Jump to content

Как най-лесно и евтино може да се реши проблема със стъпковото моторче за ниските обороти


Recommended Posts

Стиляне гледам, че още не си си сложил скоба на допълнителния маркуч, който поставихме ;) . Сложи си да не почне да ти смуче въздух и да се развали хубавата работа ;)

Слижих си кранче и сега работи колата како часовник, секи които иска да си оправи колата да направи истото!

Благодарност до VBI и Stilan ;):bia::musik:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 159
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Кой има бирата :gut: ?

Изключително полезна тема !

Ако форума имаше връзка с е-пей - веднага превеждам няколко бири за автора. Искам да го поздравя и пожелая и бъдещи теми за златен фонд!

от 2 години съм с газов инжекцион но винаги е имало играещи си обороти.

Или след дълъг път се държат към 1800 или в градски условия играят като често и гаснеше.

След слагането - 2.3 двигател AAR, оборотите са перфектни, или иначе казано - поне знам че при запалване ще са леко по-ниски и след загряване по-високи, но през цялото време без колебания.

Предполагам че лятно време разликата от студен и загрял двигател ще се намали оше повече.

Имам съмнения че колата загуби малко мощност - дали е възможно ?

И увеличи някъде с 5-10% разхода (градско) - това е допустимо за сметка на комфорта който се получава от равните обороти.

Предполагам че покачването се дължи на повече обороти при работа на място и липсата на cut-off при изключване от скорост (падат по-плавно оборотите).

И един въпрос - кои са датчиците които изпращат инфо към ЕКУ-то откъдето се контролира фабричното моторче.

Предполагам че ако някои от тях се байпаснат ще се получи също стабилизация на обороти ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да байпасваш нищо - просто стъпковото моторче трябва да е закачено електрически към ел. инсталацията на колата за да не записва грешки ЕКУ-то и да минава в авариен режим (може би оттам ти се е вдигнал малко разхода). Ако всичко е наред, не би трябвало изобщо да ти вдигне разхода. Вече карам така няколко месеца и разхода ми е същия - мощността също, работи и се ускорява по същия начин. Все пак аз съм с обикновено АГУ, а не с ГИ като теб. Няма логика да ти е намаляла мощността, може би трябва да отидеш на реглаж :flipoff: . Засичам я редовно с пълнене догоре на бутилката и разхода не е мръднал. Оборотите на газ съм ги нагласил при всичко пуснато без климатик да са около 950 при напълно загрял двигател.

Поздрави,

Вальо

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой има бирата :blink: ?

И двамата, кога ке одам за Русе (на лето ке се обадам)

Поздрав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз съм от София, до Русе ли да ходя :hilezh: Радвам се, че е станало и при теб :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз съм от София, до Русе ли да ходя ;) Радвам се, че е станало и при теб :flipoff:

Ами јас кога одам за Руссе минавам од Софија, ке се видиме

Поздрав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕЕЕЕЕ това си направо за черпня .Не знам дали става и при НГ мотора ама ако и аз стигна до там ще го пробвам .Все пак има и други причини да се менят оборотите ,ще пробвам първо да видя дали всички температурни датчици работят и да почистя по някакъв начин моторчето ,ако не стане и аз съм в отбора с кранче за 2лв.Само още малко да се затопли че не ми се мръзне. :) за откритието на колегата ЕВАЛА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става и на NG мотор, има колега който го е направил успешно вече - виж няколко поста по-нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тук: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=3585...st&p=449711 е подобрен вариант, в случай че се ползва и климатик, тъй като той много товари ниските обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако знаеш, колко пари съм дал по сервизи и майстори само заради този проблем........., все пак карам АСЕ 5-6г. вече!!!

Евала ти правя за експеримента и за резултата :bia::hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Не може защото под дроселовата клапа има датчик, който подава информация на ЕКУ-то кога двигателя е на ниски обороти. Ако го навиеш за да вдигнеш оборотите няма да включва датчика и оборотите или играят в големи граници или остават много високи (ЕКУ-то няма да "знае", че си на ниски и да работи в съответния режим). Самите маркучи ако "затапиш" на ст. моторче, както казваш - оставаш съвсем без ниски и двигателя ще гасне :bia: . Затова реглажния кран поставен на мястото на ст. моторче симулира неговата работа, като не променя информацията от датчика на ниските обороти и съответно показанията на потенциометъра на дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специални благодарности на колегата VBI.С един обикновен бронзов кран си реших проблема,който ме мъчеше от близо 2 месеца...Да се чудя и мая защо толкова време се мотах а не го направих.Евала на такива хора.Господ здраве да им дава :multi: Моторчето ми JN 1.8.Направо ме е яд ,че толкова време съм дрямъл....Така,че ако има колеги с такива мотори и подобни проблеми-ДА ДЕЙСТВАТ ПО ГОРЕОПИСАНИЯ МЕТОД! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече и аз сам с кранче. ХАХАХ. Оборотите са стабилни (на колкото си ги направиш), Като са включени всички консуматори без климатика падат около 150 -200 . Намислил сам обаче за лятото когато ми трябва климатика да сложа един байпас на сегашния дросел който да се отваря с електромагнит , таканаречения магнет вентил , защотото сега с климатик доста падат оборотите и не са стабилни. Все още не сам я пробвал на студено , утре ще кажа. Сега трябва да се изхитри някой , да ги пакетира тия кранчета , а на опаковката да пише заместител на степмоторче , и да му сложи цена 100 кинта :D . Ей еваларка , добре че ги има тия форумчета.

здравейте моита 100 ца ес2000 115hp механична или вакумна инжекция каква газ да и сложа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак преди да замените стъпковото .. проверете дали има регулиращ винт на него. При АБК има... като гледаш една от тръбите (правата а не перпендикулярната) има малък шестограм с който може да си го регулираш да е отпушено или запушено. Понеже за конкретния двигател не е моторче а електромагнитен клапан всичко се базира на баланса между 2 пружини. С тоя винт просто натягаш или отпускаш едната. Може да го направиш да е отпушено.. може да го направиш запушено. Оригиналните настройки са .. почти запушено. Т.е може да духнеш през него но минава мнооогооо малко въздух. По друг начин казано запушено но не херметично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....По друг начин казано запушено но не херметично.

Бях поствал дори снимка на тоя винт, много малко хора са му обръщали внимание, понеже е замазан с боя... (поради същата тая причина - да не го оглеждат всички) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях поствал дори снимка на тоя винт, много малко хора са му обръщали внимание, понеже е замазан с боя... (поради същата тая причина - да не го оглеждат всички) :hilezh:

Единственото кофти на този винт е, че в момент когато работи нормално ст. двигателче ще се вдигнат доста оборотите - над 1100. Хубавото от друга страна е, че няма да може да гасне защото му е увеличен просвета. Както са казали мъдреците: "то не може това в онова и душата в рая" :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Много странно - при мен по неведоми причини има и такъв вентил и стъпково моторче, като са свързани последователно. Не знам дали има смисъл и защо го е направил така газаджията ми. По принцип от скоро ми прави много странни проблеми - когато е загряла много трудно минавам на газ. Като пробвам да мина на газ и се чува такъв звук все едно работи на 1 цилиндър и се смесват бензин и газ/много прилича на звук от Вартбург от старите) и от ауспуха пуши супер много. Когато я запаля сутринта няма никакъв проблем, но когато е загряла... ужас. И докато не завъртя въпросния вентил наляво-надясно не иска да мине на газ. От друга страна пак когато е загряла не иска да ми запали и на бензин без да натискам педала за подаване на газ. Когато е загряла трябва да държа изкуствено газта на 1000 оборота (примерно) и в един момент се получава нещо, като че ли колата се самофорсира на 1200 оборота, после плавно падат на 1000 и вече мога да си пусна крака от газта. Не знам как и доколко това може да има нещо общо с въпросния вентил... някой ако е имал или има същия проблем моля да сподели. Съжалявам, че малко се откланям от основната тема тук, но мисля, че въпросният вентил, който се разисква тук, както и стъпковото моторче, последователно свързано след него имат ключова роля в решаването на проблема ми, но не знам каква...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в това, че стои и ст. моторче. Реално ЕКУ-то го управлява и затова ти играят оборотите и дори може да гасне колата. Махни го и остави само кранчето. Самото ст. двигателче го остави закачено САМО на куплунга (жиците) за да не се шашка ЕКУ-то и да записва грешки. И на други колеги съм виждал последователно да го слагат, но това е голяма грешка. Причината поради която може би са го сложили е била, че ти е доста износено ст. двигателче и се е увеличил просвета вътре. По тази причина без значение от управлението на ЕКУ-то преминава повече вакуум през през него и съответно се вдигат много ниските обороти! ЕКУ-то се "опитва" да ги коригира, но не може и вероятно влиза в авариен режим и съответно почват да ти играят много оборотите и да работи лошо (особено на бензин). Така, че моя съвет е да махнеш ст. моторче от маркучите и да оставиш само кранчето. Не забравяй да оставиш ст. моторче да е включено САМО към ел. инсталацията (управлението му) за да лъже ЕКУ-то, че го има.

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...