Jump to content

Ремонт на вентилатора на парното ???


metody

Recommended Posts

Нещо ми поскръцва вентилатора на парното - та се чудех дали ако се смажат лагерите щте се оправи. Другия ми въпрос е как се демонтира ако някой може да помогне стъпка по стъпка щте съм много благодарен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми поскръцва вентилатора на парното - та се чудех дали ако се смажат лагерите щте се оправи. Другия ми въпрос е как се демонтира ако някой може да помогне стъпка по стъпка щте съм много благодарен

Навеждаш се под жабката, там има два болта, развиваш ги и пада пластмасовата кора. Под нея са болтовете на пантите на жабката, развиваш и тях, другите два болта на жабката са отстрани на капака на жабката, като я отвориш се виждат пред теб. Когато си развил всички болтове сваляш цялата жабка оттам имаш пълен достъп до мотора на вентилатора, след това сам ще видиш как се сваля. Между другото ще можеш да смажеш само задния лагер, тъй като за да смажеш предния лагер ще трябва да свалиш перката, аз се опитах обаче не стана. Ще се учудиш колко листа ще извадиш. Успех!

Редактирано от pif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да започнеш с ремонтите , опитаи да напръскаш видимите части на вентилатора със спрей WD-40 , при мен имаше страхотен ефект , спря скърцането и свиренето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да започнеш с ремонтите , опитаи да напръскаш видимите части на вентилатора със спрей WD-40 , при мен имаше страхотен ефект , спря скърцането и свиренето.

Колега pepito17, дай някакво сведение за този спрей, какво представлява и къде да го търсим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оя като го пусна особено на последната степен издава някъв басов звук като бучене. Дали и при мен ще се оправи от такъв спрей :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонта го завърших и причината за скърцането и бученето се оказа следната - в една от перчиците се беше закачила една малка щтипка :D:flehan::) един дявол знае от къде е попаднала там :) . Вече бачка перфектно .

П.С. Листа и боклуци не намерих но сигурно защото разполагам с филтер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонта го завърших и причината за скърцането и бученето се оказа следната - в една от перчиците се беше закачила една малка щтипка  :D  :flehan:  :) един дявол знае от къде е попаднала там  :) . Вече бачка перфектно .

П.С. Листа и боклуци не намерих но сигурно защото разполагам с филтер

Батка това не е щипка, това баланс на перката, но не се притеснявай щом се оправило карай да върви. Смазали мотора? И аз моя трябва да го смазвам че на първа степен нещо ручи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смазах го с WD-40 дано да върши работа

Ти сигурен ли си че това е за баланс много нескопосано ми се стори да е за това а и съм сигурен че то опираше някъде :flehan:

Редактирано от metody
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смазах го с WD-40 дано да върши работа

Ти сигурен ли си че това е за баланс много нескопосано ми се стори да е за това а и съм сигурен че то опираше някъде  :)

Баланс е бате, обаче нищо чудно да се е разместил и да е опирал някъде, хич не мубери грижа щом се оправило няма да ти тресе на завоите :D:):D. Радвам се че си я оправил :D:(:)

п.п. Пичовете от АУДИ са перфектиционисти, всичко що се върти е балансирано :D:flehan::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ееей това търсачката и pif са голяма работа. :flipoff:

И моя вентилатор започна да скърца, а това меко казано ме :):P:) изнервя страшно. Вече знам как да го изкормя тоя духащ педал. Благодаря. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз от няколко дни чувам едно скарцане което се чува от таблото и предполагах че е от вентилатора на парното.Сега виждам,че и при вас е същото и разбрах как може да го отстраня.Само се интересувам дали начина на демотниране на въпросния вентилатор както го е описал колегата PIF, отговаря и за АУДИ 100 94г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оя като го пусна особено на последната степен издава някъв басов звук като бучене. Дали и при мен ще се оправи от такъв спрей  :unsure:

При мен беше същото на предишното ми АУДИ и се оказа ,че в перката на вентилатора има боклуци и те нарушават баланса.

Решението колегите са написали по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Здравейте фенове,

колегата metody пише, че на неговото Ауди (90 2.3E - предполагам от подписа) има филтър за въздуха за парното. Имам познат с такова Ауди, но при него си е просто правоъгълен отвор (отвън под пластмасата под дясната чистачка). Моето Ауди е 80 В3 1.8S, но и при мен има само същият отвор. От двете му страни има малки отворчета (за винтчета предполагам) за капаче или филтър, но уви - липсват такива аксесоари.

Предлагат ли се някъде филтри за Ауди 80/90, защото ми писна да чистя листенца, фасове, части от щипки за простиране, хартийки и т. н. от вентилатора и от вътре в купето.

Опитах да направя филтър от различни материали - от материал за филтър за абсорбатор, от чорапогащник и др., но или не смуче достатъчно въздух и не проветрява/топли добре, или се задръства за месец - два.

Помагайте, моля!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема, пък и въпроса ми е пак за вентилатора на парното...

Странностите почнаха преди два дни. Тръгвам си от работа.. колата се напекла здраво

(Б4 с климатик много тъмно зелена на цвят), включвам климатика, включвам вентилатора и.... няма вентилатор. (направо гадно.. имам климатик а не мога да го ползвам) .

Прибрах се и си казах че събота ще гледам. В петък ставам и тръгвам на бачкане.. изненадааааа всичко работи перфектно , само дето не ми трябва климатик, просто си включвам вентилатора и той си работи. Тръгвам си към 6 от бачкане.... и пак не работи вентилатора. Съответно в събота на обяд жега и пак не работи ..... почвам го значи..

Свалих филтъра и видях че се движи мнооого бавно и не се влияе от ключа за оборотите. Разглобих ключа, почистих го и го прегледах.. всички контакти са ОК, никакви следи от преграване.т.е като нов. Включвам вентилатора .. и пак никой. Направо тръгнах да търся вентилатор, щото ако е от съпротивленията за степените.. би трябвало да работи само на максимална степен, а той не искаше да върти на повече от 1ва. Добре че не намерих вентилатор , защото преди 2 часа свалих вентилатора и реших да пробвам така както си виси на кабелите... пробвах.. и четирите степени си работят, все едно че никога не е имало проблем. Що за чудеса са това ??? Единствената разлика е че на обяд беше много жега, а сега си е нормално.... има ли някъде някакви датчици които да го пазят от прегряване... Или някаква друга простотия.. пък и защо да го пазят от прегряване, нали това трябва да е климатик а не печка??

Просто въм в шах, няма никакви замърсени проводници и клеми, а и аз просто извадих вентилатора и той взе че тръгна. Нама боклуци дето да му пречат.. просто не знам ще з апроблем е това.?

Примерно четки сменят ли се на тия двигатели, че да съм разместил четките като го извадих,

и той да се е оправил.

И един последен въпрос... къде се намира блока със съпротивленията, да го прегледам и него.??

Редактирано от AUDIST
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде покрай вентилатора не видях такова нещо... само две букси отиват до него.. и едни кабели минават наоколо. Буксите идват откъм централната конзола...

post-715-1154211354_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията...помогна ми да разбера какво се търси, интересното е че

при мен нещата стоят малко различно.. т.е вентилатора ми е вертикално.. не хоризонтално.. но намерих една метална капачка на въздуховода с един болт и куплунг с 4 клеми.. т.е намерих тоя блок със съпротивления... но те също си бяха здрави.

След доста гледане и тестване обаче намерих проблема... перката на вентилатора. Тя е пластмаса която си стои набита на оста.. има една пукнатина на нея и реално докато е студена е държала за оста , на едно и 2 е усявала да върти но на 3 и 4 мотора почва да върти с такава сила, че перката почва да приплъзва. Свалих я от оста почистих я, смазах лагерите на вентилатора, залепих я с моментно лепило и набих една скоба около пластмасата. Днес и утре ще се тества дали е успешно... по принцип не разчитам че може да се постигне същата здравина.. но може и да изкарам късмет :box:

Редактирано от AUDIST
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WD-40 е универсално смазващо и почистващо средство,само дето след време доста бързо се изпарява и ефекта от смазването е минимален.

Препоръчвам след употребата му и съответно отстраняване на дадения проблем,

смазване със друга по устойчива на време смазка.Аз ползвам силиконово масло и има

доста голяма трайност след прилагането на WD-40 .

Дано съм бил полезен. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...