Jump to content

Как да вдигна оборотите на празен ход на 1.9ТДИ АФН през ВАГКОМ


LUDsAUDI

Recommended Posts

В общи линии събрах в заглавието всичко, което ме интересува, преди време ми го бяха показвали и сега ми е необходимо пак да го направя ама дизел факирите не искат да кажат как. Никъде не намирам информация по тоя въпрос точно, имам спомен че в някой канал излизаше нещо от сорта на 5 или 6 цифрен код може и да не е така де и се променяше някаква цифричка. Идеята ми е от 840 оборота да премине на около 860, 880, 900(тоест ще трябва да имам идея коя цифра кое и как променя и да видя няколко варианта докато си харесам) защото там ми работи най-меко и невибриращо, разхода не ме вълнува.

Центровки, милиграми, ъгъл на запалване, дюзи, ГНП всичко е перфектно, колата върви супер, но просто на 840-850 оборота на празен ход има една вибрация като резонанс която е ужасна и при механично подаване на газ с около 20-30 оборота всичко замърква, сменяни са всички тампони на мотор, кутия, маховик и тнт. подобрение няма...

Чакам някакви жокери с линкове, снимки и всичко което може да ми е от полза, със ВЦДС 15.6.1 съм ако има значение с хубав кабел. Ако темата не е за тук ще помоля да я преместите а не да се трие  :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Login 12233 code, adaptation канал първи променяш стойността даваш test после save и така докато ти хареса. Вибрациите могат да са от генерацията също мека връзка-тампони, както и от по-твърда работа на мотора вследствие на повече гориво или голям аванс. 
П.П. Колегата ме изпреварил.

Редактирано от venciii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъп въпрос понеже в момента нямам как да вържа колата а и още съм много слаб с ВАГ-а отскоро го пипам, като вляза в тоя канал оборотите си ги променям като цифри ли смисъл пише 840 примерно и си променям на 880 да речем или е нещо 63335 и трябва да сменя някоя цифра с определена друга да трябва да се информирам някъде...

Относно генерацията 2-ма колеги вече ми писаха, действително има голям резонанс в генерацията но и мотора клати, ходил съм при 3-ма ауспухджии за смяна на мека връзка всеки ми казва перфектна ти е, ще ти я сменя ще ти взема парите ама проблема ще остане тая поне си е оригинална, пробвал съм и със 3 скоби да я стегна четох, че временно помагало или ще се види дали е от нея при мене ефект нямаше макар че ако с ръце хвана генерацията отдолу докато е студена тресенето значително намаля. тампони по мотор и кутия са сменени с читави втора ръка от други мои коли понеже не исках да взимам нови Топран примерно, кардана е със сменен лагер и балансиран преди 4г, преди толкова е сменено и всичко по задницата, предницата на окачване е бетон макар да мисля напролет да я сменя всичко профилактично и нови амортисьори.

Имам и друг АФН в момента той пък бачка на 760 оборота и е добре, като го вдигаха на 840 при него става по-зле явно за всяка индивидуално друго обяснение нямам.

В тоя ред на мисли има ли други полезни канали на ВАГ-а след лог-ина които могат да са ми интересни и да следят други интересни параметри по мотора като за обикновен юзър  :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Login 12233 code, adaptation канал първи променяш стойността даваш test после save и така докато ти хареса. Вибрациите могат да са от генерацията също мека връзка-тампони, както и от по-твърда работа на мотора вследствие на повече гориво или голям аванс. 

П.П. Колегата ме изпреварил.

оборотите в адаптация се сменят  на 2-ри канал

базисната стойност е 32768

надльжен мотор 861

напречен 903

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и втори канал да беше, позабравил съм като вземеш да ръчкаш ще го намериш :hilezh: .Вибрации има при определени обороти защото изпада в резонанс! Както колегата ти каза имаш базисна стойност, като мениш нея се менят и оборотите не можеш да мениш колкото си искаш в един момент ВАГа не ти позволява повече. Има и други интересни канали един от тях е действието на ЕГР клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен има гадна вибрация,скобите не помагат кой знае колко.явно меката връзка си е заминала има и вибрация при ускорение до към 2К оборота.


а по темата http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много сигурен,обаче при АФН мисля че базисната стойност е 132.Като влезнеш в адаптация ще ти стане ясно.Според мен е по-добре да пробваш с промяна на милиграмите на помпата.Те се променят пак в адаптация,но на някой от следващите канали.Ако не се променят с адаптация,трябва да отвиеш плочката на ГНП-то и да я чукнеш лекичко и да тестваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

милиграмите сьщо се пипат от адаптацията на 1-ви канал но не е желателно

а и механично от плочката да се местят оборотите не се променят

базисната стойност на по-старите ЕКУ-та като на Б4 примерно е 128 а при афн е с мааалко по умно ЕКУ и там си е 32768

Любо звьнкай ако нещо не ти е ясно ще ти обЯсним

За ЕГР-ра пак на адаптация на 3-ти канал вдигаш стойностите на 33468 и по този начин ограничаваш на максимум действието му

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР-а съм го изолирал отдавна стои само ей така колкото да не затапвам вакуумния маркуч :) , милиграмите на помпата са ми 3.4 и нямам намерение да пипам там както и ъгли на запалване, тъкмо и сменях ангренаж обтегачи, пистови чудесии, водна помпа и прочие и настроихме ГНП-то супер, дюзите са +0.06 +0.11 0.00, турбината няма грам луфт абе технически каквото се иска е добре.

Да Ники с по умно ЕКУ съм явно, фабричната стойност е 32768  и при нея са ми 861 с вибрации, пробвах да променя нагоре ама ми дава лимит забравих колко но нещо около 32818 и като го задам оборотите са пак 861 не ми позволява да вдигам повече нагоре, а са ми го правили преди на същата кола и ставаше... Интересното е че пробвах надолу и има добър резултат на 840 оборота вибрацията леко поотслабва на 822 вече е лека, смъкнах на 797 и всичко заспа няма грам потреперване в момента е в това положение.

Менюто ми не е в логин а в адаптации директно явно ВЦДС е малко по странен и аз нз, та това на 2-ри канал 1-ви ми е неактивен, въпроса към момента е как мога да дигна над 861 има ли друга опция евентуално, смисъл доволен съм от сегашното положение ама пък ако на 880 или 900 нещата са ОК предпочитам да бачка на по-високи някак 800 ниско ми иде макар като гледам да съм доста в норма...

Възможно ли е кабела да ме ограничва макар ( http://sklad66.com/cms/VAG-CAN.html), че избрах сравнително хубав, че да нямам драми имам 3 нафти в момента искам да си ги чопля а скоро и бензиновото куатро искам да го правя ПД само да помисля за кутия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да повишаваш стойността с едно нагоре постепенно. Най-лесно е със стрелкичката до полето. Ако и тогава спре на същото място, значи не може повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми дава да увеличавам с по 1(смисъл дава ми ама дори след много цъквания примерно от 32768 нагоре не мърда оборотите или не толкова,че да ги отчете, надолу не съм се занимвал, че трябва да цъкам като олигофрен) , също така ми дава да сейфна само първия път ако си избера стойност и искам да я променя наново трябва да изляза и пак да вляза за да стане и така колкото пъти ако искам да променям. Нз дали е нормално, лошото че чакам бояджията за боя да я събирам и да я тествам на пътя, но като цяло на 800 оборота на място е ОК ама ще видя някак да я пробвам нагоре. Все повече чета, че тоя проблем може да е мека връзка, накрая ще я сменя на моя отговорност и ще видя как ще е да я върна на 861 колкото е по дефолт...

Редактирано от LUDsAUDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-ниски обороти = по-лошо мазане на двигателя при работа на място. По-добре е да се опиташ да ги вдигнеш според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Смених си меката връзка, върнах си оборотите на 861 и всичко е точно, нямам никакви вибрации или поне не нормални като за нафта в диапазона 740-861 и я оставих на фабричната стойност. Благодаря на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Не като ами направо такава, понеже ауспухджията е мой човек се заиграхме и с ъглошлайфа и направихме дисекция от до нямаше нито едно скъсано конче и не изглеждаха и разтеглени. Аз като цяло се подведох по това, че гледах със стягане със скоби на меката връзка как намаляваха вибрациите на коли на приятели, направих но при мен не повлия по никакъв начин и оттам някак я отписах. В момента при работа на двигателя в диапазон 740-861 оборота вибрациите са абсолютно еднакви без промяна смисъл нормални за дизелов мотор без нищо фрапиращо, между другото най-меко и хубаво ми се стори в диапазона 820-840, но реших да я оставя на фабричните 861 щом така е решил да я изкара Ханс от завода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така беше и при мен, една делчица не се бе скъсана или разкривена. Явно самата гума отвътре омеква...

 

Инак това си е дизелова кола, няма как да нямаш абсолютно никаква вибрация :) Нормално е да усещаш твърдата работа на мАтора.

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Не си спомням производителя. Вариантите бяха два, евтин и скъп, е избрах по- скъпия.

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз сложих по-скъпия вариант и имаше ефект. Не мисля, че трябва да се прави компромис точно с това. Ако ще правиш компромис по-добре не я сменяй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък нз какво сложих дали е скъпо или евтино, малко по-малка е от фабричната на дължина, диаметъра е същия ще видим колко ще изкара при мен, моя човек каза че карат от няколко дни до към 10 години на късмет е  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...