SPORTBRAND Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Здравейте и от мен! Сега вече помествам коригираното си запитване на български и се надявам да нямам проблеми с комуникацията, а да получа отговор на въпросите си. Въпросите ми се отнасят до: - маслото за турбо дизел;Какво масло е най-подходящо за моя двигател TDI 90 '97 na 165 000 km?Причината да поместя въпроса си са противоречивите мнения, които получавам за предимствата и недостатъците на минералното и полусинтетичното масло 15W40 - 10W40! Искам да знам кое е по-добро за двигателя ми минерално или полусинтетично? Защо ?! Вярно ли е, че минералното масло е дори вредно за турбото, поради по-слабото смазване? Кои марки масло са сред най-предпочитаните от колегите? Ще оценя компетентни и обосновани мнения по въпроса. Благодаря предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gibonass Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Колега, има раздел за масла, ползвай търсачката Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 1 положително мнение не съм чул за минерално масло давам пример-в сервиза (където са ми приятели и стоя почти по цял ден) дойде едно бмв.ама супер натокано.собственика-имам голям проблем-направо се мъчи тва бмв вижте го кво му има.отварят го,развиват капачката на маслото невероятен нагар.оказва се че човека само с минерално масло карал и като свалиха филтъра(бил изминал 2000 км) беше претъпкан с разни буклуци и беше станал като камък.промивки му правиха,почистваха му стойката на филтъра(нещо като кутия) абе въобще страшна работа...човека каза че пойче минерално няма да ТУРГА,сипа си мобил и замина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SPORTBRAND Публикувано 22 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 Колеги, знам за секцията "масла", но проблема е, че наистина ми трябва информация директно от източника, т.е. Вашите мнения. Все пак дайте идеи какво масло е най-подходящо за турбо дизелови двигатели? 10 W 40 или 15 W 40 и каква марка? Благодаря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 1 положително мнение не съм чул за минерално масло Че то по-старите Мерцедеси(примерно до 1997 г) си карат с минерално масло без проблем. Въпросът е какво е маслото.Особеност на двигателите на VAG е, че поставят по-специфични изисквания към маслото, които не могат да бъдат удовлетворени от минерално масло. По въпроса. Важното е на етикета да бъде отбелязано, че маслото отговаря на VW Norm 505.01(то е само 5W-40) или 505.00(5W-40 или 10W-40). Ако двигателят ти е по-стар ти препоръчвам 10W-40. В момента колегата Saq е с холандско 5W-50 и след 2 хил. км нямаше забележки - това е третият вариант. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SPORTBRAND Публикувано 22 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 ОК! Благодаря на колегите! Ако още някой има да добави нещо ще оставя темата отворена ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 (Редактирано) Ами то 5W50 е "най-гъсто" от всички изброени... при работна температура и "най-рядко" при минусови температури. За дизел - 10W40 или 10W50, че може и 10W60... така си мисля азА оня дето е карал БМВ-то с минерално масло си е направо луд за връзване! БМВ се кара само с пълна синтетика, даже и по-старите модели си я харесват. Редактирано 22 Май 2007 от SpeedyMan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Syntetik Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 Motul 6100 10W40. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L-M Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 Само една вметка VW505.01 не е ли класификацията за тип помпа-дюза двигателите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ACE Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 Само една вметка VW505.01 не е ли класификацията за тип помпа-дюза двигателите?мдаммммммммммм... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi A4 1.9TDI Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 10-40 или 5-40 както прецениш. Може би в твоя случай 10-40. Аз лично съм много доволен от Мобил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Колегата Sag току що ходи да погледне щеката и установи, че след 4ккм маслото не е мръднало. Уточнявам, че ми е трудно да го повярвам. Пълна синтетика на 210ккм мотор... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SPORTBRAND Публикувано 23 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Колегите, и все пак вредно ли е за турбото минералното масло, т.е. може ли поради недотам доброто смазване да не е подходящо за употреба минерално. Защото аз карам с Valvoline 15 W 40 за турбо дизел, карах го дори и през зимата, а от където го купувам знам, че го вземат и колеги, които са с А6 2,5 TDI и казват, че дори има много предимства пред полусинтетиката. Основно това ми е дилемата не говоря за пълна синтетика, а конкретно за плюсове минуси на минерално срещу полусинтетично. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Е ти нали си чел темата за маслата уж - там си пише че "полусинтетично" си е чиста проба минерално с дребен процент подобрители, т.е чиста проба реклама..Аз съм на 270 000 км. по километраж (т.е вероятно са повечко) и карам Мотул 5 W 40 и нямам никакви проблеми..А за 505.01 спецификацията си мисля, че мотора ти няма да се разсърди на такова масло, нищо че не е помпа-дюза. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 мдаммммммммммм...Я по-добре вижте КАКВО ПИШЕ в сайта на Проспийд и след това давайте умни мнения. Колегата Sag току що ходи да погледне щеката и установи, че след 4ккм маслото не е мръднало. Уточнявам, че ми е трудно да го повярвам. Пълна синтетика на 210ккм мотор... Клименте, благодаря ти, че се включи в експеримента и за отличните отзиви. Аз засега съм само на 500 км и единственото, което забелязах е, че мотора е малко по-тих и някак си работи "по-мазно". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Аз засега съм само на 500 км и единственото, което забелязах е, че мотора е малко по-тих и някак си работи "по-мазно". Коко, скоро и аз ще се включа към експеримента. Белким сваля антифоните като карам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L-M Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Я по-добре вижте КАКВО ПИШЕ в сайта на Проспийд и след това давайте умни мнения. Класификациите на VW са следните:VW 505.00 - моторни масла за дизелови двигатели със свръхпълнене ( турбодизели )VW 505.01 - моторни масла за дизелови двигатели помпа-дюзаVW 506.00 - моторни масла за дизелови двегатели модели след 1999г. Това са така наречените Longlife Service - масла за удължен пробег между две смени на маслото до 30 000км.Думата ми беше, че не е нужно маслото за турбодизела непремено да отговаря на VW 505.01. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ACE Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Я по-добре вижте КАКВО ПИШЕ в сайта на Проспийд и след това давайте умни мнения. КОКО явно си се потвел по сайта на Проспийд Ето аз прилагам сайт на едни малко по-разбиращи хора МОТОБУЛ, а ако искаш мога да ти дам линк и на Кастрол Германия Нищо де не им е първата грешка, ама дано да е последната Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Съгласен съм. Излагат се Проспийд. В Руския сайт на Мотул Наистина пише помпа-дюза. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ACE Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Съгласен съм. Излагат се Проспийд. В Руския сайт на Мотул Наистина пише помпа-дюза. Случва се да се подведеш Жив и здрав Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLAF Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Случва се да се подведеш Жив и здрав oil doctorhelp us you are our only hope Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ACE Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 oil doctorhelp us you are our only hopeша ти помогна бре за твоя КУРник приста оил Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLAF Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 ша ти помогна бре за твоя КУРник приста оил то се говори по форума 4е твоя кастрол е наливна пристаама си траем ае Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ACE Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 то се говори по форума 4е твоя кастрол е наливна пристаама си траем аетц.. не е приста, а наливна INSA...и не е мой, а на едни цигани, аз само го продавам... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 23 Май 2007 Доклад Share Публикувано 23 Май 2007 Длъжен съм да допълня, че преди около 2 години купувах въпросния Мотул 505.01 за Станьо76 и имаше стар и нов вариант. И мога да твърдя, че старият е за TDI, а новият за PD плюс TDI (то и двата са TDI ). Просто Проспийд не са актуализирали информацията. Тоест няма грешка, а липсва актуализация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване