Jump to content

Cruise control ?


JOKO RS

Recommended Posts

Здравейте всички AUDI фенове.

Имам въпрос към вас относно екстра при модела А6 от (95-97).

Въпросът ми е какво точно представлява Cruise control-а.

Благодаря ви предварително и пожелавам на всички от форума весели празници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбирам е бутон с който задаваш на колата да поддържа определена скорост - т.е. не е необходимо да натискаш газта непрекъснато. Според мен има смисъл най-вече на магистрала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся, ако питаш Стани 69 (подвизаващ се из този форум под измамното stani76), той ще ти каже, че това е най-якото изобретение на човечеството след любимия му strap-on. Толкова много го кефи идеята да си има такава джунджурия. Ама в България, с тия къси, криви и постоянно "ремонтиращи се" т.нар. магистрали, аз самия не виждам смисъла от такава екстра. Просто по нашите пътища пътуването е една безкрайна поредица "газ-спирачка". Освен ако не караш Фадрома - тогава само газ, а тези около теб - само спирачка. :):lol:

Да, за автоматизирано поддържане на постоянна скорост става дума. :flipoff:

Редактирано от Magnus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя само, че поддържането на скорост означава дори и намаляването й при нужда, примерно започване на спускане на склон ще отнема до колкото му е възможно от газта за да корегира скоростта.

Аз си направих едно чудесно ходене София-Пловдив-София с една RAV4 с такава екстра и от тогава сънувам момента в който ще добавя тази екстра и в моята кола. Давам право и на думите на колегата, който успорва удобството й, но по магистрали и най-вече спокойни пътища си е просто мания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това същото като темпомат ли е или имат разлика? Доколкото схващам май говорим за едно и също нещо - ако е така полза от него има само на много дълъг път - почива ти крака понеже не натискаш постоянно газта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

почива ти крака понеже не натискаш постоянно газта

на мене пък ми е кеф да си натискам газта непрекъснато, а и крака никога не ми се уморява :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся, ако питаш Стани 69 (подвизаващ се из този форум под измамното stani76), той ще ти каже, че това е най-якото изобретение на човечеството след любимия му strap-on. Толкова много го кефи идеята да си има такава джунджурия. Ама в България, с тия къси, криви и постоянно "ремонтиращи се" т.нар. магистрали, аз самия не виждам смисъла от такава екстра. Просто по нашите пътища пътуването е една безкрайна поредица "газ-спирачка". Освен ако не караш Фадрома - тогава само газ, а тези около теб - само спирачка.  :D  :lol:

Да, за автоматизирано поддържане на постоянна скорост става дума. :flipoff:

strap-on е важен, верно че не може да се сравнява с семейния на Магнус но пак е нещо, като ми дойде на гости има с какво да си играе :) . А иначе темпомат/cruise control е хубава екстра защото освен всичко друго помага да караш без да се чудиш дали си превишил скороста, и сваля леко разхода защото подава плавно газ на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта Б4-ка има такава джаджа, но да ти кажа изобщо не ми харесва, ама изобщо. С тоя трафик и тия завой постоянно съм на нокти. Пускал съм го точно един път за проба и ми стига. Да не говорим че на дълъг път ти намалява и концентрацията и те успива.

Аз обичам сам да взимам решения и за това нищо което превръща колата ми в тролей или трамвай (автоматик, автопилот, спирачен асистент и т.н.) не ме кефи. Иначе при мен като натиснеш спирачката колата спира подаването на газ и след няколко секунди пак започва да набира докато възстанови скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А значи и аз на оплеа съм имал :flipoff: . Беше се прецакал смукача и бащата му върза едно жило директно за педала на газта понеже сутиринта не държеше оборити без да подаваш газ. На практика то играе ролята на крак. На магистралата каот го опъна на 120 и няма проблем. Малкото неъдобство е,че не държи скорост а прост положение на педала и на баирите намалява а надолу ускорява но в допустими граници. В крайна сметка опела го приключх в един зид и до там му беше животеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато седнах зад волана на колата на бившия ми шеф (Chrysler Pacifica '04), от любопитство го помолих да ми покаже как действа cruise контрола. Функцията на тази екстра е не само да поддържа скоростта, но и да намалява в зависимост от това дали има трафик отпред, както и да изпреварва. Накефи ме как воланът сам си се върти и насочва колата при изпреварване и как автомобилът сам подава мигач за престрояване в лявата лента и след това обратно в дясната със съответен мигач и на безопасна дистанция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Накефи ме как воланът сам си се върти и насочва колата при изпреварване и как автомобилът сам подава мигач за престрояване в лявата лента и след това обратно в дясната със съответен мигач и на безопасна дистанция.

На мен това ми звучи не като нещо кефещо, а като нещо, дето кара вместо мен. Е за чий съм седнал да карам? Аз много обичам да карам. По-добре да дам на жена ми да кара, егати, отколкото да дам на колата да се кара сама. Не бих си сложил. Кола с вградена такава куротресина, особено ако не може да се изключва, не бих си купил. Щом ще взема решения вместо мен - халал да им е на янките! :lol::flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато седнах зад волана на колата на бившия ми шеф (Chrysler Pacifica '04), от любопитство го помолих да ми покаже как действа cruise контрола. Функцията на тази екстра е не само да поддържа скоростта, но и да намалява в зависимост от това дали има трафик отпред, както и да изпреварва. Накефи ме как воланът сам си се върти и насочва колата при изпреварване и как автомобилът сам подава мигач за престрояване в лявата лента и след това обратно в дясната със съответен мигач и на безопасна дистанция.

Това ми звучи много смешно, значи шефа ти си вдига ръцете от кормилото и прави шпагат с краката и колата сама изпреварва и всичко :flipoff: А ако колата е в крайна лява лента отдясно ли изпреварва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Magnus: Това нещо, което междувпрочем се нарича автопилот, е предназначено за пътувания на дълги разстояния по магистрали, с каквито Щатите изобилстват. Изключва се с едно натискане на бутон на волана.

@stani76: Точно това искам да кажа. Казвам ти какво съм видял лично, а на теб колко ти е смешно е вече друг въпрос... Нямам представа как и дали изобщо е възможно изпреварване от лява лента, тъй като бордовият компютър на автомобила е програмиран да изпреварва внимателно.

И отново към Magnus... Приемам, че последната ти реплика е била опит да разсееш скуката, отколкото да се аргументираш подобаващо. Ама какво ли съм тръгнал да ви обяснявам, останете си коне с капаци... Човек е толкова по-невеж, колкото по-голямо е неговото самочувствие на знаещ. Лека нощ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На място казано, подкрепям!

Само да допълня, че ако тази екстра отказва да се изключи на момента при натискане на спирачката, то с около 10000% сигурност трябва да се ремонтира и отстрани този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ми стана много интересно за този круиз контрол - MadFan намери някои URL дето да е обяснено как работи, защото за за тази кола която споменаваш не намерих нищо такова и казано честно продължавам да се съмнявам :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бяхте ли вие двамата с Magnus автори на репликите, цитирам: "Некой нещо е сънувал май..." и "Това ми звучи много смешно..."? В този смисъл не виждам причина да си губя времето да ви обяснявам каквото и да било по-нататък. Wizi ако има желание да ви обяснява...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз проявявам интерес, даже се опитах да намеря нещо в гугъл ама не можах, но щом не ти се говори - млъквам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подразни ме вашата реакция на казаното от мен, това е. Нямам представа как работи автопилотът, само съм наблюдавал как действа. Предполагам, че функционира на принципа на акустичния парктроник, но е много вероятно да греша. Може би Wizi има какво да допълни по въпроса.

Редактирано от MadFan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега - от мое име имаш извинение, опитах се да подходя малко на шега но явно не се е получило

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също се пошегувах. Моите извинения, ако съм те засегнал. Ама имаше ли смисъл да ни храниш в толкова поредни постове? :gmorning::hilezh: Както и да е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на мене пък ми е кеф да си натискам газта непрекъснато, а и крака никога не ми се уморява  :hilezh:

И аз така - до ламарината - луд умора нема, доде се не завъртим нейде :hilezh:

Сори за офтопика, ма се не сдържа тоя бензин в кръвта, тва quattro в моята душа :D

Р.С. Тва автопилота, дали може да се програмира да прави дрифтчета - не е ли по-яко сами да си караме количките; все пак в Щатите има пътища по 5000 - 10000 км и то си е необходимост там, ма има и самолети за пътуване на таквиз разстояния :gmorning:

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...