Jump to content

ЗА и ПРОТИВ спиране на бензиновата помпа



Recommended Posts

КАК МИСЛИТЕ ДАЛИ Е ПО-ДОБРЕ ДА СЕ СПРЕ ПОМПАТА, КОГАТО КОЛАТА ИМА АГУ? При мен се получи така, че преди 6 месеца ми изгоря помпата, смених я с рециклирана и тя изгоря.Събрах мнения от много хора, но все различни-газаджиите казват да не се спира в никакъв случай, защото инжекторите остават без охлаждане и се запичат, а един инжектор е към 500 лв. Другите майстори пък смятат, че докато се кара на газ със пусната бензинова помпа ще се сменя с нова през 6 месеца, защото помпата работи под голямо натоварване, тъй като помпата върти на байпас и преодолява много голямо разтояние през малки сечения. Сега купих нова помпа VDO и се чудя дали да прекъсна помпата.

Редактирано от Dakev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че ако има достатъчно бензин в резервоара няма проблем-тя затова е направена помпата -да работи

а и като работи на байпас едва ли има по голямо натоварване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де, ама ти съвсем ли няма да караш на бензин?! гласувах 'против'. до колкото знам колата винаги трябва да се пали (и спира) на бензин и в месеца поне един ден да се кара на бензин. а ако решиши да я спираш, по добре я дай на байпас и да си работи без да се натоварва.

Редактирано от Dako
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де, ама ти съвсем ли няма да караш на бензин?! ..

Става въпрос за прекъсване с реле, когато минеш на газ /при мен става автоматично при достигане на температура на изпарителя/,помпата да изключва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мояата помпа сашто изгоря като карах на газ, защото нямяше бензин. Смених я и сега просто и вадия предпазителя.

Но по принцип, ако имаш достатачно бензин трябва да нямаш проблеми с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Това е много интересна анкета и аз с удоволствие ще гласувам, защото мен ме прекараха когато ми слагаха АГУ-то.

АГУ-то ми е автоматично и си превключва на газ при достигане на 2000оборота.Тогава ми се стопира и помпата.Там е проблема щото само след 1 месец ми се прецака регулатора на инжекциона..Гласувам ПРОТИВ.ТАКА чЕ НЕ СПИРАЙТЕ ПОМПАТА ЗАщОТО ЩЕ ПАТИТЕ КАТО МЕН

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но

КАК МИСЛИТЕ ДАЛИ Е ПО-ДОБРЕ ДА СЕ СПРЕ ПОМПАТА, КОГАТО КОЛАТА ИМА АГУ? При мен се получи така, че преди 6 месеца ми изгоря помпата, смених я с рециклирана и тя изгоря.Събрах мнения от много хора, но все различни-газаджиите казват да не се спира в никакъв случай, защото инжекторите остават без охлаждане и се запичат, а един инжектор е към 500 лв. Другите майстори пък смятат, че докато се кара на газ със пусната бензинова помпа ще се сменя с нова през 6 месеца, защото помпата работи под голямо натоварване, тъй като помпата върти на байпас и преодолява много голямо разтояние през малки сечения. Сега купих нова помпа VDO и се чудя дали да прекъсна помпата.

Има и още една причина да не се спира помпата-релето е слабо място и контактите му искрят при голям ток на консумация и ниско напрежение на акумулатора сега ,през зимата,при палене,напрежението пада до 10,5волта,и помпата може и да не даде достатъчно налягане в системата и двигателят да не запали.А винаги трябва да се пали на бензин-дебитомерът е 170лв втора употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак да се изкажем :(

Гласувах против, защото карам коли на газ повече от 6г. и досега никога не съм изключвал бензинова помпа и не съм сменял такава.Последната си таратайка я търкалях 3год. и без проблеми по газовото. Номера /както писа някой по-нагоре/ е само да не оставяш резервоара без бензин. Пък и нали е по-добре да се пали на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрях я защото изгоря точно както казваш... 6 месеца след газовото.

Прекъснях я, и карам вече 1 година с китайска помпа... и няма грижи.

Защо съм я прекъснал...

-рампата на инжекционите винаги е пълна с гориво понеже помпата вдига налягането при палене.. и ако я угасиш и всичко ти е в изправност - трябва да задържи налягането над 20мин.

-по време на движение това всъщност е едно от най добре охладените места от там минава студения въздух.

-като спреш на място температурата може да се вдигне до 110 при изключен двигател...т.е едва ли е по-вредно за инжекционите при движение с по-ниска температура от.... на място при по-висока температура (на масто при изключено двг.. пак никой не охлажда инжекциона).

В тоя ред на мисли я изключих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гласувах за и съм напълно съгласен с AUDIST. :(

Искам смо да допълня, че има и друг начин на спиране на помпата с помоща на електронно устройство. Същото подава електрически сигнал към датчика, следящ налягането на бензиновата рейка, че то е много високо и системата на автомобила сама си спира притока на бензин когато превключиш на газ. Проблема е, че може датчика за налягане да не е изправен и като резултат ще се пропуска малко бензин и ще се влоши работата на двигателя на газ.

Мисля че при спиране на помпата чрез изключване на захранването и с реле няма да се поддържа налягане в системата и ако си с механичен инжекцион както аз ще се получи нежелателно триене на главата на инжекциона без гориво което може да го повреди.

Спирането на помпата не мисля че съкръщава живота и а тъкмо работата и когато си на газ и с байпас на помпата. Има си правило за инжекциона -палиш и гасиш на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе некои сте в грешка, ама :D яко :D

Значи палите на бензин - системата се запълва с гориво изцяло! Значи никъде няма да има сухо триене нали!

Тия инжектори дето трябвало да се охлаждат - за пръв път чувам такова нещо - ми като карате на газ, през инжекторите не минава гориво - как ще се охлаждат, а и кому е необходимо това :(

Според мен няма абсолютно никакъв смисъл да върти помпата на празен ход - само ще филтрира горивото в резервоара - никаква файда няма от тая работа, а и мисля, че всички електроники по инжекциона ще се изключат заедно с ламбда-сондата, при преминаване от бензин на газ (поне ако са направили читаво ел-системата газаджиите) :)

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе некои сте в грешка, ама :D  яко :D

Значи палите на бензин - системата се запълва с гориво изцяло! Значи никъде няма да има сухо триене нали!

Тия инжектори дето трябвало да се охлаждат - за пръв път чувам такова нещо - ми като карате на газ, през инжекторите не минава гориво - как ще се охлаждат, а и кому е необходимо това :(

Според мен няма абсолютно никакъв смисъл да върти помпата на празен ход - само ще филтрира горивото в резервоара - никаква файда няма от тая работа, а и мисля, че всички електроники по инжекциона ще се изключат заедно с ламбда-сондата, при преминаване от бензин на газ (поне ако са направили читаво ел-системата газаджиите) :)

Не е вярно това, мойта газова уредба е с лмбда контол, което означава, че електрониката по инжекциона не се изключва да не говорим, че на по-новите модели се поставят и емулатори които лъжат компютъра при работа на газ, че инжекторите не са изключени за да не трупа самия той грешки. Мойта газова е слаган в Италия и помпата не беще изключена, тук съм ходил при различни майстори и съм плучавал различни мнения. Но всеки знае, че едно нещо не работили дълго време то се скапва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрях я защото изгоря точно както казваш... 6 месеца след газовото.

Изгоряла е щот си я оставил без бензин :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгоряла е щот си я оставил без бензин :(

Да ама при мен резервоара е постоянно пълен /до горе/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгоряла е щот си я оставил без бензин :)

Да кажем, че се грижа за нея много добре. И под 30 литра никога не е била... т.е по мои измервания малко преди средата на уреда за горивото.

И карам на газ вече 2 коли ..т.че няма място за грешки. Освен това никога не е било да запаля на газ. - дори и когато преди 1мин съм я угасил.

Средно горя месечно около 20-25литра бенз .. другото е газ....

но това цялото си е една друга тема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата гласувах против изключване на помпата, защото от личен опит знам, че примесите които съществуват в "качествения" бензин който зареждаме в България водят до натрупване на нещо като смола по помпата от което тя блокира и "изгаря", ако не работи по -дълго време.

И едно уточнение към колегата AUDIST - инжекциона при изключен двигател се охлажда от перките на радиатора посредсвом един термодатчик монтиран на главата на двигателя.По всички технически наръчници които съм чел за този датчик пише, че е за охлаждане на инжекционна в първите 10-15 минути след изключване на двигателя т.е. тогава когато температурата може да се повиши до 110 градуса С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

според мене не би трябвало да се спира помпата при пълните инжекциони - когато минава по магистралата - бензина охлажда задната част на дюзите и риска да се запушат е доста по-малък отколкото ако не минава бензина. Обясняват в книгите, че при палене на бензин, след спиране на двигателя /респективно след преминаване на газ/ на върха на инжектора остава количество бензин, което поради примесите си образува налеп по върха на дюзата и когато се кара на бензин при всяко следващо палене и загравяне на дюзата този налеп се отлага /защото е в малко количество. Така, че дюзите по принцип и само на бензин да се кара рано или късно има предпоставки да се запушат /особено с нашите бензини/ но без охлаждане запушването става по-бързо.

А колкото до моноинжекцион - там дюзата е нависоко, а и възуха минава точно над нея /охлажда я/ и според мене е възможно да се спре помпата, въпреки че помпата си е електромотор и е направена да работи постоянно, когато колата е в движение, така че няма предпоставка за изгаряне /освен ако работи на сухо/, когато колата работи на газ - минавва си през излишното гориво - то е със същия диаметър, т.е. не се затормозява повече помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Това е много интересна анкета и аз с удоволствие ще гласувам, защото мен ме прекараха когато ми слагаха АГУ-то.

.Гласувам ПРОТИВ.ТАКА чЕ НЕ СПИРАЙТЕ ПОМПАТА ЗАщОТО ЩЕ ПАТИТЕ КАТО МЕН

Много добре казано , кратко и ясно !!! :bia::wall::)

Колегата са го "прекарали" когато му слагали АГУ !!!

Не спирайте помпата , ако не искате и ВАС да "прекарат " !!! :D:blink:

П.П. След като не можа да намери лодкаря , баба Илийца извади кола и се прекара сама ! :D

Редактирано от wizard2000bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бре, кат сте ми таквиз умнички, ше ли ми обясните като как ще работи моята кола на газ, ако не спра помпата!!!! Ми нали през инжекторите ще си хвърля бензинец, и газ ще слага в същото време! Щото няма как да се спре подаването ма бензин към инжекторите при работеща помпа на моя 1000 % механичен инжекцион! :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като съм на пълен инжекцион, ама механичен си сложих една джаджа - KJ-емулатор. Това чудо при превключване на газ кара помпата да работи на по-ниско налягане (управлява се по напрежение) и пълни цялата горивна система с бензин така механичния инжекцион не работи на сухо. Тъй като налягането е ниско бензина не минава през инжекторите, но пък ги охлажда... :wall::blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Интересна тема е дали трябва да се спират помпите при автомобили с газово.Прочетох едно мнение че .."ако се спре помпата главата на инжекциона оставала суха и той се повреждал...". НИЩО ПОДОБНО !Занимавам се с инжекциони от доста време и само този който е разглобявал глава на инжекцион ( механичен ) само той знае как е устроен и как работи....и според мен само такъв колега ще може да даде реално обяснение и мнение.Моята кола специално е с механичен инжекцион и е пълен автомат-пали на бензин и автоматично прехвърля на газ , като спира помпата......и нямам проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то тая тема бая се разводни и не мога да разбера за какъв инжекцион става въпрос - не е уточнено

ел, механичен или моно

за всеки е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...