Jump to content

Темпомат (Cruise control) A4 B6


stilko

Recommended Posts

Колега аз имам темпомат оригинален 

Колега имам темпомат инсталиран фабрично пак ли ми трябва тези модули за волана е ясно че трябва блогодаря за отговорите

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Моят модул е с буква F, намерих си друг, който поддържа темпомат и лост за борд компютър. Би трябвало да имам кабелче до ЕКУ. Тези дни се захващам със монтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шантава история е Сашо с тия модули.

Наскоро един приятел беше взел комплект модул с буква (Q) с лостове и всичко за монтаг на Ауди A4 B7.

Оказа се,че и неговия модул е със същата буква,сменява,слага,активира,въртя и не става и не става - така и не можа да подкара темпомат-а.

А грешки нямаше никакви,активирането го правихме няколко пъти,кодировката беше правилна и не стана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го монтирах заедно с борд, но нещо не ми се получи активирането. Сега ми свети Есп и Абс. Правих всичко както е описано тук, но нещо пропускам явно. Утре имам ходене към София, ако някой колега може да удари едно рамо :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS/ESP ще се наложи да ги адаптираш - имаше някъде как се прави стъпка по стъпка.

Активирането е с кода в групата на Engine

Но трябва да видиш и в самия модул на волана през VCDS дали е направена правилна кодировка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, MAPTO7007 написа:

Шантава история е Сашо с тия модули.

Оказа се,че и неговия модул е със същата буква,сменява,слага,активира,въртя и не става и не става - така и не можа да подкара темпомат-а.

А грешки нямаше никакви,активирането го правихме няколко пъти,кодировката беше правилна и не стана

Шантавата история е в монтиращете ги. Всеки реши, че просто така ще се забавлява и ще монтира. Вчера, на двама човека с В7 диагностицирах темпоматите, защо не им тръгват след монтаж от тяхна страна. И при двамата се оказа стоп машинката на съединителя. Ама, като се захванеш сам и сляпо следваш инструкции, няма как страничните проблеми да осмислиш. Всеки си мисли че колата му е тип-топ и всичко ще тръгне от раз. Да - ама не! Има си канали с живи данни, които се преглеждат преди да се пристъпи към монтаж. Те си казват, дали колата е достатъчно наред за темпомат. А доже и да се окаже че не е, има си начини да се прескочат проблемите.

 

Преди 1 час, alexander alexandrov написа:

За сега само темпомата ми работи, абс и есп светят, и борда явно не е активиран.

То не е достатъчно просто да подмениш модула. Трябва да се кодира модула според колата, да се впише VIN номера през 80-ти канал, да се адаптира ABS.... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, bsdnikolov написа:

 

 Темпомата работи, но не успявам да адаптирам Абс, борд компютъра също е активиран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се си записа кодировката на ABS модула, преди да започнеш със смяната на Steering wheel модула. Това е първата стъпка! Ако си пропуснал тази съпка, сега трябва да си генерираш логин код сам, на база на оборудването на колата си. Не е сложно, но си е играчка, която е можело да си спестиш. 

Ето как се генерира:

Login

Note #1: After Login has been carried out you need to recode the control module.
Note #2: Special Login 09399 is used for BFB Engine with 1LT Brakes and Multitronic.
Note #2.5: Special Login 07499 is used for 6-Cylinder Diesel Engine with 1LG Brakes and Multitronic.
Note #3: The Production Codes (PR-Code) such as 1LX can be found on a Sticker near the Spare Tire Well and/or the 1st Page of the Service Manual. Click here to see an Example of a Sticker.

  • 0?xxx: Chassis
    • 9 = Audi A4
  • 0x?xx: Brakes
    • 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)
    • 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
    • 4 = HP2 16" (PR-1LX)
    • 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
    • 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
    • 6 = C54 (PR-1LZ)
  • 0xx?x: Engine
    • 5 = 4/6 Cyl. Diesel
    • 7 = 4/5 Cyl. Gasoline
    • 9 = 6/8 Cyl. Gasoline
  • 0xxx?: Transmission
    • 5 = Manual
    • 7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
    • 9 = Multitronic (01J, CVT)

 

Веднъж генерирал и въвел логин кодът, можеш да пристъпиш и към кодирането на ABS модулът:

Coding

Note #1: Coding is accepted after a specific login has been carried out.
Note #2: After successful coding the steering angle sensor basic setting needs to be carried out within the same diagnostic session.
Note #3: Special Coding 04499 is used for BFB Engine with 1LT Brakes and Multitronic.
Note #4: The Production Codes (PR-Code) such as 1LX can be found on a Sticker near the Spare Tire Well and/or the 1st Page of the Service Manual. Click here to see an Example of a Sticker.
Note #5: In some cases, you will need to enter a non-zero WorkShop Code, such as 12345.

