Jump to content

Продажбите втора ръка преобладават и при луксозните автомоби


Recommended Posts

Една интересна статийка:

Скъпите лимузини вече не са запазена марка на представителите на сенчестия бизнес, твърдят анализатори на сектора

Разликите между българския и западноевропейския пазар на луксозни колине са в потребителските вкусове, а във възрастта на автопарка. Развитието на автомобилните продажби в горния сегмент зависи от създаването на платежоспособна прослойка.

Кое прави една кола луксозна? Високото ниво на вътрешно оборудване, мощният и сигурен двигател, елегантният външен вид. Самата марка трябва да има изграден имидж на луксозна. Това не са автомобили за масовия потребител, които носят печалби от многото продажби, а изискани лимузини с висок марж на печалба за производителите.

За това какви са печалбите от подобни коли за компанията производител може да се съди по интереса на няколко масови марки към създаването на автомобил, който да ги представи и в премиум сегмента. Пример за това е VW, който дава заявки за премиум бранда с модела Phaeton, оказал се пълен финансов неуспех за компанията. Но никой не знае дали традиционно известната с колите си за народа корпорация в бъдеще няма да се сдобие с необходимия за луксозната марка имидж.

Допреди няколко години луксозните автомобили в България бяха заклеймени в градския фолклор като запазената марка единствено на представителите на сенчестия бизнес. Тази представа постепенно започна да отстъпва пред мнението, че не е задължително да си встрани от закона, за да печелиш пари. Развитието на сегмента на луксозните автомобили винаги е свързано със създаването на платежоспособна прослойка, която стабилизира присъствието си на пазара. Луксозният сегмент в България е все още в развитие и затова е разбираемо, че

Клиентът на премиум марките

все още не е достатъчно ясно обособена целева група. Според Преслава Владимирова, маркетинг мениджър на Аudi, е трудно да се даде точна характеристика на клиента на този клас. Затова все още рекламите на тези автомобили в България са насочени към широка аудитория, което затруднява целевия ефект на рекламното послание.

На българския пазар за луксозни се приемат автомобилите от горния (F/G) и средния горен (E) сегмент. В тях попадат и коли, които не са от традиционно луксозни за луксозния бранд марки. Обемът на пазара на нови автомобили в България за 2004 г. е нараснал от около 13 хил. на близо 20 хил. автомобила. Ръстът от около 40% се дължи на увеличаващите се продажби на по-малки коли (B, С сегменти). Въпреки че като цяло продажбите на премиум автомобили също бележат ръст, висококласовият сегмент намалява своя дял в общия пазар на автомобили. Луксозният бранд е заемал 3.75% от общия пазар на леки автомобили през 2003 г., а през 2004 г. делът им пада на 2.75%.

Продажбите на употребявани автомобили все още доминират на българския пазар. Според Филип Китов от „Балканстар“ през миналата година продадените употребявани автомобили са били около 180 хил. срещу едва 25 хил. продадени нови автомобили. Средната възраст на автопарка в България е малко под двадесет години. „Държавата трябва да има изградена държавна политика, която да стимулира обновяването на автопарка. Такава засега в България няма“, казва Китов. В съседните Румъния и Македония вече са приети закони, които забраняват регистрацията на автомобили, по-стари съответно от 10 и 6 години. В Румъния тези ограничения са отпреди две години и довеждат до значително обновяване на автопарка. Нормите за екологичност така или иначе ще бъдат наложени при присъединяването към Европейския съюз, но този процес би бил много по-безболезнен, ако беше започнал по-рано, обяснява Китов.

Въпреки непрецизираното законодателство по отношение на старите коли, през последните години в България също има положителни нормативни промени. След последната поправка в началото на 2004 г. на наредбата за внос на автомобили и дължимите акцизи

Регистрирането като временен внос

престана да се практикува като инструмент за намаляване на дължимите мита. Системата беше да се купуват коли в чужбина и при внасянето им в България да се регистрират като временен внос, като на шест месеца собственикът изкарваше колата извън граница. Пътуване до безмитния магазин на Турция или Гърция също би свършило работа, важното е да има печат от митницата. След около две години колата вече не се води нова и митото падаше наполовина. Като временен внос бяха регистрирани предимно луксозни и мощни коли, защото дължимите за тях акциз, ДДС и мито бяха толкова високи, че си струваше да бъдат спестени. След последните поправки дължимото мито се повишава по-плавно и няма драстични скокове при стойности над опредена мощност.

Въпреки някои очевидни разлики в самия пазар потребителските вкусове не се различават особено от европейските. Основните конкуренти в горния и горния среден сегмент са Mercedes, BMW и Audi.

В горния среден сегмент (Е) по данни на Съюза на вносителите на автомобили в България ръстът на продажбите за 2004 в сравнение с предишната година е с близо 20%. На първите четири места по продажби са моделите Е class на Mercedes, Superb на Skoda, Аudi А6 и BMW 5-а серия. Като процент от горния среден сегмент Mercedes заема почти 27%, което все още го поставя далеч преди конкурентите. Въпреки че отново е номер едно, за 2004 г. съотношението между продадените коли на Mercedes и общо продадените в този клас коли е намаляло с близо 10%, тоест другите марки стопяват разликата. Традиционно масовата Skoda няма имиджа и качествата на луксозен автомобил, но ниската и цена води до увеличение на продажбите на модела Superb с 3% и вече заема около 13% от пазара в сегмента. Следва ги Аudi, което от седмо място през 2003 г. се изкачва на трето с почти 10% от горния среден сегмент. Само два автомобила е разликата между Аudi А6 и четвъртия по продажби BMW 5-а серия.

Пръв по продажби в горния сегмент (F/G) е отново модел на Mercedes S класа с почти 41%. BMW 7-ма серия, чиито продажби за 2004 г. са скочили двойно в сравнение с предишната година, заема второто място с около 36%. През миналата година Моделът на VW Phaeton е трети по продажби, измествайки Аudi А8 на четвърто място.

Продажбите за първото тримесечие на 2005 г. не показват особена промяна в пазарните дялове. Безспорният фаворит в горния среден сегмент е Mercedes с модела си Е class, който заема около 26% от продажбите. Crysler с модела 300С, Volvo и Аudi се нареждат на следващите три места, но разликите в продадените бройки са минимални. Вторият на пазара - Cry­sler 300С, има само три продадени автомобила повече от четвъртия в класацията Ауди А6. В горния сегмент основните претенденти BMW, Аudi и Mercedes също са много близо по продажби. Засега води BMW 7-ма серия, следван от миналогодишния лидер Mercedes и Аudi А8, които си поделят второто място.

Различните марки се оценяват различно от потребителите в Европа, САЩ и Азия. Един от представителите на луксозния бранд - Lexus на Toyota, е типичен пример. На американския пазар той продава около 250 хил. автомобила годишно и се конкурира с другите японски марки в сегмента като Infinity и Acura.

Въпреки това шефът на Lexus за Европа Стюард Маккала заявява пред онлайн изданието на BBC news, че Старият континент е истинското предизвикателство за Lexus. Оказва се, че на европейския пазар няма място за подобна кола. Тя е от луксозния сегмент, но, изглежда, имиджът на марката не е съвсем в съзвучие с представата на европейците за лукс.

За определението луксозен

автомобил се борят много модели на много производители в света и в наши дни то все повече се размива и обогатява. Сред луксозните автомобили се нареждат Rolls Royce с цена около 325 000 долара, Ferrari за 217 000 долара или спортният роудстър легенда Mercedes SL на DaimlerChrysler. Според някои наблюдатели на пазара, цитирани от консултантската агенция Barron’s, за луксозни автомобили трябва да се смятат тези, чиято цена започва от 35 000 - 40 000 долара. Други отдават приоритет на имиджа и твърдят, че не цената е определяща - например BMW 325i със стартова цена от 29 300 долара попада в тази категория, докато Pontiac Bonneville GXP на цена 36 120 долара е извън нея. Различните изследователи използват различни методи, поради което надеждна статистика за световния и конкретно за европейския пазар на автомобилите висок клас липсва. Но всички те са единодушни в едно - Mercedes-Benz е номер едно, когато става дума за продажба на премиум брандове в Западна Европа. В САЩ това е Lexus на Toyota. Mercedes води и световната класация на най-добре продаващ се премиум бранд с реализирани на пазара 1 060 900 луксозни автомобила през 2004 г. и глобален пазарен дял от 2.3% по данни на компанията производител DaimlerChrysler. Автомобилите от Е клас са едни от най-добре продаващите се от високия клас с реализирани 287 100 броя през миналата година.

През 2004 г. настъпиха значителни промени във високите ценови сегменти при автомобилите, като тенденцията бе на предпочитание към SUV (Sport Utility Vehicle), смесица между лек автомобил и джип, и автомобилите от ниския до среден премиум сегмент пред автомобилите от средните и горни премиум брандове. Продажбите на SUV и автомобилите от ниския до средния премиум сегмент в света са нараснали със значителните 9.50% през 2004 г. спрямо 2003 г. В горния среден клас продажбите са намалели с 5.4% през миналата година спрямо 2003 г.

По данни на американската компания Unity Marketing 15% от потребителите на луксозни стоки миналата година са си купили автомобил и са похарчили средно 46 394 долара за него, което е увеличение с 31% спрямо похарчените за същата цел 35 300 долара през 2003 г. „Фактът, че луксозният потребител харчи повече за луксозни коли, е в контраст с резултатите на Mercedes Benz за 2004 г., които показват, че са продадени най-много автомобили от С клас, които не могат да се нарекат луксозни. Mercedes Benz прави всичко възможно да направи автомобилите си по-достъпни. Обратното, производителите на BMW, Lexus, Volvo и дори Cadillac енергично поддържат премиум ценообразуване с цел да привличат платежоспособни купувачи“, коментира Пам Данцигер, президент на Unity Marketing.

Производителите на коли виждат в растящия азиатски автомобилен пазар ниша за развитие и на луксозния бранд. Общият обем на пазара на леки коли в Азия в момента е близо 50 млн. автомобила. Според сп. Econimist луксозните коли съставят между 2 и 3 процента от продажбите само в Китай, а през тази година продажбите на нови автомобили ще са от порядъка на 120 хил. Азиатският пазар е и най-отличаващ се в изискванията към луксозния автомобил. Колата в премиум сегмента е с ръчно изработени елементи, уникална и скъпа. Но също така носеща забавление, като поставя в центъра на ценностите удоволствието от шофирането, а не толкова финансовите възможности на притежателя и. Ако колата е и в минималистичен и еко- стил, това е голям плюс към нейната луксозност.

Обемът на американския пазар от около 15 млн. автомобила е недостижим за която и да било от европейските държави. Характерни за него са предпочитанията към по-големи и мощни коли. Основните причини са отсъствието на законови мерки, ограничителни по отношение на мощността на двигателите, и сравнително ниските доскоро цени на бензина, казва Даниела Димитрова от „ТМ ауто“. С това според нея се обяснява и популярността на моделите, тип 4х4. Въпреки че в своите особености презокеанският автомобилен пазар рязко се различава от европейския, компаниите, които предлагат коли от луксозния сегмент, са същите - БМВ и „Мерцедес“ са сред основните претенденти за лидери в луксозния клас, конкурирайки се е Lexus, Cadillac и Jaguar.

Руснаците изпреварват арабските шейхове

Някои от най-скъпите автомобили в света, направени по поръчка, са собственост на арабски шейхове. През последните години обаче новите руски богаташи изпреварват представителите на Близкия изток по поръчки за екстри като позлатени вместо никелирани части и използване на слонова кост, коментира руският сайт molva.ru.

Ferrari и Bentley имат автосалони на неколкостотин метра от Кремъл. Най-евтините автомобили (от 220 000 до 350 000 евро) се купуват от поп звезди и известни спортисти. Моделите над 350 000 евро са избор за бизнес елита. Изключение от групата на поп звездите винаги е била поп примата Ала Пугачова, която неотдавна получи от съпруга си Филип Киркоров автомобил Bentley за 780 000 долара. Според информационната агенция ИТАР-ТАСС той е тъмносин на цвят, с просторен салон, тапициран с кожа и скъпо дърво и снабден с аудио- и видеосистеми от най-ново поколение.

Годишно в Москва се продават над 100 поршета, други вървят на черния пазар. Близо до сибирския град Екатеринбург има неофициално „представителство“ на Porsche, което продава годишно 5-10 бройки.

Новата мания на руските богаташи са хамърите. „Русия е един от най-важните разрастващи се пазари в света“, коментира Джонатан Браунинг, вицепрезидент на GM Europe, който през лятото на миналата година откри в Калининград първия извън САЩ завод за сглобяване на хамъри.

