Jump to content

охладителна система


todor83

Recommended Posts

Здравейте колеги.Имам проблем с охладителната система на AUDI 80 B4 мотор е бензин 2.0 АВТ 90 к.с.,пукна ми се стария радиатор и си купих нов,обаче като го монтираха в сервиза и като е вземах колата започна да вдига налягане в разшерителния съд,и не забелязвам да церкулира антифриза.Докато бях със стария радиатор нямаше го това налягане.Когато е студена колата нивото си е напълно нормално,маркучите са пулни с антифриз а когато затопли имам чуството че са празни,а иначе парят и вентилатора започва да включва някаде към 95 градуса.Възможно ли е помпата да не работи както трябва,защото на разшерителния съд кадето е маркучлето Ф 8 мм от там не виждам да се връща антифриза.Като отворя одушника за обезвъздушаване на парното и като като запаля колата не виждам да тече антифриз от там все едно няма нищо.Благодаря предварително за помоща.Кажете ми какво да направя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Имам проблем с охладителната система на AUDI 80 B4

Колега,извади това маркуче,което отива в разширителният съд.

Погледни щуцера на радиатора,в който влиза маркучето дали е пробит отвора за антифриза.

Казвам ти това,защото скоро сменяхме на един бус Фоклксваген Транспортер водния радиатор и докато разберем,че този щуцер са пропуснали да го разпробият щяхме да прегреем мотора.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че ползвам темата на колегата но искам да питам и при Б3 ли това маркуче за връщане на антифриза в казанчето е ф8 мм ?

Редактирано от Boney_M
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че ползвам темата на колегата но искам да питам и при Б3 ли това маркуче за връщане на антифриза в казанчето е ф8 мм ?

Да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съ същата кола и преди седмица смених радиатор, водна помпа и термостат, които изгърмях зимата от високо налягане. Обаче и сега като спра колата сле каране и попипам маркучите, те са доста твърди. Маркучето за обезвъздушаване си е наред, защото при отваряне на капачката, заедно с налягането, оттам изтича и течност. Според мен проблемът е, че водата има по-ниска температура на завиране и по-лесно образува налягане (сега съм с вода).

Колега, ти с антифриз ли си? Друг вариант е капачката на казанчето да не изпуска, тя е нещо като бушон. Високо налягане се образува и при деформации на компоненти вследствие екстремно прегряване на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Капачката на разшерителния съд съм е сменил,това ми беше първото от кадето започнах.после от маркучлето което влиза в разшерителния съд започнах да го давувам с въздух и видях че съвсем малко започна да се покачва нивото на антифриза,при втория опит вече почна нормално.Запалих колата и подадох гас да видя дали ще започне да тече антифриз от този маркуч и започна по малко да тече ама ми се струва че е много слабо,а що се отнася както каза колегата да не е запушен отвора,който е от радиатора преди да сложим радиатора го проверихме и си беше наред.Искам затова да питам през този маркуч само когато е топла колата ли тече антифриз или ощес запалването на колата трябва да тръгне да тече.

Редактирано от todor83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай малко сега,какво означава почна да вдига налягане? То налягане трябва да има в системата! Маркучите трябва да са леко твърди на пипане! Виж ако вече изхвърля водата и маркучите са камък твърди,тогава е проблем! При теб стария радиатор е бил спукан и не е могла да си направи налягането системата понеже е изпускала! Изобщо няма за какво да се притесняваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм "чувал", че водата завира при 100 градуса, при атмосферно налягане. Когато се вдигне температурата в ситемата, се покачва и налягането, от там и температурата на кипене се покачва. Например при 1,208 бара АБСОЛЮТНО налягане водата кипи при 105 градуса, а при 1,43 бара при 110. Аз имам усещането, че имате неправилна концентрация на вода и антифриз, и от там ви идва проблема. Другото което се сещам е обърнати термостати, но едва ли е запушване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

термостата не ми се вярва да е обърнат,защото ходих на сервиз и там ми го сменяха,по вероятно е да е както казва колегата стария радиатор да е имал малък пробив и затова да е нямало налягане,но не ми се губеше антифриз при стария,нито налягане имаше но пак искам да попитам за това маркучле за въздуха на разшерителния съд постоянно ли трябва да върви антифриз през него или когато само е горещ антифриза.

Редактирано от todor83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как ще върви постоянно антифриз,като то идва от радиатора,а там нищо не се движи докато Wahler-a :2gunsfiring_v1: не отоври дупката ... Проследи маркучите и сам ще си отговориш ...

А ако говориш за пробката на маркуча за парното,ако не излиза нищо,боцни с една игла в дупката и се пази :bia: !

А термостата просто няма как да е обърнат! Няма как да стане,фланеца пречи!