  • 0?xxx: Chassis
    • 4 = Audi A4
  • 0x?xx: Brakes
    • 1 = C54 (PR-1LZ)
    • 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
    • 3 = HP2 16" (PR-1LX)
    • 3 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
    • 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
    • 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)
  • 0xx?x: Engine
    • 5 = 4/6 Cyl. Diesel
    • 7 = 4/5 Cyl. Gasoline
    • 9 = 6/8 Cyl. Gasoline
  • 0xxx?: Transmission
    • 5 = Manual
    • 7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
    • 9 = Multitronic (01J, CVT)

 

След това ти остава да адаптираш и Steering angle сензора и си готов:

Basic Setting

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]

[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]

[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]

 

И едно много важно уточнение. Кодировката на ABS модулът НЕ СТАВА с широко разпространения китайски VCDS 12.12 кабел. Причината е, че той не е с Atmel, а с NEC чип. И колкото и да се опитваш, резултатът ще е 0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 17.01.2019 г. at 21:18, bsdnikolov написа:

 

И едно много важно уточнение. Кодировката на ABS модулът НЕ СТАВА с широко разпространения китайски VCDS 12.12 кабел. Причината е, че той не е с Atmel, а с NEC чип. И колкото и да се опитваш, резултатът ще е 0.

Това е наистина важно уточнение- след 5 неуспешни опита с 12.12  го кодирах от първия път с Launch...мислех си че аз съм идиот! Благодаря за инфото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги, искам да Ви помоля за експертно мнение. Днес ми сложиха лостче за темпомат и след кодировката (незнам това ли е правилният термин) всичко тръгна от първия път, само дето темпомата не се включва като дръпна лостчето назад,а от бутончето SET , всичко друго си работи. Въпроса ми е какво може да е и дали е някакъв проблем да работи така. Колата е Ауди А4 Б7 BLB.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърпането на лостчето към теб възстановява предишната скорост на която темпомата е бил, но се е изключил автоматично защото си натиснал спирачката например или пък си минал на свободна. Така трябва да работи. Ако темпомата не е бил включен, дърпането не го ключва, защото не знае на каква скорост да го включи.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, CVT написа:

 

Лостчето като го бутна напред и щракне темпомата трябва да е изключен,като го дръпна назад и щракне трябва да е включен,"меко" бутане напред изключва,"меко" дърпане назад е резюме, "сет" запазва зададената скорост, "нагоре-надолу" увеличава и намалява скоростта.При мен проблема (ако може да се каже, че е проблем) е, че като натисна "сет" се активира темпомата и тогава ми светва индикацията на таблото.

Редактирано от Даньо.Иван
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш проблем - със "SET" се активира темпомата, както е при теб, както е и при всички останали колеги с темпомат - по друг начин не можеш да го активираш. Останалите функции на лостчето сам си ги разбрал. Веднъж активиран, скоростта се помни до загасянето на двигателя. Загасиш ли пак трябва със "SET" да го пуснеш иначе не тръгва.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако моментално го изключиш (с лостчето напред) и включиш отново също забравя скоростта и пак трябва да го активираш със SET. Поне така е на Б7-цата.

 

22 minutes ago, Даньо.Иван said:

Лостчето като го бутна напред и щракне темпомата трябва да е изключен,като го дръпна назад и щракне трябва да е включен,"меко" бутане напред изключва,"меко" дърпане назад е резюме, "сет" запазва зададената скорост, "нагоре-надолу" увеличава и намалява скоростта.При мен проблема (ако може да се каже, че е проблем) е, че като натисна "сет" се активира темпомата и тогава ми светва индикацията на таблото.

 

Меко бутане напред няма. Натиснеш ли го напред чатка и се изключва, след което естествено забравя скоростта.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.02.2019 г. at 21:30, CVT написа:

Меко бутане напред няма. Натиснеш ли го напред чатка и се изключва, след което естествено забравя скоростта.

 

 

Има, равносилно е на натискане на спирачката и изключва временно (обозначено Cancel на снимката). При следващата степен щраква и там вече е OFF.

 

674_0_1_1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги. Преди малко повече от 2 години успешно инсталирах темпомат на колата си (Audi a4 b6 1.9tdi). Като за кодирането използвах най-простия кабел, който имах и vcds-lite. От тогава до днес съм ретрофитвал доста неща с него по колата си и не съм имал проблем. 

Преди седмица, приятел ме помоли да му помогна със слагането на темпомат (audi a4 b6 1.8t). След малко възстановяване на забравеното през годините започнахме ретрофита. Взе си модул, лостче и кора. Снощи ги монтирахме и пристъпихме към кодинга. Записахме предварително SoftCoding на абс модула - а именно 04275, оттам обърнахме и логин кода, който трябва да е 09575.

При следване на процедурата по обучаването на новия модул, всичко сработи, но ся появи проблем при кодинга на абс модула. При въвеждане на login кода, горе в дясно се появява съобщението “Login lost due to dropped session”, което се случи не веднъж. По-нататъчно кодиране не се приема. 

Пробвахме на моята кола, софтуера си върви както винаги, нормална скорост, достъп до всички модули и възможност за кодиране. 

Но при неговата кола, софтуерът е доста бавен и връзката е ненадеждна. Въпросът ми е, макар и почти да си отговорих пишейки поста - според вас проблемът с “dropped session” от изключително хубавия кабел, който ползваме ли е, или от нещо друго.

 

Благодаря предварително! Лек и успешен ден.

 

Редактирано от zheliazkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имаме минимално развитие на проблема, а именно - закупих “истински” кабел, със софтуер 18.9 (активиран). Предполагам отново любителски, но не мисля че ми трябва по-висок клас. 

Положението е сходно. Докато правим логин, операцията забива. Ако се изчака да се нормализира, приема логина и един път успя модула да приеме софт кодинга и променихме най-сетне нулите, но при калибриране на сензора за ъгъл на волана - отново забиване и програмате изписа, че има прекалено нестабилна комуникация за да продължи.

 

След малко четене за проблема, мисля че остават няколко неща. За мен има проблем в комуникацията м/у модулите, а именно к-линията. Колата има афтърмаркет радио, слагано от предишен собсвеник и от статия на ross tech разбрахме, че може да има проблем там. К-линията да не е правилно поставена спрямо новото радио или по-точно да прави късо? 

Ще пробваме да извадим и разкачим радиото и се надяваме проблемът да е там.

 

Ако имате предложения, ще се радвам да разбера дали бъркаме някъде. Благодаря предварително!

Здравейте, имаме минимално развитие на проблема, а именно - закупих “истински” кабел, със софтуер 18.9 (активиран). Предполагам отново любителски, но не мисля че ми трябва по-висок клас. 

Положението е сходно. Докато правим логин, операцията забива. Ако се изчака да се нормализира, приема логина и един път успя модула да приеме софт кодинга и променихме най-сетне нулите, но при калибриране на сензора за ъгъл на волана - отново забиване и програмате изписа, че има прекалено нестабилна комуникация за да продължи.

 

След малко четене за проблема, мисля че остават няколко неща. За мен има проблем в комуникацията м/у модулите, а именно к-линията. Колата има афтърмаркет радио, слагано от предишен собсвеник и от статия на ross tech разбрахме, че може да има проблем там. К-линията да не е правилно поставена спрямо новото радио или по-точно да прави късо? 

Ще пробваме да извадим и разкачим радиото и се надяваме проблемът да е там.

 

Ако имате предложения, ще се радвам да разбера дали бъркаме някъде. Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте аз се мъча от няколко дена с платка завършваща на буква L . Темпомата ми работи но мултиволана не работи и  вагком казва no communication. Има ли някой който да е пуснал мулти волан на такава платка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Здрасти колеги, имам нужда от помощ! 

Колата ми е Фолксваген Кади от 2008г! Свалих от същото Кади лост за темпомат и го монтирах, купих VCDS и се пробвах да го активирам! Невежа съм и гледах клипове по въпроса, изглежда лесно! Кодирам-приема, но код за адаптация не приема! 

 Помощ като за лаик ми трябва? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...