Друга черта на луксозните автомобили в Русия е да пазят живота на собствениците си. Ръководителят на електроенергийния монополист „Обединени енергийни системи“ Анатолий Чубайс неотдавна се спаси от четвърто покушение благодарение на луксозния си брониран автомобил BMW 760 Li. Според баварския производител BMW това е най-скъпият автомобил, който се предлага в Русия. Цената му стартира от 525 000 евро, която може значително да набъбне в резултат на поръчаните екстри, които в автомобила на Чубайс са доста - например максимална степен на защита High Security.

Сред българските бизнесмени може би едни от най-караните коли са Audi A6 и A8. Сред популярните е и Mercedes 500 S класа. Бронираният 500 S на Иван Тодоров дори го спасява при атентата през 2003 г. Колата на собственика на ДИТЦ и „Волф“ Румен Гайтански е Mclaron SLR с базова цена 345 хил. евро. Собствениците на варненската икономическа група ТИМ карат Mercedes G класа, познати още като кубчета. Maybach също набира популярност сред българските бизнесмени. Засега в България има две такива коли - на собственика на Еко Petroleum Петър Цонев и на Николай Бонев от „АКБ Форес“.

Сред почитателите на лукса на колела напоследък не са малко и тези на Porsche. Те вече са обединени официално в клуб. Инициативата е на ръководството на представителството на марката в страната „Оркид спортс карс“. Според президента на клуба Георги Хаджийски през ноември миналата година, когато е снован официално, членуващите в клуба собственици на Porsche са били около седемдесет. В момента членовете са нараснали двойно. „В момента чакаме оторизация на знака на Porsche клуб, избрали сме Мадарския конник“, споделя господин Хаджийски.

Продажби на луксозни коли в България за 2004 г. Сегмент: среден дорен (Е)

Mercedes E cl. 132 26.99%

Skoda Superb 66 13.50%

Audi A6/Allroad 47 9.61%

BMW 5 ser. 45 9.20%

Volvo S 80 42 8.59%

Volvo XC70 36 7.36%

Сегмент: горен (F/G)

Mercedes S cl. 19 40.43%

BMW 7 ser. 17 36.17%

VW Phaeton 5 10.64%

Audi A8 4 8.51%

Maybach 1 2.13%

Jaguar XJ 1 2.13%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа, много се радвам че в България не приеха подобен ректьорски закон, и надявам се никога да не стане факт! :wink: Така наречените "вносители на нови автомобили", нищо друго освен шайка разбойници и мафиоти, които с помощта на много пари прокарват не без помощта на проджните народни представители, своите интереси с наистина смешен предтекст и голяма доза наглост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Boxter е много прав за рекетьорския закон, но според мен някой ден няма да ни се размине. Да не забравяме и че румънците са производител на коли, а ние сме толкова нещастни, че изгонихме всичко възможно. Аз мога да си позволя по-скромни коли, но не виждам преимуществата на една лада за 10К, пред едно АУДИ за същата цена, но втора ръка. Карал съм 21074 - висша форма на марката с доработки и я продадох по-нова от сегашното ми Хорхче. Ми не виждам база за сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кой закон говорите, този с забраната за внос на стари автомобили ли? :wink:

Аз съм голям фен на такъв закон, но измислен по-правилно, а именно да не се внасят коли по-стари от 2-3г., защото към този момент пазара е достатъчно заринат с всякакви трошки от европата, да има разбира се и граница според която може да се всасят колекционерски автомобили и т.н., но според мен е крайно време да се спре вноса на БМВ Е36, Ауди Б4, А4 95-6г. С класа 93-4г. и т.н. защото си имаме достатъчно от тях и единственото нещо което се случва внасяйки такива коли е да пълним джобовете на джамбазите и да се зариваме със скрап.

А относно това че европа казала "Внасяйте си стари коли", много ясно че така ще каже, като им наливаме и последните си стотинки, а като допълнителен плюс им събираме боклуците!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... БМВ Е36, Ауди Б4, А4 95-6г. ....  да се зариваме със скрап...боклуците!

