Jump to content

Таблото не свети


Recommended Posts

;):);):gmorning:;) ;) Това е, откачих. Значи както винаги ще се постарая да бъда кратък. Преди няколко дни си купих табло ( километраж ) за 40 лв. от морга и ключ за фарове, мигачи и т.н. пак за 40 лв. На моето табло му беше отказал дневния и горния брояч на километрите ( както на доста съфорумци май ). Смених нещата и съответно ключа сработи без проблем обаче таблото нещеше да светне. В смисъл, светеха само контролните лампи, а осветлението на циферблатите и уредите не. Порових се из форума и прочетох разни неща, като се надявах да е думнал някой предпазител или нещо такова. Тази вечер към 19:30 се смъкнах при колата и за втори път разкачих всичко. Бащата реши да види какво става ама не знаеше, че до 23:00 ще висим долу ;). Значи, започнаха се едни проби едно сменянене на крушки, замерване на предпазители и стигнахме до едно гой...о ( показано е със стрелка на снимката ).

img49711jj0.th.jpg

img4973lx0.th.jpg

Като напраихме едно леко мостче между двете му крачета, таблото сработи. Веднага, доволни от резултата, взехме същото го..но от предишното ми табло и го запоихме до това, обаче не светна. Пак пробвахме с окъсяване и таблото сработи. Забелязахме, че в единия край елементчето нещо се вади много лесно и нещо спойката от към платката не беше читава. Аз отидох да вземам приятелката и оставих бащата сам в мазето да разглобява таблото и да стигне от обратната страна на платката. Като се върнах вече беше запоил нещото ама каза, че не си взел другите очила и не се знае какво е станало. Закачихме таблото и съответно пак нищо не стана и накрая шибнахме едно мотче направо и всичко сработи. Бяха изгоряли всички лампи но добре че на предишното ми работеха и ги сложихме. То е ясно, че е рисковано да се равят разни мостчета но и схема нямам и познанията ми тази област не са кой знае какви. До тук не свръшиха проблемите обаче. Тъкмо вече слагаме болтчетата и установихме, че още докато се даде на контакт светва и таблото т.е не се влияе от ключа за светините. Вече беше 23:00 часа и гледахме като бухали. Междувременно бащата беше върнал го...ото от старото табло къддето му е мястото ( т.е на старото табло ). Решихме да пробваме все пак старото а не сме прецакали и май сме успяли ;) , когато го закачихме и светнех на габарити му изгасваше часовника пък нищо не светваше и съвсем откачих. В крайна сметка махнахме мостчето и приключихме за тази вечер. Резултата е табло на което му работи ввсичко без осветлението на лампите и врътките на парното. Утре ще има 3-та серия на филма. Дойде ни на акъла, че ако табото прави късо и е са омазани съседни пътечки ( приерно ако са близо тези на контролните лампи до тези на лампите с циферблатите ) може да си взима точец от там и когато изгаснат сички контролни лампи да изгасне и таблото и тогава да го включваме от ключа, обаче за този експеримент се сетихме после и без схема само можем да гадаем кое къде минава. Не знам колко ясно описах нещата но ще съм благодарен ако някой даде линкче към една схемичка на табло на АУДИ 80 Б3 и евентуално изкаже становище защо като направим мостче баца, а без мостче не баца таблото при положение, при положение, че сложихме здрав елемент и с него нстана. Сори ако поста е разбъркан и неясен ама гледам с едно то око вече и направо се сдухах :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сигурен съм, че през това мижаво резисторче няма как да минават 12В за крушките

в момента съм разпарчетосал едно табло и имам и само платката.

Утре ще погледна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-177-1210888644_thumb.jpgОгледай калайдисаните шайбички през които правят контакт изводите на реостата за реглажа на силата на осветяване.Като се пренатегнат малко в повече ,превъртат и се късат от пистите-и хоп няма осветяване на таблото.Виж там.Успех. Редактирано от fox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батко.. защо не замериш потенциометъра за осветяване,да не е сдал.. много голяма възможност има,при мен се беше стопил отвътре и видимо никога не можех да предположа че може да му има квото и да било.. другото което ми идва наум е,пусни мин. ток 1.5 волта например,с него нищо нема да изгори.. само намери схемичка от къде идва тока и виж къде се загубва... това е най лесният вариант.. иначе може да е всичко...

Този ток,който е за таблото и ключетата на парното е на 1,нали така? Е тогава има и реле за него.. предполагам.. казваш че не можеш да пробваш старото табло то дали ше светне... но все пак най лесно,намери къде подава тока към таблото и мери първо там,за да видиш идва ли му тока,както трябва,защото замостяването не гарантира правилен ток,може тоя мост да ти дава ток отвсякъде...

Също,опитай и със старите ключета за светлините,дане би пък там нещо да не е в ред....

При тока,има сякакви безумици...

Дано успееш да го оправиш,успех!!! :)

П>С. При мен се получи също неква аномалия,но не съм се занимавал да го правя,само го изолирах.. аз когато си рпавих таблото,и ключетата нещо обърках по релетата,и започна да ми се вкл. парното на първа степен,когато пусна габарити,на къси спираше.. :bia:

Затова си мисля,че и тия релета,може да създават некви ядове... дори и да няма логика,прегледай си ги..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този ток,който е за таблото и ключетата на парното е на 1,нали така? Е тогава има и реле за него.. предполагам..

Няма реле, тока от крушките (3 крушки за врътките + 4-5 за осветлението на таблото) минава директно през това понетциометърче (през врътката за увеличаване и намаляване на осветлението) и като цяло през самото табло. Тока е към 1А и нещо (по спомен).

Дака, аз не разбрах на "новото" табло махахте ли съпротивлението т.е. слагали сте жица да го окъсите и сте слагали друго съпротивление, но като сте слагали другото махнахте ли старото съпротивление? Питам защото ако сте махали старото съпротивление лесно сте можели да замерите дали то е наред.

Също мерихте ли напрежение дали има при потенциометъра?

Просто си трябва човъркане на проблема.

А без осветление на таблото е много гадно нощно време - няколко пъти ми се е случвало на път и знам какво е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Първо, благодаря на всички за насоките :dance: .

Значи, на старото табло сложихме резисторчето като го запоихме паралелно на другото. После го махнахме и сложихме жичка, след което всичко тръгна. В последствие установихме проблема със светването при даване на конткат, с който ще се борим довечера. Мисълта ми беше ако оставя нещата с окъсен резистор, след като оправим момента със светването, какво може да стане. За това сега търся схема на таблото, че на предишния хард на работа бях дръпнал едно ръкводство за АУДИ 80 на руски, ама харда ми изгоря и сега не мога да го намеря пак :hilezh:

Редактирано от Dakata_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да оправите момента с даването на контакт ако шунтирате резистора според мен

956466.jpg

956470.jpg

като го шунтираш R3 ти докарваш на базата B на транзистора МАСА от диода D7!!!!!!

Резисторите са ти по 10кома http://www.dannyg.com/examples/res2/resistor.htm :hilezh:

Според мен гаранция или е заминал транзистора или друг полупроводников елемент (диод).

Понеже до сега несъм виждал резистор, който да е прекъснал без да е запушил :hilezh:

Айде успех в откриването на повредата, мултицет поне надявам се да имаш :dance: и да знаеш как се мери преход на транзистор и диод.

Не трябва да пищи уреда когато ги мериш!!!!!!

На здравото ми табло мисля, че транзистора е обърнат на обратно, съответно би трябвало да е NPN, на снимката е PNP

Питай ако има нещо :hilezh:

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка не разбрах дали си успял да пре***ш и старото ти табло,което е светело нормално или не?Защото ако не си,то тогава можеш да си смениш само кръга с километража и всичко ще е ок.

Редактирано от Aleksiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си разпарчетосвах таблото счупих фасонката на контролната крушка за пуснати светлини ( габарити) интересното беше, че само тя е отделена от таблото и идва ток някаде от другаде за нея. Както и да е не съм много в час с електрониката. Така и така бях счупил фасонката и нямаше как без отчитане дали ми светят фаровете защото нямам зумер и на тази лампа разчитам. Отидох до две три квартални магазинчета но нито в едно не открих въпросната фасонка - някаква издължена цялата пластмасова. Купих една от тези за контролните лампи които са с метални крачета. Като я поставих странното беше, че като включа светлините от лостчето дори и само на габарит колата ми се включваше на контакт - явно прехвърля ток на някъде кадето не трябва. Не знам с този коментар до каква степен ще съм ти от полза до решаването на проблема но можеш все пак да поогледаш за нещо такова. Това е от мен. Смятам, че всяко едно мнение е важно за решаването на даден проблем. Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По няколко :bia: на всички за съдействието.

Сега да кажа до къде я докарах. Прибягнах до метода, за който е споменал и колегата Aleksiev. По принцип мисълта за разменяне на уредите ни мина през главите (на мен и бащата в началото) но си казахме "аре бе, къде ще се занимаваме с такива пипкави работи" и ей го на 3-та вечер се в мазето стоим :hilezh: . Този път си изкарахме една масичка на двора и всеки награбил по едно табло развинтваше, каквото намери. На практика аз сложих моята платка от старото табло на "новото" табло за проба, понеже уредите му си работеха и всичко светна. Потенциометъра дори регулираше яркостта и работата стана.

Междувременно докато си разглабяхме там таблата вече имах поглед върху пътечките на платката, която прави проблема и видях някакви странни неща, които определено ми се сториха свободни съчинения и признак, че нещо е ставало и някой се е мъчил да оправи работата.

На снимката долу се вижда (егати, imageshack ми ги ресайзва - трябваше да е 3264 х 2448). Сега не знам дали се забелязва, но в лявата част на таблото се вижда някакви мостове и творения. В дясно се показва ултрамодерният уред с който мерихме разни работи :D. Дори се бях запасил и с резистори, но не бяха необходими.

img4988cu9.th.jpg

То ясно, че от горната снимка нищо няма да се види за това тук поствам една какво намерих след като отделих платката, а именно това тиксо, което явно нещо като изолатор го раздава. Пояснявам, че бащата миналата вечер е припоил само пъпката на резистора, надигайки платката без да я маха и това нещо си е било там, но чак сега като я махнахме видяхме и тези преправяния.

img4981ab7.th.jpg

Още по-нагледно стана като разкарах тиксото и видях от долу някакви опити за възстановяване на пътечки май:

img4986kv7.th.jpg

За сега не съм мерил нищо, че цял ден се зверя в монитора на бачкане, после 3-та поредна вечер с това табло, сега пред компа пак се цъкля и вече се зомбирах :blink: . Като ми остане време може да си поиграя. Може би и този който продава в моргата не е знаел, че таблото не е в час ама и няма как да ходя да се разправям вече. Сега новосглобеното табло работи но има три проблема:

1. Лампата за дългите не свети, въпреки че слагам абсолютно изправна (замерена) крушка. Беше станало късно и не ми се сваляше пак платката да видя отзад контактите как са.

2. Нивото на бензина стои на нула въпреки, че имам цели 5 литра :hilezh: сложени вчера ( ако някой може да каже на 5 литра колко трябва да показва, че аз покрай газта забравих какво е това бензин ). Пипах онази забранената врътка, ама не реагира. Предполагам зъбчатката не сме наместили нещо.

3. Като събирах остатъците ми останаха съмнително много болтчета. След кратка консултация с другия цех (бащата) се установи, че той само е захванал платката с 2 – 3 винтчета за пробата пък аз направо съм монтирал всичко. Нещо комуникацията между двата цеха не е била в ред :P.

В Неделя ще има четвърта и надявам се последна серия на разправиите с това табло, че вече неща и да си помисля. Ще се опитам да си оправя и това за дългите, че много ме е яд като само то не бачка от всичко. Ако бензиномера се лигави направо ще си прехвърля стария.

Да питам някой може ли да ми каже какво значи една лампа, която ми се появи над светлината за дългите и изобразява някакво устройство май с една светкавица вътре. Появи ми се след като смених изгорелите крушки и за пръв път виждам. Свети, когато съм дръпнал смукача, но за него си има друга лампа с картинка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувствах се длъжен да споделя, че открих решението на един проблем, който се появи в последствие. Значи, както писах по-горе, таблото проработи с изключение на лампата за дългите. Еmи, сън не можах да спя и ме дразнеше, че не свети. Например снощи, се прибирахме от Търговище, че бяхме на закривaнeто на един панаир и през цялото време исках да видя онази синя лампичка като си карах по пътя, ама няма. Другото, което направихме с бащата предните дни, без да разберем беше, че много „красиво” успяхме да надерем плексигласа на новото табло на кормилната рейка и аз така или иначе щях да им разменям корпусите. Днес за пореден път свалих всичко и качих таблото в къщи като пак демонтирах платката и започнах да меря с уреда къде се губи връзката към лампата за дългите. Тя по принцип масата е обща и минава през няколко лампички и на втората лампа след тази за дългите се оказа, че точно на леглото за крушката има прекъсване на масата. Оправихме работата и докарахме маса на всякъде. Аз съответно, доволен бягам надолу с таблото да пробвам. Закачих го и :bia::hilezh: . Не ще да светва, иначе лампата за дългите вече работи :bia: . Бях пред ритуално самоубийство. Казах си да се .... в ....., заради една тъпа крушчица пак прецаках работата. Бащата хукна за Варна, че имаше работа и аз останах замислен в колата, гледайки тъпо в таблото :hilezh:. Почнах да правя опити и установих, че като дам на контакт светват контролните лампи и като дам на габарити не светва таблото но пък часовника изгасва. Е, взех да гледам още по-тъпо :bia::blink:. Реших, че отново трябва да съм спокоен и упорит и се опитах да помисля малко, кое нещо е на куплунзи и може да прави мизерии като за начало, защото снощи всичко работеше. Тези на километражите ги отсвирих, щото нямаха връзка и най-накрая открих виновника, а именно:

img5162qg2.th.jpg

Онзи гов...ян транзистор в дясно на снимката явно не правеше хубава връзка и като го понаместих малко му дойде акъла на таблото. И вече всичко работи :dance:

Споделих тези неща защото предвид, многото възможности за проблем с осветлението на таблото или какъвто и да е друг, всяко ваше мнение или информация по въпроса ще е полезна на само на мен а и на други колеги изпаднали в подобно положение ( ако ползват търсачката де :lol: ). С една дума на другото табло не съм си играл да търся какво му имаше но аз поне си изясних още един възможен източник на проблем с това прословуто осветление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се вкарах в някакъв подобен филм и аз, но при А4. Една от крушките на оборотомера не светеше и доста време отлагах да я сменя. Днес се наканих, свалих таблото с уредите, смених крушката и светна... Започнах да сглобявам и тъкмо затворих, когато видях, че друга крушка за сметка на това е изгаснала, не знам защо реши точно в този момент... Свалям, сменям и нея... И изведнъж цялото осветление на таблото изгасна, плюс лампата за левия мигач... Цял един почивен ден си потроших за нещо, което мислех, че ще ми отнеме 10 мин. Сега го качих горе да си го гледам, но явно ще остане за утре сериозната мъка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи гов...ян транзистор в дясно на снимката явно не правеше хубава връзка и като го понаместих малко му дойде акъла на таблото

Това е стабилизатора на напрежение за уредите на таблото - мисля, че не може да е от него. По-скоро при поредното сглобяване си "fix"-нал проблем с лоша връзка от която ти изчезва осветлението :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може да си абсолютно прав, защото както споменах не разбирам много. Може и точно в този момент да съм друснал нещо там и да е тръгнало. Аз имах още премеждия понеже след 2 дни ми угасна една от лампите и се наложи пак да го свалям. Този път обаче успях да го сваля, без да махам кормилото щото се специализирах :D. Резултата беше, че цялото табло пак угасна :rolleyes: . После го изтървях и то падна. Като го вързах светна :D , обаче тъпата крушка за дългите пак отказа да бачка. Изнервих се и го монтирах така, защото в събота трябваше да съм във Варна и не ми се разправяше повече. Леко мога да вметна, че моята каръщина явно е хронична, защото падна малко дъждец в четвъртък и ми се строши лостчето за чистачките. Сега като дръпна назад си пръскат постоянно докато ръчно не го бутна напред, а ако реша да пусна чистачки лоста се мандахерца на където си иска пък чистачки тръгват само при определена комбинация от движения. Събирам нерви и търпение за момента, в който пак ще разглабям защото за този ключ, на който се строши лостчето дадох 40 лева преди няма и месец. Имам си още един в къщи (стария), който правеше мизерии с лостчето за светлините. Трети не мисля да купувам, щото не мисля да ставам колекционер. На всичкото отгоре като се връщахме от Варна в Неделя, бяхме наблъскали едни торбички с рибки (за аквариум) и разни водорасли и едната се е спукала, потекла върху усилвателя (за тубата) и сега ни вопъл ни стон, ама това е друга тема. Сега съм се фокусирал върху гърненцата, че след 2 дни преглед трябва да минавам, а звука ми е като на WRC и сигурно няма да им хареса много. Т.е тоците ги оставям за по-нататък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може да си абсолютно прав, защото както споменах не разбирам много. Може и точно в този момент да съм друснал нещо там и да е тръгнало. Аз имах още премеждия понеже след 2 дни ми угасна една от лампите и се наложи пак да го свалям. Този път обаче успях да го сваля, без да махам кормилото щото се специализирах :hilezh:. Резултата беше, че цялото табло пак угасна :flipoff: . После го изтървях и то падна. Като го вързах светна :flehan: , обаче тъпата крушка за дългите пак отказа да бачка. Изнервих се и го монтирах така, защото в събота трябваше да съм във Варна и не ми се разправяше повече. Леко мога да вметна, че моята каръщина явно е хронична, защото падна малко дъждец в четвъртък и ми се строши лостчето за чистачките. Сега като дръпна назад си пръскат постоянно докато ръчно не го бутна напред, а ако реша да пусна чистачки лоста се мандахерца на където си иска пък чистачки тръгват само при определена комбинация от движения. Събирам нерви и търпение за момента, в който пак ще разглабям защото за този ключ, на който се строши лостчето дадох 40 лева преди няма и месец. Имам си още един в къщи (стария), който правеше мизерии с лостчето за светлините. Трети не мисля да купувам, щото не мисля да ставам колекционер. На всичкото отгоре като се връщахме от Варна в Неделя, бяхме наблъскали едни торбички с рибки (за аквариум) и разни водорасли и едната се е спукала, потекла върху усилвателя (за тубата) и сега ни вопъл ни стон, ама това е друга тема. Сега съм се фокусирал върху гърненцата, че след 2 дни преглед трябва да минавам, а звука ми е като на WRC и сигурно няма да им хареса много. Т.е тоците ги оставям за по-нататък.

Аз съм разглобявал такъв ключ на 100-тица С3 , правеше проблем със светлините. Голяма бъзикня е, но се поправя. Капсулован беше , после се хваща с винтове на мястото на фабричните нитове. Кофтито е , че като го отвориш се разхвърчават едни пружинки и пластинки и после доста време се чудиш кое от къде е. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Лол....Браво момчета от 1 седмица насам търся такава тема....че и на мен не ми светят уредите на таблото и утре ше има здраво разглобяване на таблото да видя от къде ми идва и на мен скапания проблем :nixweiss: Някой ако има нещо да допълва да казва че....ми писна да карам като слепец :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Длъжен съм да пиша, че въпреки всичките ми опити преди време резултатът беше, че му теглих една и оставих нещата за по топло време. Вече свикнах няколко месеца да карам все едно съм в бункер, че само плеъра ми светеше, обаче преди два дни, сутринта, всичко светна от самосебе си и установих, че било голям кеф да му свети таблото на човек <_< . Понеже правих много опити с разклащане на букси, тикане на кабелчета, проследяване по платката и т.н. и не открих от къде идва прекъсването. Мисля през празниците да се концентрирам върху кабелите излизащи от самия ключ и да видя да не би там някъде да се губи връзката, защото нямам намерение да се чудя, кога пак ще реши да угасне. Ще пиша ако стигна до някакви изводи :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз три месеца съм в абсолютно същия филм със таблото,но това е много често срещан проблем при тези аудита,все пак са на по двадесет години,нормално е да правят мизерий по тоците.Сао че при мен от две табла сглобени в едно проблема ми е че не свети лампата на акомулаторчето като се даде на контакт,ама ще карам така за сега,че нямам нерви да се занимавам вече с това табло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При баща ми се бяха сцепили 2 пътечки, които минават под лампата за подсветката в средата - просто там платката е широка само около 2 см и се сцепва гетинакса, а от там и самите пътечки прекъсват. Просто трябва да се свали цялата платка отзад на таблото и да се гледа и мери с мултицед всяка пътечка дали дава верига от край до край. Още повече като се знае кое не работи може да се провери по-лесно. Все пак по-добрия вариант е първо да се пробва с друго табло (на мен ми услужи Radi_B4 :hilezh: с неговото) за да е сигурно, че ел. инсталацията до таблото е в изправност и тогава да се "копа" по таблото :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...