Jump to content

налягане в гумите колко трябва да е??


Recommended Posts

здравейте , колеги!!!

от няколко седмици сменям гуми с джантите (ей така щото намирам изгодни комплекти из нета) и си ги връткам да вида как ще изглежда колата с този или онзи модел (rs4, RS6, ALLROAD "7 ARM ROTOR")

различни размери 225/40/18,после смених с 215/55/17, после с 235/40/18 в момента съм с 235/35/19 RS4 новия модел( с двойни спици)

та се чудя каколко трябва да е налягането в гумите при различните размери... :rolleyes:

има ли някаква формула която да е универсална и приложима при всички гуми...??

по принцип предпочитам малко по-твърди гуми , но не чак пренапомпени защото се губят много от качествата на гумата...

преди карах (друга кола естествено) 13-14 цолови гуми които помпех до към 1,8 до 2,2 -2,3 атмосвери..

но тук нещата са различни...

235/35/19 са силно спортни гуми...не може да се сравняват с 215/55/17....

та се чудех каква ли е формулата...

предполагам че ако се разтъря из нета ще намера нещо но ако някои знае да сподели опита и знанията си .. :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този форум е само за новини пряко свързани с автомобилите Ауди и/или Ауди Клуб България.

Моля, пускайте останалите теми и въпроси в съответните под-форуми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за всички гуми над 55 височана е добре 2.2,а всички под този размер 2.5 .Това за България са най-добрите налягания :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за всички гуми над 55 височана е добре 2.2,а всички под този размер 2.5 .Това за България са най-добрите налягания :respekt:

благодаря за отговора все пак е някакъв ориентир!!

това е за бъгария- а какви биха били идеалните налягания( да предположим че живеем в идеален свят без дупки, паваж, кърпежи и прочие гадости..)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти е ориентир, само ако имаш читав манометър в колата, защото на абсолютно всяка гумаджийница, бензиностанция и .т.н.т си мерят различно.

Аз си карам гумите на 2.3 бара по моят монометър, без значение от размера им. Това за мен е най-доброто съотношение, возия, стабилност износване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......само ако имаш читав манометър в колата, защото на абсолютно всяка гумаджийница, бензиностанция и .т.н.т си мерят различно.

Колега, а откъде и за колко пари може да се купи читав манометър, защото и аз съм решил да си купя. Ако може да препоръчаш марка и модел. Електорнен или механичен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти е ориентир, само ако имаш читав манометър в колата, защото на абсолютно всяка гумаджийница, бензиностанция и .т.н.т си мерят различно.

Аз си карам гумите на 2.3 бара по моят монометър, без значение от размера им. Това за мен е най-доброто съотношение, возия, стабилност износване.

сега ако споделиш и какви са размерите на на гумите ти...

със сигурност при различните височини и ширини е различно оптималното налягане..

иначе и камионите ще карат с 2,2 бара :rolleyes::2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането на гумата няма нищо общо с размера й а само с натоварването в/у нея. Тоест при по-голям товар върху гумата трябва по-голямо налягане за да не се деформира. На капачето на резервоара си го пише. За моята A4 Avant quattro пише 2.3 при празна кола за 4-те, 2.6 при трима човека и багаж за 4-те и при 5 човека и багаж - 2.9 отпред и 3.2 отзад. Предполагам, че трябва да се взима в предвид и натоварването на конкретната ос. Примерно мисля, че ако се возят хора на седалките товара се разпределя що-годе равномерно върху осите а ако се наблъска багажника с картофи задната ос поема по-голям товар и затова гумите трябва да са напомпани повече.

И камионите ще карат с 2.2 ако тежат 1.5 тона :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти е ориентир, само ако имаш читав манометър в колата, защото на абсолютно всяка гумаджийница, бензиностанция и .т.н.т си мерят различно.

Аз си карам гумите на 2.3 бара по моят монометър, без значение от размера им. Това за мен е най-доброто съотношение, возия, стабилност износване.

е аз съм гумаджия и нашия мери верно,сравнен с тея по бензиностанцийте и т.н.Ама практиката показва,че на наляганията дет съм казал проблемите са най-малко :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е така, неспоря, но 235/45/17 на 2.5бара e като камък и вози като каруца. Усеща се абсолютно всяка неравност, в градски условия е почти невъзможно да се кара и страшно изнервящо, поне за мен.

Може и от Гумите да е..... наскоро карах Сеат Толедо с като моя размер гуми, но с гуми Мишлен...... няма такава возия, не ги знам на колко бяха напомпани, но колата вървеше все едно е по терлички. Останах впечатлен и никога несъм вярвал, че може да има такава голяма разлика, което е основателна причина следващите ми гуми да са Мишлен.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде малко данни, че темата се разводнява :bia:

Ето тва файче съдържа данните за налягането на гумите за всички автомобили по марки

http://www.conti-online.com/generator/www/...ktabelle_uv.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а откъде и за колко пари може да се купи читав манометър, защото и аз съм решил да си купя. Ако може да препоръчаш марка и модел. Електорнен или механичен?

Кажете за манометрите, бре? Ама не от ибей :steinigung: Има едни на ОМВ, дигитални, 23 лв...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Летните гуми 2.5, зимните 2.2... това на аудито.

Буса зиме лете 4 атмосфери 225/70/15

Винаги гледам преди дълъг път да ги "преслушат" в близкия сервиз за гуми (това на бусовете).

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете за манометрите, бре? Ама не от ибей :respekt: Има едни на ОМВ, дигитални, 23 лв...?

В Практикер имаше един модел свестни по около 6лв. С малък обхват (до 3-4 Бара) и с бутонче за нулиране. Идеално бачкат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Практикер имаше един модел свестни по около 6лв. С малък обхват (до 3-4 Бара) и с бутонче за нулиране. Идеално бачкат.

А ей такова нещо къде има:

manometyr.th.jpg

Удобното е че има бутонче за изпускане и може да намаляваш налягането в гумата без да сваляш манометъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам в магазините за тежкотоварни камиони ги има.

Редовно на границата гледам тировете да си помпят с такива манометри гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ей такова нещо къде има:

manometyr.th.jpg

Удобното е че има бутонче за изпускане и може да намаляваш налягането в гумата без да сваляш манометъра.

цък и цък

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси аз имам един дето е като химикалка.. някакъв френски, механичен. Перфектен е. Тия тука трябва специално място да им се прави :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Моята я карам с 2.3 отпред, 2.5 отзад. Гумите са ми 205-45-17 , с 50:50 разпределине на масата на колата.

Е ти 100% немаш камъни в бъбреците, ама все пак не е ли малко твърда возията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с койловъри ... ква возия. :rolleyes: Но не, в интерес на истината си се возкам много приятно, пружините ми са 6 кг/мм при стандартни 1 кг/мм, дупки неравности почти не ми правят впечатление , с 15-ките на 65 балон едвам едвам усещам разлика в комфорта но усещам гигантска разлика в сцеплението.

Редактирано от Oyama
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един момент в който стабилносстта те опиянява и засенчва минуса от твърдата возия, добрият хандлиг е пристрастяващ, като се качиш в нормална кола се чувстваш супер несигурно, се едно нямаш волан и не можеш да караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...