Kaiser Kar Публикувано 27 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Септември 2011 Гледам, че нямаме такава тема, а това е доста банален проблем на Ауди 80 и 90, а аз наскоро се справих с този проблем (благодарение на колегите от форума), та смятам да пусна една темичка тук.Първо нека отбележим, че се касае за неработещи І, ІІ и ІІІ степен. Обекновено проблемът се дължи на изгоряла резисторна матрица, която се намира зад жабката, закпрепена върху тялото на вентилатора. Ето я и нея:Снимка 1Има три варианта за достигане до нея:1. Свялане на жабката посредством развъртане на 4-те болта разположени по периферията с камък 8мм за малко гедоре.2. Последователно освобождаване на стоперите чрез натискане (хващате отворената жабка, стискате от двете страни и минава). Аз лично това използвах и не се счупи. 3. Ако имате тънки ръце, просто бъркате.След това започваме демонтажа на резисторната матрица.Снимка 2Първо откачаме двете букси, които влизат в нея (оградени с червено) - доста еластични са, затова се налага леко "брулене", но внимаваме с кабелите. Да не ги изскубем!След това се откачат крачетата, с които е закрепена матрицата към вентилатора (оградени в синьо). По-лесно е да се откачат първо долните. Пак имайте предвид, че е доста пластично и изисква силно дърпане. Може да е уплътнена с кит по периферията, затова не се притеснявайте да дърпате.Снимка 3Ето я и самата матрица. Виновникът за неработещите степени обикновено е термопредпазителят, ограден в лилаво. За да сте сигурни, може да тествате, като го замостите с някаква тел или парче жичка. Ето как:Снимка 4Включваме я по обратния път и пробваме. Ако тръгнат трите степени, значи сме на прав път.Тоест, отиваме в магазин за електроника (аз ходих в Конрад, на бул.Прага 22) и купуваме бушончето (струва около 1.10лв.), като изрично искаме 10 ампера 216 градуса.След това монтажът е лесен - на снимка 3 съм отбелязал с жълто къде трябва са се резне с клещи, за да се отстрани старият бушон. Закрепването на новия бушон става като му отрежете крачетата до такава дължина, че да се припокрива за по 2-3мм. на страна с крачетата на стария и може да се завърже или с телчица (ама здраво) или с лустер клеми (взимате само металните части). При мен се получи това:Снимка 5:Продават се и специални клемички за тези бушони, но за мен най-сигурно е с класическите лустер клеми. Онези се стягат с клещи, а телта може да се скъса. Пък болтовете са сигурни.Монтираме матрицата и готово. Надявам се да съм бил полезен, идва зима и този проблем е доста досаден. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Don_Diego_ Публикувано 27 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Септември 2011 И аз го имам този проблем - миналата година 2 реостата дадоха фира Много полезна тема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S8_TDI Vasko Публикувано 27 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Септември 2011 Браво! Много хубава тема! Но лошо си подбрал лустер клемата, като вариант на свързване, защото от вибрациите на автомобила, се разхлабват болтовете. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 27 Септември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 27 Септември 2011 Браво! Много хубава тема! Но лошо си подбрал лустер клемата, като вариант на свързване, защото от вибрациите на автомобила, се разхлабват болтовете. Те са с доста дребна резба и затягат доста, ама ме беше страх да не счупя нещо и затова не стегнах много. Но от магазина изрично казаха да не ги запоявам, защото се скапват много бързо така.А така между другото, сега ще сменя и въздушния филтър за купето, защото ако е запушен, не влиза достатъчно въздух, който да охлажда матрицата. Аз направих тест със и без филтър и разликата си се чувства. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pvalev Публикувано 29 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 29 Септември 2011 Не пропускайте момента с правилния термопредпазител!Иначе рискувате да станат големи поразии.Не ме питайте от къде знам... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CHERVEQ Публикувано 30 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 30 Септември 2011 а съществува ли заместител на големия зелен елемент ? и от къде може да се вземе и на каква цена ?при мен той се беше прецакал !!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 30 Септември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 30 Септември 2011 а съществува ли заместител на големия зелен елемент ? и от къде може да се вземе и на каква цена ?при мен той се беше прецакал !!!Колега, бях чел някъде из темите, че се ремонтира, но сега не мога да го намеря. Иначе цялото блокче се намира и по моргите, като цената е около 20лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Don_Diego_ Публикувано 1 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 1 Октомври 2011 Не пропускайте момента с правилния термопредпазител!Иначе рискувате да станат големи поразии.Не ме питайте от къде знам...Дай малко инфо за правилния де, че не искам да карам потенциална факла Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoair Публикувано 2 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 2 Октомври 2011 (Редактирано) Тоест, отиваме в магазин за електроника (аз ходих в Конрад, на бул.