opel_c20let Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Друга причина - бензина отделя повече топлина , която също се използва ...Тук информацията ти не е точна - точно обратното е! Справка по калоричност:BTU content of common fuels Per GallonPropane 91,690Butane 102,032Gasoline 110,250Fuel Oil 135,425Diesel 142,800*BTU= British Thermo Unit Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 (Редактирано) Най-вероятно източникът е "АУто БИлд" Източника е борд комп на колите които казах . Вие си мерете среден разход , на околовръстното или цариградско , без климатик , парно и на угасени фарове . Аз това съм го виждал много пъти си очите вие си лафкайте глупости 1.9TDI на Голф не съм виждал да показва повече от 8.Аз казах за среден седан - Окатавия или Пасат а климатроника , не го спирам целогодишно , както и хората на които сме засичали разход . Така че имаш 1 литър от климатика (може и повече в трафика , защото той все пак гори на час , не на километър) и още 1,5 от по-тежка кола (Октавия имах предвид , че е по-тежка от Гофл6 , ти едва ли за такова говориш) и ето ти разход 10+ . Есто нормално е за форума да се твърди разход 6,5 макс на АйеФен и това показва борда ... като среден разход , което пак си е малко де , но в никакъв случай ако си ходиш на работа с колата в СФ в нормалните часове - 8-10 и се прибираш 17-19 часа .Аз нещо не го схванах това извънградското плъзгане и как при такива скорости енергията ще стигне за нещо повече от минутка.Принципа е че когато колата се движи с постоянна скорост (130 да речем) тя се нуждае от съвсем малко мощност за да поддържа тази скорост - някъде около 10-20КВ , в зависимост от колата . Това което правят е за тези няколко киловата да се използва електро мотора . Ако някой е по-напред да ме просветли , съжалявам , че съм го чел това а не съм участвал в разработките на хибриди , както повечето супер опитни инжинери-изпитатели от АКБ Тук информацията ти не е точна - точно обратното е! Справка по калоричност:Хубаво си извадил това инфо . ( Сега някой може да те пита - ама ти тва е нета ли го водя , като клавиатурен герой или ходи да ги измерваш в лабораторията ) Това е калоричност , а не топлина която се отделя от ДВГ . Та досега чухме само 2 реални причини да са почти само бензинови хибриди . Хайде да пусна и аз една - с даунсайзинга се вдъхва нов живот на бензиновите мотори . Първите турбо хибриди са факт - Туарег 3.0 ТФСИ и Х6 Актив Хибрид , идват още много .Преди 3 години не вярвахте, че този мотор, ще влезе в пръдъкшън, сега още не вярвате, че ще се слага на А8 и за не обезсмисли S8, ще трябва на новата S8 да сложат турбиниран десетак. За да може да върви повече от дизеловата А8ца. Иначе нека старата V10тка да вади звук.- мотора влезе и си остана само в Кю7 . Има ардъм и за А8 , но изглежда маловажни фактори , като себестойност и разход , го спират все още . А всички останали фактори спряха Ауди от най-голямата им грешка в спортната история - Р8 ТДИ Редактирано 14 Октомври 2010 от acho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
opel_c20let Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Хубаво си извадил това инфо . ( Сега някой може да те пита - ама ти тва е нета ли го водя , като клавиатурен герой или ходи да ги измерваш в лабораторията ) Това е калоричност , а не топлина която се отделя от ДВГ .Не бе "acho", имам си частна сертифицирана лаборатория в гаража и като нямам какво да правя си жъткам тестове на горива разни...Не искам да споря и да обяснявам как се измерва калоричността - Винаги по-високата калоричност = по-висока топлина отделяна при горене... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Ако ти трябваха 10 киловата за да поддържаш 120 км/ч то тогава колите щяха да имат едно моторче от бензинова резачка.Колкото нараства скоростта, се качва нужната мощност за да я поддържаш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Ако ти трябваха 10 киловата за да поддържаш 120 км/ч то тогава колите щяха да имат едно моторче от бензинова резачка.Колкото нараства скоростта, се качва нужната мощност за да я поддържаш.Не си прав ! За 120 км/ч ти казвам , че със сигурност ти трябват 10-15 КВ , това не си го смуча от пръстите . Един път засилена колата има нужда от малко мощност за да ПОДДЪРЖА тази скорост . С увеличаване на скоростта челното съпротивление расте в геометрична закономерност (след 240-250 и още по-бързо) и за това технологията се прилага до 160 км/ч . Ако не беше така , нямаше да мислят тази технология с разкачането на ДВГто ?Вземи за пример колелото - колко сила ти трябва за да тръгнеш и да набереш 30 км/ч и после колко сила ти трябва за да я поддържаш . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 след такова категорично мнение съм сигурен, че гугъла го скъсват от заявки за ....Любопитно ми е колко кВ трябват на една Лада 5-ца да поддържа 120км/ч ? А на една Кю7-ца? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Вземи за пример колелото - колко сила ти трябва за да тръгнеш и да набереш 30 км/ч и после колко сила ти трябва за да я поддържаш .Не ти е съвсем смислен примера, щото при 30км/ч влиянието на въздушното съпротивление е доста минимално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martinich Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Вземи за пример колелото - колко сила ти трябва за да тръгнеш и да набереш 30 км/ч и после колко сила ти трябва за да я поддържаш .Mда, никаква сила не ми трябва да поддържам тия 30 км/ч, особенно, като дойде нангорнището, или като духне насрещен вятър. ПП: Викам Динков да си води записки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Note that the power needed to push an object through a fluid increases as the cube of the velocity. A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW). With a doubling of speed the drag (force) quadruples per the formula. Exerting four times the force over a fixed distance produces four times as much work.http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 (Редактирано) Mда, никаква сила не ми трябва да поддържам тия 30 км/ч, особенно, като дойде нангорнището, или като духне насрещен вятър. ...- Тогава ти се включва ДВГто Ivo-GСтрува ми се че цитати ти потвърждава тезата ми ...Любопитно ми е колко кВ трябват на една Лада 5-ца да поддържа 120км/ч ? А на една Кю7-ца?- за това казах - 10-20 КВ - от кола до кола разликата е от земята до небето . Конкретно Приус 3 е със рекордно нисък коефициент на челно съпротивление . Трябва само едни компресор или турбо да и сложат на тойота и става перфектния хибрид ... В БГ веднага биха го газифицирали или "меатнифицирали" , което май не е толкова лоша идея - 5лева на 100 км градско си е кеф Редактирано 14 Октомври 2010 от acho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Струва ми се че цитати ти потвърждава тезата ми ...Не знам. Ето формулата:Ти изчисли колко повер е нужен за 120км/ч. ("А" е челната повърхност.) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Не знам. Ето формулата:Ти изчисли колко повер е нужен за 120км/ч. ("А" е челната повърхност.)Ти ме уби - не ми се смята толкова ... инак едно издание при тест мери и челната повърхност и дава данни за драг коефициент ... и скорост на буталото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cucurko Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Според тази формула около 24kW са му необходими на Приуса, за да преодолее въздушното съпротивление при скорост 150км/ч. Имайки предвид, че използваемият капацитет на батерията е около 1Wh ще изкара към 2.5 минути...ако трябваше да преодолява само въздушното съпротивление. Предполагам, че 1 минута е реалното. Така че бая бая по-големи батерии трябва да сложат, за да бъде използваемо нещото, за което говориш. Дори и Амперата остава с нищожен пробег ако се кара магистрално, а тя е почти електрически автомобил.Октавията и Пасата харчта незначително повече гориво от Голфа, повечето А4ки с 1.9 казват че харчат към 9. Което звучи нормално, след като А6цата стига до 10. Разбира се, че за 2-3км в задръстване ще е много повече, общият обаче не е толква много. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Никой не е говорел за 150 км/ч а за 120 . Приуса го давам за пример , защото постига голяма икономия в града и сравнително евтин на фона на Туарег Хибрид , Х6 Актив Хибрид и Рх400 да речем . Онези машини имат по-големи акумулатори и за тях стига . Ти как ги изчисли тези неща , защото инфото за 15-20 КВ на големи коли ми е от сравнително достоверен източник и ако е така както си го написал , изобщо няма да има сайлинг като технология . Което звучи нормално, след като А6цата стига до 10. Разбира се, че за 2-3км в задръстване ще е много повече, общият обаче не е толква много.- именно в 2-3 км задръстване , ще е много повече(а хибрида ще си работи на ток) , за това казах средно 10-11 за голям седан с климатрон, (климатроника след като го има не мисля , че трябва да се изключва) . Той разхода вечерта може и на 7 да падне , но това не е среден разход . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cucurko Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 P=0.5*1.2*(150/3.6)^3*2.16*0.26;1.2 kg/m^3 плътност на въздуха.150/3.6=42m/s скорост;2.16m^2 челна площ.0.26 коефициент на челно съпротивление.За 120км/ч нужната мощност е 12kW. Т.е. 2 минути. Големите хибриди имат по-големи батерии, но по-голяма челна площ, по-лош коефициент, по-големи загуби. Така че все тая.Тоя новия хибриден Аурис изглежда интересно, най-вече защото е не много по-скъп от дизеловия еквивалент. Аз мисля да изчакам пълната електрификация Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 14 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 14 Октомври 2010 Повдигат ми се няколко въпроса. 1. Моя AFN харчеше малко над 7/100, като сега BMK при същия маршрут прави 12/1002. В хибрида що за климатик има? Ебем ти икономиите като се лъзгаш потен по кожата през лятото ...3. 1 Wh едва ли, при положение че батерия за лаптопт е между 50 и 80 ват-часа (зависи колко клетъчна е). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cucurko Публикувано 15 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2010 Пропуснал съм да изпиша k-то, 1kWh. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 15 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 15 Октомври 2010 P=0.5*1.2*(150/3.6)^3*2.16*0.26;1.2 kg/m^3 плътност на въздуха.150/3.6=42m/s скорост;2.16m^2 челна площ.0.26 коефициент на челно съпротивление.За 120км/ч нужната мощност е 12kW. Т.е. 2 минути. Големите хибриди имат по-големи батерии, но по-голяма челна площ, по-лош коефициент, по-големи загуби. Така че все тая.