не мога да не се съглася с теб

според това кое то казваш 99% от хората в този форум карат "скраб" и "боклуци" :wink::wink::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе Насти, я ми обясни кое е по-добро, таралясника Пасат дето ти е новичък сравнително, или 90-ката дето щеше да я продаваш! :wink:

Нещо си мисля, че не си много в час за това какво може да си позволи да кара средностатистическия българин като модел и цена и години :roll: Щото вече видях два Опела от 94-96 година, на които в ауспуха да бръкнеш, не можеш да си изцапаш пръстите и харчат 5/100 бензин! :!:

Айде стига с тия изцепки, че се изнервям страшно - в Германия в момента има в движение 1 300 000 Голф 2, 1 500 000 Голф 3 и незнам колко Голф 4 - ти смяташ ли, че тва са таралясници (нищо, че имат ТUF).

За мен има само една причина да се смята, че една кола заслужава да бъде на пътя, - колата трябва да е напълно изправна - достатъчно е да се приведат годишните прегледи към германските норми и нещата ще си дойдат на мястото - защото въобще не мисля, че всички коли на повече от 10 години са буклуци за моргата - а ти точно това си написал по-горе :wink::lol::(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но според мен е крайно време да се спре вноса на БМВ Е36, Ауди Б4, А4 95-6г. С класа 93-4г. и т.н.
:wink::wink::lol: Насти, абе тоя паталогичен случай Слави Трифонов яко ти е промил мозъка. :intrigant: :intrigant:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно и на мен ми е промит мозъка, защото подкрепям мнението на НАсти на 100%... Може само да се добави, че трябва да се създадат възможности хората да си купуват нови коли, а не само да им се забранява това и онова :wink: Иначе не мисля, че някой разумен човек ще отрече, че една кола 90-92 година отдавна си е изпяла песента по немските/италиански аутобани, колкото и да не ни се иска да си го признаем :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

За мен има само една причина да се смята, че една кола заслужава да бъде на пътя, - колата трябва да е напълно изправна - достатъчно е да се приведат годишните прегледи към германските норми и нещата ще си дойдат на мястото - защото въобще не мисля, че всички коли на повече от 10 години са буклуци за моргата - а ти точно това си написал по-горе :wink:  :wink:  :lol:

9-2.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен и двете трябва да има... ГТП на нивото на немския + закон, който да забранява първа регистрация на автомобили над Х години или не отговарящи на еур 1, 2, 3 или там квото решат...

крайно време е да спрем да събираме старото желязо и боклуците на другите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 годишно Ауди е по-сигурно, по-качествено и по-надеждно и за собственика си и за околните пред нова Киа, СсссссссссссссссссангЙонг, Кинг Конг, Daewooooooooo и не знам какво още

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 годишно Ауди е по-сигурно, по-качествено и по-надеждно и за собственика си и за околните пред нова Киа, СсссссссссссссссссангЙонг, Кинг Конг, Daewooooooooo и не знам какво още

Не е истина колко си прав - даже в Западна Европа са забранени някои модели на тези марки!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дамм... и аз така си мисля, секи път кат се воза на киа магентис на брат ми, която вози супер, за 2 години само бензин сипва и върви мнооого прилично...

тва че я е зел за 35К а след 3 години ше струва 12 е друг въпрос... ама ако ми каеш с кво е по-добро 10 годишно ауди от нея...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно и на мен ми е промит мозъка, защото подкрепям мнението на НАсти на 100%...

Васко някак си се вмъкваш в мнението ми като "неканен гост" и въобще защо да си с промит мозък само заради това твое мнение. 8) Насти го критикувам и за другите му изказвания във форума, като забелязвам отчайващо противоречие. Хем искаше безплатна винетка от инвалид и сочеше среден пръст, хем подкрепя забраната за внос на автомобли на х-години. Извинявай Насти, като искаш да минеш тънко неплащайки данъци и такси, защо ще засягаш интересите на хората, които искат да карат престижен, но употребяван автомобил. 8) 8) А на Васко (tsvet4O) ще му задам следния приятелски въпрос: Ако утре някой хахав правителствен чиновник пробута постановление да си свалиш метановата уредба и да я нарежеш на скраб (причина: не плащаш акциз на държавата) приятно ли ще ти е. :?: :?: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема ще е доста заядлива,май :wink:

За да забранят вноса на стари автомобили,трябва да ни дадат възможност/като по-високи заплати,малки данъци,евтини стоки за всекидневна употреба и т.н./да си купуваме нови,а на този етап държавата нехае!

Така че,ще си карам старата трошка,колкото и да е сдала багажа!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо ново под слънцето - обичайните реакционни изказвания от някои членове на клуба. Да, АМА:

1. Да се създаде възможност НЕ ОЗНАЧАВА да се забранява това или отова. По-забраняващо правителство от сегашното може би беше само това на др. Тодор Живков. :wink:

2. Васко, ТИ що караш тая дърта бангия, бе? Я да си купиш нова кола - адвокат си, пари имаш. :lol: Че ти сега караш по-стара бангия и от мене! От утре да си с TT :lol: :!:

3. Насти, бате, нищо лично, ама хем знаеш в каква страна живеем, хем знаеш, че не на всеки му е завряна сребърна лъжичка в устата по рождение (някои тръгват от нулата и им трябва време за да имат парите, които навярно имаш ти), хем да се забрани, та да се забрани... И, със сигурност твърдя, КОЛАТА МИ НЕ Е СКРАП! Това ти изказване е доста обидно. Ама едва ли ти дреме... Ти май не си даваш сметка как и кого ще засегнеш с приказките си. Но, хора всякакви и трябва да се уважаваме - затова сме тук... :roll: Аз все пак колата си я гледам като писано яйце и ще те помоля съвсем дружески на някоя среща да ми разясниш на по бира (аз ще почерпя), защо да ми е скрап колицата? :lol: Освен ако не съм те разбрал правилно - ако е така, моите извинения!

В заключение - за мен една поддържана "дърта бангия-скрап" с нищо не зстрашава никой от вас. А на всеки, който пожелава на такива като мен да осъмнат някой ден със забрана да си карат колата, щото е дърта и към момента 1000-на лева на месец биха им дошли множко, за да плащат лизинг за ново Ауди, не мога нищо хубаво да пожелая. Прекалихте! :!: :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дамм... и аз така си мисля, секи път кат се воза на киа магентис на брат ми, която вози супер, за 2 години само бензин сипва и върви мнооого прилично...

тва че я е зел за 35К а след 3 години ше струва 12 е друг въпрос... ама ако ми каеш с кво е по-добро 10 годишно ауди от нея...

С какво ли е по-добро, я чакай... А, да - с това, че след още 3 години всичко по тая прехвалена Кия ще е пред разпад и за ремонт отвсякъде? Или може би с това, че в 10 годишното ми купе не тропа НИЩО (в смисъл - няма нищо разтропано), а в Кия-та след въпросните 2 г. ще тропа всичко, което не е заковано с конски гвоздеи (както в 5 годишни Пежа)? Или, чакай, сетих се - може би е по-добра с това, че ремонтите по нея са в пъти по-скъпи от съответните на моето 10-годишно Ауди?

Човече, това не е ли фен-клуб на Ауди? :wink: Или и ти си на тоя принцип: "Най-хубавата кола е новата, па ако ще и ЗАЗ да е?" :wink: Нищо против, мисли си така, тук трябва да има различни мнения, но ти изказваш твоето (от което, междувпрочем аз почерпих ирония за своето), все едно е най-неоспоримата истина. А не е така! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрана да се внасят коли по-стари от 2-3 години на мен ми звучи като забрана да имаш доход под 1500 евро месечно. Няма лошо да е забранено, но сама по себе си забраната не решава никакъв проблем :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така:

Почвам да ви отговарям поред на всичките!

Boxster Като изключим моето Ауди, което не е нещо особено колите в подписа ми са колекционерски автомобили така че за тях съм казал какво ми е мнението.

gsb Моите и двете са скрап, както и на 99% от хората в клуба колите, една кола която е над 250хил. км. (не по данни на километража :wink: 8) ) карана карана, та е забравила от къде е минавала, кола която хората в една нормална държава са преценили че им излиза по-скъпо да имат отколкото да сменят с друга НОВА, да всичко това е скрап, защото в крайна сметка колкото и да си държим на 5+ годишните таратайки те са една купчина ламарина. Автомобилите в цял свят са средство, нещо което ползваш докато ти е изгодно да те вози А-----Б и когато този артикул на световната търговия почне да ти показва капризите си го сменяш, да тук нямаме нужните средства да живеем както трябва и за това караме каквото има, но не смятам че когато имаме 300 000 Б4-ки и още толкова Е36-ци, трябва да се внасят по 1000 такива на седмица, а по-скоро трябва да накараме хората, които ги купуват да си ги поддържат както трябва.

АЗ НЕ КАЗВАМ ДА НЕ СЕ КАРАТ ТАКИВА КОЛИ А ДА НЕ СЕ ВНАСЯТ, ЗАЩОТО ПАЗАРЪТ НИ И БЕЗ ТОВА Е ЗАРИНАТ С ТОНОВЕ ВТОРОУПОТРЕБНА ЕВРОПЕЙСКА ЛАМАРИНА! КАЗВАМ ОЩЕ ПАЗАРЪТ НА ТАКИВА АВТОМОБИЛИ ДА Е МЕЖДУ ТЕЗИ КОЛИ КОИТО СА В СТРАНАТА И ДА СЕ ЗАВИШАТ ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ТЕХНИЧЕСКИТЕ ПРЕГЛЕДИ ЗА ДА БЪДЕШ СИГУРЕН ЧЕ ТОВА КОЕТО КУПУВАШ Е В ИЗПРАВНОСТ.

Разбирате ли не става дума за това да не се карат стари коли а да се препродават автомобилите в страната, а изискванията за това една кола да се движи на пътя да не са да има четири гуми и работещи (ГОРЕ-ДОЛУ) спирачки. Там да светят светлините и това е... това не е преглед гарантиращ техническото състояние на един автомобил, това е прах в очите!

КОЛКО ОТ ВАС СА СИ ИЗБИЛИ КАТАЛИЗАТОРИТЕ? АЗ СЪМ! Я ДА ЧУЯ И КОЛКО ОТ ВАС СА ГО НАПРАВИЛИ! НА ЕДИН ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД В ЦЯЛА ЕВРОПА ЩЕ НИ СКЪСАТ УШИТЕ ЗА ТАКИВА ГИМНАСТИКИ!

КОКО БАТЕ, отдавна не работя с организацията на човека който си споменал. 8)

РАЗБЕРЕТЕ МЕ ПРАВИЛНО, АЗ НЕ КАЗВАМ ДА НЕ КАРАМЕ ТАКИВА КОЛИ, КАЗВАМ ДА ЗАБРАНИМ НА ЕВРОПА ДА СИ ИЗСИПВА БОКЛУКА ТУК, ЗАЩОТО МИЛИ МИ СМЕХУРКОВЦИ, АКО СТЕ БИЛИ ВИДЯЛИ ВСИЧКИТЕ ВАШИ АВТОМОБИЛИ КАК СА ВЛЕЗЛИ В АВТОКЪЩИТЕ ОТ КОИТО СТЕ ГИ КУПИЛИ НЕ ЗАВИСИМО ДАЛИ ТОВА СЕ Е СЛУЧИЛО В БЪЛГАРИЯ, ИТАЛИЯ, ГЕРМАНИЯ, ХОЛАНДИЯ, БЕЛГИЯ ИЛИ КЪДЕТО И ДА Е, СИГУРЕН СЪМ ЧЕ НЕ БИХТЕ ДАЛИ ПАРИ ЗА ТЯХ.

Никого не се опитвам да накарам да плаща лизинг по 1000лв. месечно за да кара Санг Йонг или КИА, става дума за това че е по-правилно да бъдат завишени критериите за технически прегледи и да се приключи със спекулациите че една кола карана в България за нищо не става, вече не сме 95-6г. когато нямаше части и 90% от ремонтите се отлагаха до безкрай а голяма част от тях се извършваха с технически канап. Ако задължиш Гошо от съседния блок да минава всяка година на преглед и му отнемеш книжката защото не го е направил а колата му е в окаяно състояние и ако това стане практика, ооо да тогава всичко ще си дойде на мястото!

Редица държави са забранили вноса на коли над 3г. и си карат автомобилите в страната, само че там минаването на технически преглед си е събитие, колата ти трябва да е перфектна, и не минаваш с 10лв. РУШВЕТ, а ако случайно пък минеш и това стане ясно, а там поведението и ценностите на гражданското общество са такива че да се разбере този факт жална му майка и на сервиза и на шофьора.

Относно винетките, това е съвсем различно, когато държавата те ползва като дойна крава и иска пари за нещо КОЕТО ИМА НАМЕРЕНИЕТО ДА НАПРАВИ а на всички ни е ясно какво се случва с добрите намерения на управниците ни, то тогава една крачка в страни може А КОНКРЕТНО В МОЯ СЛУЧАЙ трябва да бъде приета като знак на протест.

Защо КОКО, не ме питаш какво ще направя ако винетките се изискват при прилични пътища, ще ти кажа, ще си купя винетка и няма да се замисля, просто пич пределно ясно ми е какво се случва с парите които се отпускат за пътища и мога да назова по ред много хора които са милионери в евро благодарение на интригите около пътищата ни!

Като край ще ти кажа относно винетките, едната ми кола е с годишна винетка която съм си купил за да не ме занимават с глупости, а втората е с инвалидна винетка, поради простата причина че колата е на името на баба ми, а тя е инвалид, който има право на такава, а когато има право не смятам да хвърлям пари на вятъра!

П.С.

Magnus един фен клуб на марката Ауди не трябва да бъде секта, Ауди и нищо друго! Аз не смятам че да си фен на Ауди значи да залиташ неразумно към марката Ауди и всичко друго да е боклук и да не си заслужава. Най-крайните в това си мнение хора, почитатели на БМВ, също влязоха в час.

Преди години когато се събрахме за първи път и бяхме една шепа хора - голяма част от които отдавна са спрели да посещават форума, това което ни събра беше идеята Ауди, това че концепцията според която се създават автомобилите от тази марка идеологията на компанията е подходяща точно за нас и ние за това караме тези авотмобили, тогава не ни събраха ламарините, а това което сме самите ние и ако мислиш че мене ми пука дали ти караш Ауди или лада много се лъжеш, аз ти отговарям в момента и пиша с теб не защото си инвестирал в един куп ламарина с четири кръга, а защото това което те е накрало да го направиш ТОЧНО ПО ТОЗИ НАЧИН си самия ти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Насти ни закла, 99% процента е прав,1% оставям ей така, за кеф :wink: и да има място за съмнения,все пак!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...

Добре. Сега разбрах, какво си искал да кажеш. Има логика. За сектата - не съм твърдял подобно нещо. И защо е основан клубът е от значение, но от по-голямо значение е, че вече е основан - не всичко, което човек е създал се развива точно каквито са били предвижданията в началото. Справка - децата. Някои от нас са по-запалени на тема Ауди, други - по-реалистично настроени. Важно е да се помиряваме и да се уважаваме. Дрязгите и интригите не бива да имат място тук, поне според мен. Ето защо от моя гледна точка този двустранен задочен спор е приключен. :wink::wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кой закон говорите, този с забраната за внос на стари автомобили ли? :evil:  

Аз съм голям фен на такъв закон, но измислен по-правилно, а именно да не се внасят коли по-стари от 2-3г., защото към този момент пазара е достатъчно заринат с всякакви трошки от европата, да има разбира се и граница според която може да се всасят колекционерски автомобили и т.н., но според мен е крайно време да се спре вноса на БМВ Е36, Ауди Б4, А4 95-6г. С класа 93-4г. и т.н. защото си имаме достатъчно от тях и единственото нещо което се случва внасяйки такива коли е да пълним джобовете на джамбазите и да се зариваме със скрап.

А относно това че европа казала "Внасяйте си стари коли", много ясно че така ще каже, като им наливаме и последните си стотинки, а като допълнителен плюс им събираме боклуците!

Като направят закон минималната заплата да е 1000 Евро на месец, тогава да забраняват вноса на стари коли.

Ако имаше достатъчно и свясни коли тук в БГ, то нямаше хората да търсят нов внос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз все още си мисля, че щом TUF прави статистика за коли до 11 години, значи на тази възраст колата все още е читава! Смятам, че просто трабва да се вдигне драстично нивото на техническите прегледи, но и полицаите да се вземат в ръце и да почнат да спират от движение изгнили, пушещи и други смъртно-опасни средства за придвижване в момента, в който им се появят на хоризонта :evil:

Щото най ме е страх от това някой мангал с Москвич, Лада или друго чудо на науката и техниката да не се размаже в мен поради това, че колата му е в период на полуразпад! КАТ трябва да ги прибира тия "коли" и право в моргите да ги предава!

А за това да не се внасят коли над 5 или 7 години - нямам нищо против :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...