Jump to content

Audi A6 2.5 TDI Multitronic


LKF

Recommended Posts

Здравейте,преди малко попаднах на въпросното видео в www.youtube.com и бих искал да ви попитам как така стрелката застава на 4000оборота?

Ето и линк към видеото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,преди малко попаднах на въпросното видео в www.youtube.com и бих искал да ви попитам как така стрелката застава на 4000оборота?

Ето и линк към видеото

Написал си го в заглавието Multitronic :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау, досега не бях виждал как може да ускорява мултитроник, впечатляващо :respekt:

Рагледах и разни други клипчета, на някои заковава оборотомера по същия начин, на други симулира фиксирани предавки, явно има различни режими.

Гугълни multitronic и ще видиш какво е :hilezh:

Редактирано от Cucurko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам какво е мултритроник.Интересуваме как така спира на определени обороти.

щом задаваш така въпроса явно незнаеш какво е и как работи мултитроника

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултитроника е супер трагедия(лично мнение)Не съм чул някой да е доволен от тази кутия след 100000км пробег.Иначе на видео е супер

Редактирано от kvasilev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом задаваш така въпроса явно незнаеш какво е и как работи мултитроника

Винаги съм се чудел,защо в българските форуми вместо да ти се отговаря на въпроса,ти се отговаря с това,че не знаеш за какво иде реч и т.н. украсено със заяждане,аджеба нали за това се пита подяволите?

Не ти пречеше колега,да обясниш в едно изречение,вместо да ми правиш забележка...сам си разбрах.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто наистина, ако толкова се интересуваше щеше да се поразровиш из форума в няколко теми е споменато действието...

Иначе точно клип ми е интересен.. защото прави 0-200 за същото време за което ги прави и А6 3.0ТДИ :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултитроника е супер трагедия(лично мнение)Не съм чул някой да е доволен от тази кутия след 100000км пробег.Иначе на видео е супер

Ето чуй- 147 000 км. . :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултитроника е супер трагедия(лично мнение)Не съм чул някой да е доволен от тази кутия след 100000км пробег.Иначе на видео е супер

108 000 km. - без проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и обяснението...

За да ме разбереш ще трябва да те светна малко за самото устройство на кутията.

Представи си 2х два конуса, които се гледат с острото един друг и една дебела метална верига, която ги свързва. Малко като устройството на велосипед със скорости: имаш малки и големи венци отпред и отзад. Тук вместо венци имаме конуси, които стискат веригата. Когато едните стискат вдигат веригата нагоре и така все едно си превключил на по-голям венец, а в същото време другата двойка конуси се отдалечават леко и веригата пада по-ниско. Представи си сега, че това се случва всеки път когато спреш и тръгваш: конусите, които приемат въртящ момент от двигателя седят сближени един до друг и вдигат веригата високо (както би направил и при колелото, да превключиш на по-голям венец за да ти е по-лесно), а другата двойка конуси, които предават въртящ момент към колелата, са раздалечени...

Реално скоростната кутия е с безброй предавки, защото всяка промяна на положението на конусите може да се приема за превключване на предавка... а това се случва непрекъснато!

Когато включиш на ръчен режим и сам сменяш скоростите ти просто местиш двойките конуси в определени конфигурации. За това и Ауди ако искат могат да направят да имаш не 8 (както са последните Мултитроници), а 888 ръчни скорости да си сменяш :flipoff: но това разбира се бидейки абсурдно са ги ограничили "само" до 8.

Когато дадеш газ с конкретно усилие БЕЗ да натискаш повече или по-малко педала, колата преценява за желаното от теб ускорение какви обороти са нужни, застопорява ги и после просто плавно сменя позицията на конусите - едните разпускат, други стискат веригата. Като на клипчето. Резултатът е, че стрелката на оборотомера не помръдва, защото предавки няма!

Капиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудел,защо в българските форуми вместо да ти се отговаря на въпроса,ти се отговаря с това,че не знаеш за какво иде реч и т.н. украсено със заяждане,аджеба нали за това се пита подяволите?

Не ти пречеше колега,да обясниш в едно изречение,вместо да ми правиш забележка...сам си разбрах.

Поздрави!

отговорих ти така заради това

Знам какво е мултритроник.Интересуваме как така спира на определени обороти.

