EmRaH4oO Публикувано 5 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2010 значи въпроса ми е ясен днес погледнах и видях че ми показва бяло (да се долее вода) там на онова нещо си незнам как се нарича та въпроса ми е как да я долея тази вода.Купих от бензиностанцията дестилирана вода за акумулатори и сега ще погледна кои клетки колко вода трябвадотук добре обаче баща ми ми вика че трябвало да се зарежда акумулатора по време на доливането и 12часа след това.МОже ли да стане някак без да го включвам към зарядно а по друг начин и още нещо аз моя акумулатор не го откачам от мястото му изобщо понеже веднъж го направих та после сумати неща не ми работеха докато не ида на диагностика в бош. това е колеги извинявам се за недобрия вид на темата.ще съм благодарен ако някой ми помогне с мнението си. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 5 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2010 Колега казаното от баща ти, че трябва да се зареди след доливане е много важен момент(още след доливането).Хубаво ще е и да го свалиш от колата за да не береш ядове след това.Поздрави ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mishlen Публикувано 5 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2010 Можеш да долееш и без да го зареждаш със зарядно,но трябва да я покараш доста, за да може да се смеси водата с електролита. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EmRaH4oO Публикувано 5 Февруари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2010 колко доста имаш предвид колега часове километри ако може горе долу да кажеш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mishlen Публикувано 5 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2010 Това е относително, няма точна цифра, но поне 100 километра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EmRaH4oO Публикувано 5 Февруари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2010 ами тези дни не ми се налага толкова да пътувам и как ще стане другият вариант мен лично ме е страх да разкачам акумулатора от колата понеже знам какво може да се случи губят се разни памети климатроника ми дихаше само студено последния път като го разкачих и не се оправи докато не ида на сервиз.има ли начин да пусна зарядно без да го разкачами колко часа трябва да се зареди горе долу ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gemballa.bg Публикувано 5 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2010 Другият вариант е да долееш с елетролит с гъстота 1.27 или направо да го подмениш (електролита). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolu Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 Ако само ти е намалял електролита в клетките на акумулатора наливаш само дестилирана вода,колкото да допълниш до липсващото ниво,но не и електролит.След това за да се смесят е хубаво или да го заредиш или да работи двигателя за да може генератора да го зареди и по този начин да се смеси водата с електролита.Но в това време,зимно с минусови температури,ако само налееш вода и го остави на студа рискуваш да ти замръзне долятата вода вътре в акумулатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bingoo Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 Ако само ти е намалял електролита в клетките на акумулатора наливаш само дестилирана вода,колкото да допълниш до липсващото ниво,но не и електролит.След това за да се смесят е хубаво или да го заредиш или да работи двигателя за да може генератора да го зареди и по този начин да се смеси водата с електролита.Но в това време,зимно с минусови температури,ако само налееш вода и го остави на студа рискуваш да ти замръзне долятата вода вътре в акумулатора.+ 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slav4o Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 Мен ме мързи да свалям акумулатора и пускам един разклонител до колата и го зареждам на място , без да разкачам клемите. Ако живееш в блок ,обаче не знам до колко е приложим този метод. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DZVER Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 Може и да сте прави ама аз моя акомулатор си му доливах и не съм го зареждал и издържа 5-6години,а уж беше "сух" необслужваем Чесно казано вече не държа на тия работи Колкото кара толкова нима това е най-важно в тоя живот да робувам на вещи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 Сега в зимния сезон с ниски температури не е добра идея да се оставя акумулатора след доливане без зареждане.Има вероятност без зареждане колегата да остане без акумулатор.Поздрави ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
l_jordan Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 доливаш дестелирана вода и палиш колата да чопли семки на едно място около 30мин Самия генератор ще ти зареди акумулатора не ти трябва да обикаляш.Самоче като работи не включваи никакви консуматори за да има по голям ефект от цялата процедура Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 Ехеее, каква весела тема сте си спретнали. Колега, много митове се разказаха за такова просто нещо като доливането с вода.Взимаш водата и доливаш до нужното ниво. После си караш колата няколко километра колкото да се разплиска електролитът и ГОТОВО. Не е нужно зареждане и никакви други операции.В никакъв случай не наливай електролит а само дест. (деионизирана) вода. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gemballa.bg Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 (Редактирано) Какво ще стане ако се напълни със сярна киселина?!? Редактирано 6 Февруари 2010 от gemballa.bg Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 Ще се повиши гъстотата на електролита над максималните 1.28 и ще повреди акумулатора безвъзвратно . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
EmRaH4oO Публикувано 6 Февруари 2010 Автор Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2010 Благодаря на всички колеги които се отзоваха.Значи вода взех сега тия дни ще я долея и ще покарам малко (ще следвам коментара на колегата @Гризли ) понеже е най-лесното,и ще видя какво ще стане.Още веднъж благодаря на всички.Поздрави.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gemballa.bg Публикувано 7 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2010 Ще се повиши гъстотата на електролита над максималните 1.28 и ще повреди акумулатора безвъзвратно .И как ще стане това? Или предполагаш, че алтернатора ще зарежда с повече от 14.1 волта Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacofazomera Публикувано 7 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2010 те са го из4ислили 4е при зареден акумулатор гъстотата треба да е 1,28 ако налееш киселина при зареден акумолатор ще стане 1,55 2,03 и теи един 4еп Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bull.bg Публикувано 7 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2010 а как се разбира до къде трябва да е електролита в акумолатора, имам предвид нивото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 7 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2010 като развиеш тапите на акумолатора и погледнеш в "дупката" ше видиш до къде трябва да е водата.Всеки отвор има нещо като краче,което е и ориентир до къде трябва да се допълни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2010 (Редактирано) И как ще стане това? Или предполагаш, че алтернатора ще зарежда с повече от 14.1 волта Предполагам, че вече си отговори ? Напълно заредения акумулатор има 1.28 гъстота на електролита. Когато е под тези стойности е разреден и съответно докато алтернатора го зарежда реално му повишива гъстотата на електролита (нарича се електро-химична реакция). Изчислено, че до около 14.4В зареждане от алтернатора максималната му гъстота не може да превиши 1.28. Когато на зареден акумулатор долееш киселина все едно, че го презареждаш. Над определени стойности на електролита се изкривяват плочите, пада изолацията м/у тях и клетката дава "на късо" - с една дума казваш "прощай Григорий" на акумулатора . Затова подмяната на електролита се прави само в сервиз за акумулатори - трябва да се спази точно гъстотата на електролита. На стар акумулатор не е много препоръчително да се прави защото при източването на стария електролит утайката на дъното застава м/у плочите и с времето поврежда изолацията.На този принцип продаваха навремето и акумулаторите - купуваха се "сухи" и после в сервиз ги заливаха с електролит. Там става великото тайнство - след сипването на електролита акумулатора е напълно зареден и готов за ползване дори без да го зареждат с алтернатор на 14.1В . Редактирано 7 Февруари 2010 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gemballa.bg Публикувано 7 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2010 За да скапеш акумулатора с доливане на електролит с гъстота 1.27-1.28 трябва акумулатора да е разреден, но колегата никъде не спомена, че е самият акумулатор е ''паднал'' Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2010 Все едно е дали е разреден или не. Гъстотата на електролита няма къде да "изчезне" от акумулатора, когато е разреден. Просто при последващото зареждане и протичане на "електро-химичния" процес (пак го повтарям за да е ясно откъде идва гъстота в електролита ) гъстотата се вдига до 1.28 ако е в ред акумулатора. В този ред на мисли и да е зареден и да е разреден акумулатора, като му добавиш киселина с неясна гъстота при последващото зареждане гъстотата на електролита ще се вдигне много над 1.28, което ще доведе до повреждането му. Затова гъстотата на електролита се проверява при зареден акумулатор и ако е ниска се добавя електролит със съответната гъстота за да се достигне заветните стойности от 1.27-1.28. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gemballa.bg Публикувано 8 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 8 Февруари 2010 Вие колега знаете ли електролита в акумулатора какъв е? Ще подскажа.... сярна киселина и никъде не съм споменавал за добавяне, а за цялостна подмяна на ''електролита'' със сярна киселина с гъстота 1.27 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts