Jump to content

Парното не топли.


vip79

Recommended Posts

Здравейте колеги.Колата е ауди 80 1.8 90-та.година.Миналата зима при минус 10 градуса навън в колата беше 35,а сега още не е дошла зимата и парното духа съвсем леко топло дори изтива и духа хладно.Проблема е неуловим.Смених радиаторчето на парното,ремонтирах клапите с дунапрена,обезвъздушавах и не и не няма парно.Как е възможно незнам двата маркуча към купето(радиаторчето) са горещи,колата загрява нормално до 90 градуса и парно няма.Извънземни ли имам в колата?Интересното е че като форсирам колата до 3-4000 оборота парното се оправя и духа нормално,но отпусна ли педала изтива и духа почти хладно.Нещо не е наред,но къде да търся проблема?Миналата зима неможех да си държа ръката на духалките от горещина,а сега студ.Иначе всички степени работят и клапите затварят и отварят чувам ги как хлопват вътре като въртя копчетата,но парното не идва.Ходих до майстора който ми сменя радиаторчето той вдига ръце и се чуди какво може да е.Аз си мисля данеби новото радиаторче да е нещо кофти,ама ако е така защо се оправя парното на високи обороти?А старото радиаторче ми протече лятото и затова го смених,като го извадиха аз го разглобих нарочно и видях че 3-4 тръбички бяха запушени изцяло,а още 2 частично,но парното си беше супер,а сега с ново радиаторче и чиста система парно няма.Дано някой да може да ми помогне,че зимата идва,но парнто не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да колата има газова уредба,но тя е монтирана преди 4 години и до сега не е повлияла на работата на парното.пък знам ли може и от нея нещо да е станало.само там не съм пипал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, но съм чувал, че водата ако си намира по - лесно място минава оттам. Предполагам, че има начин да се провери това радиаторче дали стопля. Щом при форсиране се пооправя, според мен водата не се завърта през радиаторчето, но причината ми е неизвестна. Ако изпарителя в вързан по някакъв странен начин паралелно на парното и съпротивлението му е по-малко от това на радиаторчето, то водата ще минава от там. Сигурно голяма простотия изпислих, но кой знае. Майстори гъзоръки колкото искаш. Аз бая патих с моя газаджия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен да прехвърля на бензин и да направя временно байпас на изпарителя така че да го изолирам и да видя дали ще има подобрение парното.Но по принцип логиката не е голяма защото колата е с газова от дълго време,а проблема ми е се появи след смяна на радиаторчето.А забравих да пиша че и големия радиатор отпрд за охлаждането на мотора е чисто нов,макар това да няма особенно значение за парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, но съм чувал, че водата ако си намира по - лесно място минава оттам. Предполагам, че има начин да се провери това радиаторче дали стопля. Щом при форсиране се пооправя, според мен водата не се завърта през радиаторчето, но причината ми е неизвестна. Ако изпарителя в вързан по някакъв странен начин паралелно на парното и съпротивлението му е по-малко от това на радиаторчето, то водата ще минава от там. Сигурно голяма простотия изпислих, но кой знае. Майстори гъзоръки колкото искаш. Аз бая патих с моя газаджия.

Паралелното вързване е класическа схема и освен това диаметъра на маркучите към изпарителя е по малък от

тези на парното. Важното в случая е самия изпарител да е монтиран ниско ,за да няма проблеми с обезвъздушаване

и циркулация .Самия аз съм с паралелна схема ,сменял съм и радиаторче и никога не съм се оплаквал от липса на

парно.

Освен да прехвърля на бензин и да направя временно байпас на изпарителя така че да го изолирам и да видя дали ще има подобрение парното.Но по принцип логиката не е голяма защото колата е с газова от дълго време,а проблема ми е се появи след смяна на радиаторчето.А забравих да пиша че и големия радиатор отпрд за охлаждането на мотора е чисто нов,макар това да няма особенно значение за парното.

Или радиаторчето е абсолютно менте , или не можеш да изгониш въздуха от ситемата .

На празен ход включва ли се перката на радиатора. Термостата работил ли е нормално преди

смяната.

Провери тънкото маркуче за обезвъздушаване дали е наред и да не е захванато с миша опашка към

горния дебел маркуч .Такова изпълнение имаше при мой познат / от майстори / и като се загрее нормално

дебелия маркуч става по твърд :flipoff: и чрез мишата опашка притискаше и затваряше тънкото маркуче

за обезвъздушаване. Резултата беше ту 90 гр. ,ту 95 гр - ту има парно ,ту няма.