и точно затова те цитирах, хем знаеш какво е мултитроник, хем незнаеш какво е мултитроник, не се сърди, но теми има много и не само в този форум, почети малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и обяснението...

За да ме разбереш ще трябва да те светна малко за самото устройство на кутията.

Представи си 2х два конуса, които се гледат с острото един друг и една дебела метална верига, която ги свързва. Малко като устройството на велосипед със скорости: имаш малки и големи венци отпред и отзад. Тук вместо венци имаме конуси, които стискат веригата. Когато едните стискат вдигат веригата нагоре и така все едно си превключил на по-голям венец, а в същото време другата двойка конуси се отдалечават леко и веригата пада по-ниско. Представи си сега, че това се случва всеки път когато спреш и тръгваш: конусите, които приемат въртящ момент от двигателя седят сближени един до друг и вдигат веригата високо (както би направил и при колелото, да превключиш на по-голям венец за да ти е по-лесно), а другата двойка конуси, които предават въртящ момент към колелата, са раздалечени...

Реално скоростната кутия е с безброй предавки, защото всяка промяна на положението на конусите може да се приема за превключване на предавка... а това се случва непрекъснато!

Когато включиш на ръчен режим и сам сменяш скоростите ти просто местиш двойките конуси в определени конфигурации. За това и Ауди ако искат могат да направят да имаш не 8 (както са последните Мултитроници), а 888 ръчни скорости да си сменяш :) но това разбира се бидейки абсурдно са ги ограничили "само" до 8.

Когато дадеш газ с конкретно усилие БЕЗ да натискаш повече или по-малко педала, колата преценява за желаното от теб ускорение какви обороти са нужни, застопорява ги и после просто плавно сменя позицията на конусите - едните разпускат, други стискат веригата. Като на клипчето. Резултатът е, че стрелката на оборотомера не помръдва, защото предавки няма!

Капиш?

Разбрах,разбрах :flipoff:))

Добре,е че има хора които имат търпение да обясняват. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой казва на конусите какво и кога да правят?

Ако е компютъра,какви стоиности следи?

А навярно тук си имаме и отделен компютър за кутията?

И веригата ли е слабото място на този механизъм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето чуй- 147 000 км. . :flipoff:

И дано още 1 000 000 да направиш,колега,без да имаш каквито и да е грижи.В един от Английските форуми имаше колега с проблеми на 25 000км

Редактирано от kvasilev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой казва на конусите какво и кога да правят?

Ако е компютъра,какви стоиности следи?

А навярно тук си имаме и отделен компютър за кутията?

И веригата ли е слабото място на този механизъм?

Предполагам, че нещата са доста комплексни и сложни. Скоростната кутия гаранция е наблъскана с електроника, но кое с кое точно сработва си нямам ни най-малката представа.

Да, главното слабо място е веригата, но покрай него и сумати други неща сдават багажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабото място в мултито не е веригата - тя е едно от скъпите неща, които се сменят когато кутията се отваря и за това всички пищят "веригата това, веригата онова ..."

Основния проблем на мултито е смазването - suction jet помпата (тази, която отговаря за ниското налягане при потегляне), нормалната (или голямата) маслена помпа (която не се продава отделно по принцип).

Проблемите със suction Jet-a водят да характерното "притрисане" при потегляне (защото няма налягане в първия момент и няма каква да натиска фрикционните дискове в съединителя), в много тежки случаи колата изобщо не потегля: даваш газ, нищо не се случва (т.е. все едно си натиснал съединител).

Проблемите с маслената помпа, филтрите, неправилно масло в кутията или дори клапанното тяло са тези, които вече трошат хардуерията по кутията - ниско налягане, от там лошо мазане на веригата, тя се износва, вкопава се в конусите и ги надира зверски и здравей нова кутия (по възможност ръчна :rolleyes::respekt::flipoff: )

И накрая проблемите с компа на кутията, който е отделен и се къпе и охлажда от същото това масло - някой и друг датчик, но нищо страшно. НО ако има проблеми с филтрите/помпата (виж горната част от мнението ми) и кутията прегрява: БАМ, компа гърми (буквално се стапя) и си за нов ... Или от паразитните вибрации, появили се в следствие на горните проблеми се късат едни много тънки "крачета" в компа и той се шашка - но това също не е болка за умиране и е лечимо.