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водата започва да "шушука" при 85-90 градуса и още тогава започва да се повишава налягането. А налягането от своя страна влияе на термостата, който се отваря по-късно отколкото трябва и затова колата загрява повече. Антифризът запазва спокойствие до по-висока температура, така е е логично да не постига такова налягане и колата работи нормално. Ако, разбира се, системата е изправна и проблемът не е друг.

Колеги, как мога да разбера дали клапата на капачката на казанчето работи?

Редактирано от Kaiser Kar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами най-лесно с друга капачка! От всичко става,голф 1,2,3,джета,ауди 100,80 дори и да са десетина години по-стари!Капачките са еднакви! Ако не работи клапана ще надува системата! Можеш да караш и колата без налягане,има си и такива модели капачки.Налягането в системата е предпазна мярка,за да може водата да не заври при 100 а при около 120 градуса(ако е читава охладителната система,никога няма да заври и без налягане),ако има и антифриз в нея! Лично аз съм карал няколко стари коли,като нарочно съм слагал такива капачки,понеже са стари и не се знае от налягането кога ще избие я големия,я малкия радиатор! Има една особеност обаче,за да работи клапана,капачката не се стяга хамалската! Това го разбрах с няколко опита! :):dance::bia: Аз лично я стягам колкото мога,обаче използвам само палеца и кутрето,така знам,че няма да я пренатегна,тръгнеш ли с длан и другите силни пръсти да стягаш,отиде тая...

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една особеност обаче,за да работи клапана,капачката не се стяга хамалската! Това го разбрах с няколко опита! :hilezh::dance::bia: Аз лично я стягам колкото мога,обаче използвам само палеца и кутрето,така знам,че няма да я пренатегна,тръгнеш ли с длан и другите силни пръсти да стягаш,отиде тая...

Да, това и аз го прозрях преди няколко дни. Като спуках големия радиатор, беше избило и през капачката, ама я бях стегнал много и бях напълнил до Мах казанчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото знам казанчето не се пълни до максимума защото като се стопли антифриза и се разширява и малко се покачва нивото,аз лично винаги го държа на средно положение между минимума и максимума,а що се отнася до капачката на разшерителния съд съм е сменил с нова,не е скъпа струва 5лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така ... Айде сега отиди и си купи оригинална,не така за 5 лева ... !

Точно така,под въздействието на температурата,антифриза се разширява,затова и казанчето се води "expansion tank" - разширителен съд !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Колега ша ме прощаваш ама ще ти ползвам темата за един въпрос (ще почерпя) :flehan: Страдам от безсъние вече с тая мойта хубавица B) Проблема е такъв че от някъде незнайно защо има явно надуване на системата и не мога да си обясня от какво...сменен радиатор,водна помпа,термостат и капачката на казанЪ..обезвъздушено е всичко температурата е прилична 90 градуса и чат пат малко отгоре при градски условия,обороти на мотора перфектни а бе абсолютно всичко е като по учебник и пак има надуване от някъде...горния маркуч към радиатора и малкия за казанЪ са мазни от антифриза все от някъде нещо ще капне да му се невиди и кората на мотора отдолу е мазна дявол да го вземе.... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

сменяте гарнитура на главата и проблема е решен няма надуване няма фалшиви капачки за разшерителния съд и от 5лв капачка да е,тоя филм го играх половин година капачки, маркучи, радиатор сега всичко е 6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От малкото мъркуче за разширителния съд вода тече единствено при добре загрял двигател,тоест термостата ти е отворил антифриза е създал достататъчно налягане и започва да върти и през разширителния съд.Затова му викат разширителен съд.при положение че си сменял радиатор,и не е обезвъздушена системата е възможно да имаш такива проблеми,или датчика на радиатора ти включва на по малки градуси от термостата.водата няма време да създаде необходимото налягане защото вентилатораите ти включват по рано и затова не може да завърти през разширителния съд.Колкото до завирането на водата,точно затова системата е под налягане.приразлично атмосферно налягане водата завира на различни температури съответно чрез тази система този проблем е решен.Дано да съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

по темата  и аз имам подобни проблеми и аз също съм с б4 2.0 абт и имам лек надув в маркучите и дето вика ицо 1557  май отиваме към гарнитура глава   , макар налягане и всичко останало  си работеше както трябва до оня ден държеше 90  2 3 дена не я бях карал и я запалих и вдигна 90 и ги подмина и перка не се включи  и почна да ври да бълбука бълва от разшир. съд и всички маркучи да й горещи и радиатора е горещ и датчика свалих да го тествам здрав е работи и нямам обяснение вече еййй много трудно се обезвъздушава тая кола  еейййй мааму

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...