LKF Публикувано 9 Март 2010 Доклад Share Публикувано 9 Март 2010 Здравейте,преди малко попаднах на въпросното видео в www.youtube.com и бих искал да ви попитам как така стрелката застава на 4000оборота?Ето и линк към видеото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ThugLord Публикувано 9 Март 2010 Доклад Share Публикувано 9 Март 2010 Здравейте,преди малко попаднах на въпросното видео в www.youtube.com и бих искал да ви попитам как така стрелката застава на 4000оборота?Ето и линк към видеото Написал си го в заглавието Multitronic Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cucurko Публикувано 9 Март 2010 Доклад Share Публикувано 9 Март 2010 (Редактирано) Уау, досега не бях виждал как може да ускорява мултитроник, впечатляващо Рагледах и разни други клипчета, на някои заковава оборотомера по същия начин, на други симулира фиксирани предавки, явно има различни режими.Гугълни multitronic и ще видиш какво е Редактирано 9 Март 2010 от Cucurko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LKF Публикувано 9 Март 2010 Автор Доклад Share Публикувано 9 Март 2010 Знам какво е мултритроник.Интересуваме как така спира на определени обороти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 Знам какво е мултритроник.Интересуваме как така спира на определени обороти.щом задаваш така въпроса явно незнаеш какво е и как работи мултитроника Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kvasilev Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 (Редактирано) Мултитроника е супер трагедия(лично мнение)Не съм чул някой да е доволен от тази кутия след 100000км пробег.Иначе на видео е супер Редактирано 10 Март 2010 от kvasilev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LKF Публикувано 10 Март 2010 Автор Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 щом задаваш така въпроса явно незнаеш какво е и как работи мултитроникаВинаги съм се чудел,защо в българските форуми вместо да ти се отговаря на въпроса,ти се отговаря с това,че не знаеш за какво иде реч и т.н. украсено със заяждане,аджеба нали за това се пита подяволите?Не ти пречеше колега,да обясниш в едно изречение,вместо да ми правиш забележка...сам си разбрах.Поздрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ThugLord Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 Просто наистина, ако толкова се интересуваше щеше да се поразровиш из форума в няколко теми е споменато действието...Иначе точно клип ми е интересен.. защото прави 0-200 за същото време за което ги прави и А6 3.0ТДИ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zoro Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 Мултитроника е супер трагедия(лично мнение)Не съм чул някой да е доволен от тази кутия след 100000км пробег.Иначе на видео е суперЕто чуй- 147 000 км. . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hivanov Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 Мултитроника е супер трагедия(лично мнение)Не съм чул някой да е доволен от тази кутия след 100000км пробег.Иначе на видео е супер108 000 km. - без проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 Ето го и обяснението...За да ме разбереш ще трябва да те светна малко за самото устройство на кутията. Представи си 2х два конуса, които се гледат с острото един друг и една дебела метална верига, която ги свързва. Малко като устройството на велосипед със скорости: имаш малки и големи венци отпред и отзад. Тук вместо венци имаме конуси, които стискат веригата. Когато едните стискат вдигат веригата нагоре и така все едно си превключил на по-голям венец, а в същото време другата двойка конуси се отдалечават леко и веригата пада по-ниско. Представи си сега, че това се случва всеки път когато спреш и тръгваш: конусите, които приемат въртящ момент от двигателя седят сближени един до друг и вдигат веригата високо (както би направил и при колелото, да превключиш на по-голям венец за да ти е по-лесно), а другата двойка конуси, които предават въртящ момент към колелата, са раздалечени... Реално скоростната кутия е с безброй предавки, защото всяка промяна на положението на конусите може да се приема за превключване на предавка... а това се случва непрекъснато! Когато включиш на ръчен режим и сам сменяш скоростите ти просто местиш двойките конуси в определени конфигурации. За това и Ауди ако искат могат да направят да имаш не 8 (както са последните Мултитроници), а 888 ръчни скорости да си сменяш но това разбира се бидейки абсурдно са ги ограничили "само" до 8.Когато дадеш газ с конкретно усилие БЕЗ да натискаш повече или по-малко педала, колата преценява за желаното от теб ускорение какви обороти са нужни, застопорява ги и после просто плавно сменя позицията на конусите - едните разпускат, други стискат веригата. Като на клипчето. Резултатът е, че стрелката на оборотомера не помръдва, защото предавки няма!Капиш? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 Винаги съм се чудел,защо в българските форуми вместо да ти се отговаря на въпроса,ти се отговаря с това,че не знаеш за какво иде реч и т.н. украсено със заяждане,аджеба нали за това се пита подяволите?Не ти пречеше колега,да обясниш в едно изречение,вместо да ми правиш забележка...сам си разбрах.Поздрави!отговорих ти така заради това Знам какво е мултритроник.Интересуваме как така спира на определени обороти.и точно затова те цитирах, хем знаеш какво е мултитроник, хем незнаеш какво е мултитроник, не се сърди, но теми има много и не само в този форум, почети малко Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LKF Публикувано 10 Март 2010 Автор Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 Ето го и обяснението...За да ме разбереш ще трябва да те светна малко за самото устройство на кутията. Представи си 2х два конуса, които се гледат с острото един друг и една дебела метална верига, която ги свързва. Малко като устройството на велосипед със скорости: имаш малки и големи венци отпред и отзад. Тук вместо венци имаме конуси, които стискат веригата. Когато едните стискат вдигат веригата нагоре и така все едно си превключил на по-голям венец, а в същото време другата двойка конуси се отдалечават леко и веригата пада по-ниско. Представи си сега, че това се случва всеки път когато спреш и тръгваш: конусите, които приемат въртящ момент от двигателя седят сближени един до друг и вдигат веригата високо (както би направил и при колелото, да превключиш на по-голям венец за да ти е по-лесно), а другата двойка конуси, които предават въртящ момент към колелата, са раздалечени... Реално скоростната кутия е с безброй предавки, защото всяка промяна на положението на конусите може да се приема за превключване на предавка... а това се случва непрекъснато! Когато включиш на ръчен режим и сам сменяш скоростите ти просто местиш двойките конуси в определени конфигурации. За това и Ауди ако искат могат да направят да имаш не 8 (както са последните Мултитроници), а 888 ръчни скорости да си сменяш но това разбира се бидейки абсурдно са ги ограничили "само" до 8.Когато дадеш газ с конкретно усилие БЕЗ да натискаш повече или по-малко педала, колата преценява за желаното от теб ускорение какви обороти са нужни, застопорява ги и после просто плавно сменя позицията на конусите - едните разпускат, други стискат веригата. Като на клипчето. Резултатът е, че стрелката на оборотомера не помръдва, защото предавки няма!Капиш?Разбрах,разбрах ))Добре,е че има хора които имат търпение да обясняват. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IRON MAN Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 А кой казва на конусите какво и кога да правят?Ако е компютъра,какви стоиности следи?А навярно тук си имаме и отделен компютър за кутията?И веригата ли е слабото място на този механизъм? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kvasilev Публикувано 10 Март 2010 Доклад Share Публикувано 10 Март 2010 (Редактирано) Ето чуй- 147 000 км. . И дано още 1 000 000 да направиш,колега,без да имаш каквито и да е грижи.В един от Английските форуми имаше колега с проблеми на 25 000км Редактирано 10 Март 2010 от kvasilev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 А кой казва на конусите какво и кога да правят?Ако е компютъра,какви стоиности следи?А навярно тук си имаме и отделен компютър за кутията?И веригата ли е слабото място на този механизъм?Предполагам, че нещата са доста комплексни и сложни. Скоростната кутия гаранция е наблъскана с електроника, но кое с кое точно сработва си нямам ни най-малката представа.Да, главното слабо място е веригата, но покрай него и сумати други неща сдават багажа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicoldy Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 ....Благодаря за изчерпателното обяснение ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 (Редактирано) Слабото място в мултито не е веригата - тя е едно от скъпите неща, които се сменят когато кутията се отваря и за това всички пищят "веригата това, веригата онова ..."Основния проблем на мултито е смазването - suction jet помпата (тази, която отговаря за ниското налягане при потегляне), нормалната (или голямата) маслена помпа (която не се продава отделно по принцип). Проблемите със suction Jet-a водят да характерното "притрисане" при потегляне (защото няма налягане в първия момент и няма каква да натиска фрикционните дискове в съединителя), в много тежки случаи колата изобщо не потегля: даваш газ, нищо не се случва (т.е. все едно си натиснал съединител).Проблемите с маслената помпа, филтрите, неправилно масло в кутията или дори клапанното тяло са тези, които вече трошат хардуерията по кутията - ниско налягане, от там лошо мазане на веригата, тя се износва, вкопава се в конусите и ги надира зверски и здравей нова кутия (по възможност ръчна )И накрая проблемите с компа на кутията, който е отделен и се къпе и охлажда от същото това масло - някой и друг датчик, но нищо страшно. НО ако има проблеми с филтрите/помпата (виж горната част от мнението ми) и кутията прегрява: БАМ, компа гърми (буквално се стапя) и си за нов ... Или от паразитните вибрации, появили се в следствие на горните проблеми се късат едни много тънки "крачета" в компа и той се шашка - но това също не е болка за умиране и е лечимо.Както бях писал и в една друга тема - с 4 цилиндров двигател мултито кара много километри, с V6 (еле пък 2.5 TDI) и тежък десен крак на шофера може да не изкара и 40 000. Износването при далеч по-голямото натоварване от големите двигатели е в пъти по-интензивно и на въртящите части по кутията (помпи, лагери и т.н.) им се разказва играта за нула време... Редактирано 11 Март 2010 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IRON MAN Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 Аз по принцип бързо схващам,ама трябва много да ми се обеснява и за това да питам пак дали правилно съм разбрал?Комп. ,подава сигнал на помпата какво налягане да дигне и от там се местят конусите?А помпата с какво задвижване е,навярно ел.?А тази верига значи се явява консуматив или само при екстремни обстоятелства?Основния проблем на мултито е смазването - suction jet помпата (тази, която отговаря за ниското налягане при потегляне), нормалната (или голямата) маслена помпа (която не се продава отделно по принцип).В такъв случай ако попаднем на екземпляр който има и най-малките вибрации или нещо подобно при потегляне, да бягаме далеч?Много въпроси и някой от които тъпички,но ако разнищим подробно начина на работа и експлоатация,на тази кутия,няма да се плашим толкова много а и ще знаем какво да гледаме при покупка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 (Редактирано) Аз по принцип бързо схващам,ама трябва много да ми се обеснява и за това да питам пак дали правилно съм разбрал?Комп. ,подава сигнал на помпата какво налягане да дигне и от там се местят конусите?[Веско] Да, конусите се задвижват хидравлично от маслото, помпата държи постоянно налягане (общо взето) и с клапани се регулира наляганете (т.е. разстоянието) А помпата с какво задвижване е,навярно ел.? [Веско] Не, зацепена е механично помпата и често тая зъбчатка става на салата. Виж на http://multitronic-box.com/gallery.html , единия от албумите се казва счупен мултитроник - там има големи снимки на маслената помпа, и на надрани конуси, и на клапанно тяло... Изобщо от галерията може да придобиеш представа какво има в тия кутииА тази верига значи се явява консуматив или само при екстремни обстоятелства? [Веско] Консуматив е при проблеми или след 250 - 300 000 км.В такъв случай ако попаднем на екземпляр който има и най-малките вибрации или нещо подобно при потегляне, да бягаме далеч?[Веско] Ами да, вибрацията при потегляне/ниска скорост хич не е добър знак. Но това може да е предизвикано от крива полуоска или проблем с каре да кажем - имало е и такива случаи ...Много въпроси и някой от които тъпички,но ако разнищим подробно начина на работа и експлоатация,на тази кутия,няма да се плашим толкова много а и ще знаем какво да гледаме при покупка.[Веско] V6 и мултитроник - твърдо НЕ, с R4 ако е хубава колата и не те дразни да караш тролей - Може Редактирано 11 Март 2010 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zoro Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 Както бях писал и в една друга тема - с 4 цилиндров двигател мултито кара много километри, с V6 (еле пък 2.5 TDI) и тежък десен крак на шофера може да не изкара и 40 000.В това удебеленото има голям смисъл според мен. Състезателна кола с мултитроник няма. Многото нютон метри са убииствени за мултито. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kvasilev Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 В това удебеленото има голям смисъл според мен. Състезателна кола с мултитроник няма. Многото нютон метри са убииствени за мултито.А от Ауди това не го ли знаят.Защо се гаврят с хората.Дори на трабант скоростната кутия е по здрава.Още преди първата смяна на маслото ми почнаха проблемите.Сега обмислям варианта с ръчна кутия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zoro Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 Съжалявам, че така си уцелил. Не си ли в гаранционен срок ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 Ами не мисля, че се гаврят.. нито че ги вграждат в спортни модели, S/RS с мулти няма А и те си гонят пазарните сегменти - щом има хора, които искат да карат голям дизел и автомат на предно, то такива коли ще се произвеждат и продават. А и самата кутия не е разработка на Ауди и никога не е била - тя е творение на LUK. Най-вероятно като задание към тях е спуснато да е и евтинка за производство (а мултито е по-просто устроено от един типтроник) и готово - икономията е майка на мизерията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jacob12 Публикувано 11 Март 2010 Доклад Share Публикувано 11 Март 2010 Мисля че в зависимост от точната кутия ограничението за въртящ момент е макс. 380-400 N.m. Най големия двигател , който се сещам с мултитроник е 2,7 тди на 4F Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts