дам газ, не може да превключи и рита брутално. и влиза в авариен режим. 

 

Питай тези с машината как сменят филтъра на кутията ? 

Link to comment
Share on other sites

Гледал съм ревюта,в които се казва,че ZF не препоръчват машинната смяна на масло.Иначе,не се ли смени филтъра и да се почистят магнитите,все едно не е сменяно маслото

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Привет.

Малко да разбурам темата, понеже имам същата кутия/двигател.

 

Вероятно и аз трябва да се ориентирам към смяна на маслото на кутията (110 000 км) без индикации да е сменяно до сега от предишен собственик, въпросите ми са следните:

1. Има ли значение дали сменям маслото на двигателя (т.е. трябва ли да се правят едновременно или няма никакво значение)

2. Каква е цената на тази услуга приблизително?

3. В кои сервизи го правите, или там където сменяте маслото на двигателя?

 

 

Link to comment
Share on other sites

1. Нямат връзка двете, когато решиш си сменяй маслото на кутията. 

2. Цената зависи от сервиза, но мисля, че е около 700-800лв. 

3. За сервизи колегите да кажат, аз моето масло го сменях в един сервиз(имена няма да споменавам) и след това се оказа, че са забравили да ми сложат филтъра, та сменях пакети съединители. 

 

Гледай да не е с машина смяната. Попринцип, ако имаш доверен сервиз в който си обслужваш колата, те биха могли да ти сменят маслото на кутията. Процедурата е елементарна. 

И не на последно място, след като се смени маслото, ресетнете адаптациите ! 

Link to comment
Share on other sites

По-добре да ѝ направят една адаптация на кутията.

Ресетването е краен вариант и може да започне доста грубо да ги сменя. То се прави само ако наистина е много зле положението и се очаква ресетването да подобри малко, докато се направи адаптация.

Link to comment
Share on other sites

Сменяйте ги тези масла. Комплекта на ЗФ не е скъп. 7л масло с филтър, гарнитура и пробки е под 500лв клиентска цена. Смяната не е тегава.

Link to comment
Share on other sites

On 3/3/2023 at 10:59 AM, zhelyazA6 said:

По-добре да ѝ направят една адаптация на кутията.

Ресетването е краен вариант и може да започне доста грубо да ги сменя. То се прави само ако наистина е много зле положението и се очаква ресетването да подобри малко, докато се направи адаптация.

То след изтриването на стойностите има бърза адаптация. Аз скоро направих една и доста по-добре започна да включва:) 

Link to comment
Share on other sites

Около 500лв е смяната на маслото. Освен масло в кутията има и раздатка и преден диференциал.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
На 2.03.2023 г. at 10:22, Drone написа:

 

3. За сервизи колегите да кажат, аз моето масло го сменях в един сервиз(имена няма да споменавам) и след това се оказа, че са забравили да ми сложат филтъра, та сменях пакети съединители. .......

И не на последно място, след като се смени маслото, ресетнете адаптациите ! 

Е те са ти причинили щета за 3 бона,като са забравили филтъра ти им пазиш името...

Относно резсетването на кутията след смяна,за каква адаптация говорим?Някакви нови настройки на кутията от Вагкома или просто се оставя кутията да си събере данни,т.е автоадаптира според свойствата на обновеното масло,като се покара

Edited by sashocos
Link to comment
Share on other sites

През Вагком се ресетват адаптациите и след това се прави бърза адаптация на място.   Има и вариант без бързата адаптация, но тогава се кара при определени условия без много газ. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

кажете къде в софия могат да ми погледнат кутията има едно лашкане като връща от втора първа и на два пъти ми изключва задна 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

На мен ми обслужиха същата кутия срещу 1200 лева в известен сервиз в София,колата беше на 190к,няма ядове от тогава,не знам дали е сменяно преди това или просто колата не е карана измекярски :) 

Link to comment
Share on other sites

Един майстор ми каза, че е трябвало да съкрати двама работника от сервиза му за автоматици, защото са почнали собствениците масово да сменят масла в автоматите по сервизите и работата му е намаляла бая. Не знам дали да му вярвам.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Скоро смених масло в кутията ZF8 и се усеща добра разлика в работата и, но въпреки всичко явно съм прекалено взискателен искам да направя една адаптация. Чета че я препоръчват след смяна на масло. Нямам конкретни проблеми и работи добре, но от 1-ва към 2-ра понякога не е плавен прехода. Според мен се замисля при кик даун и свалянето на две предавки не се получава плавно а с едно леко забиване. Сравнявам със старата ми кутия мултитроник при която наистина никога не се разбираше кога сменя и на коя предавка е в момента, като добавя че не изписваше текущата предавка на табло :) а виждах само "D"

Притеснението ми е да не се получи обратен ефект и да се сдобия с проблеми, които сега може дас е каже че нямам 😂 Как мислите, може ли да се случи това? Освен това, като чета какво е предписанието на Ауди за адаптация - то си трябва писта или летище, за да е равен терен, втори човек, липса на движение (за да не те псува никой) и т.н. Както доста са написали, ако просто покарам плавно 10-20 км. ще се получили същия резултат? Има ли определен цикъл в който остава в този режим на обучение и следи ли дали са изпълнени необходимите процедури за да приеме, че адаптирането е завършено или не е чак толкова интелигентна системата?

Още нещо, което пропуснах, как мога да проверя версията на SW на кутията и дали има по нова да се ъпдетне? Чувам само позитивни мнения след обновяване на софтуера управляващ трансмисията....

Edited by D.Stoykov
Link to comment
Share on other sites

Ауди препоръчват адаптация в следните случаи: ремонт на кутия, смяна на мехатроник, смяна на масло или оплаквания от клиента за груба смяна на предавки.

Адаптацията не може да влоши работата на кутията или да се получи обратен ефект. Поне досега не съм имал такъв случай.

Няма база за сравнение с мултитроник, различни кутии са.

Писта или летище не са нужни освен ако не летиш надалеч....

С плавно каране няма да стане никаква адаптация. Ако видиш процедурата за адаптация ще разбереш, че няма шанс ежедневното каране да постигне адаптация.

Има специална програма която се пуска и прави адаптацията.

Направи един скан с VCDS aко имаш и ще ти кажа коя е версията и дали има нова версия.

Link to comment
Share on other sites

Това от снимката с OBD11 показва ли версията или е добре да се сканира с VCDS? Тази програма за адаптация звучи добре, ще е интересно да видя какво прави. Имам старо сканиране с vdcs, но версията трябва да е видна и там. Качвам го и него

IMG_6689.png

Log-WAUZZZF46LA010975-110234km-68496mi.txt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...