Jump to content

Тампони на амортисьорите


georgixristov

Recommended Posts

30-35лв Боге

От няколко месеца поевтиняха с около 30 % Алекс. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Ако ще си ги сменяш с помощта на скоби за пружините, можеш да смениш тампоните и без да сваляш целия макферсон - развиваш гайката на амортисьора, след това рязаната гайка - дигаш на крик, свиваш пружините със скобите и това е.

Аз не бих го посъветвал подобно нещо (а и без скоби за пружини няма как да стане при какъвто и да е вариант), и без това ще трябва да отвинти биалетката, а да не говорим, че и кормилната щанга ще ограничава движението, та ще трябва да се свали и кормилния накрайник - и какво стана, останаха двата лесни болта дето държат главината - по-добре да се разглоби всичко, тъкмо ще види ако нещо е за смяна (накрайник или биалетка) - чиста работа.

За две години два пъти ги сменям тия тампони + биалетките и един път накрайниците. Втория път си правих колата сам-самичък, отне ми един следобед и 3 бирички - без да бързам :hilezh:

Лесна работа колега, намери си хубави инструменти и спрей за ръжда и давай смело :hilezh:

П.П.

Колега, ако нямаш основни познания, като например как се сваля кормилен накрайник, извикай някой приятел дето по разбира, най-малкото да те напътства :hilezh:

Редактирано от gotingogo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако прочетеш внимателно ще видиш, че съм писал за необходими скоби :hilezh: Питането беше конкретно кът тези тампони, а това е най-лесният начин. Лошо няма да разчасти всичко и после да ходи и на реглаж. Всеки сам си преценява.

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо няма да разчасти всичко и после да ходи и на реглаж. Всеки сам си преценява.

Реглаж ще се наложи, само ако развърти (свали или смени) кормилните накрайници :lol:

По двигателите ме няма, но за окачването (на В4) може да спорим колкото искаш :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглаж ще се наложи, само ако развърти (свали или смени) кормилните накрайници :lol:

По двигателите ме няма, но за окачването (на В4) може да спорим колкото искаш :zustimm:

Колега в много голяма грешка си..... претендираш че знаеш нo май не е така. При Б4 страничия наклон (camber) на колелото се прави от 2 та болта които държат амортисьора...ако не вярваш ела с която искаш Б4 на стенд-а и се обеди...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега в много голяма грешка си..... претендираш че знаеш нo май не е така. При Б4 страничия наклон (camber) на колелото се прави от 2 та болта които държат амортисьора...ако не вярваш ела с която искаш Б4 на стенд-а и се обеди...

Опс - тука ме хвана неподготвен - за това хич няма да споря - последния път смених и накрайниците, затова ходих и на реглаж, но за страничния наклон незнам - по принцип къде може да се направи това замерване, и този дето ми е правил реглажа дали би забелязал нередност, ако има такава!

Болтовете нямат ли само една позиция на влизане?

Ще съм ти много благодарен, ако дадеш малко инфо по темата! Не ми се ще докато се търкалям по магистралата със скорост "малко" над позволената, да ми се разхвърчат търкулата.

Благодаря предварително :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега я обясни повече за реглажа на страничния наклон...кои 2 болта казваш на амортисьора....че моето Б-4 го карах на 2 реглажа на предницата и ми тегли в дясно....уж майсторите викат, че геометрията е ОК...едното колело било изместено с 3 мм. спрямо другото....ма не било проблем....а при реглажа гледах, че ми пипаха накрайниците на рейката.....тъкмо бях сменил шарнирите.

Тегленето в дясно си остана обаче...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,напречният наклон на колелото се регулира само от шарнира.Отворите,през които се захваща за носача са елипсовидни.При Б3 и Б4 шарнирите са различни,но и при двата отворите им са елипсовидни.Амортисьора се хваща към шенкела с два болта,които се стягат и от там реглаж не се прави.А сходимоста както всички занем се регулира от накрайниците.Ако шарнира се откачи само от шенкела напречния наклон не се нарушава,но при смяна на шарнир реглажа е задължителен,както и при смяна на накрайник.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,напречният наклон на колелото се регулира само от шарнира.Отворите,през които се захваща за носача са елипсовидни.При Б3 и Б4 шарнирите са различни,но и при двата отворите им са елипсовидни.Амортисьора се хваща към шенкела с два болта,които се стягат и от там реглаж не се прави.А сходимоста както всички занем се регулира от накрайниците.Ако шарнира се откачи само от шенкела напречния наклон не се нарушава,но при смяна на шарнир реглажа е задължителен,както и при смяна на накрайник.

Абсолютно вярно.Много точен отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам и аз да споделя нещо на мойта б3 скоро сменях тампонитена макферсона и пак си тупка но те са им слабост оня ден четох тема в форума на капачките отгоре се слагат още едни тампони който стват като буфер между капачката и ботуша сложих едни и да ви кажа май тупкането при дупки изчезна обаче се появи скърцане което аз премахнах с ма B) сло и грес

Редактирано от stangata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба ги у тампоните....днес гледах левия и шайбата горе стърчи с около 1 см. над ботуша....пък ги смених преди 12-13 000 км....FEBI.....и карам основно извънградско.....живи пачници.....пак са за смяна.....ке зема да си купа Вектра B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе ауди е колата ама и мене ме дразнят тия тампони обаче с 2 мм гума под капачката има ефект за тупкането иначе аз бях правил на времето на мойта 90 ка побеже бързо ги набиваше с неква гума от некъв ремък изрязах и подложих върху старите щото ми писна на сменям и така си кара докато я продадох но тя беше с 15 ки 205/50 и ги набиваше за 5-6 месеца

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

консУматив ...

преди много се вторачвах, тва лопа, тва тропа - тичам сменям ... и след 2 месеца макс пак почва ...

всичко ново да смениш за 2-3 месеца ще се обади пак нещо ...

грижа за колата тогава когато трябва и толкова ...

мене биалетките ми заминават за 2 месеца тампони,боклуци ... 80 % ментаци по пазара ...

лошо е че сменяш и колата ти или остава на същото положение или се оправя тропкането за малко и после пак същия бахтън ...

а и лично моето мнение е , че на Б4 предницата е "ОЛЕ-ЛЕ" супер лабава ... аз имам от година и половина колата и съм сменял 3 пъти биалетки, тампони, карета (предни) и т.н. дето има хора с опелчета дето не са чували и за тия части ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,абе при мен се появи едно скърцане при завой на дясно ,и до някъде на ляво видях металната капачка върху предния амортисьор беше хлабава помислих си ще я напълня с ВД-40 (прозвуча на руски):lol:)и грес .Стегнах я да обере хубаво ,ядец ...оказа се че не е и това ,на същото колело (дясното) имам и скъсан маншон на на външно каре когато завия пълен десен маншона се отваря и карето се вижда .Та въпросът ми е може ли карето да скърца така при завиване дори и на място <скърцането си е баш като скърцане от стара врата :flipoff::twisted::) Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СПЕШНО сменяй маншона!!!!

Ако сега само скърца , направо си късметлия - следващия звук от там ще е пропукване .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та въпросът ми е може ли карето да скърца така при завиване дори и на място <скърцането си е баш като скърцане от стара врата

Зависи кога се е скъсал маншона, но пясък и прах в него са се едно в лагер- много лошо. Ако греста липсва и е пълно с боклуци, придружено и със скърцане (което трябва да се провери откъде е) си направо за ново каре. Карането със скърцащо каре ще те остави на път в най-добрия случай ...

Проверявай ходовата част!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за бързият отговор :2gunsfiring_v1: .То на сиромах човек кога му е вървяло :P:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за бързият отговор :steinigung: .То на сиромах човек кога му е вървяло :unsure::unsure:

Може и да си късметлия , ако скъсания маншон е от скоро . Ако не можеш сам да избиваш

карета и търсиш майстор - гледай да е някой който ще се навие да разглоби нацяло карето

и да го лъсне до блясък . Така ще стане ясно дали карето няма вече язви и питинг - следи

от износване . Ако всичко е О.К. нов комплект маншон - там има всичко необходимо , желателно GKN .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...