Jump to content

Как се управлява автомобил с Quattro


nmm

Recommended Posts

популярното завиване с длан на волана и кръгови движения описвани с една ръка наричаме "dish washing technique", защото силно наподобява миенето на чинии с гъба .. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

популярното завиване с длан на волана и кръгови движения описвани с една ръка наричаме "dish washing technique", защото силно наподобява миенето на чинии с гъба .. :hilezh:

Мен пък така ми е най-удобно ;) По принцип и инструктора едно време ме учеше с ръце на 2 без 10, ма просто не ми е удобно ;) Едната ръка на волана, едната на лоста. Като си взема автоматик не знам къде ше си дявам едната ръка :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай карай бавно и се моли да не ти излезе нещо неочаквано .. контрола над автомобила в рискови ситуации е силно намален, заради това, че човек не държи волана правилно, не завива правилно и не е седнал правилно. Колкото по-събрани са ръцете в една точка, толкова по-неконтрулируем е един автомобил при висока скорост. При евентуална рязка маневра и добро сцепление, обикновено камшичния удар на автомобила най-вероятно ще ти изпили дланта и колкото и да си мислиш, че си подготвен за подобна ситуация всичко се случва много бързо и време да си оправяш ръцете и да прихващаш волана - няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай карай бавно и се моли да не ти излезе нещо неочаквано .. контрола над автомобила в рискови ситуации е силно намален, заради това, че човек не държи волана правилно, не завива правилно и не е седнал правилно. Колкото по-събрани са ръцете в една точка, толкова по-неконтрулируем е един автомобил при висока скорост. При евентуална рязка маневра и добро сцепление, обикновено камшичния удар на автомобила най-вероятно ще ти изпили дланта и колкото и да си мислиш, че си подготвен за подобна ситуация всичко се случва много бързо и време да си оправяш ръцете и да прихващаш волана - няма.

Не съм съгласен! Според мен зависи как си свикнал. За стойката - да, но за държането на волана с 1 ръка - не. Аз лично не мога да го държа с 2 ръце, просто ми е страшно некомфортно, както и не мога да контролирам и УСЕЩАМ колата така както с 1 ръка. Все пак вижте и Колин Макрий как го прави :-) има достатъчно клипчета. Сега знам ще кажете ти ако имаше реакциите на Колин ... не се сравнявай с Колин. Според мен дясната ръка трябва да е динамична. Ако има критични ситуации, също много важно е да боравиш със скоростите в зависимост от изходното им положение до ситуацията. Поне аз лично така мисля, защото доста пъти съм се пробвал да карам иначе, точно заради подобни твърдения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен! Според мен зависи как си свикнал. За стойката - да, но за държането на волана с 1 ръка - не. Аз лично не мога да го държа с 2 ръце, просто ми е страшно некомфортно, както и не мога да контролирам и УСЕЩАМ колата така както с 1 ръка. Все пак вижте и Колин Макрий как го прави :-) има достатъчно клипчета. Сега знам ще кажете ти ако имаше реакциите на Колин ... не се сравнявай с Колин. Според мен дясната ръка трябва да е динамична. Ако има критични ситуации, също много важно е да боравиш със скоростите в зависимост от изходното им положение до ситуацията. Поне аз лично така мисля, защото доста пъти съм се пробвал да карам иначе, точно заради подобни твърдения.

Да, съгласен съм че преди всичко навиците са виновни за състоянието на комфорт на всеки шофьор. Моите навици са да стоя с облегалка почти на 90 градуса, да държа волана винаги с две ръце и да завивам използвайки двете ръце и твърдя, че се чувствам толкова комфортно колкото и ти зад волана, НО!!! съм готов да направим публичен диспут по темата на едно празно летище, където бих подредил доста упражнения, за да поспорим на по един комлект гуми.. В крайна сметка всеки има право на избор, едното е вярно, другото грешно. Изборът си е личен.