Успех.

П.П. Възможно е и майстора ти да не е направил нещо както трябва - примерно незакачено или объркано жило за

клапите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колата загрява нормално до 90 градуса термостата отваря малко преди това и до 92-3 е напълно отворил.Перката за охлаждане се включва своевременно.Просто аз не виждам разлика в загряването или охлаждането на колата от преди 1-2, 3години все си е така.Само дето преди се фуках със страшно парно а сега ме е срам да го пусна.А за майстора със сигурност е сменял поне 50 такива радиаторчета,но тва не е гаранция,че не е объркал точно моето.Макар ,че той ми спомена:след подмяна на радиаторче парното не е както оригиналното.но пък да духа толкова слабо топло ми се струва ненормално.Според мен има някакъв проблем с топлоотдаването на новото радиаторче и само като се форсира колата успява да се нагрее до висока температура и да отдава горещ въздух.Но не се сещам откъде идва проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колата загрява нормално до 90 градуса термостата отваря малко преди това и до 92-3 е напълно отворил.Перката за охлаждане се включва своевременно.Просто аз не виждам разлика в загряването или охлаждането на колата от преди 1-2, 3години все си е така.Само дето преди се фуках със страшно парно а сега ме е срам да го пусна.А за майстора със сигурност е сменял поне 50 такива радиаторчета,но тва не е гаранция,че не е объркал точно моето.Макар ,че той ми спомена:след подмяна на радиаторче парното не е както оригиналното.но пък да духа толкова слабо топло ми се струва ненормално.Според мен има някакъв проблем с топлоотдаването на новото радиаторче и само като се форсира колата успява да се нагрее до висока температура и да отдава горещ въздух.Но не се сещам откъде идва проблема.

За мене единственият проблем е в радиаторчето, ако всичко дрго както казваш си е наред - клапи, обезвъздушаване и т.н.! Тука има едон колега който проплака пак по същия начин! за мен въпреки че радиаторчето е ново, нещо в него не е наред! Там където са краищата на радитота има две прегради, които итделят входа и изхода. Ако едната преграда е пробита, тогава водата просто минава и заминава директно на вход - изход, а не през тръбичките! Поради тази причина като форсираш колата, понеже дебота през радиаторчето се увеличава, поне една част минава през тръбичките и горе долу стопля! Лош късмет просто! Пробвай с ново радиаторче, знам че е играчка, но недей жали пари и се купи нещо марково! Behr e добра марка, колегите споменава и някаква японска ако не се лъжа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе аз без парно зимата немога да карам така че ще се наложи разглобяване наново,но ми се ще преди това да опитам всички други вариянти.Започвам да се съмнявам и в тези клапи ами ако не ги е направил майстора както трябва или ако изобщо не ги е пипнал,а само ги погледнал ,че са горе долу добре.Та мога ли аз да ги погледана отнякъде в какво състояние са без да разглобявам цялото табло?Ако сваля жабката не се ли виждат от там?между другото марката на радиаторчето е "Topran" или нещо подобно цената му беше към 50лв. за работа ми взеха още 80лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почти 100 % ми се струва че не е обезвъздушена системата

Брат ще те черпя ако е така ама се съмнявам.Карам 5-6 дена така навъртял съм мад 300км. за тва време трябва да се е обезвъздушила.Загрява нормално перката се включва,но ако имаш някаква идея казвай на драго сърце приемам всички съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе аз без парно зимата немога да карам така че ще се наложи разглобяване наново,но ми се ще преди това да опитам всички други вариянти.Започвам да се съмнявам и в тези клапи ами ако не ги е направил майстора както трябва или ако изобщо не ги е пипнал,а само ги погледнал ,че са горе долу добре.Та мога ли аз да ги погледана отнякъде в какво състояние са без да разглобявам цялото табло?Ако сваля жабката не се ли виждат от там?между другото марката на радиаторчето е "Topran" или нещо подобно цената му беше към 50лв. за работа ми взеха още 80лв.

