Jump to content

Нивомер на бензина


i_p_i

Recommended Posts

Здравейте колеги. Имам проблеми с показанията на уреда за нивото на бензина в резервоара. Обикновенно в началото след като се запали двигателя стрелката се вдига до определено ниво, но в последствие пада надолу и въобще неможе да се следи какво количество има в резервоара. Това мен лично много ме дразни, защото при старата ми кола /Fiat Uno/ този уред работеше толкова прецизно, че винаги знаех с точност до 2 литра с колко гориво разполагам. Като прибавим и факта, че сега нямам и лампичка "резерва" положението става съвсем неприятно.

Споделете при вас как работи този уред и може ли да има някаква конкретна причина за това му поведение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото е колега и при мен!Обаче аз след първата чертичка(бяла) зареждам,така че няма проблем :all_coholic::all_coholic::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този уред мисля до ден днешен не е направен да мери с абсолютна точност. Прочети в книжката за повече инфо - там ще пише със сигурност колко литра е резервата.

При мен пише, че е между 7-8 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,просто колата не се нуждае от лампичка за резерва за горивото.Разковничето е в потопяемата бензинова помпа,т.е.презумцията е че притежателите на тези коли нямат финансови проблеми и имат 15-20 лтр бензин в резервоара винаги.Ако не - избушва се помпата :all_coholic: ,а нова е от 250-400лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ти пука! И при мен е така - дразни , докато не си сложих газово у-во . Сега не ми дреме , стои си винаги на първата /най- дясна червена черта/

проблем е ако започне температурната стрелка да дава отбой :all_coholic::bia::all_coholic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно днес се занимавах с този проблем на мойта Б4-ка АБК. преди две седмици смених електронния елемент с трите крака отзад на арматурното табло презпоих всички спойки и се прави. Вчера шок отново стрелката падна. Днес ходих и купих такъв елемент сложих го дадох на контакт стрелката се вдигна на 1/4 помислих че съм го оправил. преди малко отивам да оставя колата в гаража стрелката взе да се вдига тръгнах и пак взе да прави същите номера. направо почва да ме дразни ужасно. Егати уреда. Жигулата на баща ми е на 32 год. обаче бензиномера никога не е правил проблеми освен като пу падна поплавъка на датчика ама той е лесен слагаш и всичко е ок! Тука некви транзистори и незнамси кво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ви кажа май аудитата си го имат този проблем аз имам няколко приятели с ауди Б3 и Б4 и техните стрелки падат до край като останат 10-15 литра.Мойто е Б4 ТДИ и също така прави но рядко ми пада стрелката под половината резервоар но както казах като падне на нула това значи около 15 литра.Така че това е заводски проблем. хе хе хе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе няма ли някой електронен спец от форума, който може да каже как да го оправим този проблем завинаги. Невърви в такива готини коли да гадаем колко бензин има в резервоара. А пък и сега като дигнат пак гаста минавам на бензин твърдо. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За можене - може, но не съм забелязал ефект от тези регулации :). Затова просто не оставям бензина да падне под първото бяло деление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи имаше такава тема, та се поразтърсете да я намерите. Оправят го този проблем чрез смяна на някакъв елемент отзад на таблото. Или презапояване на спойките. При мен се оправи като си почистих и стегнах гайките, които крепят уредчето към платката на таблото. Просто намерете темата, разисквано е и не е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе всичко пробвах бе, презапоявах, гайки чистих, елементи три смених и пак същата работа. Днес отивам сутринта давам на контакт стрелката се вдигна почти до половината на резервоара като тръгнах и взе да пада. В момента елемента, (той бил някакъв стабилизтор) е чисто нов оригинален струва 35лв. заместителя струва 60ст. Възможно ли е това да е от самия уред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е нормално да има такива колебания на стрелката :hilezh:

при мен като запаля стрелката се вдига за около 10-15s.

при гасене на ДВГ пак бавно пада за около 10-15s.

отчитането е до нула стрелката си върви според намаляването или увеличаването на горивото.

