Jump to content

Дисплей за външна температура А4 (В5)


KCV

Recommended Posts

Наскоро се сдобих с уред за таблото на А4 (В5), който показва външна температура и на коя предавка е скоростната кутия ( за автоматиците ).

VAG № 8D0 919 272 B . Отзад на уреда има букса с 8 пина.

Досега на колата не е имало такъв уред и поради това липсва буксата за него. По принцип колата е с климатроник и разполага с датчика външна температура, който се намира отпред между бронята и радиатора.

Молбата ми е, ако някой разполага със схемата на свързане на този уред, нека я сподели.

Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че бързам ама: Някаква яснота по тоя въпрос.

Направо си бързаш! :hilezh:

Коя година ти е по шаси автомобила? По принцип ауди официално не дават как се разглобява такова табло и какво има вътре, кое какво е. Така че отваряй таблото и ако има готова букса за щракване то му слагай, ако не си прибери уреда за следващото ауди. Мога да ти помогна с щекерите на таблото отзад. Само да се знае коя година е колата За другото си трябва внимателно измерване кой пин за какво е. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата от която взех уреда е 1996г. а таблото е с вграден имобилайзер, индикатори за ниво гориво. температура охладителна течност, напрежение на бордната инсталация и температура на маслото.

Колата на която ще се монтира е 1995г. обикновено табло без вградения имобилайзер, само с индикатори за ниво гориво и температура охладителна течност.

Малко фото: http://img36.imageshack.us/gal.php?g=dsci2125.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисплейчето за температурата е в отделно блокче ,което се монтира със щипки отзад на таблото ( има празно място). Това блокче отзад има куплунг който ако се включи по показаната по -горе схема ще работи и ще показва температурата на таблото. Това е!

Аз бях свалил едно такова от табло в една автоморга но не го взех и сега съжалявам но си сложих това.......

http://cgi.ebay.co.uk/2-in-1-Digital-Car-T...%3D11%26ps%3D63

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "ru6" това дето си го показал става и върши работа но въпроса ми беше за това:

6 - 8D0 919 272 B - ambient temperature and gear indicator

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,точно за това блокче писах. Отзад на таблото има празно място и се слага там само на щипки. А термометъра си го поръчах от ebay линка е следния: http://cgi.ebay.co.uk/2-in-1-Digital-Car-T...%3D11%26ps%3D63

излиза около 20 лв с доставката и работи сносно - показва вътрешна и външна температура и показва акумулатора, като има светлинни и звукови индикации за ниско напрежение и отрицателни температури. Подсвета е в синьо и оранжево. Не е лошо но все пак предпочитам оригиналния дисплей.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че пиша в темата на колегата, но за да не трупаме много еднакви теми ще пиша тук. Аз сменях таблото и на него въпросните индикатори си ги има, то е от друга кола, горния ред доколкото знам е за предавките а долния за температурата. При мене ги няма окабеляванията и куплунгите, но имам намерение да заработи. Затова търся 8 пиновата букса и електричар, който да е наясно как да стане това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така, и аз търся същата схема на буксата и засега намирам някои неща но тепърва си изяснявам кое колко вярно.

Чак след това ще пробвам и тогава щв пиша пак. За електрическите връзки и самото свързване няма проблеми.

Ако някой е наясно, моля нека напише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега !. Много ценна информация! :flipoff: Започвам да си търся и аз такъв модул .Ако някой продава работещ такъв да се обади

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети това. Има си номера на буксата, кое къде отива и всичко останало. :)

За А4 B5 иде реч ;)

:D:lol::flehan:

<_<:lol: :lol:

Ти си страхотен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде вече някой да напише и покаже как става за да работи, за да мога и аз да си пусна моя дисплей!!!!

Предварително благодарско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Колеги,

Понеже е по същата тема реших да пиша тук. Взех си такъв дисплей, но не мога да го накарам да работи. Може би проблема е в дисплея, ще видим.

Все пак намерих малко инфо за свързването от румънския форум на Ауди, което може да е полезно на някой.

I figured it out ... have retrofitted the display (8D0 919 272 :) to a 1996 A4 that did not have it fitted at the factory, and it all works 100%

(The dashboard display is supplied digital temperature data from the A/C head unit - It does NOT have any direct connection to the external sensor mounted at the front of the car. In other words it operates as a "slave" to the A/C head)

Here are the connections :

Wiring for Temp Display Module (using original loom and plug for display and original colour codes):

Connections at AC Climate Head Unit:

Brown: Ground D-14 or D-15

Grey/Blue: Illumination A-5

White/Blue: Vehicle Speed C-4

Brown/Ylw: Temperature Data B-1

Connections at Fuse-block:

Black/Red: Fuse #5 (5 amp)

Connections at Auto Trans ECU (if applicable)

Black/Brn: Pin 25

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтиране на дисплей за външна температура

в Audi A4 ( B5) 1,8Т 1995

Като за начало е необходимо да се сдобиете с необходимото устройство, а именно:

8D0 919 272 B – за моделите от 1995 до 1997

8L0 919 272 – за моделите от 1998 до 1999

dsci3022.jpg

dsci3023o.jpg

8D0 919 272 B – за моделите от 1995 до 1997

dsci3027.jpg

8L0 919 272 – за моделите от 1998 до 1999

Необходима е също и 10-пинова букса ( 443 971 980 B ) ( тази която ползвам е окабелена и е свалена от автомобил в морга ) и четирижилен кабел 4х0,3 ( 4х0,2 ) – около 50-60 сантиметра.

dsci3038.jpg

Всички манипулации извършваме при загасен двигател, изваден ключ, изключени габарити. Това е с цел да няма после други теми и драми.

Започваме със сваляне на таблото с уредите от мястото ми в автомобила. За целта първо сваляме предпазната декоративна пластмасова капачка и преместваме защитната гофрирана преграда, за да имаме достъп до двата крепежни винта с които е закрепено таблото с уредите.

dsci3043.jpg

Развиваме и двата винта ( за целта е необходима кръстата отверка с намагнитен връх ). Издърпваме левия край на таблото с уредите, за да получим достъп до жълтата 26-пинова букса.

dsci3044.jpg

Издърпваме блокировката ба буксата ( може да си помогнем с малка права отверка ), и изваждаме вече освободената букса. Сега е необходимо да свалим и лампата за индикация на включени габарити ( на някои модели не е поставена на мястото си или изобщо я няма ), като самото сваляне става със завъртане на цокъла. Сега вече може да завъртим таблото с уредите повече, с което да си осигурим достъп до синята 26-пинова букса. Нея я изваждаме по същия начин, както и жълтата. Изваждаме напълно таблото с уредите и от задната му страна отстраняваме плаката ( пластината ),

dsci3045.jpgdsci3047.jpg

която закрива отворите за уреда, който вграждаме.

Поставяме кутията с дисплеите на мястото и

dsci3048.jpgdsci3049.jpg

докато двете странични щипки щракнат и я фиксират добре.

С това приключваме по таблото с уредите.

Второто голямо нещо което се налага да свалим от мястото му е управлението на климатика. За целта снемаме декоративния панел на средната конзола. Развиваме с шестограм 4мм двата крепежни болта.

dsci3041.jpg

Издърпваме напред управлението на климатика

dsci3042.jpg

и виждаме четирите му букси:

Букса „А" – черна малка 12-пинова

Букса „В" – червена 20-пинова

Букса „С" – светло кафява 16-пинова

Букса "D" – черна голяма 16-пинова

Разкачваме буксите и с това завършва подготовката за същинския монтаж.

Предварително подготвяме четирижилния кабел, като за целта от двата му края отстраняваме по 60мм от общата обвивка и заголваме по 15мм от краищата на самите кабелчета. Аз лично използвам четирижилен кабел 4х0,2 с цветове: бял, черен, жълт и червен.

Намираме на букса „А" кабела със сиво/син цвят ( отива до пин № 5 ) и заголваме 10мм от него. Там свързваме червения кабел ( за по добра връзка може да се запои ) и изолираме хубаво с изолирбанд.

Намираме на букса „В" кабела с кафяво/жълт цвят ( отива до пин № 1 ) и заголваме 10мм от него. Там свързваме жълтия кабел и изолираме.

Намираме на букса „С" кабела с бяло/син цвят ( отива до пин № 4 ) и заголваме 10мм от него. Там свързваме белия кабел и изолираме.

Намираме на букса „D" единия от кабелите с кафяв цвят ( там са два такива кабела и са доста по-дебели от останалите, отиват до пинове № 14 и № 15 ) и заголваме 10мм от него. Там свързваме черния кабел и изолираме.

Тук е мястото да споменем на 10-пиновата букса какви кабели има, за коя функция са и къде са свързани.

На пин №1 отива черно/червен кабел, служи за захранване на уреда с „+" след подаване на контакт.

На пин № 3 отива кафяво/жълт кабел, служи за подаване на информация ( сигнал ) за външната температура.

На пин № 4 отива сиво/син кабел, служи за подаване на напрежение от регулатора на осветеността на скалите в автомобила ( арматурно табло, бутони, управление на климатика ).

На пин № 6 отива кафяв кабел, служи за захранване на уреда с „–" ( минус, маса и там който както му казва ).

На пин № 7 отива бяло/син кабел, служи за подаване информация за движение на автомобила ( за въвеждане на автокорекция в показанието на уреда при движещ се и спри спрял автомобил ).

Толкова за 10-пиновата букса.

Свързваме кабелите от четирижилния кабел към кабелите от 10-пиновата букса, както следва:

Червен ( 4х0,2 ) свързваме със сиво/син ( 10-пина).

Жълт ( 4х0,2 ) свързваме с кафяво/жълт ( 10-пина ).

Бял ( 4х0,2 ) свързваме с бяло/син ( 10-пина ).

Черен ( 4х0,2 ) свързваме с кафяв ( 10-пина ).

Естествено тук за изолация може да се използва и термосвиваем шлаух.

Намираме на синята 26-пинова букса ( за таблото с уредите ) кабела с червен цвят ( отива на пин № 14 ) и заголваме 10мм от него. Там свързваме черно/червения кабел, от 10-пиновата букса, и изолираме.

Бандажираме хубаво с изолирбанд за да се приберат в сноп кабелите.

dsci3050.jpg

Закачаме буксите към управлението на климатика и го монтираме на мястото му.

Вече сме готови да закачим 10-пиновата букса към уреда с дисплея за външна температура.

Поставяме на мястото им синята 26-пинова букса, след това завиваме цокъла на лампата за индикация на включен габарит, след нея поставяме и жълтата 26-пинова букса на таблото с уредите.

Монтираме таблото с уредите на мястото му.

dsci3051.jpg

Сега вече сме готови да се насладим на свършената от нас работа.

Поставяме ключа и завъртаме на контакт, при правилен монтаж след около 3-5 секунди на дисплея се появява очакваното показание на температурата извън автомобила.

dsci3054.jpgdsci3061.jpg

За сравнение избираме 55 канал на управлението на климатика. И какво да видим, там показанието е същото.

dsci3057.jpgdsci3059.jpg

Сега вече може да пием по една потна бира за добре свършената работа.

Всичко оформено като документ на Microsoft Word

:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

KCV супер си пич :rolleyes: ,мноо яко си го показал с снимков материал браво

Аз от кога се опитвам да го направя това(мислех де).

Е сега вече ще се опитам да го направя и аз

Браво още веднъж :huh::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, можете ли да ми кажете ако се свърже само плюс и минус на дисплея дали ще светне поне дисплея, защото имам такъв дисплей свързах го но не тръгна. Приятел ми го връзва по някаква схема ама не стана, даже не светна той каза че бил прецакан дисплея защото поне трябвало да светне с плюс и минус, но дали е така наистина не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, можете ли да ми кажете ако се свърже само плюс и минус на дисплея дали ще светне поне дисплея, защото имам такъв дисплей свързах го но не тръгна. Приятел ми го връзва по някаква схема ама не стана, даже не светна той каза че бил прецакан дисплея защото поне трябвало да светне с плюс и минус, но дали е така наистина не знам.

Не няма да светне дисплея само с "+" и "-". Трябва да се свърже и температурния датчик на пин 2 и 3 или към данните на климатроника пин 3. Тогава светва!

Нека да поздравим колегата ! Много полезен материал е дал! И аз правих тази процедура но ме домързя да я документирам. :birthday: Само да добавя за тези които са с климатик ,че към пин 2 и 3 се свързва външния температурен датчик а сигнала за движение на автомобила ( speed signal) може да се вземе или от радиото (ако е оригинално - функцията GALA) или от таблото от жълтия куплунг пин 7. :)

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, колегата, сега това мисля да си го разпечатам, и да се пробвам сам да си прецакам автомобилчето. Първо мисля да проверя дали го имам това дисплейче, щото доста отдавна сменях таблото, но мисля, че тогава го имаше,даже като го слагах,търсих някъде висящ кабел да го закача, ама не намерих. Нищо не разбирам от токове, ама ако стане, значи много добре сте обяснявали със снимков материал!

Още веднъж браво!

Мисля,че темата е за ЗЛАТЕН ФОНД!Направо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...