Jump to content

Тропащ двигател


Recommended Posts

Имам нужда от съвет.Става въпрос за двигателя на джипа. Нещо се разчука последните месеци.

Чука като дизел без значение топъл или студен. Ако замижиш и се заслушаш звучи абсолютно като дизел на обороти. Като му се подаде газ вече се губи това усещане, но си чука де.

Като го купих не помня този звук. В интерес на истината и през студените месеци не съм го чувал мисля. Май сега от Пролетта насам като се позатопли или просто нещо се е износило и съвпада с този период.

Навъртял съм му около 5000км от септември 2010 досега. Май не е много, че да се износи нещо толкова бързо.

Та, в момента го карам с американско масло - Pennzoil, 10W-30. Мисля е минерално, но никъде не пише. В сайта на Пензойл стои само като стандартно.

020798442-big.jpg?r=0

Заводски му препоръчват или 10W-30 или 5W-30 за студени страни.

Това, което ми направи впечатление е, че на тубата пише да се кара до определен пробег или 6 месеца.

Друго интересно е, че има активни почистващи агенти и го хвалят , че излъсквало доста двигателя. Сега се чудя дали просто не е почистило някоя добавка и затова да се е разчукал. :zustimm:

Отдруга страна пък шест месеца отдавна минаха и отивам към годинка ползване.

Интервалът за смяна на масло на джиповете варира според начина на каране и натоварването. В книжката пише, че може да трябва и на 5000км замяна на маслото.

10-30 в Европа не е популярен вискозитет и гледам тук ги карат с полусинтетика 10W-40.

Като купувах джипа миналата година отзад имаше туба Шел 10W-40. Предполагам с такова масло е бил.

Сега, майстори ми казаха, че джипа не си харесвал маслото и да го сменя. За чукането казаха да взема масло с молибден или отделна молибденова добавка.

Други казват че вероятно чукат клапани. Да съм сложил по-гъсто масло и да пробвам с него, ако не помогнело да сме отваряли двигателя за смяна на водачи, клапани, рециклиране и т.н.

024679833-big.jpg?r=0

От тази схема гледам, че е с долен разпределителен вал и водачи и кобилици до клапаните или там както се наричат. Дали някой знае подлежи ли нещо на реглаж и реално от какво може да тропа. Може ли наистина проблемът да е в маслото.

Какво да предприема, да слагам по-гъсто масло, добавка , да отварям мотора за ремонт?

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

34 май е хидравличен повдигач - ако ти е лайняно маслото и откакто се е стоплило става на чорба - нищо чудно да ти тропат клапаните... не е фатално, но най-вероятно говори за ниско налягане в мазилната уредба... я му сложи един Мотул 6100 10W40 да видим кво ще му стане, а? :zustimm:

Ходи някъде първо да премерите налягането на маслото преди да си го и сменил... много коли съм "оправил" само със смяна с читаво масло... особено такива, които се карат по-често по магистрала - по-евтините масла направо стават на чорба и налягането на маслото се СРИВА... а на мотора механично му няма нищичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5000км е при някаква много тежка експлоатация. Отделно като го караш на газ, живота на маслото се удължава с много.

Този мотор си го дават за масло 30. Идеята за добавки и "оправяне" с по-гъсто масло е добра, само ако ще се продава джипката.

Шумът на цъкащи повдигачи е много характерен. Би трябвало накой да го чуе и прецени дали са повдигачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Довечера ще направя клипче и ще го пусна да го чуете.

повдигачи съм чувал как потропват на 2.6 мотора на ауди. Тук на джипа подобен звук издват дюзите на газовия инжекцион. Остро и учестено чукане.

Аз превключвам на бензин за да игнорирам този "газов" звук и тогава слушам какъв звук издава мотора.

Опредекено на бензин по-добре звучи, но основното чукане си го има.

Маслото е все още сравнително бистро на пръчката. Отзад не мирише на масло, нямам липса на мощност, само дето все едно карам дизел като работи на ниски обороти.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може ли да са износени вариатори в зъбните колела на разпределителните валове? Просто питам :zustimm: не съм компетентен!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чу ли го някой от майсторите, които имат опит с тези коли?