Най лесно е пълниш до горе :hilezh: и нулираш километража при достигане на 500 изминати км и пак догоре и така.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя не работи от 2,5 години,естествено много ме е яд,но до момента не съм чул или чел,за майстори поправящи тези уреди!!!

Идвало ми е да си взема нова табло направо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги не мисля че това е някув много сложен проблем поради простата причина че тоя уред работи много тъпо аз по принцип се занимавам точно със ток и жици не точно по автомобилите но не ми се е случило на моето ауди да ми направи тоя проблем шотото щях да му избия зубите. тоя уред работи на принципа на тоалетно казанче като на поплавака има закачен един потенциометур (реостат) който с промяна на нивото съответно се променя съпротивлението и тоя реостат вързан в електрическа верига променя напрежението подавано към стрелковият измервателен уред в случая бензиномера. Тоя проблем който се наблюдава про всички е най-вероятно е в самия измервателен уред.това от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвсем пощуря, днеска сипвам 40 лв. бензин вдигна малко на първата бяла черта. Отидох до Търново през целия път ту се увеличаваше ту намаляваше (отдадох това на завоите и на поплавъка) обаче като пристигнах след 1ч. паля колата и стрлката се вдигна на 1/2 от резервоара-егати работата вместо да намалява бензина той се увеличава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем . Сменях стабилизатора отзад на таблото ... и нищо ... Въпроса е там , че при мен и уреда за температурата на водата

не отчита вярно . А майстор ми каза ,че сигнала и от двата датчика /този за бензин и този за темп./ отиват да стабилизатора . Така 4е , мисля че проблема е някаде в електрониката ...

Всичко това ми е на В4-ката ...

Аот 5 години имам и В3 , там няма никакъв проблем ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма начин показанията на температурата да се влияят от този стабилизатор, на мойта температурата работи перфектно, а бензиономера... описал съм по-горе. Виж провери датчика който ти подава данни към прибора на таблото при мен от там се оказа проблема. Открих го съвсем случайно като сменях пластмасовия тройник на който са закачени датчиците. Иначе преди заради показанията на този уред смених здрав термостат. Мисля че синия датчик е за показанията на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги отново това на което му викате стабилизатор въобще стабилизатор а тои маистор които ви е казал че и двата утреда се управлявали от "стбилизатора" си е бил чист монтъор.Този елемент представлява димер който управлява яркостта на усветлението на арматурното табло.

Редактирано от skiller_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много съгласен за този димер защото за яркоста на осветлението си има потенциометър и той много ясно се вижда отзад на платката, върти го лостчето с което се намалява и увеличава осветеността на таблото. А за това че е стабилизатор - стабилизатор е защото в магазин за електронни компоненти го търсиха като такъв и ми предложиха аналога му. Така че бъди сигурен - стабилизатор е.

Въпроса е че почвам вече да се съмнявам че датчика в резервоара ми прави педалски номера, но газовата бутилка ми пречи да стигна до него. Но още малко ще го потърпя и ще я разхвърля цялата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

имах същия проблем, става реч за АВТ 66кW. отсраних го като отворих резервоара, където е горивната помпа. нивомера се сваля отделно с една щипка е. жичката е прекъсната и трябва да се подмени, слагайте многожилни, меки и медни,твърдите се късат бързо. спойките само с колофон, не киселина. аз си направих и резервна линия от огъната широко ,като пружинка,стоманена телчица. засега работи. може и да е от контактуващите пластини. абе без отваряне на резервоара и трудно измиваща се, полуразложена гума, :D няма да мине :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както си приказваме може ли някой да ми каже как може да се калиброва тази стрелка за бензина на Б3? Моята е изправна, но докато не изгоря 10 литра поне показва пълен резервоар. След това почва да спада плавно. Резил за Ауди но на баба Лада '79 набор по стрелката за бензина мога да кажа точно колко има в резервоара +/- 1литър. А и тази стрелка дето се вдига 2 минути е егати майтапа. Предполагам че е с термопластина която се деформира от нагряването по тока от поплавъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...