Тоя новия хибриден Аурис изглежда интересно, най-вече защото е не много по-скъп от дизеловия еквивалент. Аз мисля да изчакам пълната електрификация Абе да имат по-голямо съпротивление , но те са и с много по-големи батери , много по-големи . Че има ефект от хибиридите - има . Сега , всички хибриди са толкова различни , че да ги слагаме под общ знаменател някак си не става . Конкретно Приуса - кола направен за изцяло градско каране , но малко по-голяма от хечбек за да може , все пак и в САЩ да се продава . В града е по-икономична от Джета ТДИ а в мега-полисите , за където е правен , предимството е още по-осезателно. Аз мисля да спра с обсъждането на хибриди в темата за Q7 V12 TDI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cucurko Публикувано 16 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 Цитат от Аутоблог:"Fuel economy is a funny thing. In Europe, better efficiency has always boiled down to two simple concepts: diesel fuel and turbos. But like the 35-year-old who won't drink tequila because of a bad experience in college, American buyers' stomachs start turning whenever manufacturers talk about oil-burners – clean or otherwise. That's a problem for carmakers like Volkswagen. You see, the company can build an arsenal of clean diesel vehicles that have no problem turning out excellent fuel-economy numbers without the weight, complexity or burden of lugging around a partially electric drivetrain, but that doesn't mean Americans will buy them. Nope. On this side of the pond, fuel efficiency translates into just one word: hybrid." Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Speedy Публикувано 16 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 Ами така ще да е - японците имат силно влияние на техния пазар и това дава отражение в мисленето им Лошо няма... може би наистина е време да се спре с просто изстискване на мощност от малки кубатури, с нови инжекционни системи и прочие, може би "модата" по отношение на ефективност и икономичност зад океана ще се прехвърли в Европа Някой по-горе спомена че хибридите са просто междинно звено м/у вековната концепция на двг с вътрешно горене и изцяло електрически коли - напълно вярно. Но този преход няма да е кратък, поради няколко куцащи технологиит - методи за съхранение на енергия - батериите са тежки и нямат достатъчен запас за нормален пробег - поне 500км, зареждането на тези батерии да става бързо - в рамките на минути, а не 8 часа в домашни условия а със трифазен ток 2-3 часа и след всичкото това едва 100-200км пробег. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 16 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 16 Октомври 2010 Добре де - защо трябва да се отказва някой от ДВГ , като има МЕТАН за 300 години напред . Бас ловя , че ако се напънат за 1 година ще направят двигателите си карат по 500 000 км на метан . То така и така ги правят да се продадат на 100 000 км и да се нахендриш с новия модел ... Всъщност Софийските таксиджии отдавна си въртят по 1 млн км на метан Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Speedy Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 Ачо, това с метана или LPG-то и аз съм си го мислил и предполагам пробега няма да е проблем. Те VW нали пуснаха bi-fuel варианти, на Caddy мисля и какво - нямат много успех с продажбите, в сравнение с ТДИ, които се харчат яко. Ауди пък се мъчат с техники за химическо пречистване на отработените газове в такива дизелови гиганти като Q7, ама не и с алтернативни горива, където емисии няма. Една от причините е че газообразните горива не са на почит в по студените северни държави - знаете проблема - няма добро изпаряване при студ, няма добро изгаряне, разхода зимата ще е огромен, а пробега смешен (в един звяр като Q7, А6 и подобни). Затова пък там много уважават дизела и както тука почти навсякъде предлагат газ по станциите там има биодизел и хората масово зареждат от него...Абе да правят всичко хибрид и това е, никой няма да върне Q7 600к.с. хибрид нали Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Oyama Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 Бе единственото от което имаме нужда е някой да изобрети някаква супер батерия и веднъж завинаги да изхвърлиме на боклука всички тракалници, па били те с инжекцион, турбо, битурбо, комресор, ве 8 ве 12 с метан , с газ с хибриди , само се замислете що железа ще се изхвърлят на боклука от една кола ако й трябват само 4 моторчета от пералня - колко по мощни, леки и икономични ще станат всички коли... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
acho Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 ... само се замислете що железа ще се изхвърлят на боклука от една кола ако й трябват само 4 моторчета от пералня - колко по мощни, леки и икономични ще станат всички коли...Да де ама за момента към тия 4 моторчета , трябват 2 ремаркета с батерии Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 17 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2010 Абе електро автомобилите хич не са по-леки от тия с двг, да не говорим пък тия в комбинация колко са тежки. А тая супер ултра мега гига батерия за която говориш малко невъзможна ми се вижда или поне в близкото бъдеще Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts