Jump to content

Температурен датчик


AV

Recommended Posts

Кологи,

някой знае ли кой е датчика, кото показва температурата на двигателя на 51-ви канал на климатроника ?

Често сутрин на този канал ми стои "27" при температура по ниска и в момента когато почне да загрява почва да покачва градуси.

Предполагам няма нищо общо с датчика за таблото и ECU-то (син) на същия маркуч има и зелен датчик - тозли ще да е ?

Другият въпро е - има ли нещо общо с работата на двигателя, че от доста време става все по-томава и по-тромава тая кола, а грешки при диагностика няма

А3 '98 1,8 AGN

П.П. Ако някой от вас има работещ дебитомер, който да пробвам дали ще тръгне пак тази кола, че не ми се дават толкова пари за нещо което не знам дали е повредено - ще съм му много благодарен

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 87
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Този с 2-та пина, който е откачен на тази снимка е въпросния датчик.

ef605119bc484c1d8e1829ca96cac1f2.jpg

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този с 2-та пина, който е откачен на тази снимка е въпросния датчик.

ef605119bc484c1d8e1829ca96cac1f2.jpg

Благодаря колега ! Имам малко нужда от ориентация относно коя точно част от двигателното пространство е снимано, че нещо не го разпознавам

Имам на маркуча с трипътника (слабото мясно на системата) на който е 4 pin -я датчик за температурата в посока радиатора още еднин датчик (зелен) с 2 извода -той ли се пада ?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де точно за този дето е до 4-ри пиновия Г62 става въпрос. При мен на А4 е на различно място пластмасовия петохуйник, но за същия става въпрос, правилно си се ориентирал :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква цена е този Г62 (078 919 501 :hilezh: , по снимки тук -там май лесно се сменя?

Редактирано от vancho20
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същият мотор и при мен е така докато колата не достигне 50 градуса и си стои на 27, но според мен това не е проблем пък и тази температура ти е само за CPU на климатроника таблото си има датчик CPU на мотора също, като най-важен е последният :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква цена е този Г62 (078 919 501 :) , по снимки тук -там май лесно се сменя?

Към 50-60 лева и наистина се сменя елементарно. Издърпва се една скобичка отзад и е вънка.

Иначе дори не съм сигурен, че климата въобще отбелязва този датчик. На много коли го няма фабрично и на негово място има тапа. При мен също не е свързан а в диагностичните канали на климатроника се вижда, че климата си взима сигнал и от г62 и температурата е вярна. Само този 51-ви канал на климата не показва вярно иначе няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неразбрах този Г62 ли е за температурата на двигателя, смисъл този от който взима инфо цпу-то, за да знае каква горивна смес да пусне( богата или нормална) . Ако не е този кой е и как да разбера дали не ми е повреден? Студена колата върви много гладко на газ а като загрее и присецва до 2300 оборота, нагоре не се осеща. При бензин не се усеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нормално ли е на 49-ти канал на климатроника да започва температурата от 30 градуса сутрин ?

Пуснах темата - защото това не е винаги ! Случва ми се на 51-ви канал да започне даже от отрицателни температури т.е. не винаги започва от 27 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така на 49-ти канал винаги започва от 30 гр.дори и само на контакт да е колата ,а на 51-ви от (предполагам) реалната.Интересното е,че тази на 51-ви канал се покачва по-бързо и достига до 90 гр. и не помръдва,а тази на 49-ти се колебае от 72-3 до 85-6 гр.В крайна сметка колко са датчиците и на кой канал е реалната температура на охл.течност :respekt: ?При мен 2.5 V6 този двойния отгоре до колкото разбрах е за таблото и ECU-то,но има ли друг?

Редактирано от motoboys
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, да помогнете и на мен

парното ми спря да работи или по точно работи когато си иска...на таблото датчика си показва винаги 90 градуса и според мен работи нормално а на 51 канал винаги ми е показвало 90 градуса и не мърдаше от там за 49 сега разбирам ще го видя и него после...та на 51 сега ми паказва не повече от 30 градуса и в някой моменти тръгва става 90,но много бавно и когато си реши после гася примерно колата и паля веднага и показанието му пак става 30 градуса какво да правя?

проверих и този на 49 канал....там постоянно си показва минус 60

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кологи,

някой знае ли кой е датчика, кото показва температурата на двигателя на 51-ви канал на климатроника ?

Често сутрин на този канал ми стои "27" при температура по ниска и в момента когато почне да загрява почва да покачва градуси.

Предполагам няма нищо общо с датчика за таблото и ECU-то (син) на същия маркуч има и зелен датчик - тозли ще да е ?

Другият въпро е - има ли нещо общо с работата на двигателя, че от доста време става все по-томава и по-тромава тая кола, а грешки при диагностика няма

А3 '98 1,8 AGN

П.П. Ако някой от вас има работещ дебитомер, който да пробвам дали ще тръгне пак тази кола, че не ми се дават толкова пари за нещо което не знам дали е повредено - ще съм му много благодарен

Поздрави

да те попитам и аз имам а3 1.8 AGN като е запалена си държи 90 градуса в движение и на място но като я угася и отида до магазина да си купя нещо давам на контакт и ми показва 95 градуса.при теб това случва ли се.благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да те попитам и аз имам а3 1.8 AGN като е запалена си държи 90 градуса в движение и на място но като я угася и отида до магазина да си купя нещо давам на контакт и ми показва 95 градуса.при теб това случва ли се.благодаря

Нормално е - в този момент двигателя е загрял повече от охлаждащата течност и като угасиш - водната помпа спира да върти водата - водата загрява повече от 90 градуса . Няма да е нормално ако вдига повече от 100 (или 110 не съм сигурен кое точно беше) защото ако двигателя е повече от тази температура загрял при изгасен двигател се включват перките да го охладят (не важи за А4 - виско). Но не съм се заглеждал - мисля, че ми се е случвало лятно време.

Някой няма ли работещ със сигурност дебитомер за AGN за проба дали да си купувам нов или да търся проблема с мощността другаде?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Да де точно за този дето е до 4-ри пиновия Г62 става въпрос. При мен на А4 е на различно място пластмасовия петохуйник, но за същия става въпрос, правилно си се ориентирал :steinigung:

Колега този пласмасовия петох..... ,върху него е синия датчик нали? Видях че има слаб теч под него от антифриз но не от уплътнението на датчика а по на долу. Как се сменя той , или има гарнитура за сменяне? И още един въпрос понеже датчика ще се окаже наред, тръбата за картерната вентилация се е спукала, а тя как се сваля?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има 2 О-ринга - единия е откъм блока другия на тръбата от дясната страна. Някой сменят целия детайл други само О-ринговете. Има ментеливи петохуйници по 7-8 лв. а в Порше е 27-8 лв. Прегледай внимателно твоя да не е спукан. Сваля се лесно, стегнат е към главата с 2 болта, има още 2 на тръбата от дясно, а тази отдолу е на скоба. Издърпваш скобата и после изкарваш маркуча. Малко е тегаво, така че дърпай яко :bia: Почисти добре главата преди да го монтираш.

Предполагам втория ти въпрос е за кривата пластмасова тръба под интейка?

eb1068b53e944118afb256b4579be384.jpg

За него трябва да отвъртиш болтовете на казанчето за антифриза и да го дръпнеш така, че да си направиш място да бръкнеш с ръка. Както се вижда от снимката от едната страна е свързано с гумен маркуч и стегнато с обикновена скоба. Към блока пак е със скоба, но такава, която само се издърпва. Ухото й се вижда на снимката да за подава отзад. Дърпаш го малко и изкарваш детайла. Отдолу има О-ринг и много внимавай като го вадиш да не го изпуснеш в картера.

Ако има нещо неясно питай. Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Да не пускам тема,тук ще питам!

С 2 думи:

На 49-ти канал държи доста висока темп. 97-99-101-104-107 градуса,в зависимост от различни режими на работа и товар!!!

С повече думи:

Случай 1:На място

Паля студена(навън 5-8градуса).Отворен капак.Пипам маркучи постоянно и гледам: а)49 канал ;б)51 канал;в)стрелката.

На 49канал почва от 49 градуса(какво съвпадение :)). На 51канал-от 27 градуса.

Почва да загрява.Нищо все още не се покачва...При 50 градуса на 49к и 51к започва успоредно да се покачва...до 55гр.Тогава на 51к започва да взима "преднина"плавно с по няколко градуса,в сравнение с 49к.

Когато на 49к стигне 60гр,се отлепя и стрелката и тръгват да качват успоредно.През това време 51к вече е "дръпнал"с 8-10градуса,т.е.към 70гр...Първа на "финала"е именно температурата на 51канал(90градуса)и там си остава!Хубаво!А 49канал и стрелката се тътрят още на 71градуса...и вървят към 90-те бавничко...Най-после и те достигат 90!Ура!Маркучите студени все още,с изключение на горния на радиатора,който идва от двигателя,както и двата маркуча,влизащи в купето(до акумулатора)са затоплени.Прекрасно до тук,стрелката заковава 90гр,както по рано направи 51канал,НО ...49канал си продължава покачването-91-92-95-99-100-102...103! ;)

30 минути след паленето вече всички маркучи са топли и меки!Казанчето е на ниво и топло.Отвъртам капачката му леееко,но няма "ПСССС...".Спокоен антифриз!На 49 канал държи 102-103,та май и 104 градуса...Брех,маааму! :) Пускам парното на макс!Духа хладко(не студено,не горещо!).На 49канал температурата не пада!"Ааами сееегааа?" :) .Изключвам парното!Подавам газ на място за около 3 мин-2700 оборота/мин=>температурата се понижава до 96 градуса,но повече не иска да слиза...Отпускам газта и...се покачва:96-97-99-100-102-103.Всички маркучи са топли обилно и меки.Перката с виското си върти(АМА ДАЛИ ДОСТАТЪЧНО БЪРЗО-не мога да преценя??).Ел.перката така и не се включи да помага на постоянно-въртящата се вископерка,хммм...Е,нали уж се включвала при такива високи температури?? ;) За степени на перката(на коя перка-виско или ел.перка?)пък въобще не усетих да има 2 степени... :)

И климатроник пусках за малко,ма не помага с нищо...Което е и логично май...

2 случай:В движение

На равно с 100 км/ч на 49канал държи 99-101градуса.Настъпя 120-130 и дига на 102-103гр.

На спускане-пада до 95-96гр.

На качване-стига и до 107!!!Добре че дойде билото и заспусках...

Сменени:

-Водна помпа(няква си марка)-преди 2 години;

-Термостат(оригинален от Порше)-преди 1,5години;

-Темп.датчик с 2 пина(оригинален),на тройника отзад на главата(вече е зелен,Люксембург!).Как се води?G...?Къде дава инфо тия двата пина-на 49канал и на стрелката???Ако е така-защо стрелката е на 90гр (и малко понякога),а 49канал-103-104градуса???До него има тапа...Там за 51канал ли трябва да има(евентуално!)друг датчик?А сега като няма такъв-откъде черпи инфо 51канал,та пръв стига на 90гр. и там хвърля котва???;

-антифриз HEPU 1:1с вода(ако беше чист концентрат-иди -дойди разбирам да грее...)

Питанки:

А)Тръгнало виско да се скапва и перката не върти достатъчно бързо и не охлажда баш?

Б)Клапи на парно бъгясали?Ма и да са...що при НЕвключено парно държи такива кофти високи темп.?

В)Полузапушено или почти запушено парно?Ма не надуват съединения...Топли и меки!Ма пък духа само хладко.. ;)

Г)Вие сте ход,аз се обърках като пиле в калчища :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mалка поправка в симптомите:парно си има и си духа кажи-речи нормално...Но и при включено парно на МАX,на 49канал температурата си качва до 106...,и...съотвено отбивам и гася!Ще кача на VAG-COM ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този с 2-та пина, който е откачен на тази снимка е въпросния датчик.

Простете невежеството ми, но 99% съм убеден, че 4- пиновия датчик отговаря за показанията на таблото и тези на управлението на климатроника- канал 51.

Поне на моята кола е така и бях шокиран от 200- 300 левовата му цена <_<

П.С. при мен и двата датчика са сменени :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простете невежеството ми, но 99% съм убеден, че 4- пиновия датчик отговаря за показанията на таблото и тези на управлението на климатроника- канал 51...

Извинявам се, но процентите клонят към 0 ( Нула ).

Индикатор температуры охлаждающей жидкости функционирует так же, как индикатор количества топлива в топливном баке. Ток от плюса прибор получает при включенном зажигании, подключение к массе обеспечивает датчик температуры на двигателе. Этот датчик представляет собой переменное сопротивление, которое по мере нагревания пропускает больше тока, поэтому на инструмент подается больше тока и стрелка отклоняется дальше. В одном корпусе объединены два разных датчика температуры. Во-первых, датчик температуры охлаждающей жидкости системы впрыска (контакты 1 и 3) и, во-вторых, датчик, о котором здесь говорилось (контакты 2 и 4).

19180250.png

За климатика отговаря другия датчик, с двата извода.

Датчик (1) температуры охлаждающей жидкости в четырехцилиндровом двигателе находится сзади на головке блока цилиндров. Обозначение контактов датчика вы найдете на разъеме. 2 – заглушка второго датчика температуры (климатическая установка).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е различно. Ето го за ЕКУ- то и т.нар. студено палене:

o633390466678750000.JPG

4- пиновия клюкари на табло, ЕКУ, което пък праща на модула на климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво ем е така ем не... нещо ми е мъгла тая работа. По експериментално-форумен път е установено, че коли които нямат 2-пиновия датчик показват твърдо 90С на 51-ви канал. Което не е вярната температура понеже от ваг-ком показва друга температура. Освен това дори да го няма въпросния датчик при преглеждането на каналите в контролера на климатика с ваг-ком се виждат верни показания за температурата. Тоест със или без него климата получава сигнал. От цялата тая работа не мога да разбера за какъв х.й са го сложили тоя двупиновия. Едва ли само да показва температура на дисплея.

А за този 49-ти канал по таблицата която имам е "49. Брояч на грешките на сигнала за спидометъра". Тоест няма нищо общо с температурата.

ЕДИТ: Я да го разчепкаме това:

В таблицата която е за 72 канала 49 е температура на охладителната течност а в тази за 69 канала е "Брояч на грешките на сигнала за спидометъра"

Що така да го ева... :)

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...