Jump to content

Проблем с коланите


Boshman1

Recommended Posts

Колеги имам проблем с предните колани на 4-ката.Като я купувах не ги проверих и сега съжалявам.

Проблемът е че коланите не се връщат.Не са блокирали просто не се връщат сами,а трябва да се избутват на ръка

на вътре...Има ли някакъв вариянт да се отремонтират или трябва да купувам нови?

Благодаря предварително :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам проблем с предните колани на 4-ката.Като я купувах не ги проверих и сега съжалявам.

Проблемът е че коланите не се връщат.Не са блокирали просто не се връщат сами,а трябва да се избутват на ръка

на вътре...Има ли някакъв вариянт да се отремонтират или трябва да купувам нови?

Благодаря предварително :blackey:

При мен се връщат сами, но бавничко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който се наема може да се опита да разкачи корите на гредите и да ги погледне ама после да ги монтира грамотно щото през дупки като караш ще скърцат и е много неприятно! Аз съм разглабял преди време такива машинки и бяха с една пружина тип "часовникарска" плоска и навита и май неможе да се натяга! Апарата беше сложничек имаше една сачма дет при ряското дърпане отскача и натиска едно палче което пък от своя страна зацепва във една зъбчатка която е на оста на макарата дето е навит колана и го блокира бля бля бля ......... нещо такова беше :) а бе дано съм бил полезен с нещо. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми разправяха за такъв механизъм. Наричал се центробежен съединител. Хубава работа, от Павликени...

А моя колан също не се прибира и си го бутам <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината изобщо не е в коланите <_<

Проблема е в повърхностите, в които се трие колана- като се протрият, обратно на логиката, стават с по- голямо съпротивление и затрудняват връщането на колана. Затова като го повдигнете лекичко, се връща сам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината изобщо не е в коланите :hilezh:

Проблема е в повърхностите, в които се трие колана- като се протрият, обратно на логиката, стават с по- голямо съпротивление и затрудняват връщането на колана. Затова като го повдигнете лекичко, се връща сам...

Динков, сподели, как да отремонтираме подобен проблем? <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами според мен всичко е от пружините на коланите, тоест колкото по-силни пружини, толкова по-бързо дърпат и се прибира колана :hilezh: На един приятел в колата като си сложа колана и немога да се протегна да пипна предното стъкло, щот ме дърпа назад :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и на моята от страната на гаджето не се прибира деба
При мен от страната на жената не се прибира :hilezh:

Нарочно така сте го напрайли...... хулигани такива :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Да не е отварям нова тема...

Освен проблема с трудното прибиране на коланите, моите са и усукани :hilezh:

Мога ли сама да ги оправя и как? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление този проблем не се ремонтира. Не е толкова в триенето, има друго нарича се стареене на материала. И тази пружинка като загуби част от своята еластичност така става. Коланите искат помощ за да се приберат. А за нови сигурно не са много евтини, по моргата малко трудно на свалено положение да се каже дали ще се прибират след монтажа. Може да се пробва да се смажат триещите части, но е малко трудно без да се оцапат коланите. Колкото до колежката vivanova аз мисля че на всички са така посукани което и мен ме дразни ама не ми се разглабя да видя дали може да се обърнат, че тези пластмаси са натръпнали от времето и по лесно се чупят от колкото да се откачат от щипките. Ако някой е правил тази интервенция да сподели.

Редактирано от vladimirnn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление този проблем не се ремонтира. Не е толкова в триенето, има друго нарича се стареене на материала. И тази пружинка като загуби част от своята еластичност така става. Коланите искат помощ за да се приберат. А за нови сигурно не са много евтини, по моргата малко трудно на свалено положение да се каже дали ще се прибират след монтажа. Може да се пробва да се смажат триещите части, но е малко трудно без да се оцапат коланите. Колкото до колежката vivanova аз мисля че на всички са така посукани което и мен ме дразни ама не ми се разглабя да видя дали може да се обърнат, че тези пластмаси са натръпнали от времето и по лесно се чупят от колкото да се откачат от щипките. Ако някой е правил тази интервенция да сподели.

правят се правят се коланите,стига да не са прекалено износени водачите(както каза по-горе Ivo_Dinkov) механизма подлежи на профилактика ,почистване и настройка.Друг е въпроса,че май не е законно да се бара там(нещо такова ми са върти като спомен :hilezh: ),ама ние си пипаме.Наистина има пружина,която може да се натегне в известни граници и да компенсира повишеното триене(и оттам бавното прибиране) на колана,естествено съчетано с добро почистване на спечената смазка и слагане на нова.Въпроса е да се внимава ако има пиропатрони,там имаше някакъв тарикатлък с кабеляците и не се препоръчва да се пипа.

Иначе аз си вадих на Б4-ката шофьорския механизъм,че едно колана беше усукан и второ изобщо не се прибираше,пък и беше мазен и мръсен(изпрах го и направо светна :hilezh: ).Резултата беше сносно работещ механизъм,както като прибиране така и като реакция при блокажа.Иначе малко преди да я продам,пружината на шофьора се счупи и се наложи да взема части от пътническия механизъм и да купя един от морга,за да възстановя донора.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...