WRC автомобил или близък до този тип - Group N, JWRC, S2000, S1600 и т.н. има толкова скъсена рейка и толкова нищо общо с нормален автомобил, че просто примера ти е безкрайно неподходящ. Не знам дали си имал възможността да управляваш подобен автомобил, аз съм имал щастието да седна и шофирам Group N и съм сядал във WRC. Там от пълен ляв до пълен десен имаш оборот и малко отгоре, докато в конвенционален автомобил имаш 3+. Не знам какви видео клипчета си гледал, но определено са били изключения. Веднага бих вметнал, че Колин Мак Рий (мир на праха му) караше друго поколение автомобили, при които лоста за скорости тръгна от средната конзола и в момента се намира на волана. Защо? За да могат пилотите да карат с две ръце. Да си вижал някъде по какъвто и да е тип състезания да карат с 1 ръка? F1, DTM, WTCC, WRC .. няма и да видиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, съгласен съм че преди всичко навиците са виновни за състоянието на комфорт на всеки шофьор. Моите навици са да стоя с облегалка почти на 90 градуса, да държа волана винаги с две ръце и да завивам използвайки двете ръце и твърдя, че се чувствам толкова комфортно колкото и ти зад волана, НО!!! съм готов да направим публичен диспут по темата на едно празно летище, където бих подредил доста упражнения, за да поспорим на по един комлект гуми.. В крайна сметка всеки има право на избор, едното е вярно, другото грешно. Изборът си е личен. WRC автомобил или близък до този тип - Group N, JWRC, S2000, S1600 и т.н. има толкова скъсена рейка и толкова нищо общо с нормален автомобил, че просто примера ти е безкрайно неподходящ. Не знам дали си имал възможността да управляваш подобен автомобил, аз съм имал щастието да седна и шофирам Group N и съм сядал във WRC. Там от пълен ляв до пълен десен имаш оборот и малко отгоре, докато в конвенционален автомобил имаш 3+. Не знам какви видео клипчета си гледал, но определено са били изключения. Веднага бих вметнал, че Колин Мак Рий (мир на праха му) караше друго поколение автомобили, при които лоста за скорости тръгна от средната конзола и в момента се намира на волана. Защо? За да могат пилотите да карат с две ръце. Да си вижал някъде по какъвто и да е тип състезания да карат с 1 ръка? F1, DTM, WTCC, WRC .. няма и да видиш.
ОК, съгласен съм. В крайна сметка навика ми е виновен че ми е комфортно. Но за съжаление в градски условия с доста каране всеки ден, няма как да не го придобиеш. Караш ли повече от 40-50км на ден просто няма начин да седиш и държиш волана както ти казваш. Ако го правиш значи: или си жена или не можеш да се отпуснеш и насладиш на карането. Иначе може би си прав, склонен съм да се съглася с теб, че като свикнеш така имаш повече възможности. Между другото погледай малко клипчета и виж как карат Колин Макрий и другите. ТОЧНО с 1 ръка и от време на време само с втората. Но това се дължи на честата смяна на предавките. А за рейката си прав да - това доста им помага. :flipoff:Абе всъщност да не разводняваме темата. Знам че се занимаваш с това и няма да си съгласен с мен. Темата беше за Куатрото!!! :gmorning:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам някакви необяснимо-непреодолими трудности да завивам с двете ръце при нормално шофиране. При динамично или спортно - да, но при нормално, особено в градски условия - не мога. А знам, че трябва :bussi: :bussi: :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, съгласен съм. В крайна сметка навика ми е виновен че ми е комфортно. Но за съжаление в градски условия с доста каране всеки ден, няма как да не го придобиеш. Караш ли повече от 40-50км на ден просто няма начин да седиш и държиш волана както ти казваш. Ако го правиш значи: или си жена или не можеш да се отпуснеш и насладиш на карането.

въпрос на навик .. аз карам така и в града и смятам, че се наслаждавам достатъчно на шофирането :bussi: погледнеш ли през моите учи този тип шофиране заслужава адмирации, а не "присмех". Темата е наистина дълга и с радост бих я дискутирал, но си прав, че мястото не е тази тема..

