Jump to content

Как се долива вода в акумулатора.


Recommended Posts

значи въпроса ми е ясен днес погледнах и видях че ми показва бяло (да се долее вода) там на онова нещо си незнам как се нарича та въпроса ми е как да я долея тази вода.Купих от бензиностанцията дестилирана вода за акумулатори и сега ще погледна кои клетки колко вода трябва

дотук добре обаче баща ми ми вика че трябвало да се зарежда акумулатора по време на доливането и 12часа след това.МОже ли да стане някак без да го включвам към зарядно а по друг начин и още нещо аз моя акумулатор не го откачам от мястото му изобщо понеже веднъж го направих та после сумати неща не ми работеха докато не ида на диагностика в бош. това е колеги извинявам се за недобрия вид на темата.ще съм благодарен ако някой ми помогне с мнението си.

Link to comment
Share on other sites

Колега казаното от баща ти, че трябва да се зареди след доливане е много важен момент(още след доливането).

Хубаво ще е и да го свалиш от колата за да не береш ядове след това.

Поздрави !

Link to comment
Share on other sites

Можеш да долееш и без да го зареждаш със зарядно,

но трябва да я покараш доста, за да може да се смеси водата с електролита.

Link to comment
Share on other sites

ами тези дни не ми се налага толкова да пътувам и как ще стане другият вариант мен лично ме е страх да разкачам акумулатора от колата понеже знам какво може да се случи губят се разни памети климатроника ми дихаше само студено последния път като го разкачих и не се оправи докато не ида на сервиз.има ли начин да пусна зарядно без да го разкачам

и колко часа трябва да се зареди горе долу ?

Link to comment
Share on other sites

Ако само ти е намалял електролита в клетките на акумулатора наливаш само дестилирана вода,колкото да допълниш до липсващото ниво,но не и електролит.След това за да се смесят е хубаво или да го заредиш или да работи двигателя за да може генератора да го зареди и по този начин да се смеси водата с електролита.Но в това време,зимно с минусови температури,ако само налееш вода и го остави на студа рискуваш да ти замръзне долятата вода вътре в акумулатора.

Link to comment
Share on other sites

Ако само ти е намалял електролита в клетките на акумулатора наливаш само дестилирана вода,колкото да допълниш до липсващото ниво,но не и електролит.След това за да се смесят е хубаво или да го заредиш или да работи двигателя за да може генератора да го зареди и по този начин да се смеси водата с електролита.Но в това време,зимно с минусови температури,ако само налееш вода и го остави на студа рискуваш да ти замръзне долятата вода вътре в акумулатора.

+ 1 :flehan:

Link to comment
Share on other sites

Мен ме мързи да свалям акумулатора и пускам един разклонител до колата и го зареждам на място , без да разкачам клемите. Ако живееш в блок ,обаче не знам до колко е приложим този метод.

Link to comment
Share on other sites

Може и да сте прави ама аз моя акомулатор си му доливах и не съм го зареждал и издържа 5-6години,а уж беше "сух" необслужваем :hilezh: Чесно казано вече не държа на тия работи :flipoff: Колкото кара толкова нима това е най-важно в тоя живот да робувам на вещи :flipoff:

Link to comment
Share on other sites

Сега в зимния сезон с ниски температури не е добра идея да се оставя акумулатора след доливане без зареждане.

Има вероятност без зареждане колегата да остане без акумулатор.

Поздрави !

Link to comment
Share on other sites

доливаш дестелирана вода и палиш колата да чопли семки на едно място около 30мин Самия генератор ще ти зареди акумулатора не ти трябва да обикаляш.

Самоче като работи не включваи никакви консуматори за да има по голям ефект от цялата процедура

Link to comment
Share on other sites

Ехеее, каква весела тема сте си спретнали. :flipoff:

Колега, много митове се разказаха за такова просто нещо като доливането с вода.

Взимаш водата и доливаш до нужното ниво. После си караш колата няколко километра колкото да се разплиска електролитът и ГОТОВО. Не е нужно зареждане и никакви други операции.

В никакъв случай не наливай електролит а само дест. (деионизирана) вода.

Link to comment
Share on other sites

Ще се повиши гъстотата на електролита над максималните 1.28 и ще повреди акумулатора безвъзвратно :hilezh: .

Link to comment
Share on other sites

Благодаря на всички колеги които се отзоваха.Значи вода взех сега тия дни ще я долея и ще покарам малко (ще следвам коментара на колегата @Гризли ) понеже е най-лесното,и ще видя какво ще стане.Още веднъж благодаря на всички.

Поздрави....

Link to comment
Share on other sites

Ще се повиши гъстотата на електролита над максималните 1.28 и ще повреди акумулатора безвъзвратно :flipoff: .

И как ще стане това? Или предполагаш, че алтернатора ще зарежда с повече от 14.1 волта :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

те са го из4ислили 4е при зареден акумулатор гъстотата треба да е 1,28 ако налееш киселина при зареден акумолатор ще стане 1,55 2,03 и теи един 4еп :steinigung:

Link to comment
Share on other sites

като развиеш тапите на акумолатора и погледнеш в "дупката" ше видиш до къде трябва да е водата.Всеки отвор има нещо като краче,което е и ориентир до къде трябва да се допълни.

Link to comment
Share on other sites

И как ще стане това? Или предполагаш, че алтернатора ще зарежда с повече от 14.1 волта :lol:

Предполагам, че вече си отговори :lol: ? Напълно заредения акумулатор има 1.28 гъстота на електролита. Когато е под тези стойности е разреден и съответно докато алтернатора го зарежда реално му повишива гъстотата на електролита (нарича се електро-химична реакция). Изчислено, че до около 14.4В зареждане от алтернатора максималната му гъстота не може да превиши 1.28. Когато на зареден акумулатор долееш киселина все едно, че го презареждаш. Над определени стойности на електролита се изкривяват плочите, пада изолацията м/у тях и клетката дава "на късо" - с една дума казваш "прощай Григорий" на акумулатора :steinigung: . Затова подмяната на електролита се прави само в сервиз за акумулатори - трябва да се спази точно гъстотата на електролита. На стар акумулатор не е много препоръчително да се прави защото при източването на стария електролит утайката на дъното застава м/у плочите и с времето поврежда изолацията.

На този принцип продаваха навремето и акумулаторите - купуваха се "сухи" и после в сервиз ги заливаха с електролит. Там става великото тайнство - след сипването на електролита акумулатора е напълно зареден и готов за ползване :rolleyes: дори без да го зареждат с алтернатор на 14.1В :lol: .

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

За да скапеш акумулатора с доливане на електролит с гъстота 1.27-1.28 трябва акумулатора да е разреден, но колегата никъде не спомена, че е самият акумулатор е ''паднал'' :steinigung:

Link to comment
Share on other sites

Все едно е дали е разреден или не. Гъстотата на електролита няма къде да "изчезне" от акумулатора, когато е разреден. Просто при последващото зареждане и протичане на "електро-химичния" процес (пак го повтарям за да е ясно откъде идва гъстота в електролита :steinigung: ) гъстотата се вдига до 1.28 ако е в ред акумулатора. В този ред на мисли и да е зареден и да е разреден акумулатора, като му добавиш киселина с неясна гъстота при последващото зареждане гъстотата на електролита ще се вдигне много над 1.28, което ще доведе до повреждането му. Затова гъстотата на електролита се проверява при зареден акумулатор и ако е ниска се добавя електролит със съответната гъстота за да се достигне заветните стойности от 1.27-1.28.

Link to comment
Share on other sites

Вие колега знаете ли електролита в акумулатора какъв е? Ще подскажа.... сярна киселина :D и никъде не съм споменавал за добавяне, а за цялостна подмяна на ''електролита'' със сярна киселина с гъстота 1.27 :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...