Jump to content

1.8T (BFB) Проблем при студен двигател / Missfire Cylinder 1 / Тресене / Загуба на мощност


MAPTO7007

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Ако все още се намират хора тук сблъсквали се с подобен или същия проблем,нека ударят едно рамо.

 

Колата е 1.8Т (BFB) на 320.000 реални километра,кара се на Газ от 130.000 километра.

Зарежда се само със 100 октана бензин.

 

Проблема се състои в това че сутрин при първо палене,гасне или ако запали,след около 10 секунди започва неравномерна работа на мотора.

Щом позагрее или мине на газ,проблема изчезва.

 

Грешката е че няма запалване на 1-ви цилиндър,въртях бобини и свещи,без резултат.

Ходих до газаджията,да я видят на газ какво се случва.

И аха съмнение,че дюзите на газта са проблема,не затварят хубаво и оттам пуска газ/бензин и набърква нещата,уви и това не е проблема.

 

Трети майстори твърдят,че имам изгорял клапан от карането на газ и той е проблема.

 

Интересното е че загрее ли колата работи нормално,има запалване,няма грешки,няма нищо.

 

Вие какво ще кажете по въпроса?

Edited by MAPTO7007
Link to comment
Share on other sites

Карах я 150км+ на бензин магистрала и градско,ходих при газаджиите да прегледат,уж всичко нормално,обаче проблема е на лице.

 

Пробвах и с Engine-Adaptation-Rset settings,никакъв ефект.

 

Интересен ми е факта как така понякога пали,заработва и след 10 секунди се губи цилиндъра,после като позагрее се нормализират нещата.

Link to comment
Share on other sites

А бензиновите инжектори, нещо гледАли ли си?

Имах такъв случай. Инжектор започваше да работи, след като се постопли малко. Но тогава беше и по-топло времето. В крайна сметка проблемът му беше в ел.част. Но като се предаде нацяло просто нямаше верига. Аз бих разменил инжектора от 1-вия цилиндър с друг. Или поне го замери преди да запалиш. После, ако запали на три цилиндъра, изгаси и пак го провери. може да го хванеш. За газта по-скоро започва да изпуска газ в интейка от мембраната на изпарителя. И я "дАви". като стане много зле, дори не гасне както трябва. Това е лесно за проверка, ако газаджията не го е проверил.

Link to comment
Share on other sites

Мерси за напътствията.

Днес мерих компресия ... еднаква на всички цилиндри.
Взех за проба още един комплект бобини за проба. (макар,че те или работят или не)
Остава да проверя дюзите и тогава ще дам информация отново.

Link to comment
Share on other sites

При мен имаше подобно нещо. Като я запаля студена започваше да се тресе, не работи равномерно и понякога гаснеше. Смених бензиновият инжектор на цилинтъра в който ми записваще мисфайъри и се оправи.

 

П.П  беше точно като при @kurty след като свалих инжектора го мерих и беше прекъснал. Почукнах го малко на бюрото и се оправи.

Edited by Chitatelia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Честита Нова Година!

Проблема остава.
До тук ...

- Нови свещи
- 3 комплекта бобини
- Проверени бензинови и газови дюзи
- Проверена компресия
- Кабели и букси проверени
може и да пропускам нещо вече ..

Има в някакви форуми пище за разпоен чип на ЕКУ който командва дюзите ... но той ако е разпоен няма ли да го прави и топла студена и всякак си?
Чудя се вече как да продължа ... 

Link to comment
Share on other sites

Виж си окабеляването до буксата на инжектора, ама го оголи цялото докъдето се вижда, както е така оголено, прозвъняваш всички жици една по една, като някой мърда снопа в това време.

Ако вече не е направено де. Скоро сменях всичко на едно но Поло, така ми се губеха цилиндри, сега спи.

Edited by NIKO
Link to comment
Share on other sites

Не съм ги прозвънявал детайлно нито на инжекторите нито на бобините,но ше го направя Никсън,пък ше видиме.

Link to comment
Share on other sites

Закарай я в сервиз да проверят за изгорели газове в антифриза с лакмус. Може да има микропукнатина в главата, която да се затваря като загрее заради разширението. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Posted (edited)

Значи да отупаме темата от прахта.
Близо една година карайки с проблема и куп диагностики,тестове и така нататък проблема беше локализиран за загубата на запалване на 1-ви цилиндър и разбираемата липса на мощност.
Проблема беше силно изразен след запалване на колата и след 10-секунда на работа,започваше да сбира,пуфка и да набива стотици мисфайъри на 1-ви цилиндър.
Загревайки на 90+ градуса нямаше миссфайъри,но идвайки изкачване,независимо на коя предавка сте,турбото спираше да работи,чека започваше да мига,мощност никаква и съответно мисфайъри отново на 1-ви цилиндър.

Това беше грешката от самото начало до самия край.В сайта на ROSS-TECH пишеше,че се почва с елементарните работи,кабели,свеши,бобини и т.н сами може да видите ... уви при мен се оказа друго.

16685 - Cylinder 1
P0301 - 001 - Missfire Detected - MIL ON


Проблема:
Спукан и заял изпускателен клапан на 1-ви цилиндър.

1742417002013.jpg


Какво беше правено,тествано и диагностицирано през годината,преди свалянето на главата и локализирането на проблема.

Мерене на компресия - перфектна
Мерене изгорели газове в антифриза - няма
Вакуми,картерна вентилация,тръби,снадки надувани и прогонвани с пушек - перфектни
Дросел клапа - перфектна
Свещи,кабели,бобини - перфектни

Дюзи на бензин/газ - перфектни
Проверка на ECU - перфектно
Проверка на Main Relay до ECU - перфектно
N75,Blow off,Actuator turbo,PCV,SJP pump,SAI pump - перфектни

Като цяло май е това,дано съм помогнал  и на други колеги в подобна ситуация.


 

Edited by MAPTO7007
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • MAPTO7007 changed the title to 1.8T (BFB) Проблем при студен двигател / Missfire Cylinder 1 / Тресене / Загуба на мощност

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...