Jump to content

А6 3.0Т 310 hp - къса пистов ремък, крива шайба


borisovich

Recommended Posts

Колеги имам питане относно скъсан пистов ремък на 55к пробег. Може ли причината да е в една шайба която е отпред на двигателя ( вижте снимките ).

Миналата есен сменях водна помпа която бе разбита. В сервиза ми казаха, че тази шайба е за смяна понеже има луфт и вероятно тя е разбила водната помпа. След смяната на въпросната шайба пак имаше леко отклонение от оста, леко замяташе. Питах ма две места, казаха, че това е ок.  Оттогава насам минах петнайсетина хиляди километра и днес скъсах ремък. Възможно ли е въпросната шайба да го е съсипала, както и водната помпа преди време. При тези от вас които карат тройка бензин, тази шайба има ли отклонение от оста по време на работа, замята ли?

Поне според мен не трябва да има грам отклонение.

IMG_20230717_193003.jpg

IMG_20230717_192915.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е шайбата на водната помпа. Как така леко замята, след като е сменена? Да, възможно е да е разбила и водната помпа преди това. Проверете и фрайлайуфа на алтернатора. Демпферната шайба гледана ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервиза и свалили цялата предница, понеже оказа се, че демпферната шайба се е счупила и ще сменят нея с комплект ремък + ролки. Остава отворен въпроса за тази шайба на водната помпа. Но поне в случая разбрах, че не тя е причината, но все пак, не мисля, че е редно да замята.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не трябва да замята и да има отклонение от оста, най-вероятно старата шайба е разбила водната помпа ... имаш ли идея какви части са вложени ОЕМ или афтърмаркет ?

 

За протокола на какви км е колата има ли тунек ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, старата шайба разби помпата.

Колата е внесена на 170 000 км от щатите, аз я купих на 200 000 км преди година, сега е на 230 000 км. Мощността е вдигната на към 400 к.с.,

Предишния собственик не е сменял водна помпа, не е сменял и демпферна шайба на колянов вал. Предполагам са оригинални, нямам данни в щатите как е обслужвана. В карфакса са отбелязани посещенията в сервиз, но информацията е доста обща без детайли.

 

Конкретно за демпферната шайба на вала, гуменият пръстен бе скъсан на две, и понеже две от ролките виеха, смених скъсания пистов ремък + нови ролки + демпфера с афтърмаркет. Ролки и ремък не знам какви са, шайбата е Corteco (някъде към 600 лв.) с останалите неща 1034 лв.

 

Всичко случило се от гореописаното по-скоро мога да го тълкувам на ненавременно обслужване. Това са консумативи, но колата е минавала сервиз с диагностика + цялостен оглед веднъж при покупката, после на шестия месец и на година след това в реномиран сервиз който работи само VAG. И всеки път ми казват всичко е наред, нямаш нищо за смяна и ми дават график какво предстои. Не съм се циганил да пестя пари умишлено като забавям обслужването. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, че оригиналната демпферна шайба много е изкарала….

Ако си чел за тоя мотор това не би трябвало да те изненадва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж бях чел, но това съм го пропуснал. Чудя се какво още да предвидя на този пробег за да не чакам пътна помощ и да се моля на майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 2000 км стават 60 хил.от последната смяна на свещи. Имам записан час за началото на септември за смяна на дискове с накладки и pcv (но не този във V-то на двигателя, някакъв външен). Мисля тогава да сменя и свещите. Бобините на колко се сменят?  Знам, че предишния собственик не ги е сменял.

Друго което ми препоръчаха е смяна на масло на компресора и термостат на 250 хил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобините не се сменят на определени километри, а когато се развалят, което може да се случи по всяко време. Разбира се много лесно, защото започват мисфайъри на едни и същи цилиндри при максимална газ когато мотора загрее.

 

При мен 2 от 4-те оригинални заминаха още на 54 хил. км. когато колата беше на 7 години. Смених и 4-те, защото новите бяха от ревизираните с металния корпус. Запазих си обаче 2-те стари които бяха изправни. Преди 2 месеца (17 години, 235 хил. км) заминаха и 2 от новите. Смених ги с 2-те оригинални които си бях запазил. Вчера поръчах още 2, тъй като тези 17-годишните едва ли ще изкарат дълго.

 

Това което е важно е винаги да имаш резервни за да ги смениш веднага, а не да чакаш поръчка, защото карането с мисфайъри не е добре за мотора. Наличието на резервни също много помага при идентифицирането на проблема.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите бобини и без да са изгорели / прекъснали може да не правят добро напрежение и да пречат на работата на колата… то и термостата е така - може да не се сменя докато не прегрееш / измръзнеш някъде, но превенцията винаги е по-добрия избор от това да чакаш пътната помощ (или да носиш подвижен сервиз в багажника).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисфайъри нямам, но предвид това, че свещите са евтини, ще ги сменя, бобините ще почакат, но няма да сменям на парче а всички заедно. 

Минал съм през Голф 3, Ауди 90, Ауди 100, А4 B5, A6 4F и настоящия A6 4G, 4F-ката си беше най-корава и надеждна, за следващата генерация на Ауди дори и не мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм с NJK които работят чудесно в последните почти 60к, ще сложа отново такива, но може би ще оставя този въпрос да решат в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...