Аз бих сменил маслото без значение, какво ще ми кажат.. всъщност на джипа си го сменям всяка година, без значение от минатите км. Експлоатацията е тежка, а това са стари коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще сменя маслото, ама какво да сложа? какъв вискозитет?

15-40, 10-40 ?????

Дядо Владо и Дима куадрата (msi, предполагам ги знаеш) са го чували. Те ми казаха да слагам Лики Моли ,заради молибдена и ако не помогнело да съм си карал докато дяни пък после сме щели да сменим направо мотора и така.

Сега чета в офроуд форума, че един колега е писал, че имал някакво подобно чукане и се оказало от износено (елипсовидно)бутало, но пък нямал загуба на компресия.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много компетентен .

Възможно ли е някой кабел към свещите да е разхлабен или да се е извадил .?

Моят автомобил се растрака като Беларус точно след смяна на масло ,

чак вдигнах скандал на представителя на маслото какво ми е продал

и аз трактор ли трябва да карам , какво ли .

Оказа се , незнайно как , просто кабела към свещите на четвърти цилиндър

не даваше добър контакт .

Извинявам се за предполагам тъпата си идея но просто не съм компетентен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дядо владо с врънгелите и черокитата е доста навътре, та би трябвало да ги познава шумовете :zustimm:

Иначе в стария сервиз имах слушашки тип стетоскоп, с които много точно можеше да се определи откъде идва шума в даден двигател...

Пак ти казвам, вместо да се хвърляш на някви разходи, иди някъде да ти премерят налягането на маслото!

А колегата по-нагоре с извадения кабел... случвало ми се е доста коли да ми дойдат с разхлабени свещи, от което също идва много специфично тракане... все едно слушаш въздушен компресор :D

Редактирано от The_Machine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има чукане като на дизел,мисля че каквото и масло да му сложиш най-много да поутихне малко,но не мисля че ще спре ,според мен,само дето ще си купиш друго масло.Пробвано е на "изтропали" повдигачи с ново масло...малко поутихват,но като цяло само се забавя смяната им...пак си чукат. Явно повдигачите са хидравлични (или поне не изглеждат като с пулове) Защо не свалите капака на клапаните(с мастора) и да натиснете една по една щеките,като не са на гърбица и да видите кои потъват милиметър и кои си седят "камък" Също ще може да се види и дали няма някоя износена кобилица,щека

Но наистина ще е най-добре първо да премемриш налягане на маслото. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако тракането го чуваш от пролетта,мисля че твоя човек "не е прав" за биелата,няма как да навъртиш не много,ами да не кажа никакви километри с чукаща биела....от ударите на коляновия вал ,лагерите на биелата се размазват за норматив...надира вала....почва да блъска биелата накриво....много отдавна щеше да е счупила бутало...да е излязла през блока...и все такива. По-скоро от газоразпределението. Недържащ хидравличен повдигач пак трака гадно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той не е казал каде чука биелата-ако е горе в болта :zustimm:

Толкова дълго време да чука би трябвало да е- бутало - бутален болт или повдигач 34 номер на схемата по горе.

Бутало също може да чука долу в полата много дълго време-Получава се при не добро охлаждане.

Повдигачите няма как да не се познаят. Макар че при този мотор прътовете претъпяват малко от специфичното им цъкане.

Ако е бутален болт то при плавно подаване на гаста чукането би трявва да е по слабо отколкото при отнемането и-тоест когато буталото се разтоварва - догонва - няма я тягата която да държи луфта в буталният болт - било то биелна втулка или износено ухо на бутало а защо не и износен бутален болт.

Елипсата на буталото не пречи на компресията на мотора - то винаги се свива доло при полата , затова и там се мери - шлаифисти , продавачи знаят това. Горе на челото не се свива затова показва добра компресия.Според мен сваляи главата и всички тези догатки ще изчезнат.- Разбира се това е само мое лично мнение.:help:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за мен ли се отнася!?.. :zustimm: .... предполагам може би е твоя диагнозата за да се впрягаш така,както и да е...

Честно казано не съм чувал бутала да тракат,като дизел...по скоро подрънкват но обикновенно при това са в комплект...не едно само. Защо да се свива буталото долу в полата!? Напротив разширява се горе,щот там му е по-жешко,за тва и горе винаги си лопа,като го разклатиш на ръка. И това че всички бутала се мерят от към полата също не е така,защото има и бъчвообразни бутала....даже не само на коли ами и на някой двуколесни.

