Jump to content

Смяна на радиаторче на парното на Ауди 100/С4


VBI

Recommended Posts

Тази клапа обикновено е отворена в 99% от времето - не съм сигурен дали не се затваря само като спреш вентилатора на парното изцяло :bia: . С нея нямаш никакви проблеми след като нямаш записана грешка в климатроника. Дано не си и повредил потенциометъра след интервенцията. Бутончето с "количката" пък няма нищо общо с твоя проблем - то отваря и затваря вакуумно клапата за рециркулация - затова се чува това "цъкане". Тази клапа не се следи от климатроника (вакуумна е и няма потенциометър). Обикновено ако имаш проблем с нея почват да се потят стъклата дори и да се обдухват от вентилатора. Като не си сигурен е по-добре да се информираш предварително защото можеш да си направиш големи проблеми по климатроника - има доста снимки из форума коя клапа къде се намира и за какво отговаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 331
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Проверих отново грешките и работата стана по зле 08.7-Клапа за регулиране на температурата – непостоянно

блокирала(нея несъм я пипал),15.4-Потенциометъра на клапата за въздушния дебит –

непостоянно затворен,15.5-Клапата за въздушния дебит – постоянно блокирала,15.6-Грешка на потенциометъра на клапата за въздушния дебит,май съвсем оплесках нещтата :steinigung: и ще трябва ново моторче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай, първо изтрий грешките с VAG-COM и после виж кои ще се появят пак. НЕ ДАВАЙ "на контакт" с откачени букси на приводните механизми защото веднага записва грешка. Може новите грешки да са от това :). Тази клапа, която е м/у климатика и парното ако съвсем е сдала багажа (след твоята намеса :) ) може да я оставиш просто да е отворена и да и откачиш куплунга за да не се размества - няма проблеми ще си работи добре парното. После на по-късен етап може да се направи и тя. Засега ще трябва да оправиш проблема с клапата, която регулира температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,както VBI каза,грешките са се появили,защото си включвал на контакт колата със свалени букси.И при мен така стана.Ако все още става въпрос (че нещо загубих нишката)за едното от двете моторчета на блока,който беше проблемен при мен,направи следното.Синята и червената букса са еднакви,както и моторчетата и тяхното окабеляване.Включи работещето моторче,на мястото на неработещото.Така ще разбереш кое е проблемно-дали моторчето с потенциометъра или самият климатроник.Принципно,този тип потенциометри,страдат най-вече от износване на графитната писта.Той е еднодисков(не е като на радио с по няколко пластини вътре) и не се предава лесно.Ако графита е здрав и контакторната пластинка е наред,почти няма причина да не работи.Провери с мултицет това което ти писах с напрежението-в единия край трябва да е почти нула,а в другия да е около 7 волта.Това го провери при включени букси,с изключено моторче и закачен мултицет на клемите на моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При него проблема е в другите клапи, така че няма как да ги пробва като при теб, но пък по-лесно се свалят и обслужват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази клапа за въздушният дебит се затваря напълно само при спрян климатроник, за да не духа от инерцията на колата през духалките, но се мести и по време на работа обикновенно зимата ако е -10 -20 градуса , тогава се притваря за да остане гореща въздушната струя. Ако не иска да работи, както каза Вальо, може да се изолира, няма кой знае каква разлика. А вакум мъркуча и аз не съм го разгадал още за какво е.

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:flehan: :flehan: :lol: Благодаря за съветите колеги наистина сега се сещам че бях откачил буксата и дадох на контак но късно се осетих :rolleyes:.Щте взема мултицет утре първо да замеря напрежението на потенциометъра и след това ще търся някой с VAG COM да се изчистят грешките.

КЪМ КОЛЕГАТА КМ5-колега ако можеш да ми кажеш(ако си спомняш де :steinigung:) пластинката на потенциометъра в предния край само върху графита ли се движи,защото част от долната пластинка е графитена точно по средата.Пък ме е страх да несъм го разместил.ПОЗДРАВИ!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си разместил потенциометъра, но работи ще трябва да направиш адаптация на клапите с VAG-COM. Тази процедура ще трябва да я правиш при всяко сваляне на клемите на акумулатора. Обикновено като се пипа по приводния механизъм се бележи положението на потенциометъра спрямо клапата за да не се налага адаптация после.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте вързах мултицет към кабелите както ми каза колегата КМ5 но за съжаление :lach: няма никой.Мисля да сваля блока и да го разглобя да видя можеби там има някъкъв бъг...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде си мерил, но ако си мерил директно на приводния механизъм при откачен куплунг и "няма никой" на изводите на потенциометъра значи проблема е в самия приводен механизъм, а не в блока на климатроника :bia: . Не че и там може да няма проблеми, но ще има и съответната грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да си сменя моторчето , само че ми беше жал да срежа кожуха и разглобих всичко както е описал колегата VBI за да го извадя.След като всичко беше разкачено започна дърпането и псуването(кожуха неиска да излезе)Оказа се че при мен има още два кабела за откачане единя е кафяв(маса)хваната за блока на аербега с гайка , а другото си беше сноп с 3 кабела и кръгла букса като снадка незнам каде отиват някъде отстрани под мокета.След изваждането на кожуха извадих моторчето и какво да видя някой неграмотник (явно е сменявал радиаторче )сложил моторчето без едното гумено тампонче (те са 3) и моторчето е седяло накриво и пилило отстрани в кожуха(тампончето го намерих отдолу под кожуха до цифончето на купето.Смених моторчето и сега духа страшно добре(Моторчето което имах под ръка е от АУДИ 100 доста стар модел но здраво само перката си сложих от моето.Абе общто взето нее кой знае колко сложно но търпение и време и нерви :) ПОЗДРАВИ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Искам да попитам преди да съм почнал свалянето на парното,тоест надявам се проблема да се реши по меко.Значи установих че имам запушено радиаторче на парното,единия маркуч беше огън другие леко топъл,сипах добавка на wurth и покарах и после пипнах и двата са горещи та чак не могат да се държат ,а парно пак няма,или поне не е това което търся,при -10 градуса миналата седмица се озъбих.На 01 канал ми показва грешка 8.6 нещо за потенциометъра беше на клапата топло/студено,системата е обезвъздушена отвсякъде,термостата работи ,дайте някакъв съвет ,ако не се намери спасение ще действам по смяната на радиаторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами виж си централната клапа дали ти работи адекватно и по точно моторчето й.Аз вчера го смених.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сваляш механизма на чистачките,след това ще видиш черно капаче с 5 винта сваляш го и ще видиш моторчето на централната клапа палиш двигателя и караш някой да разкарва температурата от LO до Hi и гледаш дали моторчето движи лоста,ако не-ново или профилактика на старото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз клапата я виждам ,отвил съм капачето и се вижда приводния механизъм как се движи,даже се чува как заглъхва като вдигам температурата.Но парно няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами като увеличаваш от LO до HI ще видиш как "шава" ,не помня дали вакуума или пружинката го отваряше

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако въпросното клапанче не работи топлата вода просто няма да стигне до радиаторчето и нямаш парно! Слагаш климатика на макс на температурата и пипаш след клапанчето тръбата - ако не стане вряла - там е проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си отпушил радиаторчето да минава течност, но по тръбичките вътре има наслоен котлен камък, който е изолатор и реално топлината не може да се отдаде - затова сега и двата маркуча са врели, но нямаш добро парно. Провери си и обслужи температурната клапа - дано е в нея проблема, но ако няма ефект ще трябва да си смениш радиаторчето на парното както ти казах и по телефона :hilezh: . За съжаление добавките за почистване помагат в много малко от случаите. Аз също пробвах какво ли не и в крайна сметка смених радиаторчето на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено е в една серия, но много дълга и изморителна :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...