Jump to content

:: На газ през зимата ::


petroff

Recommended Posts

За първа зима съм с газова уредба и ще помоля за съвет в кой момент е най-добре да се превключва на газ.

Ако чакам да загрее до 90 градуса, предполагам, че е най-добре, ама това означава, че почти само на бензин ще трябва да си карам.

От друга страна, разбрах, че по-ранното превключване на газ (на по-студено) води до прецакване на платната на изпарителя като тук проблемът не е толкова в цената за смяната им, а повече в опасността от изтичане на газта.

Ще оценя споделянето на вашите впечатления и опит!

petroff

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно ще се ориентираш, като си представиш че е пролет, лято или есен. Знаеш какви са температурите през тези сезони. Аз лично моята съм я палил/карал и на -5 на газ. Е дърпа се от начало, ама после тръгва. Вероятно ще ти кажат, че така се износвало мембраните, да така е, ама и така и така на 2-3 години е добре да се подменят, е аз изкарах с последният изпарител пак толкова, карайки си я на газ и зимата. Е при сегашните температури, просто няма да ти върви, до дето не качи температурата на охладителната течност над 0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При температура под 0С е хубаво да я оставяш и палиш на бензин.

Палиш на бензин и потегляш след най много 100м си я прехвърляш на ГАЗ.

Няма смисъл да я тормозиш да палиш на ГАЗ така на изпарителя ще правиш по рядка смяна на мембраните.А и не е лошо поне веднъж в месеца задължително да я караш малко на бензин 10км :):flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При температура под 0С е хубаво да я оставяш и палиш на бензин.

Палиш на бензин и потегляш след най много 100м си я прехвърляш на ГАЗ...

Да, аз си паля на бензин и точно така правя - почти веднага след тръгване превключвам на газ, но се чудех това има ли някакъв смисъл щото тогава температурата на изпарителя си е почти същата като в момента на палене, т.е. като външната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и двете ми коли не вървят на бензин така че съм принуден и при -15 да паля на газ и не съм имал проблеми

на всеки 2-3 години си продавам стария изпарител и си купувам нов

за да не слагам български платна

аудито ми е с ловато а форда с брц

доволен съм и от двете марки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има ли някакъв смисъл щото тогава температурата на изпарителя си е почти същата като в момента на палене, т.е. като външната.

караш на бензин до отлепяне на стрелката...30-40С

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега да кажа един таксиджия с голф 2 вика аз резервоар за бензин нямам :unsure: на газ си пала и карам винаги и за 20-30лв. си ги сменам уплатненията има и такива но аз днес на -15 не можах да запала...защото на бензин е ЪпсУрД да запаля :box: та колегата как е запалил днес на газ не знам ама да сподели опит

Аз зимата или ~0 градуса като запаля на газ веднага давам на бензин за 3-4мин. да загрее после пак на газ и газ... това е достатъчно за мен иначе по принцип като съм бързал и при ~ 0 градуса съм палил и трагвам веднага но веднаж така я задавих а и с тези боклуци по бензина води замразват е как да запала на бензин

Редактирано от raiders
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене са ми казвали "стъпи ли стрелката на първата от трите чертички, над които пише 50 градуса-слагай на газ",така и правя, и досега не съм имал проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-добре е да палиш на бензин и да превключваш на газ когато стрелката отдели от дъното на скалата - 30-40 градуса. Постига се като оставиш колата да работи в покой около 2-3 мин., иначе аз с моята нямям подобни проблеми, ключа ми е електронен и превключва на 35 градуса- има датчик на изпарителя, който подава сигнал към релетата, взависимост от външната температура, това става след 2-5 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега, специално заради темата, слизах да врътна ключа. Запали от второто чукване. Превключих на бензим, ама там положенито при мен е мъртво, та я пооставих да поработи 3-5 мин и после обратно на газ. Заспа. Върви си на 6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Учудващо защо не си си взел автоматичен ключ за прехвърляне от един режим на друг. Ма това е една друга тема.

Това което знам по въпроса е - трябва да се достигне темп около 20-35 градуса. И ако е възможно прехвърлянето от бензин на газ да става в покой, а не по време на движение, защото се получават едни неприятни вибрации за двигателя - абе да ги нареча направо УДАРИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да споделя. Също паля на безнин и после минавам на газ. Допълвам, че и да искам на друго не мога да запаял щото мемрбраните май са станали на тигани. И ако някой ми види поста да попитам за а не отварям други теми. Аз съм с ръчен смукач но сутрин за да запаля на бензин трябва да дръпна смучкача на само на 2 степен. Ако го дръпна повече .уй ако е върнат същот .уй :) . Обаче в това положение пали от раз . Не трябва ли като е студена нормално при максимално изтеглен смукач да пали пък при мене на съвсем леко дръпнат. Като запаля заковаав на 900 оборота и не мърда дори и при най-ниските темпеатури. После на гас като включа трабва до край да изтегля и постепенно при промяна на температурата да регулирам оборотите, чрез частично връщане на смукача но още по-гнусното е, че той по принцип се връща на степени и за да задържи тези обороти които искам трябва да не го намествам на нормалното положение ами някъде около това положение ( както се споменава в един виц :) ) . Предполагам колегите с подобни двигатели могат да дадат отговор. Допълвам, че преди време си беше на бензин го дърпам докрай и после настепени си го свалям докато загрее и си влезе в нормални обороти. Възможно лио е да се е разбуталио нещо щото не съм много вещ в тая област.

Инъче да се върна към темата си мисля,че е по добре в началото да се кара на бензин понеже ако не езагряла яко харчи газ и горе долу еднаквко щ излезе като цена да изгори човек малко бензин или да изгори газ но голямо количествов докато загрее. Да не говорим, че може би и мембраните по-дълго ще изкарат.

Редактирано от Dakata_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Превключих на бензим, ама там положенито при мен е мъртво, та я пооставих да поработи 3-5 мин и после обратно на газ.

AUDI A4 1.8T 20V - другото го знаете

;):) :) ;):);)

колега на турбинажа си изцепил газова ?

можеш да видиш какво предизвика в моята неуравновесена душа

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Учудващо защо не си си взел автоматичен ключ за прехвърляне от един режим на друг...

Честно казано не съм се интересувал по въпроса, а и от сервиза за газовата не са ми предлагали подобно нещо.

Не съм сигурен обаче, дали на ръчен смукач и на карбуратор автоматичният превключвател е възможен. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз като се замисля. На бащата служебната е една въшка рено клио инжекция и там пак е с ръчно превключване но веднага става газ бензин, а при карбуратора първо цъкам в средно положение и изгарям бензина който е останал в карбуратора докато почне да придърпва и чак тогава включвам на газ. Предполагам това ще е основния проблем за автоматичния ключ, който директно ще превключи на газ и ще се омшат в карбуратора :respekt: .Може и да греша - не съм рабирач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Първо по темата - паля на газ вече трета зима при всякякви температури, и нямам проблеми до сега.Скоро отварях изпарителя (заради боклуци,задръстили сондата в бутилката :D ), и платната са като нови (Ловато - на 4 години).Пали бързо като на бензин, няма го характерното забиване когато я настъпиш в първите минути,но по-трудно загрява(заради допълнителното охлаждане на изпарителя).

Даката - моята е същата и се държи по същия начин.Възможно е да са я поразместили при слагане на газовата, жащото ниските обороти на газ се регулират совен от качеството на сместта(винта на изпарителя) и от винта за своб. ход на карбуратора.За това и смукача не го дърпаш до край. И да!- прав си за автоматичния ключ.

П.П. От това каране на газ за сега ми пострада само ускорителната помпа.Потича и периодично трябва да я притягам (сякаш от прегряване се изкривява алуминия :D ,но с сваляне ,шлайфане и притягане- нещата се оправят!)

Редактирано от Gixser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...