Ти виждал ли си износен бутален болт? Или разбита биела от към буталото,а лагера на биелата от към вала да е здрав?(като изключим двутактовите) И цилиндри се мерят и горе и долу и в средата, при това на кръст(и надлъжно на маторя и напречно.....пак горе долу в средата. Виждал съм много завлекли бутала...но пак само си подрънкват. Ако пък не вярваш на мен , питай шлайфистите ,за които споменаваш. А буталото колкото и ново да е ,ако е с износени сегменти с големи ключове....хубава компресия няма да има..Можеш да сложиш и най-износеното бутало с нови сегменти....и компресията ще е супер за известен пробег.

Това го пиша не заради да си мерим чурките,и да мажем в темата както вика един чичко. :help: ..Владо...а защото мисля че това,което си написал ,са ти го казали ,или си го прочел някъде.

Ако не е така се извинявам най -сърдечно!

И въпреки всичко независимо колко си гадаеме тук,ще си покаже какво е като го направят...и после Влади напише какво му е било. ;)

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко жокери. Записах клипчета, но не си намирам кабела за gsm да ги прехвърля на PC-то, така че ще отнеме малко време докато успея да ги кача някъде.

Сутринта запалих и се заслушах.

Студен двигател: Чукането не се чуваше, по-скоро аз не го чувах...може и да си го е имало.

Вече на загрял: отгоре над двигателя не се чува отчетливо. Тропат си повдигачи, доста смесени шумове. Като го изфорсирам ръчно си полопват множество неща, все пак е на 19 години двигател. Слуша го един мой познат и вика: А, това си е нормално бе, какви биели.....

В интерес на истината и аз не чувах добре чукането.

Обаче, ако влезна под джипа - там си се чува доста отчетливо едно по-различно чукане. Ако го гадая на интервал и такт все едно е едно от буталата/цилиндър. Има нещо и се чува идеално отдолу, защото отгоре потропват доста неща и го заглушават.

Не е добре.

Може би на по-гъсто масло по-добре звучи, но не се сетих да клекна отдолу да го чуя.

Утре ще намеря начин да кача клипа да го чуете.

но ще го отварям да видя какво става вътре.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен му смени маслото, заедно с една промивка за масло и виж дали няма да се оправи. Един колега си кара джипа така половин година, но при него бяхме сигурни че чука повдигач. Накрая „магически“ се оправи сама, явно повдигача се е отпушил. Пробата ще ти отнеме 1 час и не струва много, в сравнение да отваряш мотора. Когато го отвориш, едва ли ще го затвориш необслужен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага след като го купих му сипах не една , а две добавки за промивка. Едва ли има какво да се промива. Сега се загледах в едно клипче точно като го купувам - и там си се чува това чукане, явно съм го проспал още от покупката.

Ето клипче от тия дни за какво става въпрос:

http://vbox7.com/play:6499301a7f

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за стетоскопа в случая е много добра идея.

Като написах "cherokee knocking engine" в гугъл излязоха подозрително много резултати.

Майсторите са имали нещо предвид, като са казали да си караш така. Ако решиш да го отваряш, проучи много добре, колко струват задължителните части за профилактика и колко струва друг мотор. Според мен, рискът при ремонт на двигателя е съпоставим с риска при купуването на стар двигател.

На Тойотата ми е редови 6 и отварянето само за сегменти ми излезе към 2000лв с труда(сегменти, ангр. ремък, гарнитури и т.н). Ако трябваше да се сменят примерно и буталата, щеше да стане безсмислено :motz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади,сега се сещам,като чух твоя шум,че това нискочестотно/единично чукане го има съвсем отчетливо и при мен на една стара Фронтера 2.3Д, само отдолу и то някъде около съединителя.Над мотора не се чува. Да не би да е някаква верига в раздатъчната кутия/не знам със сигурност дали има/. :motz:

И според мен отварянето на този дРът американец не е добра идея. Тия мрЪт трудно :hilezh:

Редактирано от NordFrost
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...