ето нещо полезно свързано и с quattro-то :)

Аз имам някакви необяснимо-непреодолими трудности да завивам с двете ръце при нормално шофиране. При динамично или спортно - да, но при нормално, особено в градски условия - не мога. А знам, че трябва

може би, защото в София трафика е по-скоро стоене на едно място, от колкото движение, но все пак .. предлагам по-късно днес или утре да дискутираме тази тема .. live.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може би, защото в София трафика е по-скоро стоене на едно място, от колкото движение, но все пак .. предлагам по-късно днес или утре да дискутираме тази тема .. live.

Аааа, не, не, само каране, никакво дискутиране, освен ако дискусията не е в колата :flipoff:B) B)

Влади, на това видео, с Аудитата и зимното каране има нещо, за което искам да те питам. Пичът си кръстосва ръцете бая сериозно. Това наистина ли трябва да е така? Питам те, защото си спомням преди 7-8 години... имам един вуйчо, който е бил механик на И. Чубриков, после даже е карал заедно с него, по ония времена... И си е адски луда глава. И до ден днешен (на 60) кара кат луд. Та той няма да забравя как ме биеше през ръцете и ми обясняваше колко е вредно и опасно това с "кръстосването". Той ми е обяснявал, че воланът се "подава" от едната ръка на другата при спортно шофиране... Ето и скрийншотс за това, за което говоря.

До по-късно :flipoff:

post-29829-1233219709_thumb.png post-29829-1233219728_thumb.png

П.С. Вероятно това, неговото важи за тези, с по-късите рейки, а? Аз с "подаване" най-много да не ми стигнат "подаванията" и да свърша някъде по средата на завоя.

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами много правилно,я си помисли с дясната ръка,когато се е метнала през лявата как ще смениш скоростите ако трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа, не, не, само каране, никакво дискутиране, освен ако дискусията не е в колата :lol::hilezh:;)

Влади, на това видео, с Аудитата и зимното каране има нещо, за което искам да те питам. Пичът си кръстосва ръцете бая сериозно. Това наистина ли трябва да е така? Питам те, защото си спомням преди 7-8 години... имам един вуйчо, който е бил механик на И. Чубриков, после даже е карал заедно с него, по ония времена... И си е адски луда глава. И до ден днешен (на 60) кара кат луд. Та той няма да забравя как ме биеше през ръцете и ми обясняваше колко е вредно и опасно това с "кръстосването". Той ми е обяснявал, че воланът се "подава" от едната ръка на другата при спортно шофиране... Ето и скрийншотс за това, за което говоря.

До по-късно :hilezh:

post-29829-1233219709_thumb.png post-29829-1233219728_thumb.png

П.С. Вероятно това, неговото важи за тези, с по-късите рейки, а? Аз с "подаване" най-много да не ми стигнат "подаванията" и да свърша някъде по средата на завоя.

Не видях човека от клипа да изпитва някакви оплитания и проблеми, когато бързо обърна волана при презавиването.Това опасно оплитане се получава, само ако правиш по половин оборт на волана и седиш 1 мин в чакане да се случи нещо.

Аз като седна в колата ми е странно да държа волана с една ръка, а другата да си "почива" на скоростния лост.Дори при градско каране,повечето хора казват,че си слагат ръката на скоростния лост за да могат по-бързо да реагират.Ако ти изскочи заблудена бабка зад някой бус,спрял неправилно пред пешеходната лента,тоя лост долу незнам какви чудеса трябва да извърши :lol:

Виждал съм и как на подобен "мияч на чинии" му се изплъзва волана изпод дланта и става едно такова,забавно... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето един тарикат таксиджия, колко можа да реагира с една ръка...

Ако се беше хванал както трябва за скоростния лост,нямаше да се сгъне на задното стъкло така :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичът си кръстосва ръцете бая сериозно.

Точно това дето си видял е позволено и даже е някакъв вид техника, доколкото знам. Не съм гледал видеото, но по снимките мога да се басирам, че ако това е истински driver, кръстосването ще трае в рамките на 1-2 сек и след това бързо ще върне волана в изходна позиция и ще продължи да си кара по правилния начин. Демек, това кръстосване е планирано, прави се с цел бързина и прецизност - едно кръстосване ти е половин оборот.

Sir T, казах ли нещо вярно току-що или говоря глупости? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sir T, казах ли нещо вярно току-що или говоря глупости? :)

:hilezh: Съдейки по това, което той ми обясни и показа днес - не говориш глупости. Че и до преди малко обикалях 5 пъти София с "женска" стойка зад волана. Даже бакшишите по светофарите ме гледаха супер тъпо :hilezh: , въртейки кат луд волана на ляво / на дясно на червеното на светофара, и особено оглупяваха на доволно ухилената ми физиономия, когато го върнех след два бързи и успешни оборота в централно положение, без да счупя я лоста за чистачките, я огледалото...

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сър Т е много прав за тая техника с миенето на чинии!В града и аз карам така, ама ми е по удобно, освен това се движа с сравнително ниски скорости и дори при опасна ситуация с по голямо сцеплени, камшика се овладява и с 1 ръка.Преди като ходехме да се забавляваме по снеговете, бях свикнал да карам по същия начин с 1 ръка и се справях доста добре!Виждаше ми се много неудобно да въртя волана при дрифт с 2 ръце!Откакто обаче заповнах да го правя се чувствам доста по сигурно и като че ли дрифта ми стана доста по контролиран и плавен!Единственото с което не мога да се съглася, е положението на седалката!Всеки човек си има някакво положение в което се чувстава удобно и повечето пъти(макар да има изключения) това положение е съобразено с нормалното и безопасно водене на автомобила при всякаква ситуация!Ако си наместя седалката, както показва тоя човек от клипа, просто няма да ми е удобно и да карам като хората!Моята облегалка е доста пусната назад и дори това да не е правилно, аз съм свикнал така, така ми е удобно и според мене това няма общо с адекватно реагиране в екстремни ситуации!На пича дето обясняваше че с 1 ръка кара много добре, мога да кажа че ако наистина отидат с СЪР Т на някой полигон, и той му нареди конуси, ще се убеди че с 1 ръка няма да може да ги премине без да ги омачка със същата скорост с която ако кара с 2 ръце!Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mityo, за мен позицията на сядане е не по-малко важна от карането с две ръце. Не знам какво е показвал този на клипа, но правилото е старо и просто - като си сложиш ръката отгоре на волана, от китката надолу трябва да ти пада зад него БЕЗ да си отместваш рамото или тялото. И винаги като сядам в кола, това ми е първата работа. Въпрос на навик, както казва Sir T. Аз пък се чувствам адски дискомфортно, когато съм далече от волана - първо заради навика и второ заради това, което знам за последствията от лоша позиция :lol:

Не можеш да убедиш мен или когото и да било, че при неправилна позиция ще владееш автомобила също толкова добре. Нещата опират до проста биомеханика и физика - все едно да твърдиш, че с гол в ръката уй можеш да преодолееш земната гравитация :flipoff::rotcol:

Тебе кое не ти харесва на по-близкото седене? Ако си висок и е заради свиването на краката, мога да те разбера много добре. Караш доста цивилна кола, в която е мислено повече за комфорта пред рейсинг възможностите и затова става така. При рацерските коли, които са направени добре, педалите са разположени много по-оптимално, защото и свиването на крака в коляното си има значение при карането. Ся, да не говорим, че на всичкото отгоре на тъпите (наричам ги тъпи, защото по шибаните си реклами имат наглостта да ги определят като спортни) ни цивилни Аудита трите педала са на различно вертикално ниво и заради тая простотия heal-toe braking и left foot braking стават почти невъзможни, ама да не задълбаваме толкова :lol:

Бе изобщо... рейсинга е голяма работа :lol:

За съжаление е много скъпо занимание и малцина могат да си го позволят :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не ти говоря за рейсинг, а за удобна позиция!А тя се определя от ....... мене и моите предпочитания!И ако отидем на полигон и ми наредиш конуси, за разлика от карането с една ръка, аз мога да се обзаложа че ще ги премина еднакво добре по "правилния" и "неправилния", начин на стоене в колата!Никого нищо не искам да убеждавам, а си изказах мнението за моите предпочитания!Просто ми е некомфортно да се изпъна на 90 градуса в седалката като някой бастун(уреда не визирам хора) и да са ми сгънати краката до носа!

Редактирано от mityo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, всеки път като се опитам да заема правилната позиция за шофиране, след 5 мин си казвам: Е сега какво, ще се наказваме ли? :bia: Нали шофирането беше за удовоствие? ко се праиш на рацер от WRC ?

И до там... излягам се назад, подпирайки се с дясния лакет на подлакътника, а с лявата хващам чинийката откъм мигачите и се разплувам в наслада на 6така. При дрифтене също несъзнателно съм в подобна позиция. Само на магистралата съм (пак несъзнателно) в рацерската стойка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто ми е некомфортно да се изпъна на 90 градуса в седалката като някой бастун(уреда не визирам хора) и да са ми сгънати краката до носа!

Трябва да имаш доста ненормална структура на тялото за да можеш да направиш подобно нещо.До колкото се гледах последния път, не бях много нисък и при "бастун" позиция на седалката,дори във А3-ка се събирам без проблем и колената ми не ме чешат по носа.Колкото и да си висок,няма как да си 2 метра с дължина на ръцете, колкото някой с ръст 1,50м.

Ако ти е по-удобно да си се излегнал, като на шезлонг,добре,ама да кажеш,че краката са ти 3 метра,а ръцете 1... :hilezh::hilezh:

Редактирано от EzRoLiT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък знам, че при завои с голяма скорост, когато колата започне да се накланя е добре да си се облегнал добре на седалката, защото ако гърба ти е отлепен от нея - колата се накланя а вестибуларният ти апарат те кара да стоиш изправен и съответно, неусетно се накланяш в обратна посока и неможе да усетиш (или поне навреме) стъпал ли си здраво на земята и с 4-те мишелинки или не. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, пряко включване от рая на куаттросите! Рила! Т.н. курортен комплекс Семково! Тамън сме стигнали до хотела - всъщност стигнали е силно казано! Остават има-нема 50 м зверски наклон нагоре след много кофти ляв завой - заледен отдолу и 30 см киша и коловози отгоре. Ако не прескочиш си оставаш там на завоя и нема мърдане ни напред, ни назад. Най-много да застанеш напреко на пътя - повечето стигат баш до тая ситуация. Та стигаме до тоя готин участък след 10 км ледени коловози, киша до шия, смяна на 1ва с 2ра и обратно, 25 км/ч макс скорост, буксуване и залитане наляво и надясно, чудеса от храброст правят колите! Та стигаме до там и толкоз! Един Еспейс прави 10ти опит вече, последния път на заден го докарва 10 м нагоре по наклона и заорава в изкопания коловоз от предните си опити! Слиза надолу и почва слагане на вериги. След 10 мин чакане бавно поемам покрай френската пародия и като тракторче минавам първо през злополучния завой и траншеите нагоре към върха и ... славата! Що ли? Ми без вериги никой не е успял досега! Който има вериги ги къса в средата на дистанцията/ то затова е и толкоз изровено бая там/. Горе ме гледат странно! Оставям колата на паркинга, попълвам документацията на рецепципта и отивам да помагам с каквото мога - бутане, акъл, бутане и т.н. В крайна сметка идва собственика на хотела с Транспортер Синхро ТДИ изтегля един по един закъсалите нагоре! Е имаше и 1-2ма успели да се качат и сами - с вериги де и много майсторство и пушещи съединители! Джиповете не ги броим! Местните карат само полуизгнили японски катерачки с офроуд гуми!

Имаше само една изненада - Фиат Темпра 4х4! На достойна възраст, без грам ръжда, но с много проблеми по мотора и какво ли не още - решени от собственика със солидни финансови усилия!

Е защо ли бях едиствения дето не създаде никакви мъки на возилото си, а то му се отблагодари с достойно представяне и вярна служба! :flipoff:

В неделя ни чака обратния път! Дотогава чакаме обещавания метър сняг - тук по-малко наведнъж не пада! :hilezh:

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...