Jump to content

така известня проблемен ALT двигател на А4,B6,2.0 бензин,от края на 2001


Kissman

Recommended Posts

Здравейте колеги,имам проблем с горенето на масло на моето мило Ауди А4,2.0 бензин,окт.2001 по талон.Имам го от година но се сблъсках с този проблем преди няколко месеца и реших да изчета всичко написано по този въпрос.Не смятам че е нормално това което пише в книжката че гори 0,5 л. на 1000 км.,просто не го приемам това за истина-ако е печатна грешка и е 10 000 км. съм съгласен.Въпроса ми е има ли някакъв изход или това е един порочен кръг в който аз се въртя и само харча пари без никакво реално решение и без да ги имам.Имам добър майстор при който винаги ходя и първото което направихме беше да сменим датчика,защото съмненията ни бяха че има масло а той показва че няма и светва жълтата лампа за намалено ниво.Сега си показва вече реално когато наистина няма масло.Проблема си остана обаче.Следващия ремонт беше предизвикан от това че един ден колата ми просто загасна на пътя(добре че бях в София)и с въже ме изтеглиха до сервиза му.Впоследствие колата запали но работеше на 3 цилиндъра и свещите бяха зацапани.Следващия ремонт включваше подмяна на свещите с нови,чистене на дюзите с ултразвук.Временно проблема беше решен но отново след време започна да свети тази проклета жълта лампа и да гори масло...Замислих се и за вариянт който ми беше подсказан да мина на друг вид масло,понеже сега я карам с 5W40,пълна синтетика а колата е на близо 180 000 км и това масло било твърде тънко затова го горяла,да съм минел на 10 или 15 W 40.Не съм го направил още просто защото проблемите и ремонтите ,а оттам и неволите ми продължиха с пълна сила и не съм стигнал до това.1-2 седмици след последния ремонт отново една сутрин колата запали на 3 цилиндъра,тресеше се цялата,пуши отзад и свети индикатора за проблем в електрониката на двигателя,така поне го преведох че означава.И отново е в момента в сервиза.Като диагнозата е ясна и за самия мен-цапа свещи и оттам ефекта е такъв-работи на 3 цилиндъра.А цапа свещи защото влиза масло в цилиндъра и ето защо го гори....всичко се връзва логично.По мнение и препоръка на моя майстор този път се налага по-сериозен ремонт и според него е проблема в сегментите и трябва да се сменят.Питах го за гумичките на клапаните дали се налага а той ми каза че това е по-маловажно но предполага че и това ще се направи,както и биелен лагер...ако се наложи и се види състоянието му като стигне до него...Извинявайте за дългото описание,но ето сега въпроса ми-точно по тази тема и точно за този тип двигател изчетох тук в форума мнения на хора изпатили като мен и те са на мнение че нищо не помага всичко това-смяна на сегменти,гумички и т.н. защото този двигател пак си продължава да гори масло...Тогава какво да правя?? Все пак при мен нещо трябва да се направи за да не зацапва свещите поне, тъй като аз не мога да карам на 3 цилиндъра..А и това масло-да минавам ли на на друго с друг вискозитет?? Помагайте хора,моля ви...обичам си колата все пак :-( Благодаря ви за търпението,но съм адски притеснен... :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото едва ли ще помогне освен ако не е менте някакво сегашното.

За начало бих заложил на гумички на клапаните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид че това което е написано в книжката за разхода на масло е за чисто нов двигател в първите му 15-20 к км.(вероятно)

Премери компресия преди да правиш каквото и да е, сравни я с каталожната! Чел съм, че не е на добре да духа през щеката за маслото и оттам да пръска масло когато е извадена. Не е на хубаво и да духа през капачката на маслото по време на форсиране на мотора(първо провери дали имаш капак на валовете да не запръска) Може и да си за сегменти. Твърде ти е висок разхода на масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Засичал ли си за по-дълъг период какъв ти еразхода на мало?

2. Това,че зацапва свещите не означава непременно , че там влиза масло. Нека ти направят диагностика на запалителната система.

3. Не се хвърляй в скъпи ремонти без да си сигурен каква е причината.

4. Всеки се изнервя яко като има проблем с колата, ама е неминуемо с тези вехти коли. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Засичал ли си за по-дълъг период какъв ти еразхода на мало?

2. Това,че зацапва свещите не означава непременно , че там влиза масло. Нека ти направят диагностика на запалителната система.

3. Не се хвърляй в скъпи ремонти без да си сигурен каква е причината.

4. Всеки се изнервя яко като има проблем с колата, ама е неминуемо с тези вехти коли. ;)

майстора каза че според него предишните собственици въобще не са я пазили и са я пържили яко...може и заради това да са заминали сегменти,дошло им е времето вероятно,но аз мислех че като причината е в тях би трябвало да има течове,оказва се че не е задължително да има....А скъпи ли са по принсип тия сегменти и трябва ли да се сменят на всичките бутала

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това в книжката го пише май на всяко Ауди ... с ALT проблема е друг

Това в книжката го пише даже на много коли.