Както бях писал и в една друга тема - с 4 цилиндров двигател мултито кара много километри, с V6 (еле пък 2.5 TDI) и тежък десен крак на шофера може да не изкара и 40 000. Износването при далеч по-голямото натоварване от големите двигатели е в пъти по-интензивно и на въртящите части по кутията (помпи, лагери и т.н.) им се разказва играта за нула време...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип бързо схващам,ама трябва много да ми се обеснява и за това да питам пак дали правилно съм разбрал?

Комп. ,подава сигнал на помпата какво налягане да дигне и от там се местят конусите?

А помпата с какво задвижване е,навярно ел.?

А тази верига значи се явява консуматив или само при екстремни обстоятелства?

Основния проблем на мултито е смазването - suction jet помпата (тази, която отговаря за ниското налягане при потегляне), нормалната (или голямата) маслена помпа (която не се продава отделно по принцип).

В такъв случай ако попаднем на екземпляр който има и най-малките вибрации или нещо подобно при потегляне, да бягаме далеч?

Много въпроси и някой от които тъпички,но ако разнищим подробно начина на работа и експлоатация,на тази кутия,няма да се плашим толкова много а и ще знаем какво да гледаме при покупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз по принцип бързо схващам,ама трябва много да ми се обеснява и за това да питам пак дали правилно съм разбрал?

Комп. ,подава сигнал на помпата какво налягане да дигне и от там се местят конусите?

[Веско] Да, конусите се задвижват хидравлично от маслото, помпата държи постоянно налягане (общо взето) и с клапани се регулира наляганете (т.е. разстоянието)

А помпата с какво задвижване е,навярно ел.? [Веско] Не, зацепена е механично помпата и често тая зъбчатка става на салата. Виж на http://multitronic-box.com/gallery.html , единия от албумите се казва счупен мултитроник - там има големи снимки на маслената помпа, и на надрани конуси, и на клапанно тяло... Изобщо от галерията може да придобиеш представа какво има в тия кутии

А тази верига значи се явява консуматив или само при екстремни обстоятелства? [Веско] Консуматив е при проблеми или след 250 - 300 000 км.

В такъв случай ако попаднем на екземпляр който има и най-малките вибрации или нещо подобно при потегляне, да бягаме далеч?

[Веско] Ами да, вибрацията при потегляне/ниска скорост хич не е добър знак. Но това може да е предизвикано от крива полуоска или проблем с каре да кажем - имало е и такива случаи ...

Много въпроси и някой от които тъпички,но ако разнищим подробно начина на работа и експлоатация,на тази кутия,няма да се плашим толкова много а и ще знаем какво да гледаме при покупка.

[Веско] V6 и мултитроник - твърдо НЕ, с R4 ако е хубава колата и не те дразни да караш тролей - Може

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както бях писал и в една друга тема - с 4 цилиндров двигател мултито кара много километри, с V6 (еле пък 2.5 TDI) и тежък десен крак на шофера може да не изкара и 40 000.

В това удебеленото има голям смисъл според мен. Състезателна кола с мултитроник няма. Многото нютон метри са убииствени за мултито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В това удебеленото има голям смисъл според мен. Състезателна кола с мултитроник няма. Многото нютон метри са убииствени за мултито.

А от Ауди това не го ли знаят.Защо се гаврят с хората.Дори на трабант скоростната кутия е по здрава.Още преди първата смяна на маслото ми почнаха проблемите.Сега обмислям варианта с ръчна кутия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не мисля, че се гаврят.. нито че ги вграждат в спортни модели, S/RS с мулти няма :hilezh:

А и те си гонят пазарните сегменти - щом има хора, които искат да карат голям дизел и автомат на предно, то такива коли ще се произвеждат и продават.

А и самата кутия не е разработка на Ауди и никога не е била - тя е творение на LUK. Най-вероятно като задание към тях е спуснато да е и евтинка за производство (а мултито е по-просто устроено от един типтроник) и готово - икономията е майка на мизерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че в зависимост от точната кутия ограничението за въртящ момент е макс. 380-400 N.m. Най големия двигател , който се сещам с мултитроник е 2,7 тди на 4F

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...