Jump to content

Как се управлява автомобил с Quattro


nmm

Recommended Posts

Кое не е вярно бе пич!Тука се говори за по агресивно каране!С 20 няма да недозавиеш!И наистина престани, че се опитваш да караш колело, докато хората летят със самолети вече!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Искам да ми покажеш в коя друга тема със се заяждал с някой?!Комплексите май ги избиваш ти щото през 3 мнения гледаме клипчета на "уменията ти"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е с толко въртящи моменти и сняг... сигурно ти е било фън :hilezh:

готино беше .. кораба майка доста приятно се кара въпреки размера си :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Understeering - Недозавиване - предницата продължава напред, въпреки траекторията която се опитвате да достигнете - Audi или всички с предно.

Oversteering - Презавиване - задницата изпреварва предницата и колата се завърта около остта си - BMW :-) или всички със задно.

Eто ви показно -

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E kaто го гледам това филмче с Куаттрото си е най-яко.Бмв-то е яко ама ако не може го караш ше се сплескаш некъде.

БТВ на мойто Аудито предното е в пъти по-добро от на тая Алфа квото и да ми говорите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип качествено може да се очистиш с всякакъв вид задвижване .. нали знаете на кьоравия тенесист - ракетата му е виновна?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, хубаво гледаш, но да беше и слушал!;-))) Щом и каката предпочита "задното" за какво си говорим!;-)))

Е аз не съм кака и не го предпочитам :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф, малко ми беше снега тази година, за да усетя куатрото достатъчно. Определено концепциата дай газ за да излезнеш от бедата ме притеснява - нали съм влязал в беда точно заради вискоа скорост и как аджеба да дам газ когато съм влязъл в завоя със скорост извън възможностите на трасето в момента :steinigung:

Добре че куатрото напомня поне малко на задно... мразя предно - неконтролируема задница и по малко слушаща предница. Вярно че е по-проходимо, но не ме кефи.

Само да не ме офулите сега - за тез непочистени БГ пътища предното е за предпочитане зимата :bia: Просто не ме кефи. :steinigung:

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф, малко ми беше снега тази година, за да усетя куатрото достатъчно. Определено концепциата дай газ за да излезнеш от бедата ме притеснява - нали съм влязал в беда точно заради вискоа скорост и как аджеба да дам газ когато съм влязъл в завоя със скорост извън възможностите на трасето в момента :bia:

Добре че куатрото напомня поне малко на задно...

Ти влез в завой с 160 км/ч пък после обвинявай концепциите,че са грешни :steinigung:

Това важи за по "нормални" ситуации,където повечето хора биха пуснали газта/някои даже и волана :steinigung: / ,а могат да излязат невредими с повече...знания и практика.

Редактирано от EzRoLiT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе понякога се случва.. излезне ти нещо.... ситуации да искаш, може и със 60 на прав път да ти се случи.

Принципно е важно да хванеш едно предаване и да караш само с него, тогава ще имаш винаги подходяща нагласа за реакция... поне за любителите като мен. За професионалистите може да е въпрос на секунди да се пренастроят(Sir T да каже), но ламери като мен дето сменят колите и предаванията постоянно определено не се чувстват добре в екстремни ситуации на "ново" предаване. Аз поне мисля да държа на 4х4 вече :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф, малко ми беше снега тази година, за да усетя куатрото достатъчно. Определено концепциата дай газ за да излезнеш от бедата ме притеснява - нали съм влязал в беда точно заради вискоа скорост и как аджеба да дам газ когато съм влязъл в завоя със скорост извън възможностите на трасето в момента :bia:

Добре че куатрото напомня поне малко на задно... мразя предно - неконтролируема задница и по малко слушаща предница. Вярно че е по-проходимо, но не ме кефи.

Само да не ме офулите сега - за тез непочистени БГ пътища предното е за предпочитане зимата ;) Просто не ме кефи. :steinigung:

Категорично - НЕ! Не мога дори и да се досетя за 1 предимство на предното пред куатро! Ако някой се сети - моля кажете ми :steinigung: Освен икономията, за която тук не говорим.

Концепцията да дам газ когато занася съм я прилагал само когато видя, че отсреща няма кола до края на завоя. ВИНАГИ е работила, като натиснеш газта колата се изправя. Естествено не съм натискал газта когато видя че ще изляза от пътя и без това. С повече опит куатрото е много ценно. Стига да имаш хъс и желание да го разучиш ;)

Редактирано от toshko4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да напиша няколко принципни неща, за които говорим в училището по безопасно шофиране с цел да бъда полезен на повече хора. Принципът на шофиране на един автомобил и физичните явления, които му влияят винаги са едни и същи независимо от предаването. Всички автомобили независимо от задвижването недозавиват (understeer), всички автомобили презавиват (oversteer) и това може да бъде предизвикано умишлено или по невнимание (или непознание). Според мен е относително грешно да се набляга на конкретен вид предаване, че е по-добро от останалите, защото всички имат предимства и недостатъци, но главното е че малко или много всички се държат по сходен начин. Разбира се употребата на неразумна скорост в завои може да накара автомобил с предно предаване да изправи завоя (недозавива/understeer-ва), но това може да се случи и с автомобил със задно предаване, както и с автомобил 4х4. Границата е на различно място в зависимост от доста фактори, както вече писах някъде тук. Причините обикновено са прекалено висока скорост, прекалено голям ъгъл на завиване или комбинация от двете надвишаващи лимита, които може автомобила да поеме. Обикновено грешки на масата шофьори са още повече завиване на волана. При положение, че се е получило недозавиване с предишните параметри, естествено това действие влошава нещата. Решението от ситуацията е връщане на газта, респективно намаляване на скоростта, намаляване ъгъла на завиване/ отваряне на волана до достигане отново на точка на сцепление или гледайки към изхода на завоя. Гледайки в правилната посока масата шофьори подсъзнателно прибягват към нужните действия. Фокусирате ли се върху идващото .. дърво. То натам отивате.

При презавиването (oversteer) грешките поради, които може да възникне са - превъртане на гумите при rwd, ръчна спирачка, рязко смъкване на предавка надолу и при неправилна работа със съединителя (не изравняване на оборотите на мотора и скоростната кутия) гумите блокират (модерните автомобили имат системи против този ефект) и автомобила е силно склонен към презавиване. Прехвърлянето на теглата е много чест фактор за презавиване - получава се при абсолютно всеки автомобил независимо от задвижването му. Влизате с продължително натиснат педал на газта в завои, в процес на ускоряване и при рязко отнемане на газта задната част олеква и това кара автомобила да презавива. При завиване и спиране се получава същия ефект. При плавно намаляне в завои също. Това кара абсолютно всеки автомобил да преминава в състояние на презавиване. Леко натискане с левия крак на спирачката, докато шофирате с натиснат педал на газта с десния крак кара предно предаване да прави прекрасни високоскоростни дрифтове. Ако чуете някой да ви каже, че с предното не можете да се забавлявате, то той не може да шофира пълноценно автомобил с предно предаване. Грешките, които се допускат в състояние на oversteer обикновено са не прилагане на обратен волан в нужния момент и с нужния ъгъл; в момент на паника газта не се отнема (особено при rwd) и отново шофьора не гледа посоката накъдето иска да отиде. Решенията са - отнемане на газта; натискане на съединител би успокоило моментално ситуацията (ако автомобила е с ръчна кутия) и винаги гледайте там, където искате да отидете, а не това, в което не искате да се ударите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и винаги гледайте там, където искате да отидете, а не това, в което не искате да се ударите.
:hilezh:

Когато преди 15г. се качих на първата кола с предно и в снега в един завой тя леко презави и аз върнах и газта и .... :rotcol::huh:

Оттам не го обичам пустото предно предаване, и като взема нова кола хода да я пробвам някъде на широко.

Леко натискане с левия крак на спирачката, докато шофирате с натиснат педал на газта с десния крак кара предно предаване да прави прекрасни високоскоростни дрифтове. Ако чуете някой да ви каже, че с предното не можете да се забавлявате, то той не може да шофира пълноценно автомобил с предно предаване.

Фън-а просто е по достъпен със задното - ВИСОКОСКОРОСТНИТЕ дрифтове на мен са ми страшнички, а употребата на ръчна с предно не можа да се сравни с приятно танцуващата под десния ти крак задница.

Но всичко е въпрос на умения... Sir T, очаквайте тази година нов ученик... :flehan: Единствено ме притеснява дали натрупаните навици зад волана ще можем да ги променим с 2 еднодневни курса, но със сигурност трябва да опитаме да научим дебелата глава на нещо ново :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено ме притеснява дали натрупаните навици зад волана ще можем да ги променим с 2 еднодневни курса, но със сигурност трябва да опитаме да научим дебелата глава на нещо ново :huh:

За съжаление лошите навици не можем да ги променим, ако участниците не ни помогнат. Подобен род курс по безопасно шофиране е двустранен процес. Щом хората участват са направили първата крачка - искат да карат по-добре, да се чувстват по-спокойни и сигурни зад волана. Втората я правим ние - говорим за опасностите, грешките, споделяме опита си и правим максималното да помогнем индивидуално на всеки. Третата крачка е пак от страна на участниците - да продължат да използват наученото, а не да се върнат към ежедневните си навици.

Добър пример е популярната "dish washing technique" за работа с волана .. 99.9% от хората в България мият чинии, когато седнат да шофират. Работим с няколко големи фирми, които на всеки 3-4 месеца изпращат служителите си да покарат и следим персонално всеки един от тях, имаме си логове с грешките на всеки, когато за първи път дойдоха при нас и виждаме резултата от година и половина работа. 75% от хората изолираха грешната употреба на волана и позицията в автомобила. Контролът на един автомобил тръгва от правилното стоене и правилното завиване. Останалите 25% обаче си продължават да карат по този начин. На тях просто няма как да им помогнем, ако те не искат. Не можем да се появяваме като духче от облак на рамото всеки път, когато започнат на мажат по волана.. :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sir T, какво означава dish washing, т.е. в какво се състои? :respekt:

Иначе съм много съгласен с твърдението, че хората изобщо нямат добра позиция на седене. Всички си изтеглят седалката много назад. Чудя се, защо не се преподават тези неща в шофьорските курсове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че е "Миене на чинии" т.е. държиш волана се едно миеш чиния :respekt:

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БТВ на мойто Аудито предното е в пъти по-добро от на тая Алфа квото и да ми говорите

тва кво трябва да значи? Алфата е доста по-готина за каране от всичките алди-та с преднo дет си карал :lol:

и пак респект за Sir T :stupid:

Редактирано от Spunky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че е "Миене на чинии" т.е. държиш волана се едно миеш чиния :stupid:

Адаш,другата седмица,знахарите го дават снежно,та ще те водя на алейките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че е "Миене на чинии" т.е. държиш волана се едно миеш чиния :stupid:

Англииският ми е добър и си го превеждам, ама не мога да си представя на практика как изглежда това държане на волана :lol:

Предполагам, че най-вероятно става дума точно за НЕ-държане на волана - бутане с дланта на едната ръка.

Абе сега като се замисля, и аз не държа волана с две ръце, когато работя интензивно с него, да речем при дрифтове...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...