Jump to content

След ремонт на климатик


Danchob4

Recommended Posts

Оказа се , че изпарителя на климатика ми е пробит и се наложи да го подменят с нов.Използвах случая и накарах майсторите да облепят и клапата за топло студено. Проблема е следния след ремонта ,при включен климатик на духалките излиза приятен морски бриз (според мен около 15 градуса,може и повече) :dance: .Обяснението им беше ,че е нужно да покарам известно време с включена клима докато се разнесе маслото по системата.(Изминал съм около 100 км. честно казано не усещам промяна).Та въпроса ми е какво мислите вие? В системата има фреон,компресора включва.Може ли проблема да е в клапите?Преди ремонта ,след зареждане с фреон на духалките излизаше 4-5 градуса,но издухваше фреона за ден два.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщаш се при "майсторите",палиш колата, пускаш климатика и включваш вентилатора на купето на 4 степен,затваряш клапата за рециркулация,форсираш мотора на място до около 2000 об./мин. за 3-4 минути и после,ако на фронталните ти духалки измерят повече от 8-9 градуса на постъпващия въздух/това е в най-тежкия режим на работа при околна температура 40 градуса,реално трябва да е около 5-7 градуса/ им оставяш автомобила да си оправят бакиите или да ти връщат парите.А това за "обяснението им" на проблема ти е направо в графата:"Най-тъпи измъквания на майстори!".Моят климатик седя разглобен на съставните си части половин година,но след сглобяването и зареждането му започна да изстудява веднага и изобщо не ми се е налагало да покарам едни 100 километра,за да му "разнасям маслото". :dance:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причините може да са много.От не добре направени клапи,до лошо зареждане на системата,а и не си писал дали са ти правили "ретрофит",но пък това не е твой проблем.Теста,който съм ти описал е даден в Аутодата,като правилния начин за проверка на работата на климатичната система и "майсторите" много добре го знаят.Ако нещо се отклонява от нормите в този тест,значи че климатика ти не работи добре и не е сервизиран правилно. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не правен ретрофит, със стария фреон съм R12.Друго което не съм споменал е ,че след ремонта както и да завъртя копчето за позицията на духалките постоянно си духа и в краката.(само на студено ,на топло го няма този проблем)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай най-вероятно не са направили добре клапите или не са ги монтирали,като хората-точно централната клапа/най-голямата/,която затваря достъпа до радиаторчето на парното може да се монтира наобратно,като при такъв монтаж, дори при затворено положение няма да може да уплътни напълно отвора към парното и част от въздуха винаги ще преминава през него.Това е само предположение,но лошото е,че за да се провери трябва отново да се разглоби всичко.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че използвам темата на колегата,но да попитам нещо.Някой знае ли как се държи климатроник ако има повече от необходимото фреон в системата.Защото лятото правих един ремон на компресора(сменях лагер)и майсторите тогава казаха че се нуждаел от допълване.И след това забелязах че когато се вдигнат оборотите на мотора след 2000-2500 компресора много често включва и изключва и не прави много студено.Обаче ако я оставя да работи на ниски обороти-не изключва компресора и си прави студено.Може ли да е много фреона или пък не са го заредили(и са ме излъгали)и е малко?

Редактирано от Ясен Русков
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдига по-високо налягане Ясене и датчика го изключва - това ми обясни колега от VW форума при който си пълних климатика тази година. Това е лошо и за компресора и за с-мата. Най-добре е да отидеш някъде с машина да ти го източат и да ти налеят необходимото количество - мисля 900гр. е за нашите коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва само едната тръба да е студена. Ако и двете са студени значи е повече фреона или ти е задръстен филтъра (на купето)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мне,не стават студени.Става студена едната само като работи на ниски обороти,тогава и успява да охлади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отново бях при майстора да види климатика.Може да се каже ,че няма голям резултат.Това което направи е ,че обля радиатора на климатика с вода евентуално да го изчисти от боклуци и да види дали ще охлажда по-добре.Веднага вътре на духалките температурата падна до 3-4 градуса,но радоста ми бе за-малко, докато изсъхна радиатора.След това отново взе да се вдига към 15/16 градуса.Стигна до извода ,че проблема не е в дехидратора(той побеля целия) , не е и в клапата за топло студено(което и на мен ми се струва логично),беше включил часовниците и налягането което показваше бе 4 бара.Общо взето за-сега и той няма ясна идея къде е проблема.Дайте идеи или препоръчайте някой в Пловдив и той да я погледне,че вече ми иде да се гръмна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом при обливане с вода почва да изстудява климатика вероятно имаш проблем с охлаждането на външния радиатор - не се включват или късно се включват перките отпред. Принципно като пуснеш климатика веднага тръгва 1-ва степен на вентилаторите отпред без значение от околната температура. Ако при теб не е така е възможно да имаш проблем с някой от датчиците на радиатора на климатика. Добрата вест е, че могат да се сменят без да изтече фреона - има си предвидена игличка на радиатора под всеки датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перките се включват.Препоръчаха ми да измия радиатора на автомивка.Предния е чист,но било възможно задния да е мръсен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчаха ми да измия радиатора на автомивка....

Един съвет - струята на водата на автомивките е много силна и има възможност да ти изкривят ламелите на радиатора, особено ако не знаят как да го измият. Радиаторът се мие само във вертикална посока - отгоре-надолу. Бих ти препоръчал да си го измиеш с водоструйка (тъй като е много по-слаба) и вероятността за инцидент е по-малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

взимаш някакъв обезмаслител, напръскваш радиатора добре изчакваш малко и после с маркуча измиваш/с по-силна струя/

ако е много задръстен повтаряш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колеги да Ви питам и аз нещо. Колата съм я купувал преди 2 години. Беше с удар от страната на компресора и (не му знам името, нещо като бутилка, която седи в пластмасово кошче и едната от тръбите на компресора влиза в него), като от удара самият радиатор беше хлътнал на вътре и имаше криви ламели и една от пътечките беше доста зле, въпреки, че не ми изглежда на пръв поглед пробит, но знам ли. Другото, тръбите от компресора и двете бяха престъргани отдолу и имаха дупки, както и от тези престъргвания и удари, и двете се бяха подкривили нагоре и спукали при холендрите на компресора. Други поражения не знам точно какви има. Не знам кога е станало това, но не съм го и оправял, тоест повече от 2 години системата не работи и е пробита и има досег с влага и въздух. Чета из форумите, че това е абсолютно вредно за климатичната система, като най-вече страда компресора. Та сега идеята ми е, ако сменя тръбите или ги заваря, както и радиатора, ако тази тубеста, непозната за мен част е здрава, какво още трябва да се пипне за да проработи всичко? Какви са последиците за компресора от тази немърлива експлоатация и има ли шанс да заработи или трябва да се направи всичко, сглоби и тества за да се разбере?

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е въпрос на късмет, на мен няколко пъти ми се е случвало да се пробие радиатора на климатика (менте качество) и системата на 100-цата е стояла без фреон по няколко месеца всяка година и досега не е имало проблеми. Така, че си оправи тръбите и огледай да няма течове и пълни системата. Ако всичко е наред ще заработи веднага. Ако трябва да се прави нещо допълнително ще си покаже след пълненето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...