Прага 22) и купуваме бушончето (струва около 1.10лв.), като изрично искаме 10 ампера 216 градуса. Редактирано 2 Октомври 2011 от ivoair Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 3 Октомври 2011 Автор Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2011 Ето това е. По принцип можеш да вземеш и някакъв за по-ниска температура, ама лятото си заминава. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 3 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2011 Не си и помисляйте да го запоявате. Вариантът с лустърклемите е най-удачен, според мен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rado-haskovo Публикувано 12 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 12 Ноември 2011 Е на моята кола само 2ра степен не работи. Дали ще се окаже сащото? благодаря предварително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
motoboys Публикувано 12 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 12 Ноември 2011 Нямам претенции за компетентност,но мисля ,че в твоя случай проблемът е другаде.Тази "джаджа" влияе на 1,2 и 3-та степен на вентилатора,а 4-та е "директна" поне на Сеат-чето ,което търкаляме Щом имаш проблем само с втора виж дали в копчето(врътката) не е проблемът. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 13 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2011 Най-вероятно е от врътката. Напръскай пластините с WD-40 и пробвай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CHERVEQ Публикувано 13 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2011 Колега, бях чел някъде из темите, че се ремонтира, но сега не мога да го намеря. Иначе цялото блокче се намира и по моргите, като цената е около 20лв.колега няма смисъл ново в магазина е 28,60 според мен дет ще обикаляш по добре дас отидеш и да си го купиш ново. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 13 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 13 Ноември 2011 колега няма смисъл ново в магазина е 28,60 според мен дет ще обикаляш по добре дас отидеш и да си го купиш ново.Мен ремънтът ми струва 2лв., нямаше смъсъл, но ако повредата е по-голяма... Ти откъде го намери ново? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kanchev Публикувано 17 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2011 Най-вероятно е от врътката. Напръскай пластините с WD-40 и пробвай.При мен проблема се изразява във 3-та и 4-та степен, НО от копчето. След като притисна механично пластинките степените заработват. Дали WD-40 ще помогне или имаме маханично износване на двете повърхности, който контактуват??? Ако е последното - предложение за отсраняване на проблема??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 21 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2011 При мен проблема се изразява във 3-та и 4-та степен, НО от копчето. След като притисна механично пластинките степените заработват. Дали WD-40 ще помогне или имаме маханично износване на двете повърхности, който контактуват??? Ако е последното - предложение за отсраняване на проблема???Ами леко ги покриви така че да контактуват по-добре. С времето е нормално да са се поотпуснали. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CHERVEQ Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Мен ремънтът ми струва 2лв., нямаше смъсъл, но ако повредата е по-голяма... Ти откъде го намери ново?ами в бургас за повечето момчета от форума който са от тук го знаят магазина в к-с славейков 55 блок.магазина е специализиран за ВАГ и е доста добре зареден Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дорундашки Публикувано 17 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2012 Колеги бях в един магазин за електроника.И там човека ми каза,че бушончетата имат само ампери или само градуси.Какво да взема? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Костадинов Публикувано 17 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2012 Колеги бях в един магазин за електроника.И там човека ми каза,че бушончетата имат само ампери или само градуси.Какво да взема?Градуси - толкова, колкото са на изгорелия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 17 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2012 Най-вероятно е от врътката. Напръскай пластините с WD-40 и пробвай.Няма как да влезне течността от ВД40-то.Трабва си доста да се разглобят нещата и тогава пръскане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дорундашки Публикувано 18 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2012 Градуси - толкова, колкото са на изгорелияМерси за отговора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Joo Публикувано 6 Март 2012 Доклад Share Публикувано 6 Март 2012 (Редактирано) моята кола на 1во , 2ро не работи, работи само 3то , 4то понякога 3то и 4то духа също как мога да я оправя Редактирано 6 Март 2012 от Joo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iovkom Публикувано 6 Март 2012 Доклад Share Публикувано 6 Март 2012 (Редактирано) Почистване на контактите на ключа на степените. Ако не се оправи - виж дали не е изгоряло термобушончето. Щом на 3-та работи , най-вероятно не е изгоряло. Най-накрая сменяш резисторния блок и степените ще тръгнат. Редактирано 6 Март 2012 от iovkom Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts