Jump to content

Смяна на радиаторче на парното на Ауди 100/С4


VBI

Recommended Posts

Не можах да видя 13 снимка (до 11 номер са), но за да свалиш клапите не е нужно да отваряш самото тяло на парното. От двете страни има синя и червена щангичка, които се държат с по един централен винт към самите клапи. Двете клапи са монтирани на общо пластмасово тяло, което се държи на 3 винта, два отстрани и един по средата ако не се лъжа. След това се издърпват напред и се изваждат - т.е. самите клапи си остават, а се свалят само приводните механизми, но ДВАТА заедно. Тази със "синия" куплунг е централната клапа, а тази с червения куплунг е за краката/предно стъкло (размразител). На снимката, са снимани отдолу - т.е ще излязат нагоре или както е монтирано парното напред:

post-8787-1287509940.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 331
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Снимката е 13-та по ред,от горе на долу,иначе е на 10-а точка.Схванах ти идеята.Най-добре ще е да сваля цялото парно,,защото,през централната конзола,мисля че трудно ще стигна до там,а и не ми се ще да разглабям за десети път таблото....ОК,мерси още веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката е 13-та по ред,от горе на долу,иначе е на 10-а точка.Схванах ти идеята.Най-добре ще е да сваля цялото парно,,защото,през централната конзола,мисля че трудно ще стигна до там,а и не ми се ще да разглабям за десети път таблото....ОК,мерси още веднъж.

Браточка нищо не си схванал! Не е нужно да сваляш парното! Можеш да оправиш нещата без тази процедура, а и тази 10 точка няма нищо общо с моторчетата, там се вижда отворения кожух на климатроника. Ако си в София ела да ти покажа къде да бъркаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо, ти с какво изряза кожуха на парното за да имаш достъп до вентилатора? Моя вентилатор нещо вибрира на високи обороти и съм намислил да го сваля ползвайки твоя метод.

Ами има едни малки машинки за финна обработка (не им знам името) на които се слагат отпред различни накрайници, за шлайфане, рязане и каквото се сетиш. Аз ползвах малък диск (30 мм диаметър, 1 мм дебел) то си го имаше в комплекта на машинката, която взех от приятел, иначе съм виждал в практикер разни такива ментаци за по 20 - 30 лв. Аве каточели писах същото по- назад в темата, там където ме пита за шаблон на отвора. Като се замисля отначало смятах с поялника да режа пластмасата, но ми предложиха машинката и затова го направих с нея, рязът става тънък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се за кои става въпрос (май се ползват и за дърворезба) обаче нямам такава. Може да се пробвам с малко флексче и тънък диск.

@КМ5, както казва Burkan - не е нужно да сваляш нищо. Потърси имаше тема точно за тези приводни механизми. Малко трудно излизат, но не се сваля арматурата на таблото в никакъв случай - излизат отляво като се махне предната част на барчето (бутоните не се пипат). Трябва да извадиш касетофона и блока на климатроника. През дупката откачаш синия и червения куплунг. Махаш двата ъглови въздуховода долу от двете страни и развиваш от двете страни винтовете към самите клапи в парното, издърпваш щангите. След това развиваш 3-те винта, които държат ограденото на снимката и го изваждаш напред. Не е лесна работа защото трябва доста да се завираш и да стоиш в странни пози :eusa_clap: , но става. При всички положения, дори и да вадиш цялото тяло на парното, няма да има нужда да го цепиш на две както е на снимките в сайта, освен ако не сменяш радиаторчето на парното - всички приводни механизми са отвън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата VBI както винаги е перфектен в поясненията и практическите насоки към дадени ремонти :unsure::)

Браво бе човек !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@КМ5, както казва Burkan - не е нужно да сваляш нищо.........

Здрасти,това исках да кажа че съм схванал.Последният път,когато разглабях таблото и прокарвах един USB кабел за GPS-а,успях да поразгледам арматурата отвътре.Та от там се сетих за какво говориш,но сега ми стана още по-ясно.

Иначе линка със снимките го дадох,защото ми се стори полезен за темата. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам си напълно работеща вентилация :respekt:

Доста работа е ,но не е кой знае колко тежка.Не ми се размина само с изваждане на касетофона и блока на климатроника.Свалих кората над краката на шофьора,жабката и цялата централна част на таблото.Оказа се че не е трудно,стига човек да знае къде да гледа.Предполагам ,че е възможно да се извадят моторчетата и без да се разглабя всичко това,но аз не успях...

Иначе проблемът беше в потенциометъра и моторчето към синята букса.Моторчето мина с почистване на колектора и четките му(бяха се окислили и блокирали в каналчетата),после видях ,че и потенциометъра не работи.От едното до другото крайно положени ми даваше от 0,4 до 0,6 волта.Почистих го и него,понатегнах контакторът и всичко заспа.Сега е малко шумно моторчето,но явно четките му не са легнали и те шумят.

Забелязах нещо странно-когато моторчето,завърти клапата до крайно положение и спре,през 1-2 секунди получава импулс.Това се случва и с двете моторчета.Усеща се като леко трепване,но не спира,прави го постоянно.Едва ли е направено за да предотврати самоотваряне на клапата,защото движението е през червяк,следователно е невъзможно възвратно движение.От друга страна,ако е дефект,то щеше да е само при едното моторче или поне нямаха да имат синхрон в импулсите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам си напълно работеща вентилация :dance:

Доста работа е ,но не е кой знае колко тежка.Не ми се размина само с изваждане на касетофона и блока на климатроника.Свалих кората над краката на шофьора,жабката и цялата централна част на таблото.Оказа се че не е трудно,стига човек да знае къде да гледа.Предполагам ,че е възможно да се извадят моторчетата и без да се разглабя всичко това,но аз не успях...

Иначе проблемът беше в потенциометъра и моторчето към синята букса.Моторчето мина с почистване на колектора и четките му(бяха се окислили и блокирали в каналчетата),после видях ,че и потенциометъра не работи.От едното до другото крайно положени ми даваше от 0,4 до 0,6 волта.Почистих го и него,понатегнах контакторът и всичко заспа.Сега е малко шумно моторчето,но явно четките му не са легнали и те шумят.

Забелязах нещо странно-когато моторчето,завърти клапата до крайно положение и спре,през 1-2 секунди получава импулс.Това се случва и с двете моторчета.Усеща се като леко трепване,но не спира,прави го постоянно.Едва ли е направено за да предотврати самоотваряне на клапата,защото движението е през червяк,следователно е невъзможно възвратно движение.От друга страна,ако е дефект,то щеше да е само при едното моторче или поне нямаха да имат синхрон в импулсите.

Колега кажи как почисти потенциометърчето на моторчето.Вчера свалях моторчето на едната клапа зачистих го всичко точно пробвах моторчето работи но като го сложа не иска явно потенциометъра нещто не работи!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди два дена на един приятел радиаторчето му изтече в краката. Ходихме и купихме ново за ~35 лв.

Поради факта, че наскоро бях учавствал в разглабянето на едно друго табло, направо отидохме на варианта - смяна-плащане :dance:.

Имаме оферта за 80лв. Ако някой се интересува, Понеделник-Вторник ще имам отзиви от майстора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кажи как почисти потенциометърчето на моторчето.Вчера свалях моторчето на едната клапа зачистих го всичко точно пробвах моторчето работи но като го сложа не иска явно потенциометъра нещто не работи!!!

Здравей.При мен ситуацията беше същата.След като се убедих ,че моторчето работи,но като цяло не сработва,откачих моторчето и закачих мултицет на кабелите му(кафяв + , бял -) и завъртях синьото лостче от единия до другия край.Даваше около 0,5 В , без промяна.Това го направих при даден контакт на колата и включена вентилация.Ако е здрав потенциометъра,трябва да ти дава от около 0,5 В до малко над 7 В в двата края на хода му.

Аз го отворих с малка отверка,като я мушнах под горното му капаче и го извадих.После връщането и е малко гадно,защото в долния край на капачето има уширение,но с внимание и търпение става.Вътре ще видиш малка метална пластинка-контакторът.Тя контактува с централната пластина,която е под нея,чрез две крачета ,а в предния си край с графитната основа.Виж да не са се смачкали двете крачета(при мен това беше станало).Изобщо "натегни" контактните части,с времето се изправят.Важно е да не прекаляваш,защото ще издълбаят графита.После почистваш,сглабяш и пробваш с мултицета или направо с моторчето.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потенциометърчето се чисти с контактен спрей - има го във всеки магазин за електроника. Трябва много да се внимава за положението на потенциометъра защото от него зависи положението на клапите. Виж на 01с канал дали имаш грешки. Изтрий ги с VAG-COM и гледай от време на време дали ще се появят пак. В случай, че се появят ще трябва да направиш обучение на клапите. Става само с VAG-COM.

Аз си свалях моторчето на парното, като направих ревизионния отвор от снимките по-горе. По-късно ще пусна малко снимки, че има малко особености свързани със силата на духане после.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес като включих духалките само от централната конзола духаше. На прозореца и в краката няма никой! Много се нервирах. Като се прибрах в къщи нарамих инструментите да отварям таблото, ама се изхитрих да преслушам дали въртят моторчетата за клапите...и всичко си беше ОК чуваше се, че въртят моторчетата, ама не духа в краката и на стъклото. От там стигнах до заключението, че се е откачило едното рамо. Свалих жапката и от там бръкнах с пръсти и усетих, че е откачено рамото което влиза в една ябълка. Синьото рамо. Тук се вижда червеното, синьото е почти същото от другата страна http://audibg.com/forum/index.php?act=atta...st&id=73992

Щракнах го и всичко се оправи. Работата е бърза и лесна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потенциометърчето се чисти с контактен спрей - има го във всеки магазин за електроника.

При мен не стана само със спрея,затова се наложи отваряне.Контакторът буквално се беше изправил и не докосваше нито графитната писта,нито централната пластина под него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като имах проблем с работата на вентилатора (шумен, вибрира, скърца) се налагаше да му направя профилактика. Това, което ме спираше беше необходимостта да се свали цялото тяло на парното за да се извади мотора.

В интернет: http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18665509 има тема как да се направи сервизен отвор за да може да се вади вентилатора на парното без да се сваля цялото тяло на парното. Забелязах няколко възможни проблема и грешки породени от неправилното изрязване, които ще доведат до слаба въздушна струя на вентилатора, дори и на максимална скорост. Затова пускам снимки как го направих при мен.

Много важно е да не давате "на контакт" докато има разкачени куплунзи защото ще се запишат много грешки в блока на климатроника. Пробите трябва да се правят едва след като се закачат всички куплунзи и вакууми!

Белязах с чертилка бъдещия отвор за рязане, като малко увеличих отвора.:

1-fan-housing.jpg

 

Самото изрязване може да стане с лист от ножовка, машина за гравиране с диск за рязане. Аз рязах с лист от ножовка:

2-housing-cut.jpg

 

Тук на оригиналната снимка от интернет е изрязан и самия дифузьор за по-лесното му изваждане. Голяма грешка! Това отдалечава драстично перката на вентилатора от входящия въздух и като резултат дори и на максимална степен на оборотите на новия вентилатор струята към въздуховодите ще е много слаба! Мой съвет е да не режете дифузьора, както е показано на снимката:

3-bad-duct-cut.jpg

 

За да се свали дифузьора е необходимо:

1.Да се свали приводния механизъм на клапата за свеж въздух за да не пречи клапата вътре;

2.Да се отвие соленоидчето с вакуумите и да се извадят тръбичките, които пречат;

3.Да се свали маншона между тялото на клапата и самия дифузьор;

4.Да се развият трите винта, които държат дифузьора. Единия винт е отдолу (вижда се на втората снимка) и се сваля доста трудно, после може да не се слага при сглобяването – дифузьора влиза достатъчно плътно;

5.Да се изтегли напред дифузьора и да се завърти малко за да излезе – малко трудно излиза, но излиза като се завърти.

Сваля се вентилатора на парното като за целта се маха зегерката, която го държи около куплунга от който се захранва. Самия вентилатор влиза сравнително плътно в гумен тампон.

Това е изрязаната част:

4-cut-piece.jpg

 

Това е планката, която направих от поцинкована ламарина и огънах по изрязаното парче. С червено съм оградил двете каналчета, които направих да влизат в държача на скобата за да се фиксира по-добре към тялото на парното (не е задължително да се правят):

5-planka.jpeg

 

На следващите две снимки съм закрепил с 2 рапидки изрязаното парче:

6-planka-mount.jpg

 

Тук поглед отгоре:

7-planka-mount.jpg

 

След профилактиката, (или смяната с нов) вентилатора на парното се монтира в обратния ред, като си има водач, който влиза в специално каналче, което се вижда отзад. Малко трудно се слага зегерката с шайбата отзад, най-добре е да се ползват зегер-клещи с извити човки.

Следващата стъпка е да монтираме дифузьора – със завъртане намираме оптималното място за да влезне между тялото на парното и кожуха от изпарителя (лявата част, където е монтиран радиатора на климатика). Налага се да се понатисне малко. Поставяме го да си влезне на мястото и завиваме само двата винта отгоре – влиза много плътно.

Поставяме гумения маншон, не става лесно, но трябва да се уверим, че е влезнал добре в каналчето на дифузьора, включително и отдолу. Доста е еластичен и с подходящите думи :hilezh: си влиза на мястото. След това го нанизваме и към кожуха на изпарителя и му стягаме скобата

Монтираме приводния механизъм към клапата за свеж въздух, може да влезне само в една посока – огледайте добре зъбчетата на клапата и я завъртете в правилната посока.

Монтираме вакуумните маркучета, които сме извадили преди това.

Оглеждаме много добре да не сме забравили някой куплунг или вакуумен маркуч.

Тук съм обмазал с черен силикон отрязаното парче за да осигуря по-голяма плътност:

8-planka-silicon.jpg

 

Това изрязания сервизен отвор (среза е прав за разлика от първата снимка) и са пробити отворите, които ще държат планката отгоре. С червено съм отбелязал разстоянието, което е много важно за да има силна въздушна струя. На 3-тата снимка отгоре е показано, че тази част се отрязва, но мой съвет е да не се пипа – малко по-трудно излиза дифузьора, но за сметка на това се запазва силата на въздушната струя:

9-before-mount.jpg

 

Тук вече е монтирана планката. Трябва да седи поне 7-8 часа БЕЗ да се пуска вентилатора за да стегне добре силикона. Налягането на това място е доста голямо и ако не е изсъхнал добре силикона въздушната струя ще го извади навън и няма да уплътнява добре:

10-final-view.jpg

 

Вече имам тих вентилатор. Остава само болката в издраните ръце и удоволствието от добре свършената работа :flehan:.

Направих и файл в PDF формат, но нямам място за да го прикача. Ако някой има желание мога да му го пратя по мейла.

 

Редактирано от VBI
Възстановяване на снимки
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес почистих потенциометърчето но моторчето пак неиска нямах волтметър под ръка да замеря дали дава някакво напрежение но според мен потенциометъра е дал фира и не бачка :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква грешка ти дава сега след почистването? Може да се наложи адаптация на приводния механизъм с VAG-COM. Имай в предвид, че не всички грешки от климатроника се трият автоматично след определен брой цикли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами същата грешка ми дава 08.5 и15.5.Просто клапата неиска да заработи.Дали пък не трябва да се изчистят грешките и тогава да се пробва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтрий ги с VAG-COM, но грешките не индицират проблем с потенциометъра, а с механично блокиране на самата клапа. В този случай трябва да свалиш приводния механизъм, да обслужиш моторчето вътре (има тема как се прави) и тогава да видиш какъв ще е резултата. Самото моторче работи на 7В - да не направиш грешка да му пуснеш 12В :rolleyes:. Пробвай самото моторче като го свалиш дали работи след като го обслужиш. След това ако върти би трябвало приводния механизъм да работи. Преди да сложиш приводния механизъм, на ръка пробвай и самите клапи дали се движат - да не са блокирали/заяли механично в самото парно. Грешката свързана с потенциометъра на тази клапа е: 08.1 - 08.4 - т.е според мен проблема не е в потенциометъра.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтрий ги с VAG-COM, но грешките не индицират проблем с потенциометъра, а с механично блокиране на самата клапа. В този случай трябва да свалиш приводния механизъм, да обслужиш моторчето вътре (има тема как се прави) и тогава да видиш какъв ще е резултата. Самото моторче работи на 7В - да не направиш грешка да му пуснеш 12В :). Пробвай самото моторче като го свалиш дали работи след като го обслужиш. След това ако върти би трябвало приводния механизъм да работи. Преди да сложиш приводния механизъм, на ръка пробвай и самите клапи дали се движат - да не са блокирали/заяли механично в самото парно. Грешката свързана с потенциометъра на тази клапа е: 08.1 - 08.4 - т.е според мен проблема не е в потенциометъра.

Колега цялата тзи процедура съм я направил с почиствнето на моторчето и пробването на клапата, всичко работи при проба, само че сглобено неиска.Този вакум който е закачен за самата кутия на моторчето каде отива да неби в него да е проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е, че не работи при включване към блока на климатроника, а "на ръка" клапата я отваряш/затваряш без проблеми - свали самия блок на климатроника, отвори го и търси "студени спойки" покрай куплунзите отзад. Самите моторчета се управляват през стабилизатори на напрежение 7В (не помня каква беше интегралната схема, но е много разпространена и се намира, май LM нещо си) и е възможно да имаш изгорял такъв. Сменя се лесно и се намират навсякъде.

ОФФ, чакай - ти бъркаш клапата! Тази която ти дава проблем е закачена отстрани до моторчето за чистачките и с нея се регулира подаваната температура чрез смесване на топъл и студен въздух. Нея обслужи и би трябвало всичко да се оправи. За целта обаче трябва да свалиш механизма на чистачките. После достъпа до нея е лесен.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискам копчето с автомобилчето.А тази която е между климатика и тялото на парното(за нея говорех досега)дали ще тръгне като направя профилактика на другата за която ти ми казваш?

Редактирано от PAVEL MARINOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...