И аз преди десетина и повече години си купих едно ново Пунто и останах много учуден от допустимия разход на масло, написан в книжката, даже ходих в сервиза с надеждата, че има печатна грешка, но се оказа, че няма.

Тогава приемчика ми обясни, че повечето производители се презастраховали по тоя начин, но това не значи, че колата ше харчи така.

А иначе при ваште мотори очевидно има някакъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема няма решение. На някой АЛТ мотори гори на други не. Колегата Райно се беше сблъскал с този проблем и беше правил доста, включително и някакво посещение в Порше за диагностика... Нах-добре го попитай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и от запушена картерна вентилация, да се получи същия проблем.

Това е решението или поне част от него.

Започнеш ли да отваряш мотора ще стане по-зле.В повечето случаи след отварянето на този мотор,колата харчи много повече масло.Опита показва,че маслото не се харчи през сегментите или през гумичките на клапаните.

Това със свеща е наистина странно,но пак може да се дължи на някаква объркана картерна вентилация и от там някакви маслени пари да ги зацапват,но бъди сигурен,че сегменти и всичко останало е здраво.

Другата част проблема е от маслената помпа,която явно не е измислена и изчислена добре.Прави свръх налягане и качва по-голяма част от маслото горе и затова светла индикацията.Колкото и датчика да смениш,няма да се оправи.Помпата струва 2000лв.,донякъде помага чистене.

Без да искам да съм черноглед,ти казвам,че няма да си решиш проблема,може да го намалиш.

1.НЕ ОТВАРЯЙ МОТОРА,ще стане по-страшно.

2.Нови компоненти на картерна вентилация(имаше някакво клапанче,което седи в горната част мотора,под или зад капака е)

3.Прочистване на цялата вентилация

4.Изчистване на картера и маслената помпа

5 Масло 10W40.

С тези 5 неща ще подобриш положението с 50тина %.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е вие тотално ме разбихте....какъв е тоя мотор дето не трябва да се отваря??? все пак там има цилиндри,бутала и т.н- те какво никога няма да подлежат на ремонт ли?Освен това не е мисля че проблема е в маслената помпа

това мнение че маслената помпа прави свръхналягане и качва маслото горе,съответно в картера остава малко и светва лампата не важи за мен-когато ми светва лампата наистина има защо да светне,проверявам при студен двигател нивото и се оказва че пръчката е на минимума,т.е маслото го няма.Всеки средностатистически майстор би се насочил при такъв проблем към сегменти и гумички....логчно е,как иначе ще попадне масло в цилиндрите,откъде??Както и да е,няма да се предавам,ще се опитам да се боря още,ще я стягам ако не за мен,то за следващия собственик :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при полужение , че маслото ти бяга така осезаемо ..

логиката е да се сменят сегментите .. вероятно маслените сегменти са свършили ..

и колата може да не е на 180 хиляди .. а на повече ..

ако ти е читав майстора .. ще ти я направи ..

не е добре да се отваря мотора .. да ,

но в твоя случай .. вероятно ще е наложително ..

те за това се продават сегменти .. щото свършват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тия сегменти, да не са от кашкавал ,че да свършват за 100 000км, това да не е Жигули...Какви са тия майстори не знам вече...Аз ви го загатнах , колегата Райно ви го обясни подробно...

Ако има проблеми с картерната вентилация, подкартерното налягане просто вкарва масло в цилиндрите и то изгаря. Почнете от там...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тия сегменти, да не са от кашкавал ,че да свършват за 100 000км, това да не е Жигули...Какви са тия майстори не знам вече...Аз ви го загатнах , колегата Райно ви го обясни подробно...

Ако има проблеми с картерната вентилация, подкартерното налягане просто вкарва масло в цилиндрите и то изгаря. Почнете от там...

Аз вече ще спра да пиша за този мотор.Посветих си много време,нерви и пари на него за да стигна до разковничето,при което го давам на готово и никой не го взима под внимание.Като гледам при теб е подобна ситуацията :). 3-ма около мен си отвориха 2.0 и освен,че дадоха 1000лв. на вятъра,коли им се влошиха.

Към автора: Защо търсиш съвет в автофорум при положение,че си готов да оспорваш това,което ти се казва ? Или го приемаш или не,но не го послагай на съмнение.

Другото за средно статистическите майстори спомена,ми те 99% от всички майстори не са виждали такъв мотор. Като много други хора и майсторите работят по шаблони,не разсъждават,не четат,не питат,знаят нещо и го прилагат,а ако не стане здраве да е нали ти плащаш.След това следва вариант Б,в който пак ти плащаш,а те са още по-неуверени и некомпетентни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като притежател на същия автомобил със същия двигател от същата година и на същия пробег (183 000 км) искам да споделя, че освен харченето на масло не съм имал никакви други грижи с двигателя. Да, гори масло (за 18 месеца и 18 000 км ми изгори една цяла туба от 5л.), но никога не съм имал работа на 3 цилиндъра, тресене, пушене, зацапани свещи с масло или каквото и да е. Карам с оригиналното масло 5W-40 и си доливам от време на време. Според мен проблемите, за които говориш, не са свързани директно с разхода ти на масло. При мен разходът си го има без да ги има другите проблеми. Няколко пъти ми се е случвало колата да дава фалшиви аларми за липса на масло, но когато спра и изчакам малко виждам, че маслото си е около средата на щеката. Това може да се дължи на тази хипотеза, че маслената помпа прави свръх-налягане. Това, което искам да те посъветвам, е да се съсредоточиш върху проблема със зацапаните свещи, а не върху разхода на масло, което си е явно хроничен проблем на част от ALT двигателите. Не трябва да са ти зацапани свещите.

П.П. Карам бившия автомобил на колегата Raino и подкрепям неговите съвети към теб. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз се придържам към горното мнение... Карам А4/2002г. с ALT мотор и спасение от харч няма. Случвало ми се е и да остана на 3 цилиндъра, но това беше заради горене на бобини. Отдавам го на простата причина, че имам газов инжекцион, че това ставаше преди да си сменя гарнитурата на капака, от която доста течеше и ми омасляваше свещите.

Иначе масло си харчи солидно... но след всичко, което съм изчел за ALT мотор, а и един приятел имаше преди 3-4г. такава А4-ка... спомнян си, че винаги в багажника държеше масло. В момента съм с 10х40 на Yacco, моите майстори ми се кълняха в него и казаха, че гарантират, че е оригинално. Преди слагах Мотул, ще видим накрая на смяната кое от 2те е изгоряло повече за 10000км. Пазете се от ментата, особено Кастрол има всякакви боклуци. Това е още един повод ако попаднеш на лошо масло да до-увеличи разхода ти.

По мои изчисление направо си ми гълта по 0.65л/1000км

Редактирано от chymera
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам за клиенти колеги с такъв мотор, ще ви правя и отстъпки, само доведете още хора с "гениалния" ALT :hilezh:

Никой не твърди и не е твърдял,че е гениален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам за клиенти колеги с такъв мотор, ще ви правя и отстъпки, само доведете още хора с "гениалния" ALT :hilezh:

Ти си стой на село и си бъркай маслата. Така или иначе никой не го боли за твоето мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, има продължение на моя проблем и той хич не е розов.... :rolleyes: ....Наложи ми се отворя двигателя макар някои мнения да не го правя ,но добре че го направих защото се оказа че някой от предишните собстеници е бил пълен идиот и мърляч-имало е воден удар и 4-те мотовилки са изкривени-някои по-малко други повече и не ми се мисли какви пари ще ми струва тази тотална подмяна на всичко,включително сегменти,ремонт на главата.... Добрата новина е е че няма да се наложи шлайфане на цилиндри,не са успели да се надраскат,но и останалото не е малко..Някой сблъсквал ли се е сподобен тип ремонт,има ли ефект от него и какви е пари е долу-горе при положение че всичко се взима втора употреба-доколкото знам майстора е намерил вече блок с цилиндри и бутала втора употреба,спомена че е 1200 лв :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
За толкова пари би трябвало цял мотор да си намериш. Пробвай да си потърсиш сам...

колега развите по темата имаме ли ? Разкажи каде и с какво си ремонтира колата.. Дай някакво инфо дет се вика :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега развите по темата имаме ли ? Разкажи каде и с какво си ремонтира колата.. Дай някакво инфо дет се вика :huh:

Да колега,от няколко дена вече имам кола след като 2 месеца беше в сервиз и реално никъде не можах да отида това лято...Значи проблема при мен се оказа сериозен защото предишните собственици са ме прецакали мноооого гадно и колата е имала възможно най-неприятния проблем с двигателя-воден удар което се прояви при мен с пълна сила..А най-вероятно те са го прикрили с разни добавки които са се отмили след като аз смених маслото.Вследствие този воден удар имаше изкривени биели,надран единия цилиндър и въобще е...ми се мамата.Макар и не много лесно успях да намеря друг двигател втора употреба за 1700 лв с документи и произход понеже трябва да го регистрирам в КАТ,основно ремонтирахме главата -шлайф,смяна на гумички,подмяна на някои дефектирали части и т.н за 340 лв,сменихме и ангренажен ремък ,гарнитури,тампони на двигателя и още куп неща които уж са дреболии но цялата ми сметка накрая набъбна до малко над 3000 лв !!!! Тоест наложи се да взимам заем от банка....Това е.Сега би трябвало вече да нямам проблеми поне с нещата които смених...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...