Jump to content

Recommended Posts

Здравейте и от мен!

Сега вече помествам коригираното си запитване на български и се надявам да нямам проблеми с комуникацията, а да получа отговор на въпросите си. :huh:

Въпросите ми се отнасят до:

- маслото за турбо дизел;

Какво масло е най-подходящо за моя двигател TDI 90 '97 na 165 000 km?

Причината да поместя въпроса си са противоречивите мнения, които получавам за предимствата и недостатъците на минералното и полусинтетичното масло 15W40 - 10W40!

Искам да знам кое е по-добро за двигателя ми минерално или полусинтетично? Защо ?!

Вярно ли е, че минералното масло е дори вредно за турбото, поради по-слабото смазване?

Кои марки масло са сред най-предпочитаните от колегите?

Ще оценя компетентни и обосновани мнения по въпроса. Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 положително мнение не съм чул за минерално масло :bia:

давам пример-в сервиза (където са ми приятели и стоя почти по цял ден) дойде едно бмв.ама супер натокано.собственика-имам голям проблем-направо се мъчи тва бмв вижте го кво му има.отварят го,развиват капачката на маслото невероятен нагар.оказва се че човека само с минерално масло карал и като свалиха филтъра(бил изминал 2000 км) беше претъпкан с разни буклуци и беше станал като камък.промивки му правиха,почистваха му стойката на филтъра(нещо като кутия) абе въобще страшна работа...човека каза че пойче минерално няма да ТУРГА,сипа си мобил и замина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, знам за секцията "масла", но проблема е, че наистина ми трябва информация директно от източника, т.е. Вашите мнения. Все пак дайте идеи какво масло е най-подходящо за турбо дизелови двигатели? 10 W 40 или 15 W 40 и каква марка? Благодаря :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 положително мнение не съм чул за минерално масло :bia:

Че то по-старите Мерцедеси(примерно до 1997 г) си карат с минерално масло без проблем. Въпросът е какво е маслото.

Особеност на двигателите на VAG е, че поставят по-специфични изисквания към маслото, които не могат да бъдат удовлетворени от минерално масло.

По въпроса. Важното е на етикета да бъде отбелязано, че маслото отговаря на VW Norm 505.01(то е само 5W-40) или 505.00(5W-40 или 10W-40). Ако двигателят ти е по-стар ти препоръчвам 10W-40. В момента колегата Saq е с холандско 5W-50 и след 2 хил. км нямаше забележки - това е третият вариант. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то 5W50 е "най-гъсто" от всички изброени... при работна температура и "най-рядко" при минусови температури. За дизел - 10W40 или 10W50, че може и 10W60... така си мисля аз

А оня дето е карал БМВ-то с минерално масло си е направо луд за връзване! БМВ се кара само с пълна синтетика, даже и по-старите модели си я харесват.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Sag току що ходи да погледне щеката и установи, че след 4ккм маслото не е мръднало. Уточнявам, че ми е трудно да го повярвам. Пълна синтетика на 210ккм мотор... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите, и все пак вредно ли е за турбото минералното масло, т.е. може ли поради недотам доброто смазване да не е подходящо за употреба минерално. Защото аз карам с Valvoline 15 W 40 за турбо дизел, карах го дори и през зимата, а от където го купувам знам, че го вземат и колеги, които са с А6 2,5 TDI и казват, че дори има много предимства пред полусинтетиката. Основно това ми е дилемата не говоря за пълна синтетика, а конкретно за плюсове минуси на минерално срещу полусинтетично. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти нали си чел темата за маслата уж - там си пише че "полусинтетично" си е чиста проба минерално с дребен процент подобрители, т.е чиста проба реклама..

Аз съм на 270 000 км. по километраж (т.е вероятно са повечко) и карам Мотул 5 W 40 и нямам никакви проблеми..

А за 505.01 спецификацията си мисля, че мотора ти няма да се разсърди на такова масло, нищо че не е помпа-дюза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдаммммммммммм...

Я по-добре вижте КАКВО ПИШЕ в сайта на Проспийд и след това давайте умни мнения. :dance::hilezh:

Колегата Sag току що ходи да погледне щеката и установи, че след 4ккм маслото не е мръднало. Уточнявам, че ми е трудно да го повярвам. Пълна синтетика на 210ккм мотор... :dance:

Клименте, благодаря ти, че се включи в експеримента и за отличните отзиви. :bia::dance: Аз засега съм само на 500 км и единственото, което забелязах е, че мотора е малко по-тих и някак си работи "по-мазно". :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз засега съм само на 500 км и единственото, което забелязах е, че мотора е малко по-тих и някак си работи "по-мазно". :dance:

Коко, скоро и аз ще се включа към експеримента. Белким сваля антифоните като карам. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я по-добре вижте КАКВО ПИШЕ в сайта на Проспийд и след това давайте умни мнения. :hilezh::hilezh:

Класификациите на VW са следните:

VW 505.00 - моторни масла за дизелови двигатели със свръхпълнене ( турбодизели )

VW 505.01 - моторни масла за дизелови двигатели помпа-дюза

VW 506.00 - моторни масла за дизелови двегатели модели след 1999г. Това са така наречените Longlife Service - масла за удължен пробег между две смени на маслото до 30 000км.

Думата ми беше, че не е нужно маслото за турбодизела непремено да отговаря на VW 505.01.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я по-добре вижте КАКВО ПИШЕ в сайта на Проспийд и след това давайте умни мнения. :hilezh::flehan:

КОКО явно си се потвел по сайта на Проспийд :dance: Ето аз прилагам сайт на едни малко по-разбиращи хора МОТОБУЛ, а ако искаш мога да ти дам линк и на Кастрол Германия :bia: Нищо де не им е първата грешка, ама дано да е последната :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм. Излагат се Проспийд. :hilezh: В Руския сайт на Мотул Наистина пише помпа-дюза. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то се говори по форума 4е твоя кастрол е наливна приста

ама си траем ае

тц.. не е приста, а наливна INSA...

и не е мой, а на едни цигани, аз само го продавам... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Длъжен съм да допълня, че преди около 2 години купувах въпросния Мотул 505.01 за Станьо76 и имаше стар и нов вариант. И мога да твърдя, че старият е за TDI, а новият за PD плюс TDI (то и двата са TDI :hilezh: ). Просто Проспийд не са актуализирали информацията. Тоест няма грешка, а липсва актуализация. :hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...