Jump to content

припукване при завъртане на волана...


boko

Recommended Posts

Здравейте колеги, пускам продължение от предната ми тема http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=61493...пукането на волана при завъртане на място пак продължава...по предница отпада всичко, защото са сменени: носач със селониви втулки-левия, ляв кормилен накрайник и двете биалетки, след което мина на стенд и там са стягани шарнирите, така че и от тях не може да е...майстора се гъзи 2-3 часа под нея и накрая каза , че е с перфектна предница, също така и амортисьорите са добре и тампоните на макферсона...волана го усещам нормално върти се леко, има си хидравлична течност не губи . Колата вози като лодка, кара се с удоволствие, стои на пътя като кораб, но от какво по дяволите е тва причукване при навъртане на волана...

моите предположения опират или до пружините / и ако са те как се хващат и евентуално как се наместват , зада не скърцат/ на амортисьоите или до нещо например във волана от рода на каренце или нещо друго...последна диагноза при навиване на волана освен , че се чува шума от хидравличната помпа, се чува и едно чъкане или пукане при навиване на волана било надясно или на ляво...в движение всичко е ок....давайте предположения и лечения на проблема колеги и :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата да попитам и аз - при мен припуква при навит наляво волан, при навит надясно няма пукане. И на мен ми е здрава предницата и няма нищо разбито. Каре ли е при мен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите предположения опират или до пружините

Пружините най-лесно се проверяват, гледаш краищата им дали са влезли плътно в зъбчетата на горното и долното легло на амортисьора.

Колкото за пукането, разгледайте и това : http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=5189...%F3%EA%E0%ED%E5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаш болтче за намаляване луфта в рейката 10ка стягаш и ще видиш че припукване няма щото и луфт няма но това не е и мн добре трябва да има съвсем лек луфт :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не един познат Б3-та пукаше отдясно като се тръгва с навит волан на ляво. Еднократно изпукване и край-в движение нищо. Сума ти майстори обиколихме, накрая един случаен "зяпач" в един сервиз каза: "проверете дали е затегната гайката на пълнителя на амортисьора". Наистина това беше причината, но никой майстор не можа да го хване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампони на макферсона са това или гайка на амортисьора.

пс

За гайката е писано вече.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пичове, доста коментари по темата, за което благодаря...извинявам се , че досега не съм постнал нещо , но ей сега се прибирам и направо към темата...каре не може да е щото пукането е само на място, когато се върти волана....на рейката й обирах луфта /като волана се затяга/ и отпусках луфта /като волана се олабва/ значи не е и от гребена на рейката...гайките горе на бомбетата съм притегнал не е и от тях....не съм пробвал само да натегна тез на пърнителя на амортисьора дет става с водарски ключ между пружините, но ще ги пробвам утре и тях и ще пиша после...въпрос към Ради Б4- какво имаш предвид, като казваш че може и да са тампоните на макферсона при положение, че преди две седмици на стенда нищо не каза майстора за тях /каза че са добре и не играят в макферсона/ т.е. кво имаш в предвид, че да обърна внимание...еби му майката направо ша са изям с това пукане...ама благодаря на всички колеги и :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега викни някои да ти върти волана открай докрай на запалена кола а ти си дръж ръката отгоре на бумбето на макферсона ако пукането се усеща там горе значе е от лагерите на тампоните на макферсоните поне при мене се оказа така смених си тампоните с лагерите и колата заспа. може би това е имал в предвид колегата Radi b4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно е от шарнир или кормилен накрайник,.. по скоро второто.

Просто е изсъхнал.С една спринцовка с игла му вкарай малко масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,аз заради Изпукване По-някой път с Извит Волан,Друг път на ниска скорост По неравности,Си Подмених Цялата Предница. Буквално От-До. На Колко Доктори съм я Водил Всеки Ми се Смееше и ми Казва,че Колата е С Перфектна Предница,Да карам и Да Не си Въобразявам че Пука.

От всичките части По Предницата Които Смених,единствено Тампоните На Магарето,ми бяха Зле и Десен Амортисьор Бе леко Омаслен и Изпуснал.

Всички части Ги Подмених В рамките На 3-4 Месеца.

Разбери че Като Ходех за Смяна на Нещо Набелязано От Мен за Смяна, Майстора Ми се Смееше,и Ми Казваше че Ми пука Акъла,и Съм Луд Да Сменявам Изправна част С Нова. Но Съм Твърдоглав И Сменявах Напук На Бъзиците Му.

В Крайна Сметка се Примирих С Пукането И Една Хубава Четирицифрена Сума Пари :dance: И Останах Доволен че съм Сменил Всичко Възможно.Пука-Не Пука,ще си я Карам Кочинката.

В събота ми се Наложи Екстремно да Сменявам Двата Предни Лагера( В петък зави Ляв,В Събота и десния :hilezh::hilezh: )

Викам На Майстора,Така и така Предницата е Разглобена да Погледнеме И Тампоните На Макферсона.

Останах Очарован че Не Бяха Сменени,а Амортисьорите бяха Първото Нещо Което Смених ,но при Друг Майстор (При Когото не Ходя,след Като ми бе Набил Дискове И Накладки от Евро 07.Просто Оттогава се Научих да си Купувам частите Сам,и Да вися на Майстора На Главата.)

След Смяната им Колата,Седи Адски Стабилна и Пукането Изчена ( ПУ-ПУ-ПУ).Но Не Подценявам и Лагерите,Можеш да Прочетеш на Колегата Николов :hilezh::hilezh: Темата По-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе не за друго,ама ми стана интересно що пишеш всяка дума с главна буква?

Такава Ми е Клавиатурата. :hilezh: Поне Изречението ми Започва С Главна Буква. :hilezh:

Ще се помъча,да не пиша така друг път. :hilezh:

Редактирано от levis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава Ми е Клавиатурата. :hilezh: Поне Изречението ми Започва С Главна Буква.

ами добре,щом ше се бъзикаме,да го направим :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мене се чува пукане от тампона на макферсона.когато е сплескан гнездото му е широко и при въртене на гумите се намества целия макферсон.та пукането не е в тампона но той е причината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тампоните или опорите на макферсоните най лесно се усещат с крик във въздуха гумата и хващаш здраво от доло гумата и се опитваш да я дигнеш ест пружината не ти позволява и тогава ако е заминал улегнал тампона горе на бомбето се усеща луфт

другия вариант е в лагера на опората тогава го има пукането върти някой волана ти с ръка от горе на бомбето и ще разбереш

миналата година ги смених с някакви усилени на мейле ся пак пука

това са дребни работи аз не можах да си укротя волана 1 месец B) не се стягай и слушаи Ради B):bia::blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пак братлета, значи положението е следното: днес закупих водопроводен ключ/гарги/ за да стегна тия широките гайки на макферсона дет влизат амортисьорите, бая ги понатегнах на ръка /неква опасност има ли за тва нещо/, но пукането пак го имаше ... и накрая остана варианта с тампоните на макферсона- запалих колата и като врътнах волана, но преди това бях махнал пластмасовата капачка на бомбето и сложих ръката отгоре на бомбето, и при завъртане на волана и тампона се върти горе в бумбето и пука деба негова мамица, а миналата година по това време сменях тампоните и сложих лемфьордер 18лв.парчето/пусти ментаци/...те тоя гад е прайл пукането...та сега въпросите ми са: може ли да се кара така колата като се има предвид че в горна точка макферсона не играе и няма грам луфт /пробвано днес със крик и клатене с ръцете/ и опасно ли е или трябва спешна смяна....и кво може да се направи примерно без да се сменят тампоните да се елеминира тва пукане....евала на всички компетентни колеги B):bia::blink: ...ей ако бехме по наблизо един друг много бира щехме да изпиеме с вас братлета, ама пусто разстоянието ни дели...поздрави и B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пак братлета, значи положението е следното: днес закупих водопроводен ключ/гарги/ за да стегна тия широките гайки на макферсона дет влизат амортисьорите, бая ги понатегнах на ръка /неква опасност има ли за тва нещо/, но пукането пак го имаше ... и накрая остана варианта с тампоните на макферсона- запалих колата и като врътнах волана, но преди това бях махнал пластмасовата капачка на бомбето и сложих ръката отгоре на бомбето, и при завъртане на волана и тампона се върти горе в бумбето и пука деба негова мамица, а миналата година по това време сменях тампоните и сложих лемфьордер 18лв.парчето/пусти ментаци/...те тоя гад е прайл пукането...та сега въпросите ми са: може ли да се кара така колата като се има предвид че в горна точка макферсона не играе и няма грам луфт /пробвано днес със крик и клатене с ръцете/ и опасно ли е или трябва спешна смяна....и кво може да се направи примерно без да се сменят тампоните да се елеминира тва пукане....евала на всички компетентни колеги :hilezh::hilezh::bia: ...ей ако бехме по наблизо един друг много бира щехме да изпиеме с вас братлета, ама пусто разстоянието ни дели...поздрави и B)

Като споменаваш тия "лемфьордери" от 18лв. се сещам нещо - те са турски и нямат нищо общо с един

истински лемф . Прекалено са високи тия трупчета и обърни внимание на следното - като въртиш волана

отгоре металната капачка (води се по букварите твърда ограничителна опора ) , да не би да опира в лама-

рината на ботуша отгоре . При въртене на волана тая капачка трябва да се върти ,но това не означава че

се върти тампона както си писал , върти се опорния лагер и така трябва да бъде.

Между капачката и ламарината трябва да има луфт около 5 мм.

За проба свали голямата гайка и капачката и провери дали е стегната здраво срязаната гайка . Даже покарай

малко без капачката и голямата гайка , няма нищо страшно да стане.

И запомни едно важно нещо - диагностика и проверка на преден опорен лагер-тампон не се прави на крик , а

винаги в натоварено положение ,т.е колата е на земята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

винаги в натоварено положение ,т.е колата е на земята.

как ще усетиш луфт от олегнал тампон в бомбето?

Редактирано от lubomir anastasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

винаги в натоварено положение ,т.е колата е на земята.

как ще усетиш луфт от олегнал тампон в бомбето?

Е кво толкова има да му се гледа на тоя тъп тампон. ????

Според мен основно две неща - първо луфт в самия лагер , и второ дали има отслояване

на гумата от метала в тампона.

Относно лагера - ако вземеш даже чисто нов тампон , ще видиш че опорната му шайба леко

играе , но когато тампона е "натоварен" то в лагера няма никакъв луфт .

Второ - ако има отслояване на гумата от металния "скелет" на тампона ,то ще има яко топуркане

в движение и тва няма как да не се усети . Другия признак ще е ,че чашката ще стърчи 1 - 1,5 см.

над ботуша.

Е тия работи не виждам как ще се диагностицират правилно при разтоварени опорни тампони.

Освен това самия тампон няма отделен крепеж към купето , а се притиска в леглото си един-

ствено за сметка на тежестта . Затова истинското му състояние се определя реално в "работно"

положение - т.е. предницата на земята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...