Jump to content

Recommended Posts

Двигател който отскоро ми стана страшно интересен... Не е произвеждан... Но ми е крайно интересно приложил ли се е в света на силовия тунинг???

Интересни линкчета

http://www.intendedacceleration.com/

http://www.bufkinengineering.com/talledega.htm

Линк от Vortex-a (Рядки/Уникални състезателни двигатели)

19s.jpg

20m.jpg

21Z.jpg

22Y.jpg

23u.jpg

24F.jpg

25G.jpg

26J.jpg

27j.jpg

28a.jpg

29V.jpg

30D.jpg

31g.jpg

32L.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Всъщност долнището си е доброто старо I5. Само главата е била експериментално производство, но никога не е намерила приложение в силовия тунинг, останала си е прототип. С така събрания мотор в купе на 5000CS през 1986 г. са били направени точно 2 експериментални ръна - на пистите Нарди в Италия и Таладега в Щатите, като и двата ръна са били за маскимална скорост. В тоя си вид мотора е бил с мощност 650 к.с. В последствие от ръководството на Ауди преценяват, че няма смисъл да се инвестира в пускането на 25-клапановата глава в масово производство. Причината е елементарна - с 20-клапановия петак Ауди S1 поставя последователни рекорди на Pikes Peak Hill Climb през 85, 86 и 87 г. По това време двигателя е бил малко над 600 к.с. и е преценено, че има потенциал за повече. През 88-ма Ауди се местят в Щатите, за да покажат на огромния америакнски пазар на какво е способен техния мотор, първоначално в Trans-Am сериите, а през 89-та в IMSA. По състезанията AUDI 90 IMSA GTO е било вече над 700 коня, а са правени и експериментални рънове с над 900 коня, при които в състезателно темпо мотора е издържал 1 час каране.

Та това е накратко причината I5 25v да не види бял свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че сегашното ТТ 2.5Т е именно с 25V тиква....може и да се лъжа,но имам спомен че съм го срещал някъде??

п.п. На Далбак в офиса под стъклената маса е поставена върху една бренд ню 25V глава :) Понеже не е терикат,нали... :)

Редактирано от Yavor20V
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че сегашното ТТ 2.5Т е именно с 25V тиква....може и да се лъжа,но имам спомен че съм го срещал някъде??

п.п. На Далбак в офиса под стъклената маса е поставена върху една бренд ню 25V глава :bia: Понеже не е терикат,нали... :birthday:

20v е главата на ТТ RS-а цък

:bia: Ахам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. единия клапан в повече, не значи повече мощ, така ли?

До колкото разбирам единия всмукателен клапан в повече... има смисъл само когато двигателят е с турбо... приемете го като въпрос...

П.П. - Иначе във фортекса имаше бая интересни маторчета!

Редактирано от oldtimer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. единия клапан в повече, не значи повече мощ, така ли?

Колкото повече са клапаните, толкова по-малко бууст носи главата. А при еднакво като обем долнище на въпросния петак, това е единствения начин да се увеличи мощността - да се надуе с повече бууст.

Най-добрия пример, за който се сещам в момента е М10 мотора на БМВ - 4 цилиндров с един вал и по 2 клапана на цилиндър. Заводско излиза с ковани колянов вал и биели и има шведски проекти, които от обем 2 литра вадят над 700 НАДЕЖДНИ к.с. Отделно с това поколение двигател във Ф1 са имали болид с 1400 к.с. началото на 80-те.... нямам идея, но мога да си представя на какво налягане се е карал :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече са клапаните, толкова по-малко бууст носи главата.

Прощавай за любопиството, но какво е техническото обяснение за това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам единия всмукателен клапан в повече... има смисъл само когато двигателят е с турбо... приемете го като въпрос...

П.П. - Иначе във фортекса имаше бая интересни маторчета!

Не ферари също имат мотор с по 5клапана на цил. в модела Ф355 и не само, тойота и те имат 5клапанов 1.6мотор атмосферен с доста висока литрова мощност за 4-АГЕ 20кл. става въпрос, при доста мотоциклетни двигатели също има 5кл. на цил.

Последните ВАГ мотори с директно връскване (с атмосферно или принудително пълнене без значение) няма как да са с по 5клапана на цил. заради директно връскване, т.е. инжектора е в главата и място за 3-ти всмукателен клапан няма.

Отделно има по Вортекса интересни проекти на амосферни ВАГ 2.0литрови мотори с 20клапанови глави и т.н.

Oтностно БМВ Ф1 мотора мощността му е била само за тренировки около 1300кс. на 5.5 бара, в състезание дават, че се е карало на 3.8бара и колата е имала около 900к.с.

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...т.е. инжектора е в главата и място за 3-ти всмукателен клапан няма.

...но за 3-ти изпускателен има... :birthday:

Докато виж,при атмосверните клапаните си имат сериозната и задължителна роля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прощавай за любопиството, но какво е техническото обяснение за това?

Не се наемам да задълбавам толкова... аз съм икономистче по образование и колите са ми само хоби :birthday:

Казвам каквото съм чел, а който има сериозни технически познания може да обясни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трите смукателни клапана са с по-малък диаметър на хидравличния повдигач - това не позволява използването на много "агресивен" разпределителен вал. В крайна сметка в сравнение с добре изчислена 4-клапанова глава няма по-голяма пропусквателност, но остава по-сложното изпълнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M-12/1 и М13/1. 5,5 бара налягане в квалификацийте 1300 к.с. :) 1499 куб.см.

Не ми питай от де го знам :)

:lol: Точно така! Даже са скачали на места по пистите <_< ако си гледал старите епизоди на Top Gear с Тиф Нидел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M-12/1 и М13/1. 5,5 бара налягане в квалификацийте 1300 к.с. :) 1499 куб.см.

Не ми питай от де го знам :)

Един вид си го карал на фул тротъл ли ве <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не осирайте темата за пресветата мисирка с нЕкви пошли бНв-та ве. :stupid:

Е ви 10 клапанова патица с коне.

Некъде бех зяпал едни норвежци 814........ коне беха извадили от 10 клапанов петак и му скъсваха трътката по едни снегове. И малко клапани стават за просташки проекти, явно трее знаеш как да го направиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм Биг Маста БАТКА кат тербе о бързи :stupid::lol:;)

Не ве,аз не съм мега батка...откак си направих колата ти почнА да ме спрегаш като такъв....

Причина....?Незнайна...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ве,аз не съм мега батка...откак си направих колата ти почнА да ме спрегаш като такъв....

Причина....?Незнайна...?

Ае нема се правиш, надут, масон, ламер, антифен и балъчор. :wall::bia:;) Хахаххахахахахаха ше се умрЕм. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми скандинавчетата се справят с големите налягания та нищо чудно от 10VT да извадят 700++ к.с.

Интересно е какво турбо ползват и на какво налягане??

Не ме и ебе, нито ще тръгна да го правя, нито имам умствения и финансов ресурс, избягвам да си пълня главата с инфо, което не ме касае. Гледам, кефя се и цъкам семки. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ве откак се наметка на РК ( пеТстин коня) почна да раниш навред и наред :wall: Значи си БАТКА :bia:

Е нема кака да съм ве ;)

Е тебе ли те нахраних,та се разчувствА или гледаш общата конюнктура и ми следиш развитието??

На тебе лично ти казах мнението ми по твойте проекти,ти се обидИ...нема лошо,аз си казвам мнението директно винаги ;) Без значение дали е хубаво или не е....а ти разбирам ,че и пред хора говориш как не съм маниак,щом не си цапам аз ръцете разбираш ли... ;) Ето това не е готино ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пешеходеца спомена ли че съм отишъл с моя си кола и съм си тръгнал с нея??

Верно безинтересните 160 кончета ма кат я взех беше само 133.

Крайно време беше, аз винаги съм вярвал/някъде много надълбоко в себе си/, че все някой ден ще направиш кола, която да се придвижва на самоход. :gmorning::gut::gmorning:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ве,аз не съм мега батка...откак си направих колата ти почнА да ме спрегаш като такъв....

Причина....?Незнайна...?

Ми щото си надувка ве, затва...

И мен ме дразниш , затва не ти пиша на скайп :gmorning:

а ти разбирам ,че и пред хора говориш как не съм маниак,щом не си цапам аз ръцете разбираш ли... :gut: Ето това не е готино :)

Да верно е тва, като си поръчва масло и на мен така ми казА :gmorning:

П.П Ама поне си взе 10W60 EDGE ;)

Редактирано от ACE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...