Колега, да си дойдем на думата! Моето също е "Топран" и това ми е много "любима" марка! Първите тампони които смених на колата бяхаТопран и изкараха точно .....3000 км! След като вдигнах скандал в магазина, вече няма следа от тази марка, за тампони! Що с еотнася до радиаторчето: аз си сложих такова и за щастие нямам никакви проблеми вече 2-ра година, но колата не я карам често! Въпреки всичко си имам едно наум и хич не ми се мисли какво ще стане ако.....! Аз лично си сложих Топран, защото нямах друга възможност, а работата беше спешна! та така значи: нямаш никаква възможност да видиш състоянието на клапите! Всичко е в една кутия, в която се намира и самото радиаторче и всичко това е закопчно с едни специални джаджи! Единственото което може да види е дали кпалите се движат, като махнеш кората под волана и светнеш отдолу! Но това не значи нищо, ако наистина майстора си е спестил усилията! ще ти кажа честно, че тази работа се върши от двама човека за поне 6 часа, а а на мене, понеже я пшравих сам и за първи път ми отне 70 часа! Именно - 70 часа! така че ако имаш време, започвай всичко отначало! няма причина да не работи, ако радиаторчето е наред! Дори и да е имало някъде по системата въздух, отдавна е изкаран, без значение, че има и газова инсталация! Това не е чак толкова сложен двигател! Съжалявам, отваря ти се пак много работа! Но ти гарантирам, че ако се направи както трябва всичко: клапи, радиаторче и правилен монтаж, ще забравиш изобщо з атози проблем! И не се занимавай никога повече с марката Топран - да бягаш надалеч! Ментета абсолютни, нищо общо нямат с Германия, какво и да пише по тях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша работа.Значи всичко ще се сваля наново за да видя аз въпросните клапи в какво състояние са.Само се чудя дали направо да не сменя и новото радиаторче Топран с друго марково такова че да не разглобявам 3-ти път.За сетен път се убеждавам,че в България всичко е на ниво и автосервизи и авточасти направо може да ти побелее косата.трябваше да съм забравил за тоя проблем още преди 7-8 дни като излезе колата от сервиз,а то сега се оказа че всичко започва отначало.Само пари да имаш и нерви излшни.

Редактирано от vip79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша работа.Значи всичко ще се сваля наново за да видя аз въпросните клапи в какво състояние са.Само се чудя дали направо да не сменя и новото радиаторче Топран с друго марково такова че да не разглобявам 3-ти път.За сетен път се убеждавам,че в България всичко е на ниво и автосервизи и авточасти направо може да ти побелее косата.трябваше да съм забравил за тоя проблем още преди 7-8 дни като излезе колата от сервиз,а то сега се оказа че всичко започва отначало.Само пари да имаш и нерви излшни.

колега, първо виж как е вързана газовата уредба!много е важно дебелината на маркучите също!намери читав майстор да я огледа, преди да я разглобиш на ново.не винаги проблема е сложен!това е съвет от мен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, има и още една възможност. Вижа как е дебита на водната помапа, защото казваш, че при форсаж т.е. повече обороти и на водната помпа, имаш парно. Може пък там да е проблемчето, след като всичко друго си сменил. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок ,но как да стане тая проверка на дебита на водната помпа?Признавам че има логика при високи обороти парното е добре(3000-4000).Възможно е да няма приток на горещ антифриз в радиаторчето на парното при ниски обороти.Но как да разбера дали е така?А и да питам още нещо.Ако съм прав (на снимката се вижда) отдясно трябва да влиза студен въздух от моторчето под жабката,а отляво на кутията тръябва да излиза затопления въздух от радиаторчето което е вътре.Добре ако разглобя жабката и сваля въздуховода от моторчето до тази въпросна кутия няма ли да имам достъп до тази входящата клапа отдясно и да я огледам и ремонтирам евентуално?

post-1095-1222624199_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако това е твоето парно то за да имаш топло мисля върху тези ламарини на дупките трябва да има нещо за да затварят клапите поне аз така съм го правил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не това не е моята кутия на парното снимката е примерна от друго ауди 80(моята още не е разглобена).Просто я сложих за да е по-нагледно.Иначе е ясно че трябва да се запушат дупките въпроса ми е дали това става за дясната клапа само с разглабяне на жабката и въздуховода зад нея.

Редактирано от vip79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не това не е моята кутия на парното снимката е примерна от друго ауди 80(моята още не е разглобена).Просто я сложих за да е по-нагледно.Иначе е ясно че трябва да се запушат дупките въпроса ми е дали това става за дясната клапа само с разглабяне на жабката и въздуховода зад нея.

Въздуховода е хванат към кутията на радиаторчето с доста на брой "щипки" , една част от които са много

трудно достъпни . Ако успееш все пак да ги свалиш ,не е много сигурно дали ще можеш всички да закопчееш

обратно.

П.П. Моето радиаторче е също от кутия ТОПРАН ,без надписи по него - сто процентов Китай според мен.

Но засега при мен работи. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз миналата година имах същия проблем - но се оказа че просто е понамаляло нивото на водата в казанчето - колкото и елементарно да звучи - пробвай да долееш вода и дали има разлика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз миналата година имах същия проблем - но се оказа че просто е понамаляло нивото на водата в казанчето - колкото и елементарно да звучи - пробвай да долееш вода и дали има разлика

Не братле със сигурност проблема не е в доливането на антифриз първо там съм гледал и то не веднъж.

Почти съм убеден че нещо при сглобяването на въздуховодите и кутията с радиатора са претупали майсторите,като най вероятно не са ремонтирали клапите,а само са ги погледанали че са горе долу добре.Тази сутрин забелязах че ми изхвърча едно парче дунапрен през въздуховода.Това означава,че не са ги ремонтирали.Малко вероятно е да се е закачило някъде по въздуховодите и да го изхвърля чак сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Днес разглобих жабката и свалих въздуховода заедно с вентилатора под самата жабка.От там има идеална видимост към клапата която разделя студения и топлия въздух.И както се вижда на снимката тя е здрава и няма прокъсано никъде.Явно проблема не в нея,а в ниското качество на новото радиаторче "ТОПРАН" което ми монтираха преди 10 дни.Вероятно оригиналното което беше 'ВАЛЕО' е имало много по-добро топлоотдаване от този китайски боклук.Просто стигнах до този извод след като:смених радиаторчето на парното,смених големия радиатор за охлаждане на двигателя,смених всички водни съединения заедно с водна помпа,смених антифриза и обезвъздуших,и накрая проврих клапите които са с ненарушена цялост.Просто няма от какво да ми е слабо парното освен от боклука наречен "Топран".

Поне мога да кажа на всички на който им предстой такъв НЕ КУПУВАЙТЕ- ТОПРАН и подобни менте марки излиза двоино и тройно по-скъпо.

И още нещо ако решите да ремонтирате клапата която регулира топло-студено не е нужно да разглобявате цялото табло,а само жабката и въздуховода отдолу.Не е сложно и има място за работа щипките излизат лесно с плоска отверка и после се поставят лесно наръка.

Спокойно може да се ремонтира клапата стига да имате подходящо лепило и материал.На снимките който съм снимал лично се вижда че има безпроблемен достъп до клапите.Благодаря на всички който се опитаха да ми помогнат надявам се и аз да съм бил полезен.Сега търся оригинален или поне марков качествен радиатор за парното и започвам наново сваляне на цялото табло за подмяната на Топран -ментето.

post-1095-1222703460_thumb.jpg

post-1095-1222703468_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега търся оригинален или поне марков качествен радиатор за парното и започвам наново сваляне на цялото табло за подмяната на Топран -ментето.

Така и така си свалил въздуховода ,огледай дали не можеш да измъкнеш корпуса с радиаторчето заедно без

да сваляш таблото. Преди 3 - 4 г. мой познат твърдеше ,че някакъв ловък майстор му сменил радиаторчето без

да сваля таблото ,като разкачил всичко вързано там и успял да измъкне кутията с радиаторчето от към страната

на жабката. През цялото време е бил при майстора и дори малко е помагал , като цялата работа е станала за

около три часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе аз без парно зимата немога да карам така че ще се наложи разглобяване наново,но ми се ще преди това да опитам всички други вариянти.Започвам да се съмнявам и в тези клапи ами ако не ги е направил майстора както трябва или ако изобщо не ги е пипнал,а само ги погледнал ,че са горе долу добре.Та мога ли аз да ги погледана отнякъде в какво състояние са без да разглобявам цялото табло?Ако сваля жабката не се ли виждат от там?между другото марката на радиаторчето е "Topran" или нещо подобно цената му беше към 50лв. за работа ми взеха още 80лв.

И тези от 37 лв. и те работят . Не си го обезвъздушил .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тези от 37 лв. и те работят . Не си го обезвъздушил .

Добре брат съгласен съм с теб макар,че карам тая кола вече 6 години и съм я обезвъздушавал към 20 пъти.Кажи ми как се обезвъздушава Ауди 80.

Редактирано от vip79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...