Jump to content

500 коня в Q7 догодина


gkirilov

Recommended Posts

Друга причина - бензина отделя повече топлина , която също се използва ...

Тук информацията ти не е точна - точно обратното е! Справка по калоричност:

BTU content of common fuels Per Gallon

Propane 91,690

Butane 102,032

Gasoline 110,250

Fuel Oil 135,425

Diesel 142,800

*BTU= British Thermo Unit

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 103
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Най-вероятно източникът е "АУто БИлд" :2gunsfiring_v1:

Източника е борд комп на колите които казах . Вие си мерете среден разход , на околовръстното или цариградско , без климатик , парно и на угасени фарове . Аз това съм го виждал много пъти си очите вие си лафкайте глупости :(

1.9TDI на Голф не съм виждал да показва повече от 8.

Аз казах за среден седан - Окатавия или Пасат а климатроника , не го спирам целогодишно , както и хората на които сме засичали разход . Така че имаш 1 литър от климатика (може и повече в трафика , защото той все пак гори на час , не на километър) и още 1,5 от по-тежка кола (Октавия имах предвид , че е по-тежка от Гофл6 , ти едва ли за такова говориш) и ето ти разход 10+ . Есто нормално е за форума да се твърди разход 6,5 макс на АйеФен и това показва борда ... като среден разход , което пак си е малко де , но в никакъв случай ако си ходиш на работа с колата в СФ в нормалните часове - 8-10 и се прибираш 17-19 часа .

Аз нещо не го схванах това извънградското плъзгане и как при такива скорости енергията ще стигне за нещо повече от минутка.

Принципа е че когато колата се движи с постоянна скорост (130 да речем) тя се нуждае от съвсем малко мощност за да поддържа тази скорост - някъде около 10-20КВ , в зависимост от колата . Това което правят е за тези няколко киловата да се използва електро мотора . Ако някой е по-напред да ме просветли , съжалявам , че съм го чел това а не съм участвал в разработките на хибриди , както повечето супер опитни инжинери-изпитатели от АКБ :hilezh:

Тук информацията ти не е точна - точно обратното е! Справка по калоричност:

Хубаво си извадил това инфо . ( Сега някой може да те пита - ама ти тва е нета ли го водя , като клавиатурен герой или ходи да ги измерваш в лабораторията ) Това е калоричност , а не топлина която се отделя от ДВГ .

Та досега чухме само 2 реални причини да са почти само бензинови хибриди . Хайде да пусна и аз една - с даунсайзинга се вдъхва нов живот на бензиновите мотори . Първите турбо хибриди са факт - Туарег 3.0 ТФСИ и Х6 Актив Хибрид , идват още много .

Преди 3 години не вярвахте, че този мотор, ще влезе в пръдъкшън, сега още не вярвате, че ще се слага на А8 и за не обезсмисли S8, ще трябва на новата S8 да сложат турбиниран десетак. За да може да върви повече от дизеловата А8ца. Иначе нека старата V10тка да вади звук.

- мотора влезе и си остана само в Кю7 . Има ардъм и за А8 , но изглежда маловажни фактори , като себестойност и разход , го спират все още . А всички останали фактори спряха Ауди от най-голямата им грешка в спортната история - Р8 ТДИ :hilezh:

Редактирано от acho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си извадил това инфо . ( Сега някой може да те пита - ама ти тва е нета ли го водя , като клавиатурен герой или ходи да ги измерваш в лабораторията ) Това е калоричност , а не топлина която се отделя от ДВГ .

Не бе "acho", имам си частна сертифицирана лаборатория в гаража и като нямам какво да правя си жъткам тестове на горива разни...Не искам да споря и да обяснявам как се измерва калоричността - Винаги по-високата калоричност = по-висока топлина отделяна при горене...:2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти трябваха 10 киловата за да поддържаш 120 км/ч то тогава колите щяха да имат едно моторче от бензинова резачка.

Колкото нараства скоростта, се качва нужната мощност за да я поддържаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти трябваха 10 киловата за да поддържаш 120 км/ч то тогава колите щяха да имат едно моторче от бензинова резачка.

Колкото нараства скоростта, се качва нужната мощност за да я поддържаш.

Не си прав ! За 120 км/ч ти казвам , че със сигурност ти трябват 10-15 КВ , това не си го смуча от пръстите . Един път засилена колата има нужда от малко мощност за да ПОДДЪРЖА тази скорост . С увеличаване на скоростта челното съпротивление расте в геометрична закономерност (след 240-250 и още по-бързо) и за това технологията се прилага до 160 км/ч . Ако не беше така , нямаше да мислят тази технология с разкачането на ДВГто ?

Вземи за пример колелото - колко сила ти трябва за да тръгнеш и да набереш 30 км/ч и после колко сила ти трябва за да я поддържаш .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след такова категорично мнение съм сигурен, че гугъла го скъсват от заявки за ....:respekt:

Любопитно ми е колко кВ трябват на една Лада 5-ца да поддържа 120км/ч ? А на една Кю7-ца?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи за пример колелото - колко сила ти трябва за да тръгнеш и да набереш 30 км/ч и после колко сила ти трябва за да я поддържаш .

Не ти е съвсем смислен примера, щото при 30км/ч влиянието на въздушното съпротивление е доста минимално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи за пример колелото - колко сила ти трябва за да тръгнеш и да набереш 30 км/ч и после колко сила ти трябва за да я поддържаш .

Mда, никаква сила не ми трябва да поддържам тия 30 км/ч, особенно, като дойде нангорнището, или като духне насрещен вятър. :rolleyes:

ПП: Викам Динков да си води записки. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Note that the power needed to push an object through a fluid increases as the cube of the velocity. A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW). With a doubling of speed the drag (force) quadruples per the formula. Exerting four times the force over a fixed distance produces four times as much work.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mда, никаква сила не ми трябва да поддържам тия 30 км/ч, особенно, като дойде нангорнището, или като духне насрещен вятър. :rolleyes:

...

- Тогава ти се включва ДВГто :)

Ivo-G

Струва ми се че цитати ти потвърждава тезата ми ...

Любопитно ми е колко кВ трябват на една Лада 5-ца да поддържа 120км/ч ? А на една Кю7-ца?

- за това казах - 10-20 КВ - от кола до кола разликата е от земята до небето . Конкретно Приус 3 е със рекордно нисък коефициент на челно съпротивление . Трябва само едни компресор или турбо да и сложат на тойота и става перфектния хибрид ... В БГ веднага биха го газифицирали или "меатнифицирали" , което май не е толкова лоша идея - 5лева на 100 км градско си е кеф :)

Редактирано от acho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се че цитати ти потвърждава тезата ми ...

Не знам. Ето формулата:

e31430f0898268091f410282a89503b1.png

Ти изчисли колко повер е нужен за 120км/ч. ("А" е челната повърхност.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам. Ето формулата:

e31430f0898268091f410282a89503b1.png

Ти изчисли колко повер е нужен за 120км/ч. ("А" е челната повърхност.)

Ти ме уби - не ми се смята толкова ... инак едно издание при тест мери и челната повърхност и дава данни за драг коефициент ... и скорост на буталото :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според тази формула около 24kW са му необходими на Приуса, за да преодолее въздушното съпротивление при скорост 150км/ч. Имайки предвид, че използваемият капацитет на батерията е около 1Wh ще изкара към 2.5 минути...ако трябваше да преодолява само въздушното съпротивление. Предполагам, че 1 минута е реалното. Така че бая бая по-големи батерии трябва да сложат, за да бъде използваемо нещото, за което говориш. Дори и Амперата остава с нищожен пробег ако се кара магистрално, а тя е почти електрически автомобил.

Октавията и Пасата харчта незначително повече гориво от Голфа, повечето А4ки с 1.9 казват че харчат към 9. Което звучи нормално, след като А6цата стига до 10. Разбира се, че за 2-3км в задръстване ще е много повече, общият обаче не е толква много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е говорел за 150 км/ч а за 120 . Приуса го давам за пример , защото постига голяма икономия в града и сравнително евтин на фона на Туарег Хибрид , Х6 Актив Хибрид и Рх400 да речем . Онези машини имат по-големи акумулатори и за тях стига .

Ти как ги изчисли тези неща , защото инфото за 15-20 КВ на големи коли ми е от сравнително достоверен източник и ако е така както си го написал , изобщо няма да има сайлинг като технология .

Което звучи нормално, след като А6цата стига до 10. Разбира се, че за 2-3км в задръстване ще е много повече, общият обаче не е толква много.

- именно в 2-3 км задръстване , ще е много повече(а хибрида ще си работи на ток) , за това казах средно 10-11 за голям седан с климатрон, (климатроника след като го има не мисля , че трябва да се изключва) . Той разхода вечерта може и на 7 да падне , но това не е среден разход .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P=0.5*1.2*(150/3.6)^3*2.16*0.26;

1.2 kg/m^3 плътност на въздуха.

150/3.6=42m/s скорост;

2.16m^2 челна площ.

0.26 коефициент на челно съпротивление.

За 120км/ч нужната мощност е 12kW. Т.е. 2 минути. Големите хибриди имат по-големи батерии, но по-голяма челна площ, по-лош коефициент, по-големи загуби. Така че все тая.

Тоя новия хибриден Аурис изглежда интересно, най-вече защото е не много по-скъп от дизеловия еквивалент. Аз мисля да изчакам пълната електрификация :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повдигат ми се няколко въпроса.

1. Моя AFN харчеше малко над 7/100, като сега BMK при същия маршрут прави 12/100

2. В хибрида що за климатик има? Ебем ти икономиите като се лъзгаш потен по кожата през лятото ...

3. 1 Wh едва ли, при положение че батерия за лаптопт е между 50 и 80 ват-часа (зависи колко клетъчна е).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P=0.5*1.2*(150/3.6)^3*2.16*0.26;

1.2 kg/m^3 плътност на въздуха.

150/3.6=42m/s скорост;

2.16m^2 челна площ.

0.26 коефициент на челно съпротивление.

За 120км/ч нужната мощност е 12kW. Т.е. 2 минути. Големите хибриди имат по-големи батерии, но по-голяма челна площ, по-лош коефициент, по-големи загуби. Така че все тая.

Тоя новия хибриден Аурис изглежда интересно, най-вече защото е не много по-скъп от дизеловия еквивалент. Аз мисля да изчакам пълната електрификация :hilezh:

Абе да имат по-голямо съпротивление , но те са и с много по-големи батери , много по-големи . Че има ефект от хибиридите - има . Сега , всички хибриди са толкова различни , че да ги слагаме под общ знаменател някак си не става . Конкретно Приуса - кола направен за изцяло градско каране , но малко по-голяма от хечбек за да може , все пак и в САЩ да се продава . В града е по-икономична от Джета ТДИ а в мега-полисите , за където е правен , предимството е още по-осезателно. Аз мисля да спра с обсъждането на хибриди в темата за Q7 V12 TDI :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат от Аутоблог:

"Fuel economy is a funny thing. In Europe, better efficiency has always boiled down to two simple concepts: diesel fuel and turbos. But like the 35-year-old who won't drink tequila because of a bad experience in college, American buyers' stomachs start turning whenever manufacturers talk about oil-burners – clean or otherwise. That's a problem for carmakers like Volkswagen. You see, the company can build an arsenal of clean diesel vehicles that have no problem turning out excellent fuel-economy numbers without the weight, complexity or burden of lugging around a partially electric drivetrain, but that doesn't mean Americans will buy them. Nope. On this side of the pond, fuel efficiency translates into just one word: hybrid."

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами така ще да е - японците имат силно влияние на техния пазар и това дава отражение в мисленето им :) Лошо няма... може би наистина е време да се спре с просто изстискване на мощност от малки кубатури, с нови инжекционни системи и прочие, може би "модата" по отношение на ефективност и икономичност зад океана ще се прехвърли в Европа :)

Някой по-горе спомена че хибридите са просто междинно звено м/у вековната концепция на двг с вътрешно горене и изцяло електрически коли - напълно вярно. Но този преход няма да е кратък, поради няколко куцащи технологиит - методи за съхранение на енергия - батериите са тежки и нямат достатъчен запас за нормален пробег - поне 500км, зареждането на тези батерии да става бързо - в рамките на минути, а не 8 часа в домашни условия а със трифазен ток 2-3 часа и след всичкото това едва 100-200км пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де - защо трябва да се отказва някой от ДВГ , като има МЕТАН за 300 години напред . Бас ловя , че ако се напънат за 1 година ще направят двигателите си карат по 500 000 км на метан . То така и така ги правят да се продадат на 100 000 км и да се нахендриш с новия модел ...

Всъщност Софийските таксиджии отдавна си въртят по 1 млн км на метан :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ачо, това с метана или LPG-то и аз съм си го мислил и предполагам пробега няма да е проблем. Те VW нали пуснаха bi-fuel варианти, на Caddy мисля и какво - нямат много успех с продажбите, в сравнение с ТДИ, които се харчат яко. Ауди пък се мъчат с техники за химическо пречистване на отработените газове в такива дизелови гиганти като Q7, ама не и с алтернативни горива, където емисии няма. Една от причините е че газообразните горива не са на почит в по студените северни държави - знаете проблема - няма добро изпаряване при студ, няма добро изгаряне, разхода зимата ще е огромен, а пробега смешен (в един звяр като Q7, А6 и подобни). Затова пък там много уважават дизела и както тука почти навсякъде предлагат газ по станциите там има биодизел и хората масово зареждат от него...

Абе да правят всичко хибрид и това е, никой няма да върне Q7 600к.с. хибрид нали :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе единственото от което имаме нужда е някой да изобрети някаква супер батерия и веднъж завинаги да изхвърлиме на боклука всички тракалници, па били те с инжекцион, турбо, битурбо, комресор, ве 8 ве 12 с метан , с газ с хибриди , само се замислете що железа ще се изхвърлят на боклука от една кола ако й трябват само 4 моторчета от пералня - колко по мощни, леки и икономични ще станат всички коли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... само се замислете що железа ще се изхвърлят на боклука от една кола ако й трябват само 4 моторчета от пералня - колко по мощни, леки и икономични ще станат всички коли...

Да де ама за момента към тия 4 моторчета , трябват 2 ремаркета с батерии :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе електро автомобилите хич не са по-леки от тия с двг, да не говорим пък тия в комбинация колко са тежки. А тая супер ултра мега гига батерия за която говориш малко невъзможна ми се вижда или поне в близкото бъдеще :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...