Jump to content

Хидравликата на волана


Gecata

Recommended Posts

От известно време имах подозрения че хидравликата на волана е малко по стегната от нормалното.

Днес като тръгвах за работа докато въртях почти на място за да се включа в движението затегна доста яко та чак се стреснах. С доста усилие се включих в движението, по време на движението вс. си беше нормално но пак ми се струва че е малко по тежък (волана) от обикновено.

От какво може да е това и какво да предприема?

Нивото на хидравлична течност е някъде около минимума, ще долея но не мисля че това е проблема.

Предположения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено, не е в течността проблема. Може леко да подобри положението, но не задълго. Щом спада нивото, значи има як теч, а щом го има него, значи си е за ремонт/смяна рейката. Не го подценявай обаче, че така стават големите бели!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теч няма нивото не е мръднало от доста време.

Помпа, маркуч, рейка не ми звучи добре ама и то няма от какво друго да е.

Ще пробвам днес да мина на сервиз да видиме какво ще е...

Редактирано от Gecata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега пак я карах и якото затягане го няма, усещането е за съвсем малко по тежък волан от обикновено, почти неуловимо. И като че ли някакво придърпване или занасяне на волана при шофиране при лека маневра с волана - но това в границите на едвам доловимото но може и да си въобразявам.

Вечерта ще ходя при майстор които се занимава с хидравлики, но сега като го няма проблема какво ще разберем!? Маркуча и помпата са сухи!?

Ремъка е сменян преди около 15 000 км заедно с вс. останали - не мисля че е ремък.

Някой може ли да ми каже спесификацията на маслото за да долея, може да му е малко маслото като е почти на минимума.

Редактирано от Gecata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери все пак дали ремъка е добре притегнат. Друг вариант (освен рейката и помпата) е клеясал/износен шарнир или накрайник. Аз имах подобен проблем - стягаше ми се волана на "секции" при топло време и се оказа липсваща смазка в маншоните на накрайниците (бяха на по-малко от година, нови). Сложих смазка в маншоните на накрайниците и за всеки случай и на долните шарнири и вече 2-ра година всичко е ОК :hilezh: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже спесификацията на маслото за да долея, може да му е малко маслото като е почти на минимума.

На казанчето/капачката ти го пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих при някакви в Студ. град човека вика - помпа.

Аз обаче де да знам дали е помпа или рейка? Да взема помпа и да се окаже рейка ;)

В четвъртък ще свалят отпред и ще тестват и ще се разбере, като има резултат ще пиша.

Тва за смазката ще им кажа пък да видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се измери налягането, което прави помпата това ще даде яснота дали е тя или не.

Измерването да се направи от разбиращ човек защото налягането е голямо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същото е и при мен, колата се държи нормално и просто когато си поиска волана се затяга и се върти много трудно, но при по-висока скорост отпуска и пак се върти нормално. Ходих при майстор и ми каза че е от помпата и сега предстои смяна(само да намеря същата ;)). Не знам как е при теб но при мен имаше и малка промяна в спирачките и по-трудно "напомпване" на амортисьорите отзад, но само когато блокира и волана. Въпреки че ти си с А6 а аз с С3(при които хидравликата е хроничен проблем) съм склонен да мисля че проблема ти е в помпата, но може и да бъркам.

Ще ти следя темата и ти стискам палци да оправиш проблема по-скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата се рециклира- сменят се О- пръстенчета и едни пластинки и си в играта ;)

Към кой да се обърна за рециклиране, щото на празен ход започна да затяга, а като подам малко газ /дори 1000 оборота/ се оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същото е и при мен, колата се държи нормално и просто когато си поиска волана се затяга и се върти много трудно, но при по-висока скорост отпуска и пак се върти нормално. Ходих при майстор и ми каза че е от помпата и сега предстои смяна(само да намеря същата :hilezh:). Не знам как е при теб но при мен имаше и малка промяна в спирачките и по-трудно "напомпване" на амортисьорите отзад, но само когато блокира и волана. Въпреки че ти си с А6 а аз с С3(при които хидравликата е хроничен проблем) съм склонен да мисля че проблема ти е в помпата, но може и да бъркам.

Ще ти следя темата и ти стискам палци да оправиш проблема по-скоро.

Бащата и той е с С3 но ауди 200 2.2Т и никога не е имал проблеми с хидравликата,но на колегата Val неприятностите му май идват от нея!

Редактирано от dimibike
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
Колега, затяга ли или по-тежко се върти? То и при мен на празен ход и на място(ако съм стъпал и на спирачката) се върти по-тежко, но подам ли малко газ(примерно тръгвам и в същото време въртя волана) значително олеква. Мисля, че това е нормално.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата се рециклира- сменят се О- пръстенчета и едни пластинки и си в играта :flipoff:

А знаеш ли от къде могат да се закупят пластинките най вече :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата се рециклира- сменят се О- пръстенчета и едни пластинки и си в играта :hilezh:

Това ако към мен си го писал-при мен тая работа не става защото вътре самите клапни били сдали багажа или нещо такова.....

Бащата и той е с С3 но ауди 200 2.2Т и никога не е имал проблеми с хидравликата,но на колегата Val неприятностите му май идват от нея!

Ами то е до машина, при баща ти може да няма проблем при мен и при повечето С3-ки има, аз също нямах тези проблеми но с времето се появяват, а баща ти е късметлия :D

И между другото с какъв двигател е 200-тицата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И между другото с какъв двигател е 200-тицата?

182 коня KG двигател-от 15г я кара вече-железен модел :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес оставих колата за тест на помпата.

Майстора каза че се рециклират помпите (тва са некви хора от ТУ катедра "хидравлични системи" или нещо такова), взимало се "карантията" от друга помпа и се слагало на тази. Нещо подобно ми обясняваха.

Иначе проблема го прави сутрин на студено като завия да се включа в движението и после се оправя, като въртя на едно място също от време на време се осеща едно затягане което мн. бързо се оправя ( в рамките на 1 сек.)

До края на деня ще имам резултат и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е готова.

Направо не мога да позная волана си сега :steinigung:

Оказа се клапан на помпата които е износен и не качва достатъчно налягане. Показаха ми самата помпа, на клапана има 2-3 метални издадени пръстени които с времето се износват и започват да дават ядове.

Смениха старата оригинална алуминиева с някаква чугунена която според тяхните думи ще надживее колата.

Цялата работа - тестване на системата, смяна с друга помпа, труд и хидр. масло ми излезе точно 200 лв. Има 6 месеца гаранция.

Нямам представа нова оригинална колко струва, но доста уверено обясняваха, че тези (чугунените) които слагат са мн. по здрави.

Ще поживеем ще видим!

Работата стана в рамките на 1 ден. Пичовете изглеждат свестни и се надявам всичко да е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли някакъв телефон на тия момчета и ако не, ще опишеш ли точното им местоположение? Занимават ли се и с рециклиране на рейки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опит помагам. Място на което се работи не качествено е при "Жан" на Окръжна болница. Колегата е ходил в МЕИ Студентски град точно в катедрата за хидравлика, до колкото знам ако отиде в района и пипате ще ви упътят. Хората работят добре, но има още какво се направи. Мога да кажа точен адрес но не днес. Силно препоръчвам "Иван" който има работилница на кръстовището Орион(Люлин 10) Някъде зад МакДоналтс е бил човека. Само това знам, ако искате мога да дам телефони, и адреси но след Понеделник. Изводите са ми от броя рекламации!!! Мнението си е мое, да не ме учат сега големите батки с многото мнения колко съм тъп и защо съм 84 и ходя прав под масата.

Иначе ако на празен ход на мотора волана се върти трудно и при повишаване на оборотите олеква волана помпа, клапани на помпата, хлабав ремък. Това важи при суха, или леко омаслена рейка. Рейката на моята Ц4-ка си я взех днес от люлинския майстор 150лв за ремонт отидоха. Тия дни ще я качвам, дано да е добре. Течеше много, иначе във волана нямаше никакви поводи за притеснение. Само долях 2л масло за 4000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...