Danchob4 Публикувано 8 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 8 Септември 2010 Оказа се , че изпарителя на климатика ми е пробит и се наложи да го подменят с нов.Използвах случая и накарах майсторите да облепят и клапата за топло студено. Проблема е следния след ремонта ,при включен климатик на духалките излиза приятен морски бриз (според мен около 15 градуса,може и повече) .Обяснението им беше ,че е нужно да покарам известно време с включена клима докато се разнесе маслото по системата.(Изминал съм около 100 км. честно казано не усещам промяна).Та въпроса ми е какво мислите вие? В системата има фреон,компресора включва.Може ли проблема да е в клапите?Преди ремонта ,след зареждане с фреон на духалките излизаше 4-5 градуса,но издухваше фреона за ден два. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 8 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 8 Септември 2010 (Редактирано) Връщаш се при "майсторите",палиш колата, пускаш климатика и включваш вентилатора на купето на 4 степен,затваряш клапата за рециркулация,форсираш мотора на място до около 2000 об./мин. за 3-4 минути и после,ако на фронталните ти духалки измерят повече от 8-9 градуса на постъпващия въздух/това е в най-тежкия режим на работа при околна температура 40 градуса,реално трябва да е около 5-7 градуса/ им оставяш автомобила да си оправят бакиите или да ти връщат парите.А това за "обяснението им" на проблема ти е направо в графата:"Най-тъпи измъквания на майстори!".Моят климатик седя разглобен на съставните си части половин година,но след сглобяването и зареждането му започна да изстудява веднага и изобщо не ми се е налагало да покарам едни 100 километра,за да му "разнасям маслото". Редактирано 8 Септември 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Danchob4 Публикувано 8 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 8 Септември 2010 Ок.Мерси много.А предположения от какво може да е при положение ,че преди ремонта си бачкаше? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 8 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 8 Септември 2010 Причините може да са много.От не добре направени клапи,до лошо зареждане на системата,а и не си писал дали са ти правили "ретрофит",но пък това не е твой проблем.Теста,който съм ти описал е даден в Аутодата,като правилния начин за проверка на работата на климатичната система и "майсторите" много добре го знаят.Ако нещо се отклонява от нормите в този тест,значи че климатика ти не работи добре и не е сервизиран правилно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Danchob4 Публикувано 8 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 8 Септември 2010 Не не правен ретрофит, със стария фреон съм R12.Друго което не съм споменал е ,че след ремонта както и да завъртя копчето за позицията на духалките постоянно си духа и в краката.(само на студено ,на топло го няма този проблем) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 8 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 8 Септември 2010 (Редактирано) В такъв случай най-вероятно не са направили добре клапите или не са ги монтирали,като хората-точно централната клапа/най-голямата/,която затваря достъпа до радиаторчето на парното може да се монтира наобратно,като при такъв монтаж, дори при затворено положение няма да може да уплътни напълно отвора към парното и част от въздуха винаги ще преминава през него.Това е само предположение,но лошото е,че за да се провери трябва отново да се разглоби всичко. Редактирано 8 Септември 2010 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Danchob4 Публикувано 8 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 8 Септември 2010 Ок.След ден два ще ходя да им я оставям. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ясен Русков Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 (Редактирано) Извинявам се че използвам темата на колегата,но да попитам нещо.Някой знае ли как се държи климатроник ако има повече от необходимото фреон в системата.Защото лятото правих един ремон на компресора(сменях лагер)и майсторите тогава казаха че се нуждаел от допълване.И след това забелязах че когато се вдигнат оборотите на мотора след 2000-2500 компресора много често включва и изключва и не прави много студено.Обаче ако я оставя да работи на ниски обороти-не изключва компресора и си прави студено.Може ли да е много фреона или пък не са го заредили(и са ме излъгали)и е малко? Редактирано 9 Септември 2010 от Ясен Русков Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Вдига по-високо налягане Ясене и датчика го изключва - това ми обясни колега от VW форума при който си пълних климатика тази година. Това е лошо и за компресора и за с-мата. Най-добре е да отидеш някъде с машина да ти го източат и да ти налеят необходимото количество - мисля 900гр. е за нашите коли. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ясен Русков Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Благодаря ти за отговора,Вальо.Още утре ще отида да го проверя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evgeni K. Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Трябва само едната тръба да е студена. Ако и двете са студени значи е повече фреона или ти е задръстен филтъра (на купето) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ясен Русков Публикувано 9 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 9 Септември 2010 Мне,не стават студени.Става студена едната само като работи на ниски обороти,тогава и успява да охлади. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Danchob4 Публикувано 13 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 13 Септември 2010 Днес отново бях при майстора да види климатика.Може да се каже ,че няма голям резултат.Това което направи е ,че обля радиатора на климатика с вода евентуално да го изчисти от боклуци и да види дали ще охлажда по-добре.Веднага вътре на духалките температурата падна до 3-4 градуса,но радоста ми бе за-малко, докато изсъхна радиатора.След това отново взе да се вдига към 15/16 градуса.Стигна до извода ,че проблема не е в дехидратора(той побеля целия) , не е и в клапата за топло студено(което и на мен ми се струва логично),беше включил часовниците и налягането което показваше бе 4 бара.Общо взето за-сега и той няма ясна идея къде е проблема.Дайте идеи или препоръчайте някой в Пловдив и той да я погледне,че вече ми иде да се гръмна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Danchob4 Публикувано 14 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 14 Септември 2010 Няма ли кой да помогне ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 14 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2010 Щом при обливане с вода почва да изстудява климатика вероятно имаш проблем с охлаждането на външния радиатор - не се включват или късно се включват перките отпред. Принципно като пуснеш климатика веднага тръгва 1-ва степен на вентилаторите отпред без значение от околната температура. Ако при теб не е така е възможно да имаш проблем с някой от датчиците на радиатора на климатика. Добрата вест е, че могат да се сменят без да изтече фреона - има си предвидена игличка на радиатора под всеки датчик. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Danchob4 Публикувано 14 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 14 Септември 2010 Перките се включват.Препоръчаха ми да измия радиатора на автомивка.Предния е чист,но било възможно задния да е мръсен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marcus Aurelius Публикувано 14 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2010 Препоръчаха ми да измия радиатора на автомивка....Един съвет - струята на водата на автомивките е много силна и има възможност да ти изкривят ламелите на радиатора, особено ако не знаят как да го измият. Радиаторът се мие само във вертикална посока - отгоре-надолу. Бих ти препоръчал да си го измиеш с водоструйка (тъй като е много по-слаба) и вероятността за инцидент е по-малка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Danchob4 Публикувано 14 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 14 Септември 2010 Мерси за съвета,и мен да ти кажа малко ме е страх да я правя тази интервенция. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zorba Публикувано 14 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2010 взимаш някакъв обезмаслител, напръскваш радиатора добре изчакваш малко и после с маркуча измиваш/с по-силна струя/ако е много задръстен повтаряш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 19 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 19 Декември 2012 Колега къде в Пловдив могат да ми заредят Р12 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 (Редактирано) Колеги да Ви питам и аз нещо. Колата съм я купувал преди 2 години. Беше с удар от страната на компресора и (не му знам името, нещо като бутилка, която седи в пластмасово кошче и едната от тръбите на компресора влиза в него), като от удара самият радиатор беше хлътнал на вътре и имаше криви ламели и една от пътечките беше доста зле, въпреки, че не ми изглежда на пръв поглед пробит, но знам ли. Другото, тръбите от компресора и двете бяха престъргани отдолу и имаха дупки, както и от тези престъргвания и удари, и двете се бяха подкривили нагоре и спукали при холендрите на компресора. Други поражения не знам точно какви има. Не знам кога е станало това, но не съм го и оправял, тоест повече от 2 години системата не работи и е пробита и има досег с влага и въздух. Чета из форумите, че това е абсолютно вредно за климатичната система, като най-вече страда компресора. Та сега идеята ми е, ако сменя тръбите или ги заваря, както и радиатора, ако тази тубеста, непозната за мен част е здрава, какво още трябва да се пипне за да проработи всичко? Какви са последиците за компресора от тази немърлива експлоатация и има ли шанс да заработи или трябва да се направи всичко, сглоби и тества за да се разбере? Редактирано 20 Декември 2012 от sweetlioo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 21 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 21 Декември 2012 Всичко е въпрос на късмет, на мен няколко пъти ми се е случвало да се пробие радиатора на климатика (менте качество) и системата на 100-цата е стояла без фреон по няколко месеца всяка година и досега не е имало проблеми. Така, че си оправи тръбите и огледай да няма течове и пълни системата. Ако всичко е наред ще заработи веднага. Ако трябва да се прави нещо допълнително ще си покаже след пълненето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts