Jump to content

Проект A6 C5 1.8T / IHI VF35


Recommended Posts

Абе някаква мистика май има около моята кола... Турбото ми е от на Сашо S3-та. 100% съм сигурен, че е втулково и е VF30 :) Освен, ако нещо не са ме позаблудили :D

Шпекс като те гледам май не си много наясно с нещата, също като мен :dance: И мога да ти кажа, че от цялата работа доста боли глава! Нико е 1000000000000000000000% прав в това, което ти обяснява! Направи си хубав колектор с по-дълги рънери! Не спестявай от него! И не пускайте ИХИ-то на високо налягане, че ще има да търсиш чугун после като гламав! Пробвай да потърсиш чугун за твоето турбо и ще разбереш. Разбира се е късно да го сменяш, но не го надувай прекалено много. Дали ще изкара с 20-30кс повече или не, кел файда :bia:

Иначе на моето ИХИ му ударихме 359кс на 440НМ на 7000об/мин. това на мотора при Венци :)

Само, че беше 7 градуса в халето. Реално предполагам, че си е около 320кс, все пак лятото си и идва по нагорнище :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така изясних си какво ще правя на първия етап:

генерация на 63 мм от до, с две цукала та евентуално да не се налага да нося от големите шлемофони.

колектора ясно.

спортния филтър ясно.

преден кулер.

Та като се замислих не ми е ясно турбопътищата между турбото и дросела на колко мм да бъдат. Дали 50 мм е достатъчно или трябва повече. И дали след кулера диаметъра трябва да е по голям.

Както и каква пита на кулера е достатъчна за 250 кс да кажем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 63мм с две гърнета генерацията ще е тиха и няма да ти надува главата поне при мен така беше. Вече не знам дали има значение самия материал, примерно останал съм с впечатление, че алуминизаната тръба дрънчи доста повече от неръждавейката при един и същ диаметър.

За конете направия поне 270-280к.с. това ще е златната среда за тая турбина и няма да я мъчиш грам.

Премери си дросела на колко мм e, на колко мм ти е изхода от турбото на колко мм са ти входовете на казанчетата на кулера. Идеята като правиш турбо пътищата е като се тръгне от изхода на турбината диаметъра да не се стеснява никъде.

Примерно изход турбо 45мм/55мм казанчета/57мм дросел. :hilezh:

Мисли и за две хубави предни гуми.

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 63мм с две гърнета генерацията ще е тиха и няма да ти надува главата поне при мен така беше. Вече не знам дали има значение самия материал, примерно останал съм с впечатление, че алуминизаната тръба дрънчи доста повече от неръждавейката при един и същ диаметър.

Много по-важно от диаметъра и материала на тръбите е вида на гърнетата. С проходни е най-отпушено и най-шумно. Хубаво е да се предвиди възможност за смяна на задното, докато се докара добър компромис между вървене и шум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Методи,

Да драсна и аз два реда.

Направи си колата,така че на теб да ти е кеф да си я караш всеки ден.Какво точно искаш от тоз кош като вървене,пригоденост и т.н.?

Така,че да ти пасне на стила на каране и като слизаш от нея да не ти слиза дълго усмивката от лицето :hilezh:

За кулера мисля,че Стоян го е написал:

core size 550*180*65

Overall size 700*180*65,моя е номер 6 и е една идея по-висок с 50мм

Колектора според мен най-добре Драго или Миро да ти го направят,и да се спука може да го правиш много пъти,дано не се налага.

Моят чугун 2броя,се пръсна и двата пъти,но откакто Миро ми направи колектор като хората няма драми.

Моята кола бучи ужасно между 3200-3800 оборота,но все пак зависи от предавката,след 3800 на всяка предавака е ок,но се кара предимно на дълго и не ме притеснява.На 76мм съм с едно крайно,едно пред него гърне и един заглушител.

За съединител нещо мислил ли си?Ще ти трябва.

п.п.редактирал съм заглавието,че нещо много общо.Да се знае за каква кола иде реч

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

На 63мм с две гърнета генерацията ще е тиха и няма да ти надува главата поне при мен така беше. Вече не знам дали има значение самия материал, примерно останал съм с впечатление, че алуминизаната тръба дрънчи доста повече от неръждавейката при един и същ диаметър.

Ще бъде неръждавейка но не се сетих да попитам дали има с дебелина над милиметър. Със сигурност ще намали шума.

За конете направия поне 270-280к.с. това ще е златната среда за тая турбина и няма да я мъчиш грам.

За коне няма да се целя, по скоро за сейфти налягане под 1.5 бара. Пък коне ако искам много ще си избера по дашно дино.

Премери си дросела на колко мм e, на колко мм ти е изхода от турбото на колко мм са ти входовете на казанчетата на кулера. Идеята като правиш турбо пътищата е като се тръгне от изхода на турбината диаметъра да не се стеснява никъде.

Примерно изход турбо 45мм/55мм казанчета/57мм дросел. :flehan:

Тия общите неща и аз съм ги чел. Ама по скоро ме интересува кое сечение за колко коне е достатъчно - горе долу разбира се. Порових малко по нета и видях, че 57 мм е достаъчно за 300++ коне.

И друго ме интересува, като се охлади въздуха в кулера му пада скороста и след кулера по малък или по голям диаметър трябва да бъде тръбата. Никъде не намирам инфо. А съм забравил физиката.:hilezh::bia:

Мисли и за две хубави предни гуми.

ВИкаш некфи сликове поне от ф1, че не мое се удържи тая мощ.:hilezh::hilezh::hilezh:

Сликове/полусликове нема да слагам. Сега съм с 17-ки на 225 dunlop sport max TT ама изтъркани, по скоро нещо подобно ще взема пак за всеки ден.

Много по-важно от диаметъра и материала на тръбите е вида на гърнетата. С проходни е най-отпушено и най-шумно. Хубаво е да се предвиди възможност за смяна на задното, докато се докара добър компромис между вървене и шум.

Нещо от тази конфигурация ще бъде:

auspuh_diagonalen.jpg

auspuh_2_1.jpg

Това предлага Драго но не съм го питал кое е по безшумно. Само му казах, че търся максимална тишина.

Методи,

Да драсна и аз два реда.

Направи си колата,така че на теб да ти е кеф да си я караш всеки ден.Какво точно искаш от тоз кош като вървене,пригоденост и т.н.?

Така,че да ти пасне на стила на каране и като слизаш от нея да не ти слиза дълго усмивката от лицето :hilezh:

За кулера мисля,че Стоян го е написал:

core size 550*180*65

Overall size 700*180*65,моя е номер 6 и е една идея по-висок с 50мм

Колектора според мен най-добре Драго или Миро да ти го направят,и да се спука може да го правиш много пъти,дано не се налага.

Моят чугун 2броя,се пръсна и двата пъти,но откакто Миро ми направи колектор като хората няма драми.

Моята кола бучи ужасно между 3200-3800 оборота,но все пак зависи от предавката,след 3800 на всяка предавака е ок,но се кара предимно на дълго и не ме притеснява.На 76мм съм с едно крайно,едно пред него гърне и един заглушител.

За съединител нещо мислил ли си?Ще ти трябва.

п.п.редактирал съм заглавието,че нещо много общо.Да се знае за каква кола иде реч

Много ми е висок тоя кулер и няма да се охлажда целия, а не искам да играе флекса. Ето този избрах, утре го поръчвам:

core size 550мм х 140мм х 65мм

АКо ми е голям ще играе флекса да се скъси малко.

За колектора съм избрал вече кой ще го прави, поне засега по снимки не съм виждал по убави неща. За тези които препоръчваш бих минал да ги преслушам ама ако бяха в София, чак до Варна няма смисъл да се разкарвам. От неръждавейка или черно ти направиха колектора. Метни някоя снимка.

За съединител не съм гледал щото знам, че не искам нищо керамично което означава че ще е тегаво за избор. Ще го мисля по натам. Са железата да ми направят.

Допълни заглавието с IHI VF35.

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е висок тоя кулер и няма да се охлажда целия, а не искам да играе флекса. Ето този избрах, утре го поръчвам:

core size 550мм х 140мм х 65мм

Не е голям проблем, че не се обдухва целия. Все пак е алуминиев и дори само 2/3 да се обдухва пак има ефективност.

За гърнетата - мога да ти дам едно проходно 63мм, почти ново, да си тестваш преди да решиш какво да купуваш. Аз го харах 7-800км и реших, че така не може и го махнах. С него трябваше да карам само с над 140-150 за да ми е тихо:hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ще си останат ли 2 крайните гърнета?

Ще ги заменя с нови проходни с неръждаваема вата.

Не е голям проблем, че не се обдухва целия. Все пак е алуминиев и дори само 2/3 да се обдухва пак има ефективност.

За гърнетата - мога да ти дам едно проходно 63мм, почти ново, да си тестваш преди да решиш какво да купуваш. Аз го харах 7-800км и реших, че така не може и го махнах. С него трябваше да карам само с над 140-150 за да ми е тихо:hilezh:.

Няма смисъл, всичко правя на едно вкарване на колата. Каквото излезе това. Сега решавам всичко.

Meтоди,

смених заглавието.

Снимки нямам в отделно състояние на колектора.

От неръждавейка е.

Имам тези,

поне се вижда планката,с която хванахме турбалана за блока и решихме проб;ема с увисването,вибрациите и късането на колектори.

Тоз кулер ,няма ли да ти малее,може да поискаш някой друг кон отгоре след време и така.....

Вземи,този дето Стоян ти го постна

Ако малее ще го сменя с друг. На фона на всичките пари 200 лева не са кой знае колко за кулер. А и предни го продадох с минимална разлика, май 20 лева надолу. По добре да почна от по малък. Веднага ще се разбере ако е малък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по въпроса с кулера, ако можеш да чакаш ще ти кажа един добър ценово вариант, който си мисля че трябва да е ок от към качество - оригиналния интеркулер на В8-цата. За да влезе при мен, без "ампутация" на халогените и без бясно изрязване на бронята сменихме казанчетата.. но и при това положение си е оферта. Цената му нов е нещо около 150лв, с казанчетата ти отива на 350лв, а е по-голям една идея от това което си избрал. Вход/изход са му на 57мм и според мен е най-добре да се придържаш към този размер на турбопътищата.. 57-60мм.

Другия съвет.. това което искаш не е нещо изключително, не се старай да правиш всичко по най-пърформънс ориентирания начин - напротив.. по най-оптималния откъм цена и ремонтопригодност в последствие.

за варианта демпферен маховик + керамика - наистина е най-добрия за нашите тежки кочини.. ти си на предно, можеш да минеш и с плътен маховик и керамика без демпфери.. абе като цяло при теб откъм проблеми с трансисията е по-чисто.. друго си е когато е по-лесно да превърташ :blink:

накрая.. разликата м/у К03 и К04 е доста повече от 20PS.. ама виж разликата м/у К04 и ХИХИ незнам дали ще е пак повече от 30-40 коня :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по въпроса с кулера, ако можеш да чакаш ще ти кажа един добър ценово вариант, който си мисля че трябва да е ок от към качество - оригиналния интеркулер на В8-цата. За да влезе при мен, без "ампутация" на халогените и без бясно изрязване на бронята сменихме казанчетата.. но и при това положение си е оферта. Цената му нов е нещо около 150лв, с казанчетата ти отива на 350лв, а е по-голям една идея от това което си избрал. Вход/изход са му на 57мм и според мен е най-добре да се придържаш към този размер на турбопътищата.. 57-60мм.

За мястото няма проблеми, кулера който бях сложил беше по голям. Щом е по голям от този е безмислено да го взимам, ще остане като вариант ако този малее. На коя б8 се слага този кулер, 2.0т ?

Другия съвет.. това което искаш не е нещо изключително, не се старай да правиш всичко по най-пърформънс ориентирания начин - напротив.. по най-оптималния откъм цена и ремонтопригодност в последствие.

Не знам дали конкретно нещо визираш но не те разбирам :))

за варианта демпферен маховик + керамика - наистина е най-добрия за нашите тежки кочини.. ти си на предно, можеш да минеш и с плътен маховик и керамика без демпфери.. абе като цяло при теб откъм проблеми с трансисията е по-чисто.. друго си е когато е по-лесно да превърташ ;)

Най добрия ама не ми се купува през 20 000 км маховика. Ще си карам със стоковия докато държи. Ще си покаже. Както си споменал при мене е лесно като съм на предно.

накрая.. разликата м/у К03 и К04 е доста повече от 20PS.. ама виж разликата м/у К04 и ХИХИ незнам дали ще е пак повече от 30-40 коня B)

:):respekt:B):blink::hilezh::)

Я виж на какво попаднах по въпроса за К04 и ИХИ.

Съжалявам, сигурно не съм разбрал нещо ама къде е ихи-то на тая графика ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе накарахте ме и аз много да чета деба :hilezh:

в интерес на истината никъде не открих читава компресорна карта със островите на ефективност.. информацията за максималния поток също е противоречива..

както и да е.. ето какво намерих (доколкото разбрах RHF55 e това което ви трябва)

48144417.jpg

48144412.jpg

базирайки се на това "откритие" това турбо би трябвало да даде най-много поток/коне при pressure ratio около 2.4, което преведено на нашенски означава налягане около 1.2-1.3бара в колекторите. Проблема обаче е че нашите "малолитражки" немога да вземат толкоз въздух при това налягане. Демек според мен този компресор е по-добър за нещо от сорта на 2.2-2.5L, не толкова за 1.8. Хубаво де, ама като гледам на шпека на снимките какво е турбинчето.. не че мога само по картинка да си го "приведа" в мм, ама ми се струва нюню, което значи че ако го напънеш как си трябва с налягане ще се получи добър backpressure и ще стопли доста добре, а след това нищо чудно да се получава точно това за което говори Нико.

Шпек можеш ли да измериш размерите на турбиното колело, за компресорното намерих някакви размери около 60м exducer и около 47мм inducer, което не е лошо.. точно в зоната на GT2860RS попада, но ме съмнява че отношението топло/студено колело не е много готино.

Ако можеш измери и диаметъра на отвора на уейстгейта, че и той ми се види малък.. ако и той и малък и турбинката е малка (както си мисля), не е лошо да опиташ да го "разстържеш" колкото можеш повече, ама все пак клапичката трябва да остане поне 2мм по-голяма в диаметър.

Иначе какво ти бях писъл да не се вманиачаваш в детайлите имах предвид да не мислиш за размера на входящата и изходящата тръба на кулера.. да не мислиш за портване/мачване на глава/колектори.. не че не помагат тези неща, но в твоя случай не са нужни.

Колкото да по-големия кулер и до лаг-а.. една проста сметка.

колко литра са в момента турбопътищата ти и интеркулера?

колко литра ще станат след слагането на по-голям челен кулер?

ще се увеличът с 4 литра ли?

Ами мотора ти при 3000 оборота и пълна газ смуче около 100g/sec въздух, което е около 77литра/сек. Айде сега съпостави 4 към 77.. получава се че ще напълниш допълнителния обем за 0.05сек - ти това време би ли го усетил? Щото аз не го усещам :hilezh:

Редактирано от M
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе какво ти бях писъл да не се вманиачаваш в детайлите имах предвид да не мислиш за размера на входящата и изходящата тръба на кулера.. да не мислиш за портване/мачване на глава/колектори.. не че не помагат тези неща, но в твоя случай не са нужни.

Е по добре да питам и никой да не знае отколкото после да се сетя да питам акто всичко е направено.

Колкото да по-големия кулер и до лаг-а.. една проста сметка.

колко литра са в момента турбопътищата ти и интеркулера?

колко литра ще станат след слагането на по-голям челен кулер?

ще се увеличът с 4 литра ли?

Ами мотора ти при 3000 оборота и пълна газ смуче около 100g/sec въздух, което е около 77литра/сек. Айде сега съпостави 4 към 77.. получава се че ще напълниш допълнителния обем за 0.05сек - ти това време би ли го усетил? Щото аз не го усещам :hilezh:

Стоковия кулер е 1,7 литра, новия ще е над 2 литра - предполагам около 2.5 литра но като дойде точно ще кажа.

За пътищата разликата няма да е голяма ако ползвам тръби на 50 мм. При по големи тръби ще е повечко.

Много се плаша от лаг след като слагах преден кулер на стокова турбина.:hilezh::bia::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еййй.. зор да сложите нещо от Бе Ен Ве че да стане по-бърза :hilezh:

Audi S4/RS4 (B7) също е с клапи отзад.. да им се чудиш що.. той осмака такъв хубав звук си има.....

дайте някоя свястна компресорна карта на това ХИХИ бре..

Шпекси твоята в момента какво максимално показание на дебитомера дава с К03-ката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

335I заради двете турбини и колекторите е с такива клапи монтирани на двете крайни гърнета. Системата е точно каквато си дал на схемата по-горе. При ниски обороти работи само единия път на изходящите газове. Натиснеш ли до долу да направи турбината налягане клапата отваря и другия път. На ниските изобщо не е шумна колата а когато надуят турбините и отворят клапите звука става малко по-гърлен но не и по-шумен.

Идеята ти за такава клапа е страхотна ! Просто не знаех ,че ги предлагат отделно от гърнетата!

Новите Х5М и Х6М са със същата система.

То идеята си е идея ама да видим как ще се имплементира. Най много Драго да ме погне с телоподаващото.:hilezh::hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еййй.. зор да сложите нещо от Бе Ен Ве че да стане по-бърза :hilezh:

Audi S4/RS4 (B7) също е с клапи отзад.. да им се чудиш що.. той осмака такъв хубав звук си има.....

дайте някоя свястна компресорна карта на това ХИХИ бре..

Шпекси твоята в момента какво максимално показание на дебитомера дава с К03-ката?

Като напрежение нямам представа, като g/s е 150-160 на втора на 6000. Май по скоро към 160 клонеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...