Jump to content

Широки или тесни гуми?


Recommended Posts

    По широката гума(235х45х17) има значително по-голяма вероятност да опира някъде.Има и друг ефект-упраевлямоста е по-трудна.Аз с 225х45х17 усещах моята че завива като трамвай и всяка неравност по асфалта буквално ми дърпаше волана от ръцете.Мисля ,че най-добре е да пробваш с гуми от някой колега за да си сигурен не толкова за визията,колкото за поведението на колата и дали не закача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Дърпането на волана е зависимост от ширината на гумата. И на мен на 225/45 ми придръпва волана. Продавам едни 17ки за Б4 ако имаш интерес пиши на лично. Ако не ги продам сигурно ще им търся по тесни гуми 215/45 или 205/50 нещо такова. Какъв ти е двигателя на това кабрио? При мен на тди 90 коня колата почна да се ускорява по бавно, дигна малко разхода, почна да друса повече и стана по красива. Но ги свалих че тука в северозападна бг не е и за 15ки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите колеги!
Кабриото е с АБК двигател (2,0; 115 кс). Доколкото разбрах от мненията при по-широките гуми да очаквам по-твърдичка возия и придърпване на волана и евентуално повишен разход.

Колега Стоев принципно се оглеждам за джанти 17-ки конкретно от 1-2 модела и марки, но ако не ти представлява трудност прати на едно ЛС някоя снимка на твоите да им хвърля един поглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги имам А3, 8L, 1.8T.  Базовият му размер гуми е 185/65/15...по данни от капачката на резервоара. Изчетох теми по въпроса, но така и не разбрах дали е по-добре да си сложа този размер зимни гуми или масовия който се ползва - 195/65/15. Колата я карам градско и без настъпване. Моля за съвети, тъй като за първи път ми се случва да сменям, първа кола ми е. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако и двата размера ги има на капачката,лично аз бих взел по-евтиния/имам съмнение,че ще е 195,защото е по-масов/,а разликата в парите бих използвал да купя по-реномирана гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги реших да се "кача" на джанти 17-ки и ги чакам тези дни.
Обаче има нужда от малко помощ за гумите:
Сега съм с 205/55/16
Погледнах по калкулатор, ако сложа 225/45/17 е почти същото дава +2 мм, а ако сложа  размер 215/50/17 дава +14 мм т.е. в допустимите граници е но не знам дали няма да е проблем нещо за колата, която припомням е Ауди кабрио 96 г. - 115 к.с. Възможно ли е да опира някъде или подобно...на мен ми се струва че има доста място но знам ли !?
Накратко - Може ли да се сложа такива с размер 215/50/17 вместо 225/45/17 и каква би била разликата в управлението на колата и пр. За по-добро или по лошо :nixweiss:  едната гума е по тясна и с по-висок борд (215/50/17), но и по-голям диаметър другата е ясно...
От 2та размера, кои бихте ми препоръчали :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам всеки пита за различни размери гуми, но почти не отчитате параметрите на джантата....аз като карах Б4-ката с металните джанти 15 цола и после сложих оригиналните 15 - ки с 10 лъча, усетих разлика. Колата стъпваше малко по-стабилно. Обяснявам си го с по-широката алумиева джанта, която ляга различно в гумата спрямо железния си аналог.

Редактирано от tanuco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важно е ширината на джантата с какво J e? Ако е 7 или 7,5J сложи 205/50. Ако е 8J сложи 225/45 или 215/45. Колкото е по широка джантата иска по широка гума което е равно на по тежка и по шумна гума по бавна кола и по висок разход особенно ако двигателя е слаб. Ако там където ще караш има повечко дупки- 225/45. ако са по малко 215/45 или ако може 205/50

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантата е 7J 17" ET37 4x108, но ми казаха,  че няма проблем да сложа 225/45/17, а и съм виждал с такива гуми по снимки По ме интересуваше за една идея по-голяма (висока) гума 215/50/17 как стоят нещата
Иначе ако се сложи 205/50/17 е почти същия диаметър като при 225/45/17

Днес си поиграх с един калкулатор направих една схемичка, ако на някои му е интересно:

1643_1419202168_225_1643.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

205/50 спрямо 215/50 е много по добро решение, за 7J джанта. Ако искаш по висока гума карай с 15ки. При тези големи и тежки джанти и гуми трябва да си максимално близък до стандартния размер, особено за слаби двигатели. Разликата между 205/50 и 215/50 ще са ти следните. С 215мм колата ще се ускорява по бавно, ще харчи повече, ще има повече шум в купето при по висока скорост, разлика в скоростомера, единствно е възможно да возят една идея по меко и една идея ще пазят по добре джантите от надрасквания. При 205/50 имаш максимално близки размери до стандартния, което е най правилното решение. Дори 225/45 е по добър вариант от 215/50. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах, мерси много за разясненията колега Стоев :) .... Значи за сега се ориентирам към 225/45/17, като най-популярен размер естествено със всичките + и - които разбрах, че носят тези гуми.
Колеги какво ви е мнението за т.н. Run On Flat гуми....мога ли да карам с такива и какви са + и - Доколкото разбрах те са за коли, които имат индикация за спадане (спукване) на гумите, а моята естествено няма такава.
Питам защото на пазара от време на време се намират нелоши, като ДОТ и износване комплекти 2-ръка такива гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eмо има логика да е така, а и с по големите джанти с нисък профил гуми, но ще се радвам и ако някой които е карал с такива сподели опит

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото знам, трябва задължително автомобила да има система за следене на налягането в гумите, защото ако се спука гума, няма да разбереш, а това е опасно, при по-висока скорост и след определен пробег. Мисля, че можеше да се мине до 80км, със скорост до 80км/ч, но това само съм го чел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си взимай рънфлат. Един приятел преди време са му казали че са по здрави и тн и тн но се возиш като в каруца и човека съжалява. Освен ако не си турбо маняк на въртене на гуми газ спирачка и шоу програми + високи скорости, не ти трябват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RoF гуми качени на кола, чието окачване не е предвидено за такива е пълна драма... и със сигурност никакви камъни в бъбреците :hilezh: :hilezh: :hilezh:

 

Карай с "нормални" гуми от препоръчания за колата ти размер и теглови индекс ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съветите колеги. :zustimm:  Ориентирах се вече и сега остава да си намеря подходящ комплект с размери 225/45/17

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Относно возията на гуми рън флат аз в момента съм с такива (225/45/17)и си подрусва доста и не съм очарован при първа възможност ще ги сменя карам а4 б5 1.9тди 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Разбира си се като спукаш гума, не е като да не се разбира...Хубавото е ,че може да стигнеш до вулканизатора и с дупките не е толкова страшно. Не "залита" колата в завои , но си е по-твърдичко. 225/50/17 са  ок като возия на А6.

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здрасти,аз имам рън флат гуми с джанти 18 245/40 R 18 колата вози като каруца,зимните са ми 17 ки и разликата е огромна с две думи не ти препоръчвам рън флат.Поздрави

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да

Няма смисъл да се сравняват зимни и летни, защото и без да са рън -флат разликата в поведението е огромна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...